Header

I mitten av förra veckan kände jag att kroppen var sliten. Så jag tog där och då ett beslut om att jag skulle låta kroppen vila lite extra denna vecka. I och med det har passen på gymmet (i princip) uteblivit. Man måste komma ihåg att lyssna på sin kropp och inte vara rädd för att ta lite lugnare perioder. Däremot får man se till att hoppa upp på hästen igen och fortsätta när man är redo och utan att låta viloperioden bli allt för lång.

Måndag: Fotbollsträning
Tisdag: Målvaktsträning
Onsdag: Fotbollsmatch
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Gym (Bröst/Biceps/Triceps)
________________________________________________
Totalt antal pass v 20: 5 pass
Totalt antal pass 2017: 115 pass




Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Något som jag har insett är väldigt viktigt för att jag ska fungera, men också som jag har väldigt svårt att lyckas med är att vätska upp min kropp. När jag inte dricker tillräckligt mycket blir jag hängig, orkeslös, kroppen binder all vätska den kan i muskler och leder och ingenting blir riktigt så bra som det skulle kunna varit helt enkelt.

Men trots att jag vet detta har jag svårt att få i mig tillräckligt med vatten. Jag behöver egentligen bära med mig en vattenflaska konstant. Det är lite lättare att få i mig vattnet när jag kör mina gympass på morgonen för då blir det automatiskt att jag dricker minst en liter direkt på morgonen och det sätter direkt igång kroppen.

Nu försöker jag se till att på kvällen få i mig lite extra vatten för att låta kroppen återhämta sig och hämta i vätskebalans under natten. Igårkväll när jag kom hem från träningen testade att dricka mitt kvällsvatten med lite chiafrön framför TVn. Fröna gör egentligen ingen större skillnad, men vattnet blir lite roligare. Man får något att tugga på samtidigt som man dricker vattnet.

Oavsett har jag nu som mål framöver på att bli bättre på att få i mig mitt vatten. Det börjar redan imorgon med att jag tar med en ordentlig vattensflaska till jobbet!

Likes

Comments

Det har inte blivit alls så många träningspass på senaste. Men det finns många anledningar till det. Jag fokuserar på fotbollen just nu, samtidigt har det blivit många matcher på bänken på sista tiden vilket innebär att man laddar upp för som om man skulle spela, men sedan sitter man bara där. Detta innebär att tiden för träning minskar då vissa pass uteblir genom att jag sitter bort dem på bänken.

Mitt mål just nu är att få till 3 pass på gymmet/vecka, samtidigt är jag noga med att känna av vad min kropp vill och orkar just nu. Det är stor press på mig i och med nytt jobb samtidigt som jag vill prestera på fotbollen. Jag är en mästare på att sätta allt för höga krav på mig själv och gör just nu allt jag kan för att göra vad min kropp mår bäst av. Och ibland blir det då som idag, att sova till 11 istället för att gå till gymmet.

måndag: Gym (Ben)
tisdag: Fotbollsträning 2h
onsdag: Fotbollsmatch
torsdag: Fotbollsträning
fredag: Gym (Rygg/Axlar)
lördag: -
söndag: -
______________________________

totalt antal pass v18: 5 pass
totalt antal pass 2017: 110 pass

Likes

Comments

"Hon borde sluta lägga upp sånna bilder. Det är ju bara för att få uppmärksamhet och likes"

Det må vara vad som sägs, men varför skulle jag bry mig? Det handlar om mitt instagramkonto och mina lättklädda bilder gissar jag. Eller är det bara träningsbilderna generellt?

För det första; Är inte hela syftet med att lägga upp bilder på instagram att visa de och få likes?

För det andra: Det är ett instagramkonto som handlar om min träning och mina resultat. Jag tränar relativt lättklädd och sedan e de väl klart att så som jag sliter för mina resultat så vill jag också visa upp dem?

För det tredje: Jag blir grymt taggad av att lägga upp de här bilderna och själv se mina resultat. Jag vet också att det finns andra som inspireras av mina bilder och mitt slit. Därför vill jag visa det. För det finns nog inte många kickar som ger så mycket energi som när någon kommer och berättar för mig att JAG inspirerar dem. Sedan om det är med mina matlådor, mina träningsresultat eller min vilja, det spelar inte så stor roll för min del.

Jag älskar det här livet jag lever och den livsstil och balans jag hittat. Det finns många som inte förstår det, men det bryr inte jag mig om. Jag kommer fortsätta och antagligen ännu mer bara för att provocera er som låter er bli provocerade.


En samling provocerande bilder från mitt instagramkonto @jossefinast

Likes

Comments

Så var det söndag igen. Det var äntligen seriepremiär på A-planen efter en oerhört trist gräs-vår. JAg satt dock på bänken och det gör ju sitt med humöret när vi går å vinner med 8-0. Men vi vann i alla fall och det var välbehövligt, precis som det behövdes att målskörden var rejäl.

