Med Linnea a.k.a min big booty bitch 😜😜

Igår slängde jag och Rasmus ihop en smörgåstårta och sträckkollade klart säsong 3 av How To Get Away With Murder. Så välgjord och bra serie, rekommenderar den verkligen!

Framåt kvällsekvisten bestämde jag, Sara och Natha oss spontant för att ses. Blev självklart en härlig utgång i lille kba as always.

I dagarna som gått har jag firat Emilias 21-årsdag med buller och bång, jag har käkat sushi och gossipat med Isabella och åkt en härlig limobuss;) med mina girlz. Å vilka guldstjärnor till vänner man har! ⭐️ Ni är så smarta, snygga och roliga hela bunten.

14/10 hos Emilia

9/10 med Isabella på Yama Sushi

7/10 hos Sara med Natha, Linnea och Alice

#metoo

Alla gånger när jag som femtonåring stod vid busskuren och bilar tutandes körde förbi. Alla gånger när jag fått ett fast grepp om rumpan på krogen. Alla gånger när jag och mina vänner bokstavligen fått springa ifrån killar på dansgolvet för att dom inte fattar vidden av ett nej. Eller varför inte den där gången när jag stod bakom Black Jack-bordet och en äldre man såg sin chans att trycka sig intill min 18-åriga kropp och andas i mitt öra. Den gången min kropp frös till is samtidigt som hans vänner stod några meter bort i sina jävla skinnvästar och roat skrattade åt ”situationen” som uppstått.

Vet ni vad det värsta är? Detta är inga monster, detta är vanliga killar som finns bland våra vänner på Facebook och våra följare på Instagram. Så här kommer en funderare till er killar: Kanske är just DU någons #metoo?

Update:

När jag läst era historier under hashtagen #metoo kom jag att tänka på ytterligare en händelse som skedde för många, många år sedan. Jag och min kompis Hanna promenerade hem i mörkret när en bil saktade in bakom oss. Killarna i bilen tog fram en megafon och sa ”Tjejer vi kommer hitta er, ni kan inte gömma er för oss.” och ni kan ge er fan på att vi den kvällen kutade hem med hjärtat i halsgropen.

Torsdagsmiddag med en bästis❤️❤️

Vi bokade resan via Kiwi för att själva kunna välja och vraka bland flygtider istället för att vara bundna till ett visst flygbolag. På ditvägen föll valet på LOT Polish Airlines, två flygstolar kl 08 kostade oss runt tusenlappen. Jag hade läst lite recensioner i förväg och var väl medveten om att man sällan får säten bredvid varandra men det gjorde oss inte så mycket då själva flygresan inte tog mer än 90 minuter.

Hotellet vi bodde på hette Hotel Campanile, fint hotell som dessvärre låg en bit utanför centrum. Tog cirka 20-30 minuter att gå för att komma in till själva restaurangdelen av staden. Tipsar om att välja ett hotell vid gatan Nowy Swiat.

På hemvägen åkte vi med Wizzair, incheckningen gick smidigt och planet var rymligt, dock något ofräscht (låg ostbågar på golvet och skräp i stolsfacket) men vi fick åtminstone sitta bredvid varandra här! Glöm inte att allt utöver handbagage kostar extra att checka in så se till att boka det i samband med att ni köper er flygbiljett. En resväska på max 20kg kostar 500kr har jag för mig.

Är det något annat ni undrar över? Tveka inte att lämna en kommentar!

🖤🖤🖤

I torsdags kväll gick vi med bestämda steg mot Lokal Vegan Bistro för att äta lite vegansk husmanskost. För en cola och två stora portioner med schnitzel och hemlagat potatismos betalade vi inte mer än en hundralapp. Man blir bortskämd med all god mat här nere. Det är så himla lyxigt att kunna gå in på en restaurang och välja och vraka bland ALLT på menyn. I normala fall finns det en, max två, rätter som är anpassade för oss vegetarianer och i majoriteten av fallen erbjuds man en äcklig halloumiburgare eller typ ugnsrostade grönsaker med potatis...

Warszawa, Europas New York

Igår besökte vi en matmarknad alldeles i närheten av vårt hotell. Vi gick dit i hopp om att få smaka lite vegankorv i foodtrucken Hocio men dom verkade ha packat sitt pick och pack och dragit vidare. Men inga sura miner för det, vi hittade istället en del lakto-vegetariska rätter att möla i oss såsom langos, våfflor och hamburgare. Allt som allt med drinkar, käk, öl och vin landade vi i runda slängar på 200 spänn. Riktigt prisvärt och häftigt ställe som jag rekommenderar er att gå till om ni råkar ha vägarna förbi!;)

Igår, efter viss övertalning, bestämde jag mig för att följa med Rasmus till Warszawas mest kända Horror House. Vi bokade tid via deras Facebooksida och betalade 55kr per person. Efter att ha läst recensionerna på TripAdvisor var jag livrädd redan innan jag steg in genom dörren. Spökhotellet Gasten är rena rama barnleken i jämförelse, Warszawas Horror House håller helt klart en klass för sig.

Vi började med att gå in i ett kolsvart rum och vårt första uppdrag var att hitta en ficklampa. Jag höll ett stenhårt grepp runt Rasmus arm och rörde mig i snigelfart framåt. Ju längre fram vi kom desto lägre blev det i tak och vi var tvungna att huka oss fram. Vi hann inte gå mer än 10 meter innan jag fick panik och skrek STOP och gråtandes sprang ut... Sorry Rasmus!

Notera att spökerna får röra vid dig (har läst recensioner där dom håller fast i folks fotleder och drar i folks hår) och att du dessutom ska utföra olika uppdrag för att ta dig vidare ut genom lokalen och slutligen fly.

När jag torkat tårarna och skakat av mig paniken bestämde vi oss för att istället prova ett nytt Escape Room. Vi testade New World 22 och banan Secret of the Orphanage. En aktivitet helt i min smak - tillskillnad från Horror House.