Godmorgon kära ni!

Idag är det tisdag och jag börjar inte jobba för ens klockan 11, så jag tog en liten sovmorgon till 9 och åt lite god frukost då det blev turkisk yoghurt med päron och honung, en riskaka med smör och ost och sedan kaffe på de. Det blev en bra start på dagen. Nu ska jag bege mig till gymmet och sedan till jobbet. Hoppas ni har också har haft en bra start på denna tisdag. Kram på er!

Efter en lång vecka med mycket jobb så avslutades på topp på fredag eftermiddag med att min barndomsvän Thea kom på besök. Vi hade en mys kväll med kex och ost, jordgubbar och melon med smält choklad, naturgodis och te. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och och bara hade det mys. Hon är så underbar.

På lördags morgonen tog jag sov morgon och myste runt i min morgon rock och tofflor, åt mys frukost som min pojkvän hade fixat så fint. Sedan blev jag hämtad av min fina syster Olivia och vi åkte till Mall Of Scandinavia, kollade runt lite i butikerna och åt lunch. Väldigt mysigt och hittade lite saker som jag kan visa senare.

Senare på eftermiddagen när jag kom hem gjorde jag mig i ordning för att åka iväg med min pojkvän till stan för att äta middag med hans familj och släkt. Vi åt på en restaurang som hette Cliff Barnes och den får 8/10 av mig då det maten var super god, servicen var väldigt bra och restaurangen var väldigt mysig. Så det blev en toppen kväll!

(Detta inlägg skulle ha publicerats för 3 veckor sedan)

Hej på er! Nu är det måndag och det är en ny vecka med nya utmaningar. Spännande! Idag vaknade jag med en väldigt fin utsikt och det var väldigt mysigt. Hade också sovmorgon då jag börjar jobba kl 16, det var väldigt skönt att jag fick sova ut då jag jobbade hela helgen och gick upp väldigt tidigt så man var rätt trött efter de. Idag har jag inte gjort så mycket, jag har tränat på gymmet, städat och fixat lite i lägenheten och ätit lunch hos mamma och pappa. Nu ska jag åka iväg och jobba, hoppas ni har haft en bra dag och kommer få en toppen kväll! Kram på er!

På lördags förmiddagen när jag var påväg hem från Clarion Hotel Stockholm efter att ha spenderat natten där med min kusin Felicia. Så passade jag på att kollade jag runt i butiker och passade på att köpa blommor från bunches. Som finns på Åhlens City och i den nya butiken H&M HOME. Har alltid velat köpa blommor därifrån eftersom att blommorna är så fina, men jag har aldrig haft tid, så nu passade jag på. Det blev ett par höst blommor som passar perfekt i min nya lägenhet, då jag har orange, grå och lila färger. Visst är dem fina?

Förra veckan slutade med att jag efter jobbet åkte in mot stan för att ta en drink eller två med min kära kusin Felicia. Vi stannade också och övernattade på Clarion Hotel Stockholm gratis då min kusin jobbar inom den branschen. Det blev en väldigt mysig och lugn kväll, det blev ett riktigt bra avslut på den hastiga veckan. Hoppas ni hade en bra vecka och en bra helg!

Tisdagen den 11/10 var jag ledig och passade på att ta en shopping dag med mamma min. Behövde en dun jacka, så vi åkte till Nacka Forum och kollade. Det slutade med att jag köpte två jackor, en svart dunjacka, en grå kappa och ett tränings set på stronger som jag tänkte visa lite senare. Är väldigt nöjd, vi åt lite lunch och fikade också. När vi kom hem till min mamma och pappa så tränade jag och gjorde lite middag till mig och min familj. Min pojkvän var och jobbade denna vecka runt om i Sverige, då passade jag på att verkligen mysa med min familj och sova där så det var väldigt mysigt. Hoppas ni hade en grym tisdag!

God kväll på er! Nu är det söndag och jag är hemma hos min mamma och pappa för att äta middag här, ska bli mysigt

Min helg började med att jag och mamma bakade på lördag morgon en morotskaka, sedan på eftermiddagen så fick jag och min pojkvän besök i vår nya lägenhet av hans familj. Vi bjöd på middag och efterrätt då jag bjöd på min och mammas morotskaka, sen blev det en promenad och när vi kom tillbaka så kollade vi alla på en film och åt lite brie med kexs och drack vin. Väldigt mysig, lugn och rolig dag.

