Så blev det ENDELIG Spring Break! (Ikke at jeg har haft specielt travlt, så jeg trænger ikke til en ferie som mange andre gør😄).
De fleste forestiller sig nok en crazy fest-fyldt uge på en strand i Florida, men da jeg allerede har været i Florida to gange siden jeg rejse hjemmefra, besluttede jeg mig for, at jeg hellere ville opleve noget nyt. Lauren, Ansley, Pascual og jeg besluttede os derfor for at tage til Nashville, Tennessee.

Lørdag brugte Ansley og jeg dagen på at pakke og spiste så middag sammen, inden vi gik i seng. Søndag morgen hentede Lauren os kl. 6.45 (!), og vi hentede så Pascual. Vi kørte så i omkring 5 timer til Chattanooga - en by kort efter man krydser grænsen til Tennessee. Her gik vi en tur, fordi der er en bro med en virkelig smuk udsigt, og fordi det er en super hyggelig by med en masse kunst. Efter en times tid besluttede vi os for at spise frokost og så køre de sidste 2 timer til vores lejlighed i Nashville.

Krydsede grænsen til Tennessee - Ansley og mig i bilen - Pascual, Ansley og Lauren på broen i Chattanooga - Pascual, Lauren, Ansley og mig med broen i baggrunden - Pascual, Ansley og Lauren på broen.

Vi havde lejet en hyggelig lille lejlighed igennem airbnb. Den lå en lille times gang / en fem minutters køretur fra centrum i et hyggeligt område med et par cafeer og restauranter. Lejlighedskomplekset havde egen pool (der desværre var lukket), men der var et lille område, hvor vi kunne sidde og slappe af. Da vi endelig ankom, var vi ret udmattede, så vi skyndte os ud og købe ind og slappede så af i solen resten af aftnen.

Vores MEGET lille køkken! - Pascual, Lauren og Ansley ved poolen ved vores lejlighed.

Mandag morgen spiste vi morgenmad i lejligheden og bestilte så en lyft, der kørte os til Country Music Hall of Fame, hvor vi brugte et par timer. Det er et meget spændende museum, hvor man bla. kan lære om country musikkens historie og om mange af de største country sangere. Museet har desuden en interaktiv del, hvor man kunne blive 'certificeret country' - det var ret sjovt, men nok mere ment for børn😄
Efter museet gik vi ned til Broadway, hvor der de fleste steder var live musik. Vi sad først og hørte lidt country på en bar og besluttede os så for at finde et sted at spise frokost, hvilket blev et sted, der også havde live musik. Efter frokosten gik vi igen ned langs Broadway, indtil vi kom til floden Broadway ender ved. Her er der en bro for fodgængere med et godt udsyn til downtown, som vi gik op på.
Efter et par timer i byen kørte vi hjem. Vi sad igen ved poolen et stykke tid, og Pascual lavede så mad til os.

Lauren, mig og Ansley foran Country Music Hall of Fame - Ansley i en kæmpe guitar - Guitarer i alle former og farver - Ansley og Lauren på broen i Nashville - Udsigten fra broen - Broadway.

Tirsdag spiste vi igen morgenmad i lejligheden og forberedte så en frokost til en picnic. Vi blev så kørt til Tennessees 'Capitol', som havde udsigt over det meste af byen. Bag den var der en hyggelig park, hvor vi gik en tur og så et Anden Verdenskrigs Monument. Vi sad så på en bænk og spiste vores frokost. Vi fortsatte vores lange gåtur ved at gå tilbage til byen og gik så på Tennessee State Museum - lad os bare sige, at det var godt, at det var gratis😝
Det begyndte desværre at regne, så da vi ikke rigtig havde andre planer, fandt vi en hyggelig cafe, der viste sig at være en del af Johnny Cash Museet, så vi lyttede til hans musik og kiggede på souvenirs, mens vi varmede os på kaffe og te. Vi spurgte lidt rundt og fik foreslået en restaurant, som vi spiste middag på. Her fik vi en Texas Melt (en sandwich) og Sweet Tea, så jeg følte mig rimelig amerikansk😄
Efter middagen gik vi til en kæmpe restaurant/bar, som vi havde fundet på nettet. Her var der live country musik og gratis Line Dance Lessons, hvilket var helt vildt sjovt! Ansley og jeg fortsatte med at øve os, da vi kom hjem om aftnen. Da vi havde danset og lyttet til musik, gik vi så til en karaoke bar, hvor Pascual kunne synge, og vi andre kunne danse. Efter en times tid besluttede vi os for at tage hjem og feste lidt videre, da Lauren og jeg jo ikke kunne drikke på barerne.

