Hela natten spenderades på flygplatsen då vårt plan inte gick förens 7 på morgonen. Efter 6 timmar på flygplatsen och 1 timme på flyget så landade vi äntligen i Las vegas. Dagen spenderades ute i 45-47 grader och sol efter en natt med cirka 40 minuters sömn, gissa om vi var slut haha. MEN eftersom vi endast hade två hela dagar tillsammans i LV och Amanda fyllde 21 FREAKING år så var det bara att bita ihop. WOW, vad häftigt LV var. Utan någon överdrivning så var man död efter cirka 5-10 minuter ute.. Vid tre tiden fick vi ÄNTLIGEN checka in på vårt extremt fina hotellrum på Bellagio. Att gå från hostel till detta rum var ju rena rama drömmen. Våran utsikt över fontänen var MAGISK. Men eftersom det var Amandas födelsedag var det bara att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällen. Kan säga att vi inte fick många timmars sömn i den där sköna sängen, tyvärr.

Dagen efter ringde klockan tidigt och 7.30 blev vi upphämtade av en shuttle som tog oss till flygplanen där det bar vidare mot Grand Canyon. Helt ärligt tror jag att jag aldrig varit så trött i hela mitt liv. Sov på shuttlen, flygplatsen och största delen av flygturen som för övrigt hade större fönster och grym utsikt. Till våran lättnad var Grand Canyons väder vbetydligt bättre, dock fortfarande runt 38 grader varmt men det var ingenting jämfört med dagen innan. Otroligt fint var det dessutom. Vi gick bland annat ut på skywalken vid Eagle point som ni kan se på bilderna. Helt ärligt vet jag inte riktigt hur jag ska förklara denna upplevelse med ord så låter bilderna säga resten.

Eller nej, en sak till. För att göra en lång historia kort var människor som skulle med vårt plan jävligt sena. Vilket i sin tur gjorde så vi inte kunde lyfta pga storm. Vi visste att om vädret var för dåligt skulle vi behöva ta en 5 timmars bussresa hem istället för 30 min flygning. Detta var dessutom min sista dag i LV. Efter mycket förseningar kom vi tillslut iväg. Tror jag aldrig varit så irriterad i mitt liv, inte Amanda heller för den delen. Kan säga att ALLA på flygplanet såg hur otroligt förbannade vi var haha.

BIRTHDAY GIRL

Så detta var alltså utsikten från vårt rum!! Goooaaalllls

Och ja det finns en anledning till varför jag tittar bort på alla bilderna haha, jag såg så otroligt trött ut och mina ögon sved som bara den. På bilden under har ni en perfekt beskrivning av hur jag kände den dagen.

Här satt vi "ute" ( som ni ser på bilden var det moln och himmel som rörde sig i taket) och käkade vår sista middag tillsammans inne på The Venetian. Medan vi åt spelade de "Time to say goodbye" på fiol och flöjt. Guess who cried..? För morgonen efter var det dags att säga hejdå, men denna gång inte "hejdå vi ses om några veckor" utan hejdå vi ses om 10 månader (!!). Detta eftersom jag förlängt med min värdfamilj!! och inte kommer hem förens nästa sommar.

Detta var i alla fall den bästa tänkbara resan med den bästa tänkbara personen. Ville aldrig att det skulle ta slut, och längtar tillbaka varje dag. Det var så otroligt kul att uppleva allt det här tillsammans med sin allra bästa vän och det har varit så amazing att bara ha henne 2 timmar bort under de 9 månader jag har bott här. Att få dela mitt liv här borta med sin bästa vän har varit guld värt. Vi har hunnit gjort och upplevt så mycket tillsammans. Kunnat dela med oss så mycket, eftersom vi alltid förstått precis vad den andra menar. OJ vad vi skrattat och gråtit tillsammans, men detta är inte vårt sista äventyr tillsammans det kan jag lova!

Ringde henne idag och min tvåring ropade "Hi Mana" i bakgrunden, detta bara ifrån att höra hennes röst. Efter samtalet frågar jag henne om hon saknar Amanda och hon svarar "I miss you Mana. Det är pure love, så otroligt fint. Vi saknar och älskar dig massor Amanda!!

