Imorgon är det första dagen jag går i 8:an. De ska bli kul men jag är inte taggad alls! Imorgon ska vi oxå gå på någon "utflykt" till Tubiksvik. Hoppas att det kommer bli kul.

Iaf idag till frukost blev de bara en skål med flingor. Efter frukosten blev det en tur med mamma för att handla kaninmat, pelets till kaninerna, mat till ikväll och glass samt att vi var på återvinningen.
Nu har jag dö tråkigt! Vi ska iaf fika, eller rättare sagt jag sak ta en glass om ca en timme.

Jag vet inte hur min uppdatering kommer att va nu pågrund av att skolan börjar och sånt. ​MEN ​jag ska försöka att uppdatera så mycekt som jag kan och hinner!

Hoppas att ni kommer får en bra dag🌟

Idag var jag såå taggad på min frukost! För idag hade jag tänkt äta fattiga riddare med några blåbär. De är så gott, om ni hinte har provat de så måste ni de!👌

Men iaf har inte jag några planer (som vanligt), ska bara va hemma. Igår blev de att jag åt frukost, ta på mig andra kläder för jag hade pyjamas när jag åt och sen gick jag till mormor för jag skulle som sagt fixa fransarna som jag skrev i de förra inlägget.
Idag är det bara 4 dagar tills jag börjar skolan😞 Jag är inte taggad alls på att gå i sklan igen. Om ni undrar så ska jag börja 8:an och som sagt är inte så jätte taggad. Men så är livet helt enkelt.

Hoppas att ni har haft ett bra sommarlov och att ni får det bra i skolan❤
Ha en jätte bra dag🌟

På förmiddagen har jag varit ensam idag för min syster började skolan idag och mina föreldrar jobbade. Så jag tog min frukost vilket blev yoghurt med havrepuffar och satte mig i soffan framför yt.
Vid ca 11.35 gick jag ut på en promenad för det var fint väder. När jag kom hem blev det en dusch.

VId 14.45 skulle jag, mamma och min syster fika och för mig blev det en brownie och lite blåbär.
Sen åkte vi till Tomelilla för att fixa present till min kusin som vi ska fira i helgen.
Det blev en sen middag för vi kom hem lite sent. Värmde bara en lite pizza från frysen.

Imorgon ska jag vara hemma själv MEN jag ska gå till mormor vid typ 12 för att fixa mina ögonfransar.
Jag ska fika där men ska senare gå hem för att mamma kommer och vi ska äta middag.

​Hoppas att ni haft en bra dag🌟

Jag har inte lagt ut något på länge. Jag har inte haft tid och jag har inte haft lust till de.
När skolan börjar igen hoppas jag att jag kommer få lite mer "feeling" till att blogga.

Under dom senaste dagarna/veckorna så har jag inte gjort något speciellt utan jag har bara haft mycket att göra hemma.
Men jag har iaf städat på rummet, i garderoben och jag har fått en ny säng.
Har inte hänt mer spänande saker än så precis.

Hoppas att ni iaf har haft ett bra sommarlov✨

​Igår hade min familj, farmor och hennes man (inte min farfar då) tänkt åka tåg från Smedstorp till Helsingborg för att sedan åka båt därifrån till Helsingör (Danmark).
Jag var väldigt nervös inför att åka båt för att de var nämligen första gången för mig. De låter konstigt jag vet! MEN det är för att jag är åksjuk och jag har alltid varit rädd för hur min kropp och jag skulle reagera om jag åkte båt. Iaf jag klarade det bra, vilket jag är glad över!

Iaf vi gick upp vid ca 05.30 på lördag morgon, åkte till Smedstorp för att möta farmor och hennes man. Vi löste biljetter så vi kunde åka med tåget. På vägen dit åt vi vars en baguette, jag tog en med ost och skinka.
När vi kom fram till Helsingborg gick vi och växlade pengar och köpte biljetter till båten. Den gick kl 10 och som tur va hann vi med den.
När vi gick på båten satte vi oss vid ett litet bord, mamma och farmor gick för att köpa kaffe och någon kaka. Jag tog inget för jag visste ju inte hur jag skulle reagera så ja...
Det tog bara ca 20 minuter sen var vi framme i DANMARK!
Vi hoppade av båten sen gick vi bara och tittade runt och kollade i affärer.

Ca 12.30 gick vi för att äta. Jag, mamma, Emma och pappa tog vars en macka med ost sen vet jag inte riktigt vad farmor och Ola tog men alla tog macka iaf.
Efter de gick vi ytterligare i affärer, asså jag måste säga att jag faktiskt blev lite besviken på Danmark för där fanns inte riktigt "roliga" affärer men iaf vi hittade en affär som jag inte kommer ihåg vad den hette men de var en godis affär! Vi köpte lite olika sorter, jag köpt en snusklubba och något sorts kex med choklad på vilket var svin gott!

Vi tog båten tillbaka till Helsingborg vid ca 15.00 sen skulle vi åka med tåget till Ystad för att sen gå och äta där och ta tåget till Smesstorp hem sen. Tåget gick 15.32 och vi var framme i Ystad vid 17.30 sen gick vi för att äta på resturang Zara. Jag tog en snitzel med pommes, mamma en kyckligtallrik, Emma en pizza och farmor, Ola och pappa tog vars en kebabtallrik. De var jätte gott!

