Header

Senaste veckan har det varit rätt rörigt i huvudet. Det är snart semester, jag känner att jag tappar kontrollen på mat och träning, det är bara 9 veckor tills jag ska i den där bröllopsklänningen och jag har helt tappat formen. Det är något konstigt med min kropp som gör att jag binder väldigt mycket vätska i perioder, och det förvärras något kopiöst när jag inte sköter kosten. Detta har gjort att jag De senaste två veckorna gått upp nästan 5 kg. Även om jag vet att det nästan bara är vätska så mår jag inte bättre för det.

Men nu är fotbollen igång igen, jag är taggad på att fortsätta på gymmet och att faktiskt inte släppa alla tyglar när jag går på semester, utan istället växla upp. Så med det sagt, så ska jag nu aslöja att jag bestämt mig att göra ännu en satsning. Det är en ny 12-veckorsperiod som gäller och den här gången med hjälp av onlinePT Isak Melin. Jag kommer att köra i 8 veckor, en vecka innan bröllopet bryter vi för en 2 veckors paus, för att sedan köra sista 4 veckorna ända in i kaklet.

Februari 2016 -> maj 2016 -> Juli 2016

Kött och potatis enligt nya upplägget

​Så imorgonbitti blir det till att testa det första passet i mitt nya träningsprogram och jag är taggad. 

Likes

Comments

Fotbollsträningen är nu igång igen och det är skönt. Det känns som att uppehållet varat mycket längre än två veckor men gissar att kroppen bara behöver vänja sig vid fotboll igen. Just nu är jag inne i en period där jag känner mig större än störst och tyngre än tyngst. Men det ska vi ändra på. Mer om det imorgon. 

​​Måndag: Fotbollsträning
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Morgongym - Rygg/Axlar
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Morgongym - Ben/Rumpa
Lördag: Konstsim
Söndag: Vila

__________________________________________
Totalt v28: 6 pass
Totalt 2016: 147 pass

Likes

Comments

Ja förra veckan smög vi igång med träningen, för att inte chocka kroppen allt för mycket när fotbollsträningen brjade veckan efter. Den avslutades dock med en möhippa så kroppen var nog chockad nog vid slutet av veckan. JAg bestämde mig för att gå tillbaka till träningspasset jag körde under LBMRR, fast med lite nya övningar, har lagt till och dragit ifrån, och benpasset kommer nog att ändras ganska mycket då jag aldrig riktigt fick det att sitta. 

Måndag: Morgongym - Emelie Pass 3
Tisdag: Vila
Onsdag: Morgongym - Bröst/Biceps/Triceps
Torsdag: Vila
Fredag: Hemmaträning - Ben/Mage
Lördag: Möhippa
Söndag: Möhippans eftersviter
__________________________________________
Totalt v27: 3 pass
Totalt 2016: 141 pass

Likes

Comments

Idag är det söndag, och jag har ett fungerande kök. Detta innebar att det ÄNTLIGEN var dags att foodpreppa på riktigt. Jag satte mig framför TVn med en hög kokböcker för att hitta vad jag var sugen på att laga. Idag fastnade jag i "Klaras Goda GI-dagar" som jag köpte för flera år sedan, men inte lagat så mycket ur. Jag hade räknat ut att jag behövde göra 14 portioner för att det ska räckar till mig och Pågen under veckan, plus kvällens middag. Följande rätter bestämde jag mig för:

4 portioner Torsk och ugnsbakade grönsaker med pepparrotskräm
2 portioner matvetesallad med avokado och rostbiff
4 portioner fullkornspasta med citrongrädde och rökt lax
4 portioner Köttgryta med champinioner och zucchini


​Ofta när man lagar så många rätter och inte har testat dem innan är det någon som smakar lite skumt och som man inte är helt nöjd med. Men nu efter att ha provsmakat lite undertiden ser jag verklgien fram emot att äta alla! Grytan provades ikväll och den var fantastiskt god! 

Likes

Comments

Här kämpar jag vidare. Det har varit dåligt med uppdateringar här, mest för att jag varit på dåligt humör och riktigt arg i princip alla dagar. Allt grundar sig i mitt fotbollsspelande och vi kan väl säga att jag inte är helt nöjd med situationen. känner mig orättvist behandlad och pendlar mellan uppgivenhet och hämdlystnad. 

