Dagen började med att vi gick runt på Chiavaris gator lite, kollade frukt, köpte lite presenter och shoppade kläder. Jag köpte mig 2 par väldigt snygga byxor. Vi såg en gelateria som var vegansk också så vi gick in där och köpte oss "cookie gelato" alltså två kakor med glass emellan. Den var riktigt god. Sen drog vi hem, åt lite och tog sen tåget till en strand som vi kallar för "mango beach" (Ni som vet, ni vet) som låg i Lavagna. Det var såå skönt i vattnet och solen gassade på som bara den. Efter en stund på stranden drog vi hemåt och fixade oss lite, åt mat och bara satt på balkongen och pratade en lång stund. När klockan drog sig mot 22-23 tiden så blev jag och Hugo jääätte sugna på gelato (hehe), I mean, vi hade ju inte ätit någon på hela dagen?? Så vi drog ner till Chiavari och köpte oss gelato och satte oss på stranden och kollade ut över vattnet samtidigt som det var fyrverkerier som sköts upp över vattnet en bit bort. Det var verkligen så underbart. Sitta där på stranden med en gelato i handen och kolla på fyrverkerierna. Just wow. Sen drog vi hem och nu ligger vi alla som utslagna sälar i sängarna och försöker att inte röra oss för att inte bli varma.
Imorgon ska bli den varmaste dagen här i Chiavari hittills så vi får se om vi överlever. (Det är för tillfället en värmebölja över hela landet så det är konstant varmt här)

Men nu ska jag sova, hörs imorgon.
Ciaooo

Så denna dagen har i stort sätt inte varit så händelserik. Vi vaknade och hade frukost och fick reda på att Sofia kände sig dålig, typ som om hon fick vätskebrist eller något igår. Så sen efter ett tag (ca 15 tiden) så gick jag Giulia och Hugo ner till stranden och var där ett tag, åt gelato och sen gick upp för att göra oss iordning lite. När vi kom tillbaka så mådde Sofia bättre så vi bestämde oss för att ta tåget till Rapollo, tar ca 10min. Det var verkligen jätte fint där och vi gick runt och kollade lite och hittade en marknad ish med olika länders mat så vi gick till de spanska ståndet och jag köpte sangria. Ew, så himla vidrigt! Frukten var god men resten var ingen hit. Den var tydligen god, riktigt gjort enligt Sofia som smakade en klunk. Men jag gillar liksom inte smaken av alkohol så nah.
Vi satte oss sedan vid vattnet och kollade på staden, jag sippade lite på min sangria och så pratade vi lite allmänt. Sen blev jag och Hugo sugna på gelato (as always) så vi gick o köpte gelato då och den var helt ok, den jag hade på stranden tidigare idag var mycket bättre. Sen tog vi tåget hem och nu ligger jag i sängen redo för att sova.
Så godnatt, hörs imorgon
Ciaooo

Wow. Wow är allt jag har att säga. Detta ställe är helt amazing. Så himla fint. Vi har typ bara varit på stranden idag tills solen gick ner. Vi badade lääänge och vattnet var såå skönt. Sen hade vi även pizza på stranden till solnedgången, låter som värsta drömmen, right? Det var det verkligen. Sen gick vi på stans gator tills midnatt (ish) och hade såklart gelato<33
Inläggen här blir väldigt sena på kvällen för har seriöst fullt upp hela dagarna.
Men nu ska jag sova för imorgon väntar nya äventyr så hörs dåå.
Ciaooo

Nu sitter vi i bilen påväg mot Chiavari där vi ska spendera resten av vår tid här i Italien. Vägen dit är genom Apenninerna så vägen är i bergen, och det är såå fint att bara kolla it genom fönstret och se all natur utanför.
Hörs sen.
Ciaooo

Nu är klockan alltså snart 00.00 och denna dagen har verkligen varit fylld med saker. Efter 2h bil var vi framme i Venedig och det var så extremt varmt. Värmen låg på mellan 34 grader celsius hela dagen. Och då var det gassande sol också.. det är jätte nice om man typ ska ligga på stranden eller vid en pool men om man ska gå och turista i Venedig så var det inte sådär jätte nice.
Jag var även så smart att ta kjol på mig idag så nu har jag stora skavsår på insida lår. Inte så nice. Men dagen var helt amazing! Venedig är en sån extremt vacker stad och jag hade verkligen det bästa sällskapet. Nu är det äntligen dags för lite sömn innan jag ska upp imorgon igen och bege mig till ett annat ställe. So stay tuned för imorgon väntar nya äventyr!