Ansley og mig - The Capitol - Pascual, mig, Lauren og Ansley ved WWII monument - Overskyet aften på Broadway - Tennessee State Museum - Ansley, mig, Lauren og Pascual på Tennessee State Museum - Live musik på The Wild Horse Salon med Line Dancing.

Onsdag efter morgenmaden kørte vi til The Grand Ole Opry, hvor der bliver holdt koncerter, rundvisninger mm., men vi valgte bare at tage et smut forbi og se området. Vi startede med at tage til Gaylord Resort, hvilket er et kæmpe stort, fantastisk hotel, der har små butikker og endda en flod, der løber igennem, som man kan sejle på! Bagefter shoppede vi lidt, og gik så hen til The Grand Ole Opry.
Vi kørte så til Centennial Park, hvor de har en tro kopi af Parthenon. Vi gik lidt rundt og nød solen, inden vi kørte tilbage til vores lejlighed for at stille bilen. Vi brugte resten af dagen på at gå rundt i Downtown Nashville og opleve de sidste småting, vi ikke havde fået set. Vi spiste så middag på Dick's Last Resort - en restaurant, hvor tjenerne er lidt tarvelige og bare serverer maden uden at være søde. De laver blandt andet en papirhat til hver gæst, hvor de skriver, hvordan de tror personen er (og ikke på den søde måde) - det var lidt mærkeligt, men også helt vildt sjovt!
Vi gik så en sidste tur på Broadway, inden vi kørte Pascual til et busstoppested, da han skulle til Florida. Lauren, Ansley og jeg kørte så hjem og pakkede vores ting og slappede lidt af.

Lauren på det virkelig flotte hotel - Lauren, Pascual, Ansley og mig foran the Grand Ole Opry - Ansley, mig, Pascual og Lauren foran en guitar ved the Grand Ole Opry - Lauren foran guitaren - Mig, Lauren, Ansley og Pascual ved Parthenon i Centennial Park - Parthenon - Mig foran populære englevinger - Ansley og Pascual med en kæmpe margarita (Lauren og jeg måtte ikke drikke😒) - Pascual, mig, Lauren og Ansley med hatte fra Dick's - Mig, Ansley, Lauren og Pascual på Broadway.

Torsdag morgen spiste vi morgenmad, pakkede bilen og kørte så 4 timer østpå, hvor vi besøgte Laurens tante, der boede i et hyggeligt hus med en fantastisk udsigt! De boede lige på grænsen mellem Tennessee og Virginia, så vi spiste frokost i Virginia og begyndte så vores 6 timers tur tilbage til Georgia gennem bjergene. På turen hjem var vi igennem 5 stater (Virginia, Tennessee, North Carolina, South Carolina og Georgia).

Udsigten fra Laurens tantes hus - samme udsigt - bjerge på vej hjem - Fulla og mig til middag mandag aften.

Vi kom først hjem torsdag aften, så fredag brugte jeg dagen på at slappe af og pakke ud. Lørdag læste jeg lidt lektier og nød at sidde i varmen fra solen (det var mellem 25-28 grader hele weekenden!) Lørdag aften var jeg sammen med Lauren, Sara og to af Saras venner, og bare hyggede og lyttede til musik. Søndag nød jeg igen bare at slappe af i solen og forberede mig på at starte skole igen. I går spiste jeg middag med Lauren, Salwa, Pascual og Fulla og det var så hyggeligt at se dem igen.

