Har både haft dåligt med ström och wifi nu när vi campat så mycket den här veckan. Men nu ska vi bo på hostel så vi kan ladda upp alla powerbanks,  mobiler och gopros. Ha allting redo för HELGENS FESTIVAL! Då ska vi tälta, dricka alkoholhaltiga drycker och lyssna på bra musik (förhoppningsvis). Ingen av oss känner igen något av banden men de blir säkert bra 😂

Sen kom vi tillbaka till vårat älskade coromandel och Cathedral cove 💕

På vägen till grottan så körde vi förbi ett ställe som hade fullt med grisar och höns som sprang fritt över vägen. Bara grisarna måste de ha varit minst 50 stycken av😵
Klart vi var tvungen stanna och kika på dem! När vi skulle åka kom precis ägaren ut med lillelillegrisen som bara var 1 månad gammal. Hen var så söt 😍
var tvungen ta kort på ägaren också,  han såg ju för rolig ut med solhatt och 50 plus kräm i ansiktet. Han var en riktig djurälskare sa han och det märkte man

Det var mycket som hände längs den vägen!  Lite senare svängde vi in på sidan av vägen där flera bilar hade samlats. Både locals och folk från nyheterna. Det hade då varit en rätt stor skogsbrand som de höll på att släcka med helikoptrar. När vi kom dit så hade de branden under kontroll och det verkade som att de hade fått stopp på det, vilken tur! 🍀

Lite senare såg vi en bil som hade kört av vägen också. Som sagt, händelserik tur till Cathedral cove!
Väl framme så käka vi lunch och bara solade och badade 😍

Som ni ser så har jag fått en dreadskamrat! Hellyee

Den här gången stannade vi vid det varma poolerna på vägen hem. Grejen är då alltså att man ska gräva sin egen pool i sanden och så ska vattnet som kommer upp vara varmt. Och det här hade många hakat på, man vart ju full i skratt av att kolla när alla grävde och grävde sina pooler och de kunde inte förstå varför vattnet aldrig blev varmt 😂 de visade sig att de är på morgonen och på kvällen som vattnet blev varmt,  alltså inte mitt på dagen då alla faktiskt var där. De här tiderna hade något med berget att göra. Så det var ju många som hade grävt förgäves haha.

Vi förstod inte heller värst mycket. Vi gick runt och doppade fötterna i pooler folk redan grävt för att se om vi hittade någon varm. Tills ett par svenskar sa till oss hur de funkade. De skulle vänta 2,5 timme till för att få värmen 😂

Han i mitten med svart keps han hade kämpat på bra! Tror han står raklång där haha

Lägst upp i Nya Zeeland ligger cape Reinga och här möter Tasmanska havet Stilla havet i en virvel av strömmar. Det syns så tydligt på de första två bilderna 💪

Efter det åkte vi till ett ställe där det var oändligt mycket sand. Det tog verkligen aldrig slut.
Många åkte på en liten surfbräda nedför backen! Precis som man gjort hemma med ett tefat i sandbacken ✌️

Nu är vi tillbaka igen i Paihia -  bay of islands!
Sist vi var här åkte vi färja runt alla öar men denna gången hyrde vi en egen liten båt vilket var såå mycket roligare än färjan,  går inte ens att jämföra!
Måste erkänna att det var sjukt läskigt med den lilla båten ute på havet med de stora vågorna som kunde komma från ingenstans, jag har sån sjukt stor respekt för havet och det ska man ha, det kan vara riktigt farligt hörnni! Kolla bara på Titanic liksom ;)

Vi åkte ut till en liten ö och gick upp till toppen för att kolla utsikten. Där hittade Fredde en geocatching som någon lämnat där 2014 😱 så han skrev sitt namn och lämnade den för nästa person att hitta.

Vad gjorde vi annars.. Jag tog mitt första riktiga dopp i NZ!! Det var uppfriskande,  precis som att hoppa i en isvak direkt från en stekande bastu. Tror hjärtat hoppade över ett slag eller två. Misstänker nu i efterhand att det var en början till en hjärtattack.
Nä nu överdriver jag lite, det var faktiskt riktigt nice. Men lite dramatisk måste man ju få vara ibland 😏

I Melbourne, Australien, fick vi säga hejdå till våran tysk och när vi landade i Auckland, nya Zeeland, fick vi säga hej till vårat nya tillskott Linnea som flög in från Oslo!

Här skulle jag egentligen också skiljas från gruppen och försöka hitta mig ett jobb men jag kände att jag inte riktigt var redo att lämna. Jag har blivit för fäst vid dessa gulkorn 🙌

Så vi hyrde bil på nytt och började köra mot den nordligaste punkten i Nya Zeeland. Den här gången fick vi en rejäl och pigg bil, lyckan som inträffade när vi såg den. Våra blickar var inte så olik denna kan jag säga - - >😍

Roadtrips kan ju vara det bästa som finns. Musiken på max, magisk utsikt och kunna stanna vart man vill när man vill. Väldigt skönt att slippa bära på all packning också, speciellt nu när vi har köpt tält, campingstolar osv.

Just ja! Vi har startat campinglivet nu äntligen. Som jag har längtat! Man sparar in pengar på boendet men de är fortfarande rätt dyrt för att sova i ett tält. Ligger mellan 10-17 dollar per natt och ett hostel ligger mellan 25-30 så det är inte så stor skillnad. Men #varjedollarräknas och dessutom är det ju så mysigt när man sitter ute på kvällen under stjärnorna och tar ett glas vin och bara tar det launa.

Det tog något dygn att komma in i tältlivets rutiner. Nr 1: man kan ju FET GLÖMMA sovmorgon. Solen kommer upp tidigt och 08.15 är det way to hot att ens ha lilltån i tältet.
Nr 2: ingen möjlighet till att laga mat så man får tänka mackor, morötter och frukt när man handlar. Och alltid samla på sig vatten vart man än stannar.
Och nummer 3: ta alltid på dig alla varma kläder du äger innan du kryper ner i  sovsäcken på kvällen för vädret kan få fnatt mitt i natten och försöka frysa dig till döds. Medan andra nätter kan vara perfekt sovgrad (ca18) you never know

Allt detta med tanke på att jag har ett billigt sommartält och en halvtaskig sovsäck också då ;)

Hittade några bilder från GOR Australien.

Idag har vi haft vinprovning på några vingårdar runtom på ön. Riktigt goda viner!  Lär mig tycka om det mer och mer.
Utsikten var fantastisk när man gick omkring och på vissa ställen såg man till och med Auckland.