Femte och sista stoppet, Patong. När jag tänker tillbaka på Patong så skrattar jag bara. Detta var ju det roligaste stället iallafall. Därav att vi åkte tillbaka hit.

Mittersta bilden är från en av kvällarna när vi skulle till grabbarna grus. Vi gjorde misstaget att köpa en juice som vad vi trodde var vattenmelon, men visa sig vara vattenmelon OCH TOMAT.

Patong va det stället vi betala mest för hotellet- och som var det sämsta. Såhär såg det ut på vår bakgård. Rummet låg högst upp och man hade träningsvärk efter att ha gått i alla trappor.

Vi hade turen som hade stranden mitt utanför dörren trots att hotellet låg jätte centralt.

Bilden till höger är den svenska restaurangen vi hitta. Sjukt bra mat, rekommenderar verkligen om man är i Patong. Slutet på resan och vi var så trötta på thaimat.

Sen var det dags att bege sig hem :(
Flygresan hem gick hur fort som helst då vi sov typ hela vägen.

Thailand ägde. Åk dit.

Fjärde stoppet var på Krabi- Ao Nang. Vet faktiskt inte vad jag tycker om det stället. Det kändes som storstad typ. Va absolut inget fel med Ao Nang men inget som man typ älska heller. Här var det sjuukt dåliga och äckliga stränder. Vi tog longtailbåt två dagar ut till Railey och Phranang Cave beach- vilket var dom finaste stränderna på hela resan. Vi rehabade lite här haha.. så vi hade endast lugna kvällar innan vi skulle till Patong. Skulle vilja åka hit igen och åka ut till fler öar, vi var endast här 3 nätter så hann inte så mycket...

Phranang Cave Beach. Detta ska tydligen vara en av världens finaste stränder. Absolut den finaste på hela resan iallafall. Här fanns det inga restauranger utan några longtailbåtar som sålde mat, dryck & frukt.

Åkte även till Railey Beach som ligger bredvid den andra stranden. Också fin strand men vattnet sjönk väldigt snabbt och man fick därför gå hur långt som helst tills man ens hade fått vatten över knäna. Här fanns det lite mer restaurangen och en gågata.

Bilden till vänster är från när vi va tvungna att hoppa av longtailbåten mitt ute i havet då det var så långgrunt. Överdriver verkligen inte om jag säger att det tog 10 min att gå för att komma in till stranden. när bilden togs hade vi gått en bit redan.

Vårt tredje stopp blev Koh Lanta. Lite kort om Lanta, jag haaatade stället första dygnet. Allt var så himla lugnt, barnfailjer öööverallt, i princip BARA svenskar. Tyckte dock om det mer och mer och Koh Lanta hade absolut den finaste naturen iallafall. Detta va tydligen det stället jag hade mest bilder ifrån också.

Såhär såg hotellet ut som vi bodde på. Detta tyckte jag va det bästa hotellet av alla, stort rum, snäll personal, bra wi-fi, nära stranden (även om vi aldrig hängde där), lagom nära centrum. Detta var även enda stället vi hade pool på, därav hängde vi endast vid poolen, jävligt trötta på sanden.

Bruna ben, restaurangen vi åt frukost på, min andra tatuering- sjukt bra och seriös tatuerare.

En dag när vi bestämde oss för att åka upp till en National Park/ View point. Sjuuuukt fint påvägen dit även där. En liten roliga grej när vi åkte dit. För att komma till denna view point så åkte man branta backar hela vägen, no shit, vilket var ganska obehagligt då det kändes tom tuk-tuken skulle välta och det var sjukt långt ner till havet. Efter halva vägen så inser vi då att mannen som kör tuk-tuken sitter och röker på medan han kör, dock skratta vi åt det för han var fett skön.

Första bilden är från en av kvällarna när vi satt på stranden med killarna vi träffa på Phi Phi. Här satt vi och drack och bara hade det as bra typ. Tror dessa kvällar gjorde så jag tyckte om Lanta mer då det var väldigt lugnt och det var inte det här "gå ut på krogen och tappa bort alla" utan man umgicks allihopa- mycket mysigt. Andra bilden är en av flera tuk-tukresor in till stranden vi satt på.

Phi phi var vårt andra stopp. Detta var mitt favoritställe. Hit ska man nog inte åka som barnfamilj då det i princip bara är fest, fest, fest där. Själva naturen var väl kanske inte det bästa då det var ganska smutsigt och nedgånget sen flodvågen, men ön var liten och väldigt mysig, fanns inga fordon eller vägar, var bara stigar och små gator överallt. Vi bodde på andra sidan mot vad alla andra gjorde vilket vi var nöjda med då vi hade en mysig väg in till "centrum".

Dom 4 bilderna ovan var hur det såg ut påvägen till vår bungalow/vår sida av ön.

Detta är dom enda bilderna jag har från nyårsafton, haha.... Första bilden är på killarna vi träffade och hängde med under hela nyårsafton, sjukt goa killar. Dessa träffade vi även i Koh Lanta och Patong vilket var väldigt roligt! Andra bilden är en av alla buckets vi drack. Blev en del hehe. Pga av dessa buckets finns det inga bilder från dagen efter nyår för då låg vi alla och mådde skit, inte alls kaxiga.

Ett gäng till killar från Varberg som träffade på och körde beer-pong med. Blev en hel del beer-pong på Phi Phi.

Första bilden visar hur det ser ut när man går mellan alla bungalows påväg till vår medan den högre visar hur det såg ut precis utanför vår bungalow... En rolig grej va att våra grannar hade största hashodlingen, vilket råka va så att dom var höga dygnet runt, speciellt på nätterna- då dom var väldigt högljudda.

​En liten summering av Phi Phi Island:
Rekommenderar verkligen att åka dit, speciellt om man är ute efter fest. Antingen hatar man Phi Phi eller så älskar man det. Vi älska det. Detta ställe ska jag absolut besöka igen!!

Resan dit då.. Har inte mycket minne av resan dit, men runt 6:00 på morgonen den 25 december så blev vi hämtade av Matilda och Victor som skjutsade oss till Oslo, Gardermoen. Varför vi åkte därifrån är en jäkligt bra fråga, antar att det var billigast- nu i efterhand skulle jag absolut välja Gardermoen framför Arlanda. Endast en terminal att hålla koll på,, enkelt att hitta- tips!

På Gardermoen i väntan på att checka in väskorna- bleka och fina. Här hade vi precis landat i Bangkok efter typ 11 timmars flygresa- svintrötta. Bangkoks flygplats var även helt sjuuuuukt stor. När vi landat så var vi tvungna att fotas, visa pass, visa andra papper, massa kontroller osv. Här skulle vi även vänta, om jag inte minns fel i typ 5 timmar innan vi hoppa på planet till Phuket

KARON BEACH

Vi började ju som sagt i Karon Beach- någon kilometer från Patong. Har inte alls mycket minnen härifrån. Vi var bara här några dagar innan vi åkte vidare. Karon var ganska lugn stad. Tror vi hamna i fel område, fanns inte mycket intressant runt om. Vi åkte in till Patong på kvällarna då andra gänget vi reste med bodde där+ att där var det mycket mer fest. Karon va det stället jag tyckte minst om.

Här åt vi frukost varje morgon då vi inte hitta något annat bra frukostställe, haha. Hotellet vi bodde på..

En kväll när vi åkte in till Patong och mötte upp killarna och myste på stranden, drack några drinkar.

Stranden i Karon var nog en av dom bästa stranden under hela resan, Ren, lagom med folk, fin sand.

Shakes vi i princip levde på under hela resan, påväg till stranden, någon foodmarket jag och Julia hitta.