livet, london

Två månader efter att jag skickade iväg ansökan, vad då var mest en rolig grej, slutade med att jag nu mera bor och ska börja jobba i London. Och det mina vänner, det säger jag med en härlig känsla i kroppen, för jag vet att nu väntar ytterligare ett äventyr och jag kan knappt vänta på att få se hur framtiden blir!

Igår kom min fina Kajsa och hjälpte mig att packa. Vi konstaterade båda två att det var en rätt skum grej, rummet liksom osade av ångest. Efter att jag lassat över alla mina färdigpackade väskor, sagt "tills-nästa-gång-hejdå" till K väntade en fantastisk middag som min mamma ordnat i min ära hemma hos henne. Mammas sambo hade köpt en "Julia-cava" - den hette Julia - och min syster var också med, hade vi som vanligt en härlig kväll med fantastisk mat och samtal. I morse åt jag och mamma frukost framför nyhetsmorgon och efter det körde hon mig till Arlanda. Några timmars resande, x antal taxiresor och jag kom fram till vad som komma skall bli mitt, och familjens, nya hem. De har nämligen byggt ett nytt hus och renoveringen har dragit ut på tiden, så innan fredag bor vi i närområdet i en Air BNB-lägenhet. I morgon blir min första jobbdag med start kl.8. Alltså en tidigt kväll i kväll för att ladda batterierna.

xxx Julia

• livet, london

livet

Måndagen förra vecka mötte jag upp familjen på Grodan för middag efter jobbet. En härlig middag som avslutades med lite shopping på stan, sen rullade vi hem. Deras moules är för övrigt en av de bättre, kanske inte bättre en mammas, men nära!

Min dösnygga, fina, härliga och lättsinniga farmor, som verkligen har skämt bort mig under alla dessa år!

Dagen efter var det faktors stora dag, snyggaste farmorn jag vet i alla fall, vilken pärla! Hon fick massor av fina presenter, och till middag blev det tapasbuffé som min fina pappa och särbo stått i köket hela dagen och förberett - 10 poäng!

En lyckad kväll med härlig släckt och familj samlade, blir varm i själen bara av att tänka på det. Vad vore livet utan familjen <3

livet, resor

Tillbaka på kontoret efter ännu en lyckad Visbyresa, det här året fick den bli ett par dagar kortare, men det gjorde inget, vi märkte det att ingen av oss orkar på samma sätt längre haha! Men vi körde på från att vi kom till ön tills in på söndag morgon. Kallis varje dag, vilken självklart är resans höjdpunkt, alltid lika kul. I år hade vi dock inte köpt några biljetter i förtid - då det absolut inte har varit några problem att få några samma dag - men i år var trycket helt sjukt. Att köa är varken något jag är bra på eller tycker om, och sista dagen stod vi i kö i två (!!!!!!!) timmar, vi höll på att lämna flera gånger pga den sjuka värmen, mängden folk som trängdes - ni fattar.

Jag tänkte låta bilderna tala för sig själv, men vad jag vill tillägga är ett stort tack till alla människor som var med och bidrog till ytterligare en grym v.29, främst mina partners in cirme - Kajsa, Jossan och Rebecca, utan er hade det inte vart det samma!

Tyvärr var jag tvungen att dra tillbaka till Stockholm igår då jag inte hade semester den här veckan, och lämnade tjejerna på ön. Är så fruktansvärt avundsjuk, idag ligger de vid Blå Lagunen och steker i det perfekta vädret. Men min vecka är inte helt händelselös. Igår kom min kära farmor som jag inte träffat sedan oktober (!!!!!) av olika anledningar, men nu är hon här för sin födelsedag, stora dagen imorgon då hon fyller hela 80 år! Så ikväll blir det lite förfirande med middag på Grodan med familjen på pappas sida, mysigt!

Xxxx

livet

Igår efter jobbet rusade jag hem, först förbi ica för att hämta upp ett paket, sen hem och packa. Alternerade mellan att äta vattenmelon och försöka att INTE fylla min väska till bredden. Otroligt nog *jordens största tidsoptimist* hann jag med bussen med mina en miljon väskor och mötte upp Rebecca och Kajsa, tillsammans åkte vi till Kajsas lägenhet på söder. Vi åt lite och firade in, jag en dag tidigt, att vi/de gått på semester.

