Igår så fyllde jag hela 24 år!!!! Eftersom alla jobbade och jag hade mormor på besök så bestämde vi oss för att spendera dagen i stan. Vi började med en fika på Wienercafeet där vi drack kaffe och åt så goda biskvier. Älskar verkligen biskvier (säger chokladdyrkaren).

Det var så mysigt att kunna sitta ute och njuta av vädret på födelsedagen.

Efter blev det lunch på mitt stammis och favvo-ställe, Bistro Linne. Har ni inte varit där en så måste ni gå dit!! Kan även avslöja att de nyligen bytt meny (han som fixat nya menyn brukar ordna nobel middagar) och den verkar väldigt lovande. Kommer med en update när jag testat!!

Det blev sedan ett glas vin på Halwylska innan jag släppte av mormor på station. Därefter möttte jag upp Ebba för ett glas bubbel och middag på Strandvägen 1. Mycket mat på en och samma dag haha! Men så ska det ju vara när man fyller.

Senare på kvällen fick jag även överraskningen att Tove var i stan. Så fick även träffa henne och Nina en sväng. Kunde inte tänka mig att fira födelsedagen på bättre vis med vänner och släkt. Har ju även haft turen att blivit firad hela helgen eftersom jag fyllde på en tisdag. Hur underbart är det inte med lång-firande!!!

Contains affiliate links

I samarbete med Gina tricot

KLÄNNING GINA TRICOT

Igår bar jag denna lycko-klänning. Blir så glad varje gång jag har den på mig! Vädret var ju helt underbart igår så kände att färg + bara ben var ett måste. Så då passade den här klänningen perfekt. Gillar verkligen gult just nu! Har inte ägt ett enda plagg i gult tidigare men sen jag testade den här klänningen kommer det bli ändring på det. Det är ju så fint på sommaren när man har lite färg.

Hämtade upp mormor igår när hon kom med tåget. Sen blev det mys och middag här hemma. Idag tänkte jag plugga lite innan resten av familjen kommer och vi ska fira mig.

Hoppas ni har en bra lördag!

Xxx

Såhär har jag sett ut idag. Äntligen fick mysbyxorna vila haha. Har bara varit osminkad och bott i myskläder de senaste dagarna när jag varit sjuk. Men idag lunchade jag med mamma. Så skönt att komma ut lite och att det äntligen känns bättre. Blir så rastlös av att vara sjuk.

Hur härliga är inte dessa guldiga pumps!! Tycker det är så fint att matcha ett par finare skor med en avslappnad outfit till som ovan. Gillar kontrasterna och skorna gör en annars ganska tråkig outfit lite roligare.

Imorgon ska jag hämta min mormor som kommer på besök över helgen. Jag fyller år i början på nästa vecka så därför ska vi fira mig nu under helgen. Ska bli så mysigt att ha hela familjen samlad.

Xxx

Som jag nämnde igår så är jag så himla sugen på att göra något nytt med håret. Det har blivit så himla långt nu och topparna är väldigt slitna efter all sol och saltvatten i sommar. Kanske ska jag kapa av det en bit men det jag framförallt funderar på är lugg. Antingen en vanlig lugg som slutar vid ögonbrynet eller en gardin-lugg. Är ju lite enklare med gardin-lugg eftersom man inte behöver underhålla den så ofta. Åh, är verkligen så sugen på lite förändring. Får fira tentan med ett klipp helt klart.

Vad tror ni om lugg?

Xxx

Hej på er! Här händer det inte mycket. Är fortfarande sjuk så dagarna spenderas hemma. Pluggar, jobbar, läser tidningar och knaprar halstabletter med smak av ingefära. Ganska mysigt ändå. Har haft så mycket senaste tiden att det känns skönt att stanna upp lite. Behövde kanske bli sjuk för att kunna ta det lite lugnt.

Har funderingar på att göra något nytt med håret (sånt man funderar på när man är sjuk haha) och tänkte lägga upp ett inspirationsinlägg om det.

Vi hörs senare!