Next stop: HOLLYWOOD

Denna gång bodde vi på ett hostel som låg precis på walk of Fame. Förutom att en tant som sov inne hos oss en av nätterna snarkade som elefant funkade det riktigt bra faktiskt. Men jag föredrar att ha ett privat rum. Första hela dagen åkte vid med på en av hostelets (tror inte man kan skriva så men orkar inte bry mig, ska sova) tours till downtown LA, och fortsatte eftermiddagen med en hike till the Hollywood sign med en av tjejerna. På vårt hostel fick vi höra av personalen att localsen bland annat satt upp skyltar som sa att man inte fick gå längre, för att de inte ville ha turister gåendes längst deras hus. Istället blev vi riktigt bra bemötta, vi blev både erbjudna skjuts och bjudna på vatten. Vattenflaskan blev väldigt välbehövligt, för OJ vad jobbigt det var att hikea i uppförsbacke med 30 grader och sol. Men riktigt kul var det i alla fall!

Vi hann dessutom med att vara riktigt turistiga dagen innan och hoppade på en Tour bus, som visade oss olika kändisars hus, Hollywood skylten från håll och Beverly Hills. Vi hann också med ytterligare en tur till Beverly Hills men denna gång gick vi runt själva. Kvällarna bestod av god mat, strosande runt på walk of Fame och att titta på alla street performances. Vi träffade så otroligt mycket roliga (läs konstiga) människor också haha. På fredagen passade vi på att spendera en heldag på Universal studios, wow vad häftigt det var! Våran absoluta favorit var studio Tour där man i cirka en timme fick åka runt och se vart olika filmer spelas in. Bland annat såg vi det NYC, Mexio och London som man oftast ser i filmer. Vi fick även vara med om en film jordbävning och åka igenom (5D??) skull island där vi hade Hong Kong och dinosaurier som fightade runt om kring oss. Det var så otroligt coolt. Andra favoriter var Transformers och Jurassic park. Är ni i LA måste ni till Universal!

Lördag kväll var det dags att dra sig till flygplatsen för att flyga vidare till Las Vegas morgonen efter. Där stod Amandas födelsedags firande på tur.

Måste också passa på att gratta mitt lillhjärta som fyller 16 när ni läser detta! Stort GRATTIS Wilmis saknar och älskar dig massor. Vad skulle jag göra utan dig.. du är bäst ingen protest <3

Första bilden är över Hollywood skylten och den andra under. Haha fyfan vad svettigt det var alltså... Och BTW Amanda kan ju ta credd för alla Hollywood sign bilder för blondin som jag är var min mobil helt urladdad.

UNIVERSAL STUDIOS

åh, bästa vän vad jag saknar dig<3

Så här dränkta var vi efter Jurassic park, even tho jag var den ända på hela båten som verkligen tog skydd.

Hey ho, Lets go!

Sista dagen i Santa Monica bestämde vi oss för att ta en day trip till Mailbu Beach. Oj vad vackert det var!

Vågorna var riktigt höga vilket var perfekt för alla hundra som surfade där. Inte lika awesome för oss andra dock. Först drogs man ut i havet mot vågen och sen spolades man upp på stranden och hade sand precis ÖVERALLT. Kan säga att jag föredrog vågorna i Santa Monica, vågor som vi innan Malibu tycke var stora. De tog bland annat både mina och Amandas solglasögon när vi dränktes, självklart hittade vi Amandas igen men inte mina.. Här kommer ytterligare lite bilder.

But here I am
Next to you
The sky is more blue
In Malibu

- Miley Cyrus

Sen var det dags att dra vidare! packåsna var det ja

Jag är så ledsen för den dåliga uppdateringen,och för min dåliga svenska också för den delen. Det blir lite konstigt ibland menmen.

