Nu är det ny vecka men nya tag, nu har jag landat och snart kommit in i de rätta tiderna efter resan. För denna helg har jag tagit det lugnt. Jag ska börja jobba nu idag men jag börjar inte för ens i eftermiddag eftersom att jag stänger som är lite segt att man kommer hem sent och att man börjar jobba när alla andra har slutat och jobbat klart för dagen men det är också skönt för man får se det positivt. Eftersom att idag fick jag sovmorgon, jag fick ta hand om min hund och fick sällskap av henne och jag hann fixa och städa. Som känns väldigt skönt, så det blev en lugn och mysig dag. Hoppas ni har fått en toppen start på denna måndag.

God morgon på er! Nu har vi landat i Frankfurt och sitter och väntar på att ta sista flyget till Stockholm. Vi startade torsdag kväll svensk tid och fredag morgon i Nya Zeeland. Vi åkte först till Auckland, och sen till Hong Kong och sedan till Frankfurt där vi är nu. Resan har gått bra, trötta är vi och det ska bli skönt att komma hem efter denna långa flygresa.

Efter den varmaste dagen hittills på denna resa då det har varit 30 grader idag. Så har vi handlat lite gott och chillar i skuggan efter att ha tillbringat dagen på stranden. Yeay!! Så cozy, älskar verkligen stunder som detta.

Innan vi åkte till Taupo för att fira julafton så åkte vi förbi black water rafting då vi tog gick, simmade och åkte i en ring igenom en grotta och det som ledde oss fram igenom var lysmaskar som satt i taket. Har inga bilder därifrån eftersom att vi inte kunde ha med oss kamera eller telefon när vi gick i grottan pga vattnet. Men det var så coolt och ni kan söka på Black Water Rafting på google och se bilder. Efter det åkte vi till Hobbit inspelnings platsen och gick runt där. Om jag ska erkänna så hade inte jag och min familj sett filmerna för ens nu när vi åkte hit eftersom att vi är inte så mycket för fantasy. Men det var ändå väldigt intressant och spännande att vara där och det var kul att man ihåg vissa scener från filmen. Det var häftigt också att man fick reda på hur de hade tänkt vissa saker som bland annat när det skulle spela in att allt skulle vara litet och tvärtom. Här kommer bilder därifrån.

Mina ny fixade naglar som jag gjorde när vi var i Russel, älskar färgen!

Efter två dagar på the farm, så åkte vi vidare till en liten stad som låg bara 40 minuter ifrån the farm som hette Russell. En väldigt mysig stad med trevliga människor, där alla känner alla och vet allt. Fick en känsla av en amerikansk små stads film som till exempel "Safe Haven" filmen, som är en av mina favorit filmer, det liknade pga att det fanns ett hus på en brygga som var en butik med olika restauranger vid vattnet, vi bodde lite från staden och alla kände igen varandra och var vänliga som i filmen också. Vi sov där två nätter och under dessa tre dagar så solade vi vid stranden, fick massage, fixade naglarna, åt god mat, åkte på båttur och fick se delfiner och gick på en Ö. Vi bodde på ett hotell som hette Flagstaff Lounge and Day Spa som var ett av de mysigaste hotell jag har varit på pga att det var väldigt litet men fint och hemtrevligt tack vare ägarna som var två kvinnor som ägde hotellet som var de ända som jobbade där, så de städa, gjorde mat och drack vin med oss alltid kl 18:30. Det var tre väldigt mysiga dagar, bjuder på några snapshots från telefonen.

Efter några dagar i Nya Zeelands huvudstad Auckland så åkte vi till farm som ligger ovanför Auckland ganska högt upp i norr, i Whangaruru. Vi stannade där två nätter, vi ville verkligen se detta ställe och hur vi hittade detta ställe från början var för våra kära familjevänner har varit där tidigare och blivit väldigt nära familjen som har farmen. Det är en familj som bor på farmen men det kommer också dit backpackers från olika ställen i världen och bor där. Det är så annorlunda där jämfört med hemma i Stockholm och det var annorlunda på ett positivt sätt, härligt och spännande känsla fick man. Alla blev som en familj, ville hjälpa till och visade intresse för varandra. Jag träffade härliga människor och lärde mig mycket om mig själv och andra på bara två dagar. Det vi gjorde dessa två dagar än att se hur det var på farmen och hur deras dagar såg ut, var att vi red barbacka och körde mini motocross runt deras mark och kollade, så vackert. Vi solade, badade och gick promenader nere vid stranden. Vi gjorde gemensam mat och åt med alla och bara tog det lugnt. Bjuder på några snapshots från min telefon därifrån. Hoppas ni har det bäst.