Header

Sista veckan på mitt kost- och träningsschema är nu gjord. Träningsmässigt har resuktaten varit fantastiska, även denna sista vecka. Det närmar sig fotbollssäsongen och jag går nu in i de sista förberedelserna för att ha mina rutiner på plats när vi kör på riktigt. Nu gäller det.


Måndag: Fotbollsfys
Tisdag: Gym (Bröst)
Fotbollsträning
Onsdag: Gym (Rygg)
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Gym (Ben)
Lördag: Fotbollsmatch
Söndag: Gym (Axlar/Ben)
--------------------------------------------------
Totalt v12: 8 pass
Totalt 2017: 77 pass

Likes

Comments

Första veckan tillbaka efter semestern gick över förväntan. Jag trodde det skulle märkas på hunger och ork att jag under denna vecka inte ätit lika mycket som veckan tidigare men detta har inte märkts av alls, snarare tvärt om. Orken på gymmet har varit bra och energinivåerna har känts höga hela veckan igenom. Det var bara måndagkvällens fyspass med fotbollen som fick mig att vilja kräckas och krypa ihop i fosterställning i slutet av passet.

Måndag: Gym (Rygg)
Fotbollsfys
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Gym (Axlar)
Fotbollsträning
Fredag: Gym (Ben)
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
--------------------------------------------------
Totalt v11: 7 pass
Totalt 2017: 69 pass

Likes

Comments

Yes, Jag är tillbaka från en fantastisk vecka i Italien. Det har varit så oerhört mycket god mat, kanske med fokus på mycket. Så nu är jag riktigt peppad och längtar efter att komma tillbaka till mina rutiner för att istället bara njuta av lyxen någon gång ibland. Så idag har det varit både morgonträning och matlagning för hela slanten. En vanlig söndag med andra ord.

Idag blev det 17 portioner lagade, där två blev uppätna ganska omgående. Så 15 lådor finns för veckan som kommer, 9 till mig och 6 till pågen. Det är inte så att han äter så mycket mindre än mig, utan tvärt om. Han behöver mer mat än mig och därför så brukar han bara ta en låda om dagen och äter något annat till lunch eller middag, som oftast innehåller lite mer energi.

Under bilden finns en enklare sammanfattning av vad som finns i lådorna.

Kycklingfärsröra med Ris

Kycklinfärs
chili
wookgrönsaker
Majs
Paprika
Champinjoner
Köftekrydda
Vitlök
stekt tillsammans

Ris


Entrecotelåda

Tärnad Entrecote
Stekt och saltad

Potatis
Sötpotatis
Chili
Vitlök
Timjan
Ungsrostade

Broccoli
Sparris
Champinjoner
Chili
Sockerärtor
Stekt lätt och saltat

Puttes Pasta

Nötfärs
Lök
Chili
Kapris
Anjovis
Konserverade coctailtomater
Persilja
Vitlök
Tomatpure
Stekt tillsammans

Penne Pasta
Förkokas och rörs ner i såsen

Likes

Comments

Jag är tillbaka efter en vecka i Italien fylld med snowboardåkning, god mat och gott vin. Känner mig fylld med ny energi och en positiv syn på framtiden.

v.9
Måndag:
Fotbollsfys
Tisdag: Fotbollsmatch
Onsdag: Gym (Bröst/Triceps)
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Gym (Rygg/Biceps)
Gym (Marklyft och Chins)
Lördag: Resdag
Söndag: Snowboard

v.10
Måndag: Snowboard
Tisdag: Snowboard
Onsdag: Snowboard
Torsdag: Snowboard
Fredag: Snowboard
Lördag: Resdag
Söndag: Gym (Bröst/Triceps)
____________________________________________________________

Totalt 2017: 62 pass (Nej snowboard räknar jag, precis som promenader, inte som träningspass)

Likes

Comments

Sportlovsveckan är nu till ända. Inte för att jag har sportlov eller barn med sportlov, men nog påverkas man ändå. Väldigt lite folk på både jobbet och gymmet, men det är bara till fördel för mig! Generellt har veckan gått bra. Träningen har gått riktigt bra och jag har fått till lite extrapass. Maten har också gått bra, även om jag haft ett stort sug efter fet mat. I fredagskväll klev jag av matschemat för några timmar och åt en fantastisk hamburgermiddag och fyllde på med lite naturgodis. Det var SÅ välbehövligt och min kropp har svarat fantastiskt på det genom att bland annat prestera ett PB på gymmet i marklyft. Nu är jag tillbaka i matlåderutiner igen och så laddad för veckan som kommer. På Lördag bär det dessutom av till Italien och skidresa. Fantastiskt!