Xxx

Igår så firade jag den här fantastiska tjejen, Ebba, tillsammans med hennes närmaste vänner. Det var verkligen en trevlig kväll. Så härliga tjejer! Som jag nämnt tidigare lärde jag känna Ebba genom juristprogrammet. Hon är en så inspirerande tjej som har huvudet på skaft. Alltid full av energi!

Vi åt så god mat. Massa plock! Det är ju så himla mysigt.

Klänning Bik bok

Jag bar en ny favorit i garderoben som är en svart klänning från Bik bok. Den är halvlång och slutar på halva vaden där den har en superfin spets. Ni kan hitta den här . Såg att den är på rea nu också, ni kan få den endast för 100 lappen. Riktigt kap!

Det är sjukstuga hemma idag. Vaknade med världens halsont och hosta. Så det blir en väldigt lugn dag. Ska få lite jobb gjort men sen blir det bara film-mys. Har redan kollat igenom alla nya avsnitt av got... Så film/serie-tips välkomnas!!

Contains affiliate links

I samarbete med Gina tricot

Topp Gina Tricot

Härom kvällen när jag tog en AW med mamma efter hennes jobb bar jag den här somriga och söta blusen. Tycker om att ha lite gulligare toppar nu under sommaren när man har lite färg. Ni hittar blusen här

Har precis gjort mig iordning för att strax åka iväg och fira min kompis Ebba som fyller år. Ebba pluggar också juridik så det är genom utbildningen som jag lärt känna henne. Ska bli så roligt att träffa alla tjejer från plugget. Så himla längesen jag träffade dem. Det blir ju så på sommaren när alla är på olika håll och jobbar eller reser.

Baddräkt Gina tricot

Hur söt är den här baddräkten från Gina tricot? Älskar den puderrosa färgen. Har verkligen bott i baddräkter under semestern. Det är ju så snyggt att dels ha som den är men även att matcha med en kjol eller ett par shorts. Perfekt om man ska på beach club eller luncha när man är på stranden. Känner mig alltid lite mer klädd när jag har baddräkt.

Dessa bilder är tagna på Mykonos vid en strand vi brukade vara på. Vi hittade en helt tom strand som var på promenadavstånd från vårar hotell. Hur bra med en privat beach?

Stränderna med beach clubs var lite svårare att ta sig till så de dagarna vi åkte till dem så hyrde vi fyrhjuling. Finns verkligen så många stränder på Mykonos. Man kan besöka en ny varje dag.

Nu ska jag möta upp några vänner för att äta middag någonstans lite senare.

Xxx

Nu kan ni vinka till mig när ni åker tunnelbana! Är på affischerna just nu för Rapunzel of Sweden. Kändes väldigt overkligt när jag imorse fick sms av flera kompisar med bilder på mig själv från olika tunnelbanor. Får nästan nypa sig i armen haha. Så kul!

De senaste dagarna har varit ganska händelselösa. Sen jag kom hem från semestern har jag börjat ta tag i plugget igen. Har en tenta om tre veckor som jag skjutit upp. Känns lite tråkigt att plugga nu när det är sommar. Men har verkligen haft en fantastisk semester så ska inte klaga. Kommer inlägg från semestern imorgon!

Bikini Triangl

Godmorgon! Är tillbaka i Stockholm nu efter två veckors semester. Första kvällen hemma igår spenderades med Tove som jag reste med och Nina. Vi hade inte sagt till Nina att vi var hemma så vi överraskade henne igår på jobbet. Längesen jag såg någon så glad och överraskad. Sen väntade vi på henne i stan för att sedan dricka drinkar och äta middag. Mysig första kväll i Stockholm även om det känns lite sådär att vara hemma. Hade gärna varit kvar i värmen ett tag till.

Nu är jag påväg till Sundbyholm där jag ska titta på två tjejer som ska hopptävla i ridning. Det är två tjejer som jag växte upp med när jag bodde i Dalarna. De är nästan lite som småsystrar till mig. Hörs lite senare! Kommer fortsätta uppdatera med bilder från resan nu i efterhand. Har så mycket att visa er.