JULIA STRÖM
Mitt år i London

Så himla mysiga bilder från min, Astrid, Fredrika och Lovisas tacokväll för några helger sedan i Stockholm. Inget slår en kväll med tacos, guacamole och fina vänner!

För några helger sedan var jag uppe i Stockholm och fick äntligen träffa londontjejerna!! De var efterlängtade! Vi hade några riktigt mysiga dagar tillsammans. Shoppade, åt mysiga middagar, strosade runt och det huvudsakliga- vi fick se Justin Bieber live!!! Från att ha levt ihop och sett varandra dagligen i nästan ett år till att behöva planera reunions långt i förväg är så konstigt. Men jag är så glad att London förde mig ihop så många fantastiska människor!

Nu har ännu en helg gått och snart är det dax för ny skolvecka. En vecka kvar innan höstlov för de flesta, men jag gick på sätt och vis på lov redan i fredags. För imorgon åker jag nämligen till Sydafrika!!! Ska bli helt fantastiskt!
Helgen firades in med en god tapasbricka med Molly och Fanny. Vi hann med några timmars tjat och dans innan vi drog på 18årsfest. Igår kväll hamnade jag spontant, efter häng med vänner, på Format. Så kort sagt två perfekta kvällar! Nu laddar jag upp inför morgondagens resa mot Afrika. Har knappt förstått det än... men jag hoppas och tror på att jag kommer få en otrolig resa med mängder av upplevelser! Jag ska försöka få ihop några inlägg under resan, om wi-fit på hotellet tillåter..

Igår kväll hade vi bokat bord på Nami, en japansk restaurang i centrala Varberg. Det bjöds på inte minst en fantastisk stämning men även g u d o m l i g mat! Deras koncept var tapasinspirerat och det föll vi direkt för. Ingen av oss hade varit där förut så vi valde, utan knappt ha kikat på menyn, det kocken rekommenderade. I fyra omgångar kom de in med mat. Allt från dumplings och bläckfisksallad, till friterade sötpotatis och såklart sushi!! Nom vad gott det var! Vi gick därifrån mer än nöjda och proppmätta...

Första rätten bestod av edamameböner med havssalt, het kålsallad, en löjligt god bläckfisksallad samt sushi med rimmad torsk. Detta tillsammans med ett glas vitt. Känner hur det vattnas i munnen...

Tillsammans med den första delen serverades det mer edamamebönor med havssalt, sjögrässallad med wakmealger och till sist yasairolu- vegetarisk sushi.

Andra rätten serverades det grillad vildsvinskarré med krispig ostronskivling och kantareller (denna var fantastisk). Det kom även in dumplings på nöt och fläskfärs med het sesamdressing samt friterad krokett med tryffelmajo- favorit!!! Fick tyvärr inte med de godbitarna på bild..

Tredje rätten serverades friterad sötpotatis och ingefärsmarinerat kycklinglår tillsammans med citronmajo.

Till sist, nu var vi verkligen proppmätta, serverades två varianter av vegetarisk maki. Den ena med sparris och citronmajo, den andra med aubergine. Ett perfekt avslut på en perfekt kväll!

Vilken fantastisk helg jag har haft!!! & vad bloggen har ekat tom det sista... Men vad gör det egentligen?
Igår morse åkte jag och dessa fantastiska tjejer på en roadtrip och hamnade i Varberg. Väl framme tog vi oss ner mot stranden, som var aningen kallare och blåsigare än i somras.. Burr!! Snabbt som attans tog vi oss till stugan, värmde oss rejält och fixade oss inför kvällens middag. Bilder kommer!!!