Måndag: Gym (Ben)
Tisdag: Målvaktsträning + Fotbollsträning
Onsdag: Gym (Rygg)
Gym (Biceps/Triceps)
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Gym (Ben)
Söndag: Gym (Marklyft/Cardio)
Gym (Axlar)
_____________________________________________________
Totalt v 8: 8 pass
Totalt 2017: 55 pass

Likes

Comments

Det har blivit en vana för mig nu att verkligen ta till vara på helgen, göra precis vad jag vill med fokus på att ladda inför kommande vecka både praktiskt och mentalt. Det finns ingen press på att stressa runt på helgerna och hinna med så mycket som möjligt, utan jag gör det jag vill. Mycket fokus hamnar just nu såklart på att förbereda min mat. Jag lagar matlådor som ska räcka i stort sett hela veckan som kommer, allt för att göra det enkelt att följa kostplanen. Jag tänkte att jag i detta inlägget skulle visa lite vad det är jag gör för att just förbereda för kostveckan.

Den här helgen blev det lördagen som fick bli matlådedag då mannen inte var hemma. 13 lådor lagades varav 9 hamnade i mitt kylskåp och 4 i hans. Det kan låta orättvist, men han vill gärna ta lite fler uteluncher och slänger gärna ihop lite korv och pasta här hemma, så det räcker alldeles lagom till honom.

Dagen började med ett tungt benpass på gymmet följt av storhandling. När jag storhandlar har jag först någon form av uppfattning vad det är jag ska laga för matlådor och så handlar jag till det. Utöver det fyller jag på med standardmaten; Kvarg, Keso, Proteinpudding, Havregryn, Bananer, Äggvita, Riskakor och annat sådant kul. Avslutningsvis håller jag också alltid ögonen öppna på erbjudanden eller varor med kort datum som är nedsatta i pris. Speciellt när det gäller kött, fågel och fsik, då det oftast går utmärkt att bara frysa in. Jag bunkrar gärna upp med billiga proteiner av hög kvalitet då jag har en frysbox i källaren och plats inte är ett problem.

I grönsaksdisken köper jag mycket broccoli, sockerärtor, svamp och vitkål. När jag ska handla kyckling ser jag alltid till att dne är svensk och köper i 9 fall av 10 bara färsk kyckling, ofta på extrapris och fryser sedan in. Både kycklingfileer och kycklingfärs används här hemma. Köttfärs så är det nästan alltid Nöt som gäller, även här svensk. Ibland blir det att jag köper någon nötbit, lövbiff eller fläskytterfile, i princip alltid till nedsattpris, men fortfarande viktigt med svenskt ursprung.


Den här veckan har jag även laddat upp med en beställning från matsmart där jag köpte på mig 30 st Barebells proteinpudding. De har ganska kort utgångsdatum, men min erfarenhet är att de håller betydligt längre än datumstämpeln säger. Men just nu klämmer jag utan problem 2 st om dagen, och mannen kan nog hjälpa mig i alla fall med chokladsmaken.

Åter till matlagningen så blev det den här gången en lövbiffgryta med ris (5 lådor), stekt strimlad lövbidd med rostad potatis och sötpotatis (3 lådor) och Pasta med köttfärssås (5 lådor). Det fina med att laga mat till lådor och att det inte ska ätas direkt är att man behöver inte bry sig om i vilken ordning saker lir klart. Är pastan klar 20 minuter innan köttfärssåsen gör det ingenting, för allt ska ändå ner i lådan.

