I fredags låg vi först vid poolen hela dagen och sedan mot kvällen åkte vi in till centrala Bangkok, åt middag och gick på bio! Supermysigt! Det är helt sjukt hur stora vissa köpcentrum är här i Bangkok. Siam Paragon var vi i i fredags och dem har en hel våning med bara olika restauranger, food courts och stånd med mat,efterrätter och snacks. Att gå omkring där när man är hungrig och sötsugen är inte lätt...

Igår så hade vi en lugn förmiddag här hemma innan vi åkte till Asiatique (en mysig marknad vid floden) där vi shoppade lite och åt middag. Vi drog senare vidare till två stycken skybars inne i Bangkok. Och alltså, jag tröttnar aldrig på utsikten från dessa barer.

Ännu en skol-vecka har passerat och planen var egentligen att åka till Ko Phangan i helgen, men enligt vädret var det osäkert om det skulle bli storm eller inte. Så i sista sekund bestämde vi oss för att stanna hemma istället. (Alla mammor nöjda och glada😃). Men inte klagar jag, igår gick vi ut på Khao San tillsammans ett gäng utbytesstudenter och idag är det sol! Så just nu ligger jag och Cissi vid poolen. Vi lyckades ju faktiskt få en bränna förra veckan så nu måste vi anstränga oss för att den inte ska försvinna direkt...

I helgen ska vi istället försök hinna med såna där saker som man verkligen borde ha gjort om man besökt Bangkok. Det är liiite pinsamt när folk som reser hit frågar "vad ska man göra om man besöker Bangkok?" Och vi har ingen aning för vi har knappt turistat...

Ny Ö över helgen. Bor i en jättemysig bungalow precis på stranden. Behöver inte gå många steg för att komma till solstolen. De största ansträngningarna vi har här är att flytta solstolarna i sanden efter solen. Har till och med lyckas läsa en hel bok på 2 dagar, aldrig hänt i Julia liv förut (kors i taket, jag vet mamma). Livet med andra ord riktigt bra här ute.

Igår låg vi bara på stranden hela dagen och chillade. Åt pannkakor till frukost och sedan lunch på stranden. Men runt 15 tiden kände vi oss alla tillräckligt solbrända så då gick vi hem igen, solen är verkligen såå stark här. Smörjde säkert in mig 5 gånger med SPF 30 men har ändå bränt mig :/.

Lång dag igår. Började redan klockan 09:00 med att hoppa på en båt och kom inte tillbaka till ön förrän 19:30 på kvällen. Där emellan han vi, snorkla, besöka en lokal by, bada ännu mer i havet, ära lunch på stranden, kolla på solnedgången samt simma med självlysande plankton, det sistnämnda var såå coolt! (Tog en bild på det från Google) Ön här ser verkligen ut som att den är från en VING reklam, så fint.

Andra dagen vid Templen åkte vi från hotellet redan vid 5 på morgonen för att kolla på soluppgången. Var verkligen såå vackert! Barnen på sista bilden hade börjat jobba redan innan klockan 06:00 på morgonen med att försöka sälja de dem har i sina korgar till turister, en annan liten pojke satt bredvid en soptunna och kollade igen alla sopor folk slängde efter rester. Tänk så lyckligt lottat och priviligierade vi är som får gå i skola och utbilda oss.

Vi hade iallafall en riktigt bra dag i solen bland alla tempel och avslutade med middag tillsammans med Philip och Ludwig som också hittat till Kambodja!

Tror vi upplevde klarblå himmel för första gången sedan vi kom till Asien idag. Vilket gjorde att det kändes som att det var 36 grader ute, var såå otroligt varmt och soligt så vi blev utmattade av bara det.

Besökte flera olika tempel idag, vissa byggda redan under 900-talet och andra under 1200-talet. Än idag vet man faktiskt inte hur människorna under den tiden lyckades bygga alla dessa tempel, det finns över 1000 tempel och området är lika stort som Paris.

Nu ska vi sova för imorgon blir vi upphämtade vid 05:00 för att åka och kolla på soluppgången över det största templet.

Landade i Siem Reap i Kambodja sent i går kväll, första bilden är över Bangkok, tröttnar aldrig på att flyga över Bangkok när det är mörkt. Tänk alla ljus från en stad med över 15,6 miljoner invånare, det är verkligen så vackert.

Gillar verkligen stämningen är i Siem Reap, idag har vi mest bara gått runt i staden, ingen hetsig dag, vilket varit så skönt! Tog bland annat en 1,5h lång fotmassage/skrub för drygt 50 SEK. Imorgon ska vi däremot åka till Ankor Wat vilket är världens största religösa område/monument (??). Märks att vi är i en stad som lever på sin turism, men tror verkligen att Kambodja är det mest outvecklade landet jag någonsin besökt. När diktatorn Pol Pot regerade så dog 25% av den Kambodjanska befolkningen, genom exempel avrättningar och sjukdomar. Bland annat så avrättades väldigt mycket utbildade människor för regimen ville att landet bara skulle bestå av jordbruk.

Blev en snabbvecka här i Bangkok för idag flyger vi till Kambodja för 1 veckas semester 😎 Hoppade över skolan både i måndags och tisdags för att spendera dagarna på Migrationsverket istället, behövde förlänga visumet för att få fortsätta vara i Thailand. Utöver det har vi även jobbat på en inlämning som vi ska redovisa och skicka in idag innan vi åker till flyget.

Har även börjat få tillbaka tentorna denna vecka, och det sjuka är att dem postar allas resultat i en lista så man kan se vad alla andra har fått också. Känns kanske aningens omodernt 😂 Men än så länge har tentaresultaten varit bra för både mig och Cissi 😀

Bild på middag från i tisidags😍

Söndag och vår sista dag i Singapore. Jag Cissi och Amanda begav oss ut och bara strosade runt bland alla skyskrapor, drack kaffe på ett mysigt Frankrike inspirerat café och sedan när solen gått ner så gick vi bort till gardens by the bay. Vilket är en stor trädgård här i Singapore. Och oj så vackert det var, verkligen.