Idag söndag tog jag en sovmorgon, åt lite frukost och fixade lite i lägenheten. Sedan så kom min vän Ida på besök på lite fika och prat. Mysigt. Sen efter det hamnade jag här där jag är nu, hos min mamma och pappa. Det blev en lugn och mysig helg, hoppas ni hade det bra!

En perfekt lunch på en lördag gjorde precis jag och min mamma. Tänkte att jag skulle tipsa er om denna lunch för den var väldigt god och det gick snabbt att göra. Här kommer receptet om ni är sugna att göra ni också.

Tasteline logo

Snabblagad pitapizza med rostade grönsaker och mozzarella

| 12 ingredienser | 15 minuter
En riktig latpizza som kan varieras med det man har hemma. Receptet ger 4 små panpizzor.

I UGNPIZZAVARMRÄTTPITABRÖD

Ingredienser

• 4 st pitabröd
  • 1 st zucchini
  • 2 st paprika (röd och gul)
  • 10 st champinjoner
  • 1 st rödlök(ar)
  • 4 st vitlöksklyfta(or)
  • 4 msk olivolja
  • 1 knippa(en) timjan
  • 1 odefinierad salt
  • 4 msk röd pesto (pesto rosso, det går förstås bra med annan pesto också)
  • 200 gram mozzarella
  • 1 odefinierad svartpeppar

Tillagning

• 1. Sätt ugnen på grillvärme, eller 250 grader.
  • 2. Tärna zucchinin och paprika, och skär champinjonerna i kvartar. Skär löken i små klyftor och strimla vitlöken tunt.
  • 3. Strö ut grönsakerna på en plåt och häll på olivolja. Strö på timjan och salta och peppra.
  • 4. Rosta i övre delen av ugnen i 5-10 minuter, tills grönsakerna fått färg och krympt lite. Håll koll så att de inte bränns.
  • 5. Lägg pitabröden på en annan ugnsplåt (gör inte hål i bröden, de ska inte fyllas). Bred på pesto och fördela ost och rostade grönsaker på varje bröd.
  • 6. Gratinera pizzorna i 5 minuter i övre delen av ugnen.

​Om ni är sugna att kolla på mer andra spännande och intressanta maträtter så gå in här http://www.tasteline.com/recept/varmratt/ för att kolla på mer. Hoppas ni får en bra dag!

Min förra vecka, vecka 37 började med att jag åkte med min pojkvän och hans familj till deras landställe som ligger på Ornö och var där fredag till söndag. Vi tog det lugnt, hade kräftskiva på lördag och sedan åkte vi hem på söndag eftermiddag.

En bild på middagen i lördags och en bild på Paulina som är 1 månad gammal och är min pojkväns systers dotter.

På söndagen på eftermiddagen kom vi tillbaka hem från landstället och då träffade vi min familj på middag vid Liljeholmskajen på restaurangen bankomat. Det var gott och väldigt mysigt.

En bild på min förrätt, en på min kära familj och en på min fina mamma och syster.

Sedan på måndagen blev det frukost med mina vänner Ninnie och Johan hemma hos mig. Vi gjorde amerikanska pannkakor med bär och sirap till och med det blev de yoghurt, kaffe/te/juice och mackor. Det blev super mumsigt, gillar verkligen att äta frukost med härliga människor, ett skönt sätt att börja dagen på.

En bild på Ninnie och sedan bilder på vår goda frukost.

Resten av veckan spenderandes i mesta dels till att jobba och träna.

En bild på min arbetsplats då jag kör catering och sedan träningsbilder.

Men på torsdagen var jag ledig eftersom att jag jobbade hela helgen, lördag och söndag. Så den dagen spenderades med min härliga barndomsvän Alicia på ikea och sedan lunch på ett ställe mittemot ikea. Väldigt härligt.

En bild på Alicia inne på ikea, en på en lunch sallad och sedan en till på Alicia innan hon ska äta sin goda lunch.

Hoppas att ni alla har haft en toppen vecka och ha en bra helg!

I fredags den 2 september fyllde min kära lillebror år som firades på lördagen med nära och kära. Det var härligt och mysigt att så många i vår släkt kunde komma. Att träffa alla också eftersom man inte ses så ofta, mest när man ska fira något speciellt som födelsedagar, studenter och konfirmationer. Det blev en väldigt mysig helg som spenderades på söndagen på en boulebar i stan med min pojkvän och hans familj. För att fira att nästan alla i hans familj och han har/ska fylla år under denna vecka som varit och den här veckan. Hoppas ni hade en mysig helg!