Det är nu uppehåll från fotbollen och det utnyttjar jag genom att först ta en vilovecka, och nu när det e slut är det dags att växla upp. Bli bättre, bli starkare och inte ge upp. 

v.23
Måndag: Fotbollsträning
Tisdag: Padell
Onsdag: Morgongym - Emelie Pass 2
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Morgongym - Emelie Pass 3
Lördag: Vila
Söndag: Vila
______________________________________________________
Totalt v23 : 5 pass
Totalt 2016: 127 pass

v.24
Måndag: Morgongym - Emelie Pass 1
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Morgongym - Emelie Pass 2
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: bänken fotbollsmatch
Söndag: Vila
______________________________________________________
Totalt v24 : 4 pass
Totalt 2016: 131 pass

v.25

Måndag: Morgongym - Emelie Pass 3
​_______Fotbollsmatch
Tisdag: Sjuk
Onsdag: Fotbollsmatch
Torsdag: bänken fotbollsmatch
Fredag: Gym - Emelie Pass 1
​______Snabba fötter och coreträning
Lördag: Vila
Söndag: Gym -Emelie Pass 2
______________________________________________________
Totalt v25 : 6 pass
Totalt 2016: 137 pass

v.26

Måndag: Vila
Tisdag: Vila
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila
Fredag: Vila
Lördag: PT-timme med Sara
Söndag: Vila
______________________________________________________
Totalt v26: 1 pass
Totalt: 138 pass

Likes

Comments

Det har itne blivit jättemycket uppdateringar här de senaste veckorna. Man skulle kanske kunna tro att jag tröttnat och tappat motivationen, men så är verkligen inte fallet. Jag har bara helt enkelt lagt all fritid utöver fotboll och annan träning på att renovera ett kök. Det blir helt enkelt inte mycket tid till att lägga på att knåpa ihop fina inlägg här, även om jag egentligen tycker det är kul. Däremot blir det mer kontinuerliga uppdateringar på instagram både vad det gäller träning och renovering. instagram: Jossefinast

Men vi kan väl konstatera att träningen år bra. Jag är stark nu, riktigt stark och det är en riktigt härlig känsla. Vikten pendlar upp och ner mellan 62 och 64 kg och det känns helt ok. Jag försöker hålla på rutinerna både vad det gäller träning och mat, framförallt i veckorna. Men jag unnar mig också en kaka nån gång ibland, vin titt som tätt och hamburgare ganska ofta. Det känns helt enkelt som att ja börjar hitta balansen och det är ju fantastiskt. 

Likes

Comments

​Veckan var ganska slitig. En del träning och hyfsat strikt kost, i alla fall under vardagarna. Vilodagarna körde jag stenhårda pass i trädgården istället i form av att gräva rabatter. Det tar mer än man kan tro och svetten rann. I fotbollen kom ett litet bakslag då jag efter segermatchen helgen innan inte fick starta, utan det blev att sitta på bänken istället. Det har självklart påverkat humöret, men också tävlingsnärven, så nu kör vi ännnu hårdare. 
Inför söndagens match såg jag därför till att ta cykeln de 4 milen till dösjöbro och det var i alla fall riktigt skönt att få en något längre distans på cykeln igen. Ska verkligen försöka hitta tiden till att cykla mer nu, för det är ju så underbart! ​

​​​​
Måndag: Morgongym - Emelie pass 1
_____._. Fotbollsträning
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Morgongym - Emelie Pass 2
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Cykel 4 mil​
​​______________________________________________________
Totalt v22 : 6 pass
Totalt 2016: 122 pass

Likes

Comments

Träningspassen har börjat kännas riktigt bra nu. jag har mer energi och jag känner att musklerna växer bra. Jag kommer fortsätta med samma träningsupplägg åtminstone två veckor till. Under dessa två veckor kommer det bli ökat fokus på kosten igen. Inte att jag ska gå ner på för lågt kaloriintag, men äta rätt saker, vid rätt tillfälle och avrätt anledning. Det ÄR riktigt svårt att hitta balansen just nu, det är därför jag känner att jag behöver få till en fokusperiod nuför att visa för mig själv at tja ginte bara tappat allt, utan att jag faktiskt kan fortsätta på en bra nivå.

Måndag: Morgongym - Emelie pass 1
_____._. Fotbollsträning
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Morgongym - Emelie Pass 2
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
______________________________________________________
Totalt v21 : 6 pass
Totalt 2016: 116 pass

Likes

Comments

Måndag: Morgongym - Emelie pass 1
_____._. Fotbollsträning
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Morgongym - Emelie Pass 2
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Morgongym - Emelie Pass 3
Lördag: Fotbollsmatch
Söndag: Vila
​​______________________________________________________
Totalt v20 : 7 pass
Totalt 2016: 110 pass

Likes

Comments

Detta var veckan då jag kom över 100 pass, det är en bra milstolpe. Målet har tidigare varit 200 på ett år, och jag måste ju säga att det just nu känns som att det inte ska vara några problem att klara. Men man ska inte ropa hej.
Just nu sitter jag här med en svidande 0-8 förlust som tynger mig och jag är på fruktansvärt dåligt humör. I mina ögon gjorde jag verkligen inte en dålig match, men om man som målvakt släpper in 8 bollar är något fel. Så nu blir det jag som går och lägger mig och drar täcket över huvudet ett tag. Imorgon är det en ny vecka och den satsar vi på.

Måndag: Morgongym - Emelie pass 1
_____._. Fotbollsträning
Tisdag: Fotbollsmatch inklusive förlängning och straffar
Onsdag: Vila
Torsdag: Morgongym - Emelie pass 2
_____._. Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Vila
Söndag: Fotbollsmatch
______________________________________________________
Totalt v19 : 6 pass
Totalt 2016: 103 pass

Likes

Comments