Nu blir det en paus från kontoret nästan en vecka, imorgon bär det av till våran all time favorite island - Gotland, Visby. Kajsa och jag firar sex år i rad på ön, har blivit en tradition. Håller på att ställa in mig mentalt på en festhelg, som förhoppningsvis även i år, blir lika fet som alla tidigare! Börjar bygga upp mitt mode, bara två timmar kvar innan jag sammanstrålar med resten på stan för lite sista-minuten-shopping och öl på Thaibåten. En perfekt onsdag!

livet

Idag på lunchen bjöd mamma ut på en persisk restaurang. Vi jobbar så himla nära varandra och vi har pratat flera gånger om att vi måste luncha, så idag slog vi till, och det var verkligen så mysigt. Bor inte hos mamma så när vi väl ses blir det extra mysigt.
Kan verkligen rekommendera där vi åt, Theran Grill, prisvärt och trevlig uteservering vid St Eriksplan.

livet

Haft en trevlig helg med väldigt mycket skratt. Vädret var sådär men det gjorde inget, tiden flög förbi ändå. På lördagen efter lunch som bestod av chorizo och rosé (bästa blandningen haha) hade värden styrt upp fyrkamp i trädgården. Vi höll på väldigt länge då klockan helt plötsligt hade slagit nio och vi inte hade ätit än. Så vi styrde upp middag och fortsatte kvällen på terassen med ännu en lyckad middag, vi vara alla sjukt mätta efteråt haha!

Dagen efter var vädret bättre så vi tog frukosten till en av bryggorna och satt där ett tag. Sen städade vi huset och åkta iväg relativt tidigt. Väl hemma lagade jag käk och tog det lugnt på altanen.

• livet

Igår efter en lång bilresa kom vi fram till Sundborn, där hade tjejerna gjort iordning middag och drinkar, verkligen supergott!

Efter middagen satt vi hela kvällen och lyssnade på härlig musik, drack vin och pratade långt in på natten. Väl i säng somnade jag och Maja direkt och sov ut. I morse hade Johanna dukat upp frukost på verandan i den helt okej vädret. Nu sitter vi i bilen påväg hem från Falun där vi handlat middag och lunch. Nu ska vi tillbaka till stugan och grilla korv och köra femkamp.

Xxxx

En klassisk morgon, vaknar alltid lite för sent, trots det duschar jag, fast jag vet att jag egentligen inte hinner. Så i vanlig ordning blir det till att ta frukosten i handen och sminket när jag kommer till kontoret, inte en jättebra rutiner kanske. Men god morgon! Fredag och en mysig helg ligger framför mig. Än så länge är det fyra personer, inklusive mig själv, på kontoret och jag hoppas innerligt att dagen går fort. På lunchen ska jag till stan och uträtta en del ärenden, fördriva lite tid.

Igår kväll hade jag verkligen en fixarkväll. Allt tråkigt man kan tänka sig. Dammsög HELA huset, någon mer än jag som blir sjukt varmt och trött av det? Tvättade, lagade hamburgare till middag och packade. Kan vi bara ta en minut till det här med att packa. Hur kommer det sig att jag alltid lyckas lägga fram ORIMLIGT mycket kläder, oavsett längd på resa. Fine att jag hade med mig ungefär hela min garderob när jag packade för mitt halvår som backpacker i vintras, men den mängd jag hade igår, innan jag packade om, var too much! Tips till mig själv: Ha en liten väska så får bara det absolut nödvändigaste plats, check!

Xxx

Är verkligen inne i en kreativ och inspirerande fas. Kännermig spontan och taggad på allt som är, och ligger framför mig, den härsommaren. Det hjälper mig verkligen i letandet efter lägenhet, istället för attsjunka ihop och tycka att situationen är hopplös, tänker jag bara på hur detkommer bli när jag väl får en lägenhet. Vill ha något jag kan sätta min egenprägel och namn på, låta sin personlighet komma upp på väggarna. Det behöverinte vara något överflådigt och ligga på de mest populära adresserna – don’tget me wrong, hade inte gråtit blod om det så blir – men ni förstår grejen.

Jobbveckans näst sista dag, imorgon redan fredag. Tiden baraspringer iväg, men tur är väl det, för ju närmre helgen, desto bättre! Imorgonstyr jag och min vän Maja kursen mot Falun efter jobbet. Vi är ett gäng tjejersom ska ut till min före detta klasskompis landställe, har varit där förut,otroligt fint ställe. Ser fram emot sol och bad, ljumna kvällar på uteterassen,grillning och vin i massor. Blir aldeless varm i kroppen bara av tanken!Härligt med en lugn helg innan nästa helgs festande, då jag ska till Visby.

Idag efter jobbet står allt det där man skjutit på ievigheters evigheter – städa, tvätta, stryka, plocka, packa osv. Känner jag migrätt kommer jag se på en serie lite för länge efter middagen och hålla på ändafram till midnatt med allt. Ingen karaktär alls haha!