Det har virkelig været en dejlig uge og jeg har virkelig nydt at være sammen med mine venner og opleve endnu en del af syden her i USA. Nashville er en helt fantastisk by, som jeg KUN kan anbefale!
Nu er jeg lige startet skole igen, meeeen jeg er altså begyndt at tælle ned til at jeg skal hjem - i dag er der 42 dage tilbage, og det er lidt skræmmende at tænke på!

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Ups, så gik der næsten fire uger siden mit sidste indlæg😲 Jeg har ikke haft super mange spændende oplevelser de sidste par uger, da der er gået lidt hverdag i den - mange af mine venner har travlt med skole, lektier og klubber, så de har ikke tid til det helt store, men vi får stadig hygget og brugt lidt tid sammen.

Jeg spiser som regel middag med mine amerikanske veninder eller med den internationale klub, og hvis vi kan finde på noget at lave, gør vi det. For et par uger siden tog jeg med Lauren og Madi til en filmaften på campus, hvor de viste 'Fantastic Beasts and Where to Find Them' og 'Edge of Seventeen'. Begge film var super gode (specielt Fantastic Beasts), og det var en rigtig hyggelig aften.

Mine venner fra den internationale klub og jeg er begyndt at lave mad sammen en gang i mellem, hvilket også er så dejligt - både fordi jeg så får lækker, sund mad, og fordi det er dejligt at være sammen med dem. For to uger siden lavede Ansley, Johan, Jacob og jeg mad sammen, og sidste fredag lavede Pascual middag til Lauren, Fulla, Salwa og mig.

Mig, Johan, Ansley og Jacob - mig, Salwa, Pascual, Lauren og Fulla - Fulla og mig.

I løbet af de sidste par uger har det været super dejligt vejr, så jeg har brugt en del tid på at sidde i solen og læse eller snakke med mine venner☀ I weekenderne står den ofte på girls' night eller fester - der er næsten altid nogen, der fejrer en fødselsdag eller lignende, så der er altid en fest at tage til😝 Uanset hvad vi laver, ender det altid med at være en god aften med en masse sjov og søde mennesker!

Lauren, mig og Ansley - Salwa og Fulla - Lauren og mig.

Det helt store event som vi alle har ventet på i over en måned, var 'international dinner', hvilket blev afholdt i lørdags. Alle internationale studerende laver en ret fra deres hjemland, som serveres til middagen. Omkring 200 mennesker fra skolen og lokalområdet kommer så og spiser og kan snakke lidt med os om vores mad osv.
Derudover er der et talentshow, hvor studerende fra hele verden synger, danser og spiller musik, og et fashionshow, hvor nogle viste tøj fra deres hjemland frem.
Jeg brugte dagen sammen med Ansley og Kristin (der igen kom og besøgte os), og jeg fik lavet min ret. Vi ankom så til middagen et godt stykke tid før gæsterne, så vi kunne gøre de sidste ting klar og hygge, snakke osv. Da gæsterne begyndte at komme, gik vi alle hen til vores ret, så vi kunne servere den for dem. Da gæsterne endelig havde fået mad, fik vi også selv lov til at smage på hinandens retter. Det var en super fed oplevelse at få lov til at smage på mad fra hele verden. Mens vi nød maden, startede talent- og fashionshowet, hvilket var en stor success!
Alt i alt var det en super god aften, og jeg nød virkelig at være sammen med alle de internationale studerende og at repræsentere Danmark sammen med den anden danske studerende her😁

Inden middagen officielt startede - Pascual på scenen - Mig og Kristin - Salwa og mig - Ansley, Lauren og mig - Pascual, Jacob, Johan, Ansley, Lauren og mig - Lauren, Kristin og mig - Pascual og mig - Ansley og mig - Lauren og mig - Kristin, Ansley og mig - Fulla og mig - mig, Lauren og Ansley.

I denne uge har jeg igen bare været lidt sammen med mine venner og hygget. Blandt andet tog jeg til et talentshow på campus, Pascual deltog i, hvor han sang og vandt anden pladsen! Ugen er også gået med at planlægge vores Spring Break, hvilket er i næste uge - vi er et par stykker, der tager til Nashville i et par dage, og så tager jeg hjem til en veninde resten af ferien. Det kommer der selvfølgelig et opslag om en uges tid!😃