View tracker

Imorgon är det dags för formbilder igen. För min egen skull.
Det är inget jag har tagit hittills under denna dieten, för det har inte varit något jag velat göra.

Det är ju faktiskt så - ingen vill ta formbilder på sig själv. Eller?!

Ingen vill ta bilder på sig själv, halvnaken och börja analysera vad det är som behöver "arbetas" på. hur mycket fett man har på kroppen och vart fettet ligger. Eller vad man behöver prioritera, när det gäller muskelmassa osv.

ALLA ser bra ut på Instagram. Ingen lägger upp bilder på sig själv, som man inte är nöjd med. Självklart finns det säkert endel - fördomsfullt nu - killar som inte bryr sig nämnvärt... eller personer som vill markera att ALLA är vackra bla bla blaa... men överlag lägger vi inte upp bilder vi inte är nöjda med.

Men nu till rubriken igen. Som sagt formbilder imorgon. Det är hemskt att titta och int vara nöjd men det är också en motivationboost som heter duga.


Nu är det dags att ta tag i detta, på allvar.



Likes

Comments

Jag tänkte jag kunde dela med mig av lite information om summan/summorna man lägger ut i denna sporten.


Det. Är. Inte. Gratis. men detta har ni säkert hört SÅ många gånger redan.


Men vad är mycket pengar då? Det är såklart en definitionsfråga.

Jag satt nyss och räknade lite på vad jag lagt ner på detta sedan riktiga starten i april 2016 till idag.


Detta inkluderar all "diet" mat, PT, något nytt träningsplagg, poseringsträning.
ALLT som hör till tävling så som licens, tävlingsavgift, spraytan, smink, fransar, naglar, frisör, resor med hotell och bensin. Bikini, smycken och skor. (Tror inte att jag glömt något nu??)

Som ni vet gjorde jag två tävlingar i vintras.

Hittills har jag lagt ner drygt 90.000 kr.


Är det värt det?

Jag vet inte, är det det?

JAG tycker det är mycket pengar och det "enda" jag får tillbaka är en upplevelse typ.... Inte för att vara den va, men första tävlingen - Luciapokalen - vann vi 1:or-3:or ingenting. En pokal, javisst. Men ingen goodie-bag eller något, och ändå kostade tävlingen 660kr/person.

Detta är även en av anledningarna jag väljer att köra någon tävling till. Men även all kunskap och erfarenhet är ännu färsk i minnet och kroppen är tränad för att vara anpassad till denna grenen. Så vi kör på med någon tävling till, sedan får vi se vad som händer.

Visst nu har jag köpt mycket redan, men det kommer tillkomma summor på själva tävlingsdagen som jag inte kan göra något åt.


Jag måste ju nästan nämna bikinin också.

Alltså jag tycker det är helt sjukt dyrt! Från 2000kr och då är den HELT fri från kristaller/diamanter. Ska du köpa det själv och sätta på sparar du en del pengar, men det är fortfarande inte billigt men kristaller. Väljer du däremot att köpa en bikini från det populära märket Bikinis by Freydis, som gör sjukt snygga och välsittande bikinis kan du betala uppemot 8000kr för en fullt blingad bikini.


Som ni kanske förstått sydde jag och mamma, min bikini. Detta var inte på grund av priset, utan jag beställde en bikini som inte passade mig alls tyvärr. Trosorna var för små och för låga. Toppen satt bara otroligt konstigt. Så då sa jag till mamma att vi skulle försöka ge oss på det. Det började med ett bakplåtspapper och slutade i en superfin glittrande bikini som satt som smycken. SÅ nöjd! Den gick på ungefär 2500kr. Så nej, inte mycket billigare men det var värt varenda krona :)


Likes

Comments

Då var det äntligen officiellt!

Jag kommer nu framöver representera Svenskt Kosttillskott och jag är SÅ nöjd över det samarbetet.

Jag funderade länge fram och tillbaka på vilket team jag ville starta ett samarbete med.
Visst, man kan välja "vilket som", men jag valde nu ett med liknande värderingar som jag själv har. Jag tror det är viktigt i längden, för mig är det viktigt åtminstone :)
Träning ska vara roligt och träning ska vara för ALLA, inte bara "fitness". Träning är inte bara träning, utan träning är även en stor del av ens hälsa och välmående.

