Hallå!
Här rullar livet på som vanligt, många sena nätter och tidiga mornar. Men antar att det är livet som guide! Huvudsaken är att jag trivs som fisken i vattnet!

Jag skriver nästan samma sak varje gång känns det som men imorgon Börjar jag jobba på riktigt, Yey!
Jag kommer jobba som guide online som jag nämnt tidigare, men det är att man sitter och tar emot samtal/sms från gäster och hjälper dem där ifrån. Det är som ett call center som många andra kallar det.
Det ska verkligen bli super kul då det känns som att man gör något viktigt och jag kommer även få lite mer struktur på mina arbetstider vilket känns skönt.
Hörs efter min arbeta dag!

Så skönt som jag har på första bilden hade jag det på min lediga dag förra veckan, men denna veckan är det tyvärr inte lika fint väder. Men det är ändå ganska skönt då man bara kan ha en lugn dag och slappna av, städa lite, och bara mysa!
Annars är allt lika bra som innan, har sjukt kul och har ett fantastiskt team. Vi har ganska många team dinners nu för tiden så det är väldigt mycket äta ute men vad gör det när det är gott!
Denna veckan har jag fortfarande studerat ön men på lördag skall jag äntligen få börja jobba!

Hallå!
I måndags fick vi chansen att åka till Santorini för att studera den ön eftersom det är en utflykt vi kommer ha i sommar.
Det började med att vi blev upphämtade 05.45 med buss som skulle ta oss till båten och vidare till Santorini, som tur va så sov jag nästan hela vägen både på bussen och båten.
När vi kom fram då satte vi oss i en annan båt som tog oss till en by där många av de fina vykortsbilderna är tagna och wow det va något av de finaste jag sett!
När vi hade gått klart där så åkte vi till huvudstaden där jag pch några andra tjejer fick runt, tog kort, fikade, åt mat och bara hade det mysigt!
Det har varit en lång dag men det var helt klart värt det!

Hallå!
Nu har jag varit framme på Kreta i ungefär ett dygn.
Det känns hur bra som helst, det började att jag blir mött av min manager och den som är flygplats ansvarig på flygplatsen, efter det så åkte vi dit jag ska bo och då tog det inte många minuter innan jag hade hälsat på massor av människor, jag satt även och prata med dem hela kvällen och det känns bra att ha träffat så många nu direkt.
Idag har jag först varit på möte med hela mitt team där vi gick igenom allt som behövs vetas, efter det åkte jag och två andra och studdade olika hotell i närområdet!
Om ett tag ska jag gå och äta med några av de i mitt team.
Imorgon ska jag till Santorini med några i mitt team, ska bli jätte spännande att se det så jag ska försöka ta så många bilder som möjligt!

Hallå!
Nu är det daga att flyga till kreta✈️
Åkte från Lanzarote med blandade känslor i går eftermiddag, känns skönt att åka vidare men jag gillade den ön och jade mycket väl kunnat tänka mig att stanna en stund till!
Men igår när jag kom till flygplatsen så pratar Emelie om hur glad hon är att hon ska få träffa sina föräldrar på kvällen och jag blir bara mer och mer avundsjuk för vem vill inte det?
Men tror ni inte att mamma står där bland alla människor och välkomnar mig?!
Så nu har jag fått spendera en toppen mysig kväll med dem och en mysig förmiddag.
Alltid lika jobbigt att säga hejdå när man går in till säkerhetskontrollen, det är något jag inte tror kommer förändras någonsin..
Men det som jag kan glädja mig med är att jag åker till min nya destination Kreta och att mamma, mormor och morfar kommer och hälsar på mig om ca en månad så det ser jag fram emot sååååå mycket!!

Nu skall jag boarda mitt plan, så jag försöker skriva igen när jag har landat i lugn och ro✈️✈️

Att jag redan har varit här i 7 veckor är sjukt, har gått så fort och jag har hunnit med så mycket!

Jag gillar verkligen denna lilla ön, det är mycket att se och den är inte lik någon att jag någonsin sätt.

Att jag haft ett fantastiskt team har abra gjort saken bättre.

Den obligatoiska guide bilden, detta är uppe i Timonfaya nationalpark. ​

​Hallå!

Det här med att blogga har ju gått bra.. Jag får skylla på att jag inte har haft internet i min lägenhet!

Denna veckan har varit bra, jobbat väldigt mycket och eftersom vi stänger på fredag så har vi mycket att göra med att packa ner osv.

Vi brukar ha ca 8 flyg men har endast 3 kvar plus att vi bara är ca 7 guider kvar.

Jag har mestadels avrit guide online eftersom det är det jag skall vara i sommar.

Guide online är att vi sitter på kontoret och skavar på sms och samtal därigenom, det är faktiskt förvånadsvärt kul!

Ikväll skall jag ha våran sista utflykt som är kratergrill, är super taggad och det ska bli så gott! Måste passa på att äta så mycket kanarisk mat som möjligt nu innan vi åker vidare!

Här är några bilder från några helt fantastiska dagar här på Lanzarote ☀️
Så mycket jag har hunnit göra utöver att jobba, som tex dyka då vi bla såg stingrockor eller var på indisk färgfestival!

Hello!
Denna vecka har typ enbart bestått av jobb, var ledig måndag men då låg jag ute och solade hela dagen! Men jobb är roligt så jag klagar absolut inte ☀️

Vi hade även vår sista departure till Helsingfors i fredags och fick även säga hejdå till några fantastiska kollegor som åkte hem!
Nu blir vi bara färre och färre och efter imorgon är vi bara 6 stycken kvar vilket inte är någonting!

Aloe vera planta

Lite bilder från några utflykter vi har på Lanzarote, och från när man åker en tur uppe på en vulkan och dess landskap