Godmorgon!
Hade inte riktigt tid igår för att uppdatera för vi hade verkligen fullt upp hela tiden från och med att dem hämtade upp oss. Det var så kul att få krama om dem igen och träffa deras föräldrar. När vi satte oss i bilen var det 2h tills vi var framme i Parma (där dem bor) men det gick fort för vi hade liksom så mycket att prata om. Väl framme i Parma så var det dags för första gelaton för denna resa och jag tog Pannacotta (yummy). Efter glassen så gick alla 8 till en restaurang för att äta pizza och fira våra kära italienare. Både Giulia och Sofia fyllde åt innan vi kom. Man kan ju säga att dem iallafall blev glada över sina presenter haha. Maten var underbar och när klockan var ca 22.30 så var vi påväg hem. När vi kom hem så tog jag fram resten av presenterna till Giulias familj, vilket då var en stor påse lösgodis (eftersom de inte har plockgodis i Italien) och sen 3 marabou chokladkakor. Hade även presenter till hennes kusin och morföräldrar men de kommer få dem senare. Hinner nog tyvärr inte träffa dem denna resa.

Eftersom det var sååå varmt så var jag verkligen tvungen att ta en kalldusch på kvällen och det var såå skönt.
Men nu sitter jag i bilen påväg till VENEDIG!! Asså Lord! Det ska bli helt amazing. Så kommer uppdatera mer sen.
Ciaooo

Nu sitter vi på Amsterdams flygplats och har precis köpt oss lite dricka på starbucks. Varken jag eller Hugo fick våra namn i närheten haha. Hugos blev till "Yougo" och jag beställde mitt i namnet "Brynhild" vilket är typ ett smeknamn på mig bland mina vänner. Men istället för "Brynhild" blev det " Briliant" haha. Men extremt gott var det. Nästa flyg avgår ca 15.20 så strax så är vi påväg över till Italien! Yay!
Men hörs sen i Italieeen.
Ciaooo

Sitter just nu på Landvetter (Göteborgs flygplats) med min bästa vän Hugo. Om ca 1h så sitter vi på planet påväg ner till Amsterdam där vi mellanlandar för att sedan hoppa på flyget till Milano! (Yay) Väl framme i Milano så kommer våra italienska vänner Giulia och Sofia och hämtar upp oss! Vi träffade dem på ett skolutbyte med Italien i mars tidigare detta året och sen dess har vi hållit kontakten. Så nu är det 4 månader sen vi senast sågs och det ska bli så himla roligt att få träffa dem igen! Denna vecka kommer bli full med massa roliga äventyr så stay tuned for more fun stuff!
Hörs i Amsterdam.
Ciaooo

Nu har solen äntligen gått upp, så långtråkigt när man inte ser något under flygresan. Men nu när jag passerar Danmark så är solen uppe! Yay! Det är verkligen så fint på morgonen, så extremt blått och molnen ser så gosiga ut. Har ca 40min kvar nu innan jag äntligen landar på Landvetter. Missförstå mig inte, jag hatar att lämna Mallorca men blir ändå skönt att komma hem till familjen nu.
Men hörs sen!
Ciaooo

Klockan är nu 01.20 och jag sitter på Palma AirPort och väntar in mitt flyg som lämnar Mallorca ca 03.00. Denna dagen har varit helt amazing! Det var verkligen det bästa äventyret idag! Och det var då att vi hyrde båt och åkte ut på havet. Det var helt magiskt. Vattnet var så fint, vädret var på topp, fiskarna gillade chips och allt bara flöt på. Enda negativa var när vi började åka ut till havs, då satt vi 3 stycken i fram på båten, vilket var alldeles för tungt så varje våg som kom skvätte upp och dränkte hela oss haha. Men sen på vägen tillbaka igen så satt bara jag och Martina i fram och killarna i bak och det var betydligt bättre. Vi låg där framme och solade och hade det gött. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dagen, den var helt sagolik, fantastisk, overklig! Ja ni får se på bilderna, och nej dem är inte redigerade. No filter needed. Detta har varit den bästa dagen detta året, helt klart! Det var allt jag någonsin drömt om. Har alltid drömt om att få ligga o sola på en båt, med blått klart vatten och att kunna snorkla bland fiskarna. Och idag fick jag det!
Efter båten så var det packa sista inför hemresan och sen gå ut och äta en sista gång med vissa från Apollo gänget, Jesper + vänner och lite mer. Alltid lika mysigt på den restaurangen, samma Goa man som förra gången (han som erbjöd mig jobb) som idag även frågade om jobbet, jag svarade honom att jag gärna gör det nästa gång jag kommer, för att jag åker inatt. Många drinkar, skratt och konversationer på svenska, engelska, finska och danska. Kvällen spenderades på ett bra sätt, ett bra avslut på några bra dagar.

Jag vill säga ett STORT tack till både Martina och Jesper för att jag fick bo hos er i dessa 5dagar och hoppas jag inte varit allt för jobbig, haha. Tack för att ni har fått mig att uppleva så mycket på så kort tid! Detta var verkligen en resa full av nya äventyr. Kommer sakna er och alla andra där nere! Ni får hälsa till era kollegor och tacka dem från mig att jag fick äran att träffa de underbara personerna. Dessa 5 dagar har varit en sån life experience som man bara drömmer om.

Men nu ska jag sitta och ladda upp mobilen innan flyget går.