Nu är vi påväg hem till vardagen och en vecka med Aaron, studier, jobb, tvättning och katten som vi varit ifrån alldeles för mycket i sommar.

Jag har massor att göra och en aktiv 1-åring att busa med så jag kommer nog inte hinna tänka allt för mycket på hur tråkigt det är att vara hemma igen.

Och till helgen åker vi förmodligen iväg igen, men ännu närmare den gången. Men först tillbaka till vardagen!

I dag kom mina föräldrar hit och min bror följde även med, han skulle dock bara stanna över dagen.

En stund senare kom även min andra bror, hans tjej och hennes lilla vovve. Jag hade inte träffat henne innan så det var jättetrevligt, har tjatat om att det är på tiden!

Vi promenerade lite på campingen, fikade några gånger (mina föräldrar älskar att fika) och åkte till affären.

I morgon tar semestern slut och vi åker hem. Tråkigt, men vi lär väl ändå åka iväg en del framöver.

Har bara tagit en bild idag, på hunden, så det får bli en bild på honom. Han var jättefin och mysig! 🐶

I tisdags åkte vi iväg på semester igen, till Vaxholm. Eller till en camping strax utanför rättare sagt.

Dagarna har bestått av flera misslyckade tandläkarbesök, bus på campingen, plaskande i lilla poolen och havet, promenader, utflykter till Vaxholm och igår kväll en middag hos Robins föräldrar.

En perfekt sista vecka! Synd bara att vardagen börjar igen nästa vecka. Men vi har många helger med husvagnen att se fram emot innan vintern!

Vi åker hem imorgon, men idag kommer mina föräldrar hit till campingen. De kunde inte hitta en passande camping och jag tipsade om den här. Tror de kommer att älska den, den är så fin och väldigt lugn!

Vi kom till Värmland i onsdags, till den camping jag spenderat nästan alla mina somrar på.

Tanken var att vi skulle hem idag, men istället blev det ett snabbt beslut i lördags kväll om att åka då. Det var alldeles för mycket knott och de andra ville åka direkt.

De andra är alltså mina föräldrar, min bror och hans barn. De kom dit ett par dagar innan oss.

Vi kom hem tidigt i morse, efter nästan två veckor på tre olika campingar. En underbar semester!

Tråkigt att vara hemma men Robin är ledig en vecka till så om ett par dagar åker vi iväg igen!

Innan vi åkte så Robin till min pappa att vi skulle vara ute minst 10 dagar (det blir snarare minst 2 veckor). Pappa trodde inte att vi skulle klara det, vi skulle tydligen tröttna långt tidigare enligt honom.

Nu har det gått mer än en vecka, och ingen av oss har tröttnat det minsta. Inte ens i närheten! Jag hade kunnat vara borta dubbelt så länge.

Det känns tråkigt att vi åker till SISTA stället imorgon (även om det är ett underbart ställe). Jag vill verkligen inte hem, aldrig någonsin. Hade det varit sommar året runt (och nej, jag hade inte tröttnat på sommaren då) så hade jag kunnat leva såhär.

Det enda tråkiga med husvagnslivet är att det tar slut. För det här är nog den mysigaste semestern någonsin. Jag älskar enkelheten, och jag är inte så bekväm av mig som jag trodde. Jag tycker om när det är enkelt, så man får mer tid till det viktiga sakerna (familjen).

Att köpa husvagn är nog det bästa vi har gjort, jag är så glad över den här fina vagnen! Spontana beslut är nästan alltid de bästa besluten :)

Nu är vi i Ullared sedan i lördags och stannar till i övermorgon, då vi åker vidare mot Värmland.

Massa shopping, massa lek och ett besök på Halmstad Äventyrsland har vi hunnit med hittills.

I morgon blir en lugn dag med möjligtvis ett kort besök i varuhuset eftersom Robin vill hitta present till mig, och då blir det leklandet för mig och Aaron.

Annars ska vi bara leka, bada och mysa den sista dagen innan det blir en lång resa på onsdag.

Vi har varit på Sommarvik camping utanför Årjäng sedan i måndags och imorgon drar vi vidare till camping 2 av 3: Ullared! 😂

För många år sedan, säkert 10, började jag använda lösnaglar. Allt oftare, och sedan alltid.

Jag blev verkligen beroende och tyckte det kändes konstigt och naken när jag var utan, det blev i princip mer naturligt än kläder för mig.

Naglarna blev längre och sedan övergick jag till att förlänga dem istället (själv), för kanske 5 år sedan.

Men när jag blev gravid började jag komma ifrån det allt mer, avvänjning kanske. Sedan min son föddes för drygt ett år sedan har jag inte fixat naglarna alls.

Ibland saknar jag dem, speciellt när jag hittar gamla bilder på dem. Men skulle ändå inte ha tid, ork eller tålamod nu. Men någon gång ska börja igen!

I dag är det fredag och Robins semester har börjat (eller egentligen är han pappaledig idag men ändå).

Helgen kommer bestå av förberedelser inför semestern, sista inköpen, lite packning och städning osv.

På måndag drar vi iväg! Vi åker på morgonen och börjar med en sååå fin och barnvänlig camping.

Ser fram emot att komma fram och gå iväg med Aaron medan Robin fixar allting. Kolla in campingen, prova lekparkerna och lekrummet och allting!

Om exakt en vecka åker vi på semester! Vi kommer att börja på en 5-stjärnig camping med 6 stycken lekparker, barnklubb, pool, fin badstrand, vackra promenadvägar, butik och restaurang.

Där stannar vi 5 nätter, och kommer också att fira Robins födelsedag dagen efter att vi kommit fram :)

Därefter åker vi vidare till Ullared och stannar där 4 nätter. Haha ja, jag vet egentligen inte varför för SÅ frälsta blev vi inte förra året men vi ville dit igen.

Efter det vet jag inte vad det blir. Antagligen ett ställe till men vi vet inte riktigt vart ännu.

Men först kommer en lite jobbig vecka. Robin kommer att sova borta 1-2 nätter nu eftersom han ska iväg imorgon, och kommer jobba på torsdag eftersom han är ledig imorgon när han ska iväg.

Sen blir det en mysig helg med de sista förberedelserna, lite som behöver handlas osv.