Jag är nöjd och jag ser fram emot detta året ännu mer nu :D

Likes

Comments

YES!
Då var det bestämt att jag nu redan i VÅR ställer mig på scenen igen.

Jag har fått höra så mycket från folk som vet allt.... eller nja dem gör väl inte det kanske..... men 90% säger "redan? Ska du inte vänta till hästen i alla fall?" Eller folk som inte bryr sig eller vet vad det handlar om säger mer "Ja men det är klart du ska köra på igen. Det gick ju så bra sist. En ny diet fixar du, med din disciplin."

Jag vet att jag inte borde lyssna på folk, men jag vill ändå ha en liten input.

De resterande 10% säger ingenting - och det är mina närma vänner/familj/sambo. De säger väl mer "är du redo, är vi redo att stötta dig". Dem vet att det inte är en dans på rosor ;)


ALLA som NÅGON GÅNG har gått på någon typ av diet VET att det är tungt.
Jag kan LOVA er alla där ute, att det absolut inte lättare för mig än för någon annan. Det är lika tungt för alla, speciellt i början!! Innan man ser resultat och innan man fått in rutiner.


Men jag kände nu och efter decembermånad trots massor av mat, snacks, läsk (Cola Zero eller Julmust light) att energin har varit NOLL!! Träningspassen har gått dåligt. Jag har varit på sämre humör. Jag har mått sämre bara.

Så då bestämde jag mig att jag kör tävling till våren igen. Jag vill inte ha en "seriös" uppbyggnadsperiod fram till hösten eller ev nästa vår. Jag vill köra nu. Varför vänta då? Visst det kanske inte går lika bra - placeringsmässigt - som sist, men det ger mig erfarenhet. Jag jobbar för ett mål och ser ett slut. Det är superviktigt för mig.


Exakt vilka tävlingar eller när det blir är inte bestämt än. Det finns fysiska faktorer som måste passa in, så som skola (prov, inlämningar osv), jobb, och såklart att mitt resesällskap ska vara ledig och kan följa med.



Likes

Comments

2016 började med en sjukskrivning på nästan 2 månader, då jag hade problem med en diskbuktning från mars 2015. Den ville inte ge med sig!! 😖

Totalt 4 månader med något enstaka träningspass på gymmet, men mycket rehab och många besök hos sjukgymnastiken.

I april/maj kände jag att det gick att träna igen. Jag hörde av mig till Erik och sa att jag var redo för tävling✌

Jag kunde bara inte släppa tankarna på att få stå på scen och glänsa👙

Mitt mål var bara att ta mig till tävling. Det gjorde jag!

Jag är så stolt över min prestation (jag tycker absolut att man får säga så). Jag är nöjd att jag efter nästan 1 års halvdan träning ta initiativet att lyssna på min kropp, slopa träningen helt och få den att läka istället för att bryta ner den ännu mer.

Jag har än idag känningar i ländryggen. Jag vet inte om det till 100 kommer försvinna när jag tränar såpass mycket och när jag har det jobbet jag har, men allt detta är självvalt så jag kämpar på med rehabövningar VARJE dag!

Likes

Comments

View tracker

Idag blev det sovmorgon, inte medvetet dock men det är rätt skönt ändå. Är som sagt rätt sliten, så vill kroppen sova, får den det ☺️

Nu sitter jag och smuttar på lite nyponte med ingefära i, som ska vara bra mot onda leder eller inflammation i lederna.
Någon annan som har tips på vad som kan hjälpa, utöver värktabletter?



Likes

Comments

Jaha, då tar vi fram bloggen igen. Jag önskar att tiden fanns att sätta sig ner och skriva ibland, men det är alltid lite tajt med tid.

Tankarna idag går mot motivationen och styrkan att ta sig igenom denna perioden efter tävling.
Jag trodde verkligen inte att jag skulle känna mig så orkeslös, trött och omotiverad till gymmet och till vardagen som jag gör nu.