Efter matchen blev det till att göra matlådor. Även om jag inte går på något specifikt matschema just nu eller följer någon diet älskar jag att styra upp maten med mina storkok. Det blir så mycket lättare att få i sig bra och rätt mat när man planerat och det bara är en minut i micron bort.

Den här veckan blev det en uppsättning "kalkon-panna" och en chiligryta. dessutom har jag fortfarande kvar två av förra veckas lådor, då jag hamnat lite i ofas med lådorna på sistone. Jag har nu också sett till att öka upp mängden kalorier något i lådorna då jag märkt att jag har känt att det har blivit lite för mycket mellanmål sista tiden, just för att huvudmålen inte varit tillräckligt stora. så nu ligger varje låda på ca 450 kcal. Detta lämnar fortfarande rum till en frukost på 300-400 kcal och sedan mellanmål och annat under dagen för 500-600 kcal.

Medans chilin stod och gottade till sig innan den åkte ner i lådor passade jag på att ta en sväng till gymmet och mosade ur framförallt bröst och biceps. Funkar perfekt för att få bort det dåliga humöret. Nu blir det hundmys i soffan en halvtimme innan det är dags för sängen.

Likes

Comments

Då är vi i fas med uppdateringarna igen. Jag har legat på latsidan den här veckan när det gäller gymmet. men det betyder inte att vi inte ska sammanfatta ändå!

måndag: -
tisdag: Fotbollsträning 2h
onsdag: -
torsdag: Fotbollsträning
fredag: Gym (Rygg/Axlar)
lördag: -
söndag: Gym (Bröst/Biceps/Triceps)
______________________________

totalt antal pass v18: 4 pass
totalt antal pass 2017: 105 pass

Likes

Comments

Ja, vad har då hänt sedan jag var här och härjade sist? En hel del faktiskt. Min 12-veckorsperiod med fokus på kost och styrka/gym är över. Fotbollssäsongen har dragit igång ordentligt. I och med det har jag lagt om min träning. Jag kör frtfarande både fotbollsträning och gym, dock har jag gått ner till 3 gympass per vecka, om jag inte blir väldigt sugen på att köra mer. Men fokus ligger helt och hållet på fotbollen nu. Just nu ligger jag på två träningar i veckan, och plus matcher. Utöver det kör jag en extra målvaktsträning var tredje vecka ungefär för att boosta min utveckling lite extra.

Dock sitter vi i situationen att vi har två målvakter. De första matcherna har jag fått spela, men senaste har jag varit bänkad. Det gäller bara att jobba på för att bli bättre och säkrare och tillslut ta den där platsen. Men det är mycket jobb som även måste göras mentalt. Att spela matcher är trots allt det bästa som finns, och varje gång jag inte räcker till för att starta brister hjärtat lite. Men det är bara att hämta silvertejpen, laga det som är sönder och kämpa vidare.

Likes

Comments

Jaha, det är väl dags att komma ikapp igen. Jag åkte på en dunderförkylning och fick dra ner något på träningen. Men hey, jag är tillbaka, och på de senaste 5 veckorna har det trots allt blivit en hel del träning. 24 pass om jag räknat rätt. Det kan vara att jag missat några pass, men vi räknar lite lågt. så jag uppdaterar nu min årstotal för att kunna räkna vidare framöver.

antal träningspass v13-17: 24 pass

Totalt antal pass 2017: 101 pass


Likes

Comments

Sista veckan på mitt kost- och träningsschema är nu gjord. Träningsmässigt har resuktaten varit fantastiska, även denna sista vecka. Det närmar sig fotbollssäsongen och jag går nu in i de sista förberedelserna för att ha mina rutiner på plats när vi kör på riktigt. Nu gäller det.


Måndag: Fotbollsfys
Tisdag: Gym (Bröst)
Fotbollsträning
Onsdag: Gym (Rygg)
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Gym (Ben)
Lördag: Fotbollsmatch
Söndag: Gym (Axlar/Ben)
--------------------------------------------------
Totalt v12: 8 pass
Totalt 2017: 77 pass

Likes

Comments

Första veckan tillbaka efter semestern gick över förväntan. Jag trodde det skulle märkas på hunger och ork att jag under denna vecka inte ätit lika mycket som veckan tidigare men detta har inte märkts av alls, snarare tvärt om. Orken på gymmet har varit bra och energinivåerna har känts höga hela veckan igenom. Det var bara måndagkvällens fyspass med fotbollen som fick mig att vilja kräckas och krypa ihop i fosterställning i slutet av passet.

Måndag: Gym (Rygg)
Fotbollsfys
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Gym (Axlar)
Fotbollsträning
Fredag: Gym (Ben)
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
--------------------------------------------------
Totalt v11: 7 pass
Totalt 2017: 69 pass

Likes

Comments