Med mat i magen gick vi mot stationen igen för att ta tåget till Smedstorp igen. De gick 18.58 och vi var framme ca 17.25. Vi åkte sedan därefter hem. På kvällen tittade vi på tv.
(Hoppas att ni inte tyckte att det blev för stort inlägg!❤)

Ha en jätte bra dag🌟

Jag har som ni vet varit på semester i Falkenberg. Låt mig sammanfatta vad vi gjorde....
Vid elva på lördag morgon åkte vi mot Falkenberg, stannde på Rasta (en rastplats) och fika, jag tog en halv tekaka med ost och en slags toscakaka. Efter fkan satte vi oss i bilen och hade ca en timme kvar att åka. När vi var framme i Falkenerg checka vi in på hotellet. Typ 17.15 gick vi mot en pizzeria för att äta och jag tog en kebabtallrik. Därefter gick vi till Vallarna för att kolla på revyn. Vi kom tillbaka till hotellet vid kl 22.30 och då gjrode vi oss klara för att sova.

På söndag blev de hotellfrukost, jag tog yoghurt och en slags müsli, en fransbrödbulle med ost och ett glas äppeljuice. Senare checkade vi ut och åkte mot Helsingborg för att gå på Väla centrum. Det blev att vi fikade där och då tog jag en slags kaka med äpple. VI åkte sen hem vid ca 16.30 och stannade i Rönneby för att äta. Vi körde sen hem och vid ca 19.55 var vi hemma igen... ÄNTLIGEN!

Jag ahde tänkt lägga in lite bilder. En på utsikten som vi hade från vårt hotell, en från Vallarna och en från vad jag åt på lördagen.

Hoppas att ni hade en bra helg🌟

Som vanligt gick jg upp 09.00 och gjorde frukost. Idag vog jag vanilj yoghurt, havrepuffar och färska jordgubbar.👍
Planerna för idag är inte så många. Vi ska åka till Simrishamn för att jag ska kolla synen och prova glasögon, de är inte för att jag dikret ser dåligt eller något sånt utan jag känner att jag skulle vilja ha ett par glasögon som jag kan ha hemma och ta på mig när jag vill.
​ När vi kommer hem ska vi nog äta middag. Efter de vet jag inte riktigt vad vi ska göra, jag kanske behöver planera inför helgen. Om ni undrar ska vi åka på en "roadtrip" till Falkenberg, så jag kanske ska kolla över lite vad jag sak ha med mig.
Ni ba "redan? de e ju bara onsdag" och ja, jag vet MEN jag är en som måste planera långt innan för annars blir det kaos i min hjärna.
Iaf tänkte säga att det kanske inte kommer något inlägg i helgen och då vet ni varför.
Jag hoppas att detta kommer att bli en bra dag! De känns som de för de är fint väder och jag är så taggad på att åka till SImrishamn!

Hoppas att ni får en bra dag oxå✨

Halv 9 fick jag lämna sängen för att gå ner och ta på mig kläder, sminka mig och äta frukost för att i skulle nämligen åka till Lund.
Frukot blev två mackor, en med ost och en med någon slags taco "röra" + ett glas oboy👍

Sen vid tio åkte vi mot Lund. Det finns ett ställe som heter Nova Lund där. Vi gick i några affärer sen ca 13.10 va det dags att äta. För mig blev det någon slags chokladkaka med grädde, den blev lite mäktig i slutet men den var
riktigt god. Resten av familjen tog vars en baguette.

Efter fikat var det dags att gå i affärer igen. Tyvärr blev jag lite besviken för där fanns inte direkt mycket kläder i min smak, om man kan säga så. Det blev bara en grå träningsjacka med lite leopard mönster.
Vi åkte från Lund ca 16.10 och stannade i Sjöbo för att komma överens om vi skulle äta där eller om vi skulle åka hem och beställa pizza, det blev att vi åkte hem och beställde.
Var inte jätte hungrig så jag tog bara lite pommes👍
Just nu har jag inget och göra, ska senare titta på tv och chilla i soffan.
Men ha en fortsatt bra kväll🌟

Igår kom jag hem från min vän. Vi har nämligen tänltat i hennes trädgård från tisdag till onsdag vilket var så kul. Men de var svin kallt på kvällen när vi skulle sova! Som tur va hade vi bra med kläder på oss.

Idag gick jag som vanligt upp kl 9. Satte mig i soffan för att titta på yt och äta frukost.
Till frukost åt jag yoghurt, någa slags jordgubbs "puffar", några färska jordgubbar och digestive👍
Men jag har inga planer för idag utan jag ska bara vara hemma. Tråkigt väder är de också så jag hade inte tänkt vara ute.

Har ni hört talas om Fidget spinner? Dom är ganska populära så jag förmodar att ni har hört talas om dom.
Jag skrev ju i tisdags att vi skulle åka till Tomelilla och de var mest för att jag skulle köpa en. Så jag kom hem med två stycken, en lime grön och en vit. Om ni inte har en så köp! Dom är så avslappnande att hålla på med.

Men ha en jätte bra torsdag🌟

Gick upp vid 9 tiden med en känsla av att de kommer bli en bra dag idag!
De är fint väder och vi hade tänkt åka till Tomelilla. Dom två senaste dagarn har jag inte mått så bra, komemr inte berätta varför men jag har iaf inte mått bra så denna dagen behövs!

Jag har fått frukost i magen och sitter i soffan för att chilla.👍
Men till frukost blev de vanilj yoghurt, choklad granola och jag toppade med lite jordgubbar och digestive. Och nu undrar ni säkert, varför har du digestive på där Julia? Och svaret är enkelt... De är gott, okej👌
Jag kommer att lägga in en bild här nere och de ser inte sådär jätte gott ut MEN de är jätte gott.

Men ha en fortsatt bra dag🌟