Jag vet att det bara är jag själv som kan ändra det.

I söndags påbörjade jag ny diet.
Diet i den bemärkelsen att jag käkar rent. Att jag tänker på det jag stoppar i mig.
Livsstil hit och dit. Det är väl klart... det är så jag lever och jag älskar att känna hur pigg och energisk jag blir av RÄTT typ av mat. Men jag vill ändå kalla det "diet", då jag har ett mål med kosten och den träningen.


Det har gått snart 3 veckor efter sista tävlingen och jag har gått upp 2-2,5 kg. Jag är nöjd och belåten med denna vikt. För mig finns det ingen anledning att gå upp mer, då jag mår bra nu. Vikten för mig har faktiskt inte så stor betydelse, utan jag utgår från det jag ser i spegeln och hur jag mår i övrigt.

Så jag kämpar på. Tar en dag i taget och försöker ändra min sinnesstämning.



Likes

Comments

Ja, tiden bara springer iväg!


Imorgon är det 29 dagar kvar till första tävlingen! Gosssshhh... känner paniken lite lätt, smyga sig på.


Det är rätt intensivt de kommande 5-6 veckorna.
Ja som sagt,
två tävlingar
tre slutprov i skolan
jobb 3-4 dagar i veckan
poseringsträning i Göteborg (några tillfällen kvar tyvärr)

och tillslut, några dagar i London med julshopping och mys!!


Det som blir lidande är tyvärr tiden med mina vänner.
Men det finns ett fåtal jag verkligen tar mig tid att umgås med, för de förstår vad jag går igenom och de accepterar det.
De har inga problem med att jag tar med mig mina matlådor eller att jag sitter med skolboken framme.
De vet att det är för en kort period bara.
Och jag är otroligt lyckligt lottat att de finns i mitt liv!!!
Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dem <3


Och jag måste såklart även nämna min lilla mamma, som tvingar upp mig på morgonen för träning eller extra cardio. Imorgon ska vi spendera hela dagen till träning och min bikini, som kommer bli SÅ SNYGG när den är klar! :D
Jag beställde en, dösnygg verkligen, men den passade mig inte alls :( så nu syr vi en själva!!








Likes

Comments

Ja, då var som sagt halva tiden gången in i dieten.

Jag känner mig tröttare och tröttare. Det är en enorm stress för kroppen att dieta. Det spelar ingen roll hur stark motivationen är, kroppen kommer säga ifrån på ett eller annat sätt.

Jag har ätit det jag fått till mig.
Jag har tränat mina pass. (Cardion kan vi dock diskutera....)
Men ju längre in i dieten jag kommit ju mer likgiltigt har jag blivit.
Mat är inte roligt längre.
Träningspassen går inte hundra. Orken att pressa sig själv är inte där alla dagar. Det är NU jag hade behövt någon som är min PT på plats vid varje pass. Det är nu jag behöver den hjälpen, att pressa mig själv även om jag inte känner för det.

MEN jag har i helgen haft så kallad REFILL, där jag ätit nästan 800kcal mer/dag i form av kolhydrater.

Formen jag har idag är jag nöjd med. Jag hade velat ligga här +-1kg året runt och det är ingen omöjlighet så länge man äter bra och god, hemmalagad mat.

Nu kämpar jag på de sista veckorna! 😄

Likes

Comments

Jag läste sunt lite om att få fastare och spänstigare hud i helgen. SÅKLART stod det att man skulle träna regelbundet, äta bra och dricka mycket vatten. Detta är något jag redan gör, men jag var ute efter något annat.

Tillslut kom jag över information att ett tips kan vara att börja använda cellulitolja samt scrub och även också en handske att skrubba kroppen med i duschen.

Jag gick till Life och köpte oljan där. Handske och massageborste åkte också ner i kassen.

Detta är en 4 veckors behandling, 2 ggr/dag. Det ska bli spännande att se hur och om det blir några resultat


Detta är oljan jag testar för tillfället! Weleda, som sagt jag köpte den på Lifebutiken, men den finns på många fler ställen.

Likes

Comments