Tack alla läsare för att ni har varit med denna termin, detta får nog bli sista inlägget här på bloggen. (Om jag inte kommer på att jag vill byta karriär och satsa på något nytt dvs). Resan var lång men det gick bra, riktigt nice att flyga med qatarairways och trots mellanlandningar så var det ingen lång väntan någonstans, utan allt rullade på snabbt!

Landade hemma i detta vinterland i förrgår morse. Skönt att vara hemma men fryser hela tiden, det är så sjukt kallt.
Är dock aningens uttråkad då jag fortfarande inte kan ha skor på mig, så har inte kunnat gå utanför dörren. Vore mysigt att kunna ta en promenad iaf, men det går ännu inte, så är just nu inne på soffdag nr3. Igår kom iallafall Maria hit och ikväll ska jag äta pizza med massa saknade vänner 😍

Gott nytt år från flygplatsen på Bali!
Gårdagen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Åkte på eftermiddagen in till sjukhuset pga en mindre infektion i tån (men var vid detta laget fortfarande helt övertygad om att jag skulle fira in det nya året på nattklubb och sedan fortsätta resten av resan), väl på sjukhuset dock så plockade läkaren bort hela min stortånagel (😥). Så något nyårsfirande blev det inte, firade in tolvslaget ensam hemma i sängen (för Cissi var iväg på sjukhusrunda nummer 2 för dagen, då även Dragan (hennes pojkvän) blivit riktigt dålig av en matförgiftning)

Planen nu efter nyår var att vi skulle åka ut till en liten ö utanför Bali. Men pga infektionsrisken + vatten- och solförbud så tog jag ett spontant beslut och bokade om min flygbiljett hem. Bokade biljetten för issådär 16h sedan och landar nu på Frösön om ungefär 26h i birkenstock och strumpor, men alla vet ju att det är fashion! 👌

Vad har vi gjort idag då?
Började med sovmorgon, kom hem rätt sent i natt så vi passade på att sova ut. Sen chillade vi lite vid poolen innan vi drog oss ned mot ett brunchställe. Jag och Cissi åt avokadomackan på bilden, såå god 😍 Efter det drog vi oss ned mot stranden, Philip surfade, jag tog en tupplur och Amanda och Cissi chillade i sanden.
Till middag blev det sedan pizza med gänget!!
Nu är vi hemma i huset och laddar upp inför nyår imorgon 😎

Igår var en billig dag i livet. Cissi blev rånad här om kvällen och det kändes verkligen som droppen. Rånarna hackade även hennes FB konto, vilket betyder att dem både hade nyckeln till vårt hus och adressen till huset. Så just där och då kände jag verkligen att jag kunde flyga tillbaka till Sverige direkt. Är verkligen såå trött på att inte kunna känna mig trygg i vardagen, och det ser jag verkligen fram emot med att komma hem igen.

Men efter att vi bytt lås till huset, fått chilla i solen vid poolen och sedan åkt till en jätterolig festival där bland annat Axwell & Ingrosso och Martin Jensen spelade så är vi nu på bättre humör!

Vaknade och gick ut och la oss vid poolen direkt, chillade, åt frukost och sedan drog vi till stranden och chillade ännu mer. Nu är vi hemma igen och chillar ytterligare och snart ska vi ut och äta middag. Mums.

Nu har vi lämnat Ubud (aka platsen där filmen Eat Pray Love är inspelad.) Trots att vi bara hade 1,5 dag i Ubud så maximerade vi dem! Vi hann med både 2 massager (eller hur säger man ens massage i plural?), 1 yoga pass, massa vegansk mat och acai bowls. Så nu känner vi oss mer namaste än någonsin! Men antar att denna uppladdning är precis vad man behöver om man ska överleva 2,5år till på Handels 😬
Vi hann även med att besöka risfälten, en kaffeodling och ett naturreservat när vi var i Ubud 😎
Nu är vi i Seminyak och här stannar vi tills efter nyår!

Blev an annorlunda Julafton här på Bali. Började med frukost innan vi åkte iväg på en heldags utflykt till några puls tempel och ett vattenfall.
När vi kom hem till huset igen så åt vi middag på terassen, åt massa annat gott, spelade julklappsspel och avslutade dagen med att kolla på Ensam Hemma. Riktigt mysigt!
Har dock dragit på mig en matförgiftning igen?! 😰 Så blev en lite jobbig natt, men mår bättre nu och nu är vi i Ubud här på Bali! Dvs boende nr 2.

Kändes en aning konstigt att lämna Bangkok igår efter dessa 5 månader. Liksom att säga till alla man träffat och blivit vänner med "I hope you have a nice life" och aldrig veta om man kommer ses igen.

Vi kom iaf till huset här på Bali runt 04 inatt så vi somnade direkt och vaknade sedan upp till denna pool och utsikt! + att vi har egen personal som jobbar för oss, helt sjukt, vi låg vid poolen och chillade mesans dem gjorde frukost till oss. Inget vi är vana vid direkt.

Nu har vi solat några timmar men ska börja åka in mot staden för att se oss omkring där och äta lite middag.

Inte många dagar nu. Skrev 1 tenta idag och har nu bara 2 stycken kvar! Efter tentan började Cissi och jag att packa våra väskor så nu är vi snart redo att lämna Bangkok. Blandade känslor gällande det men ser verkligen framemot att komma hem till Stockholm. I helgen åkte vi in till centrala Bangkok för förmodligen sista gången, shoppade lite presenter och åt middag på Jamie Oliver. I går hade vi tredje-advents bjudning i lägenheten så vi bjöd in några vänner på glögg! Supermysigt!

Tar inte många steg härifrån under dagarna nu. Ibland till 7-eleven ibland till gymmet, men annars sitter jag här. Och Cissi på andra sidan väggen. Imorse åkte Cissi till doktorn dock, hon blev klöst av en kattunge förra veckan, så fick rabiesspruta😕 (förmodligen har hon ingen rabies dock! Men sånt kan dom inte kolla upp förrän man fått symptom och då kan det vara för sent)

Igår insåg vi även att i vår har vi gått i skola 16år i sträck. 16ÅR! alltså ångest...😅😅😅