So here we go.. Den 8 Juli hämtade min bästa Mexican mig tidigt på morgonen och skjutsade mig till flygplatsen. Efter en hel del tid på flyget landade jag äntligen i LA. Där jag tog en taxi vidare till Santa Monica, Amanda och vårt lilla Motell. Tiden i Santa Monica spenderades mestadels på stranden, både SM och Venice Beach. Där vi såg en hel del delfiner simma förbi flera gånger om dagen, ni som känner mig vet att delfiner är mitt absoluta favorit djur. Kvällarna bestod av goda middagar, promenader och mys till musik ute på Santa Monica Pier. En kille spelade modern pop musik på sin fiol och det var så otroligt vackert att lyssna på honom medan solen gick ner över havet.

Eftersom jag och Amanda bestämt oss för att vara sparsamma under resan så var det havregryn blandat med kokt vatten som gällde till frukost och reeses spread mackor som gällde till lunch. Måste säga att vi klarade det bättre än förväntat. High five på den Amanda. Justja både bränna oss och flagna hann vi också med, och då körde vi på 100 SPF. Vet inte om det var den amerikanska solkrämen eller solen det var fel på haha..

På bilden till vänster ser ni vår lyxiga frulle.

Amanda försöker visa att hon är en packåsna, vilket jag i före sig skulle säga är ganska så sant

Här kommer lite bilder ifrån förr förra helgen då jag och Laila åkte in till City under söndagen. Smarta som vi var litade vi på väderappen och åkte in med jeans, inte jätteskönt när det var 28 grader, sol och riktigt fuktigt. Dagen spenderades mestadels på Upper East och till lunch åt jag äntligen carbonara för första gången på 7 månader(!!), den var gudomligt god. Vi tog oss även till restaurangen Serendipity 3 där vi drack deras kända Frozen Hot Chocolate. Det finns dessutom en film som heter samma som restaurangen och i filmen sitter de därinne och dricker samma frozen hot chocolate som vi drack. Om någon sett filmen, TELL ME. Jag vill veta om den är värd att se. Alltsååå man får ju aldrig nog av den här staden.

puss och kram

Fredagen spenderades inne i city med bästa vän. Klockan 9:45 på fredag morgon satte jag mig på en fullproppad buss mot city. Vid två tiden kom Amanda och hungriga som vi var drog vi oss mot en sen lunch. Lite mer stadiga drog vi oss vidare mot sockerbit och svenskt plockgodis(!!!!). Mycket fattigare men lyckliga kom vi ut med en påse plockgodis, som förövrigt är slut idag. Om ni är intresserade om hur fattiga vi blev så gick godiset på $18, och för att förså hur dyrt det faktiskt var så köpte vi inte ens ett halvt kilo godis haha.

Efter sockerbit drog vi oss vidare mot Battery park och midsommarfirande. Väl där träffade vi massa andra svenskar (vilket är extremt ovanligt för mig som aldrig träffar svenskar förutan Amanda), åt chocklaboll, kanelbulle och drack lingon dricka, lyssnade på svensk musik och bara mös. Så himla kul att få klä upp sig och bära krans för en gångs skull. Dessutom häftigt att sitta där och se både den svenska midsommarstången och frihetsgudinnan samtidigt.

Glad midsommar allihopa!

1 halvt år, 6 månader, 29 veckor, 204 dagar, 4 896 timmar sedan jag stod på Arlanda med ett leende på läpparna,trårar på kinden och väskor i händerna.

Inte kunde jag drömma att jag skulle få uppleva så mycket kärlek och lycka. Inte kunde jag drömma att jag skulle få så fina vänner, att jag skulle hitta min bästa vän från andra sidan jorden i en helt annan del av världen. Inte kunde jag drömma att jag skulle få en till familj. Inte kunde jag drömma att jag skulle få en relation med mina älskade värdbarn som är helt omöjlig att beskriva, omöjlig att sätta ord på. Inte kunde jag drömma att mina ögon skulle glittra mer eller att mitt leende skulle bli tre gånger större. Inte kunde jag drömma att min svenska skulle bli så kass, eller det kanske den i och för sig alltid har varit. Inte kunde jag drömma att jag skulle få dela allt detta med min allra bästa vän. Inte kunde jag drömma att jag skulle sakna svenskmat så jäkla mycket. Inte kunde jag drömma om alla gånger jag skulle få höra hur simpelt mitt jobb är. Inte kunde jag drömma att jag skulle få uppleva och se så mycket nya saker. Inte kunde jag drömma att jag skulle få lära mig så mycket om människor, livsstilar och kulturer. Inte kunde jag drömma om att jag skulle få så mysiga "after work", fikastunder, middagar, walks och talks. Inte kunde jag drömma att chokladen skulle vara så vidrig, vart är min marabou liksom??

