I hFörra södagen bilade jag och Kalle i väg till Ruovesi och Helvetinjärvi nationalpark. Rutten vi gick var ca 4 km lång, men man kan egentligen gå hur långt som helst, valmöjligheterna är oändliga. Många tar tältet med sig och tältar på någon av de många tältplatserna. Vi prövade andra stigar också så sammanlagt gick vi väl kanske 7 km? Benen var som spagetti när vi kom tillbaka till bilen eftersom det nästan alltid gick uppför. Och alla trappor..... Omg trodde jag skulle stupa ett varv innan vi var uppe för femtioelfte trappan. Men jisses vad fint det var när man kom upp till utsiktsplatsen! Kände mig som Ronja Rövardotter på väg att göra mitt vårskrik!

Denna vecka var i Terjärv mellan torsdag och lördag morgon. Jag var ledig i två dagar så vi tänkte att vi sticker i väg då. Sander har fyllt 3 år så han fick en present, vi lekte butik och så gick vi iväg in till centrum på trip och bulla.

Alltså, jag vill bo nära vattnet. Det är bara att konstatera. Tänk vad härligt att ha en sådan här bakgård!

​Alltså Vasa ❤ Så underbart vackert! En av de få gånger som kameran verkligen fångat det på bild.

​Tjejkväll, min födelsedag och villaavslutnings firande. Much fun! 💜

Amsterdam var underbart! Jag har aldrig varit i en så vacker stad. Hela tiden gick jag runt och förundrades över de vackra husen och de vackra träden och de vackra kanalerna.

Vi har gått tills fötterna nästan trillat av, cyklat runt stan och ätit himmelskt god mat . Vi har besökt Heineken Experience, Red light Secrets museum och Madame Tussauds. Det blev inte mycket shoppat, men lika bra var det... Det har ändå gått pengar, hehe...

Det finns så otroligt mycket att se och jag skulle bra ha kunnat stanna kvar längre! Amsterdam är en av de få städer jag har känt att jag skulle kunna bo i. Kanske inte på heltid, men jag skulle kunna tänka mig att ha en lägenhet där att komma till!

I fell in love with Amsterdam, and I can't wait to go back!

​Alla bilder lånade från google

Nästa veckas torsdag åker jag och Kalle i väg till AMSTERDAM!! Ååh, jag är så excited!

Vi har kollat runt på nätet efter saker att göra när vi är där. Anne Frank musét vill jag se. Sen finns det ett Red light secrets museum som verkar jätteintressant, så det ska vi antagligen också gå på. Valmöjligheterna är oändliga! Det finns massor av restauranger och cafér som verkar intressanta och vi letar febrilt efter Amsterdams hidden gems!

Dock tror jag att vi kanske planerar in för mycket, hehe. Jag vill ju ändå ha tid att bara ta det lugnt och ströva omkring på gatorna och glida runt i kanalbåtar på de otaliga kanalerna runtom i staden. Måste dock tänka på att vi bara är där i 4 dagar, vi hinner inte se allt. Och stressa ska man inte göra på semester!

​I helg var det alltså dags för Vörodagan. Fredagen spenderades här hemma hos oss i Vörå tillsammans med vännerna. Vädret var dåligt och vi hade ingen lust att fara till Maxmo så vi grillade och chillade här istället.

Lördagen började med Langradin. Senare stack vi iväg till sportplan och kollade Vörodagsmatchin mellan Rökiö och övriga Vörå. Cyklade hem en vända innan vi for vidare till Lina och Andreas där vi spelade spel och skrattade tills det var dags att fara i väg till Ståorbjärji. Hem cyklade vi igen efter klockan 2 på natten, nöjda och belåtna med kvällen!

En riktigt bra helg hade jag!

​En av låtarna som går på repeat här hos mig just nu.

En liten update tänkte jag slänga in här i dag. Jag jobbar, jobbar och jobbar. Jag har ingenting emot det egentligen för jag tycker om att fara till jobbet. Första jobbet på länge som jag känner så inför, jag trivs verkligen. Dock så har jag nu haft 3 vaknätter, en dag ledig och i kväll blir det nattskift igen. Samt i morgon natt. 5 nätter med en dag ledigt. DET är tungt! Men, jag har laddat upp med sömn nu så det ska nog gå bra! :)

På fredag efter 08:00 är jag ledig, och jag är ledig tills tisdag. Då hörni ska jag sova och festa där emellan. Det är dags för Vörådagarna och jag har inte varit på dem på 4 år, så det tar vi igen i år! :)

I tisdags träffades största delen av schacket för att välkomna Rebecka tillbaka till Finland. Oj så kul det var att träffa henne igen, I've missed you! 💜

​I midsommar var jag ledig midsommarafton. Så redan på torsdag tog vi vårt pick och pack och bilade i väg till Kokkola och sen vidare till Öja och Rikus villa. Snacka om tur med vädret på fredagen alltså! Sol hela dagen!

God mat, mycket skratt, bastubad och till och med årets första dopp hann vi med. En superbra midsommarafton med andra ord!

​Här kom en hel drös med bilder från de senaste dagarna, eller rättare sagt veckorna (nästan månad). Jag har hunnit med en hel del känns det som nu när man börjar kolla igenom bilderna. Många promenader har jag hunnit med och en hel del häng med vännerna.

Sommarjobbet började i måndags, efter det tre dagar ledigt, haha. Så i går hängde jag med kusin vitamin och idag har jag varit en sväng till Vörå och hälsade på faffa. I morgon är det tillbaka till vardagen som gäller, har dock nattskift så jag börjar först 19:45, så ska väl nog hinna med en hel del i morgon också.