Lövbiffgryta:

Strimlad Lövbiff
Broccoli
Champinioner
Grön Paprika
Sockerärtor
Klyftad Gullök
Kalvfond
Salt och Peppar
Allt kokat tillsammans

Basmatiris

Lövbifflåda:

Strimlad Lövbiff
Stekt med salt och peppar

Broccoli
Champinioner
stekt med vitlök

Potatis
Sötpotatis
Rostas i ugnen

Köttfärssås:

Nötfärs
Squash
Konserverade champinioner
Chili
Vitlök
Krossade tomater
Konserverade körsbärstomater
Salt och Peppar


Pasta

Ruccola
Läggs i låda efter uppvärmning

Likes

Comments

Ja, den här helgen har varit grym. Matlådeprepp, filmtittande, soffmys, fotbollsmatch, kakling och avrunda med träning och jag är nöjd. Men framförallt var det som vanligt uppföljning med PT på fredagen och på lördagen bestämde jag mig för att även knäppa formbilder för att kunna göra en liten jämförelse och herregud vad jag är grym.

Resultaten ovan har jag alltså fått efter 7 veckor på kost- och träningsschema. Och jag har 5 veckor kvar!Jag är så taggad att fortsätta. Det här visar inte bara hur mitt hårda slit dessa veckorna lönat sig, utan även det arbete jag lagt ner på gymmet och köket under hela det här året faktiskt gjort skillnad. Jag älskar vad min kropp kan prestera!

Att jag sedan dessutom lyckades prestera på plan idag då laget mötte Eskilsminnes div.1 lag och lyckades få till 1-1, det känns riktigt riktigt skönt.

Likes

Comments

Ännu en vecka är till ända. Jag är oerhört nöjd med mina prestationer även denna veckan, och äntligen börjar resultatet på våg och bilder visa det jag också känner. Det jag under veckan har kommit fram till är att jag ska våga trycka på ännu mer med vikterna på gympassen. Jag tänker att det är nu de kommande veckorna jag ska kunna se ökningar i mina övningar. Jag har även tagit lite formbilder i veckan för att kunna jämföra hur långt jag kommit, men de får ett eget inlägg.

Måndag: Gym (Bröst/Triceps)
_______.Fotbollsfys
Tisdag: Målvaktsträning + Fotbollsträning
Onsdag: Gym (Rygg/Biceps)
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Gym (Axlar)
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
______..Gym (Bröst/Triceps)
_____________________________________________________
Totalt v 7: 8 pass
Totalt 2017: 47 pass

Likes

Comments

Känslan när man är halvvägs igenom en grym vecka där träningen går riktigt bra både på fotbollsplanen och gymmet. När kosten flyter på riktigt fint och balansen och resultaten bara är där.

Även om resultaten jag fått hittills faktiskt är grymma tror jag att jag fegat lite på gymmet. Från och med nu höjer jag fokus på mina träningspass och ska ligga på gränsen till vad jag klarar, varje pass. Jag ska pressa vikterna lite hårdare och köra den där extra repetitionen. Det är dags att lägga i en extra växel helt enkelt. På ryggpasset i onsdags lyckades jag med det och så himla skönt med lite träningsvärk som resultat.

Jag kommer även framöver att köra lite tyngre magövningar som avslutning på i alla fall ett pass i veckan för att komplettera plankan som annars är standardövningen för magen. Det ska bli spännande att se vad de sista veckorna 5 här på min plan ska ge.

Likes

Comments

Kroppen har under den här veckan varit väldigt trött och jag har väl lite levt med sviterna efter min magkatarr från förra veckan. Jag har till slut lyckats få bort den mesta vätskeansamlingen och jag börjar känna igen mig själv. Magen har levt rövare så jag har fått ta en dag i taget och planera träningen efter dagsformen. Detta har gjort att det inte gick att få till alla 4 gympass, men så blir det ibland. När kroppen behöver vila måste den få göra det.

Måndag: Gym (Bröst/Triceps)
Fotbollsfys
Tisdag: Målvaktsträning + Fotbollsträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Gym (rygg/axlar)
Lördag: fotbollsmatch
Söndag: Gym (Ben)
_____________________________________________________
Totalt v 6: 7 pass
Totalt 2017: 39 pass

Likes

Comments