Rundar av detta inlägg med älskade dr Seuss

För ungefär tre veckor sedan var jag och Emily på en Farm och tittade på Baby Animals. Och förra veckan åkte vi tillbaka igen för att någon *host* klantigt nog glömde vagnen där. kalven måste ha varit bland det sötaste jag sett. Tydligen ska de dessutom ha grymt goda dounuts där och senare kommer det vara både äpple och bärplockning vid den här farmen.

Förra helgen spenderades både med min värdfamilj och tjejerna och denna helg kommer Amanda hit. Vårt största mål är att försöka spara så mycket pengar som möjligt. Och Trust me när jag säger att det inte är lätt. Vi måste i alla fall spara som bara den för om 1 månad åker vi på semester, där både Los Angeles och Las Vegas står på schemat!!!! TAGGA

En stämpel rikare och mycket blötare är jag hemma igen. Konstigt det där ändå, hur ett ställe tusen mil hemifrån kan kännas som hemma. Hur man kan få hemlängtan och längta till något som inte finns i Sverige utan mycket närmare. Men I guess att det är det vackra med hela den här resan. Vi lyckas bygga upp ett helt nytt liv fullt av kärlek och trygghet så långt ifrån den plats och de människor som tidigare vet vår enda trygghet, vårt enda hem.

Efter middagen i fredags packade vi oss in i bilen körde två timmar och sov första natten i Syracuse. På lördag morgon åt vi frukost och åkte vidare till Strong National Museum of Play i Rochester, New York. Som för den delen var riktigt häftigt. Bland annat hade de en mataffär där barnen fick plocka på sig varor, ta med de till kassan, checka in varorna och få ett kvitto. En leksaksmataffär som var ungefär lika stor som Konsum i Älvkarleby, fast med bättre utbud.

Tillbaka i bilen i ännu en timme för att sedan bo två nätter i Buffalo. Som är staden min värdpappa växte up i, den ligger även cirka 20 minuter ifrån Niagara fallen. I Buffalo blev det bland annat Buffalo Wings (som inte är okej att äta nån annan stans än i Buffalo), Ted`s Charcoal Broiled Hot Dogs, Beef on weck och Tim Hortons. Hela söndagen spenderades vid fallen, förmiddagen på Amerikanska sidan och eftermiddagen på den kanadensiska sidan. OCH USA släppte in mig igen PHJU!!

Alltså WOW Kanada har ju betydligt bättre View än Amerika, dock otroligt vackert från båda sidorna. In Canada tog vi också en båttur på båten ni kan se på en av bilderna. Riktigt häftigt var det, och blöta blev vi. Så otroligt häftigt att fallen en gång varit helt frysta till, fattar ni vad kallt det måste ha varit. Min värdmamma berättade dessutom att en sexårig kille åkt över de kanadensiska fallen (den som ser ut som en hästsko) och ÖVERLEVT, helt galet. Något som också var helt crazy var hur otroligt nära fallen vi faktiskt kom med båten, så himla kul. Otroligt måste ju vara mitt favoritord hehe..

Eftersom jag absolut inte orkar skriva något långt inlägg så kommer min helg i bilder istället.

Lördag: Scavenger hunt in Soho.

Nu tänker ni.. är de töntiga eller..? och ja det är vi. Det var en tävling och såklart gjorde vi allt för att vinna. Tyckte vi lyckades ganska så bra med våra bilder till tävlingen. Att vi inte riktigt fick första plats är en annan femma.. A for Effort i alla fall.

Sunday and I`m in love. Brooklyn är amazing det är allt jag kan säga.