Header

Var så skönt att komma tillbaka till gymmet och köra ett riktigt hårt och grymt rygg pass och dessutom börja med intervaller på löpbandet igen.

Sjukt skönt!!!

Likes

Comments

Tre dagar med intro kursen avklarat!
Bara en dag kvar (nästa måndag).

Det har varit väldigt kul och lärorikt. Men ska bli skönt att få spendera kvällen på gymmet istället. Märker väldigt fort på min kropp och humör när jag inte spenderar minst en timme på gymmet "varje" dag.

Dagens form:

Likes

Comments

Denna vecka blir one of a kind!

Kommer spendera väldigt lite tid på gymmet, men mycket i skidbacken.
Ska gå intro kurs för att bli skidlärare. Har ju redan varit det förut, men har inte gått någon utbildning ön, så nu ska jag äntligen ta tag i det.
4 kvällar kommer jag spendera i backen, ska bli super kul faktiskt. Och är väldigt glad över att jag äntligen tagit tag i detta!!

Likes

Comments

Måndag: Ben och rumpa, fokus på baksidan. Cyklar i ca 30-40 min.

Tisdag: Rygg och biceps. (Varierar med att även slänga in axlar)
30 min crosstraining eller 30 min intensiv spinningpass.

Onsdag: Bröst och triceps.
30 min någon form utav kondition.

Torsdag: Ben (igen) men fokus på framsidan.
20-30 min kondition.

Fredag: Mage!! Kondition (Ibland även vilodag).

Lördag: Rygg och biceps!

Söndag: Kondition.


Försöker att göra intervaller så ofta jag kan. Men har fått vila från det nu eftersom jag sträckte mig rejält för en månad sen, det har precis börjat gå över. Så ska börja mjukstarta.

Mina vilodagar brukar variera, ibland blir det ingen träning på helgen och i land blir det Mads träning på helgen. Så varje vecka ser lite olika ut beroende på vad man har planerat när man är ledig.

Likes

Comments

Vet att jag har tyckt att det är krångligt och svårt att vet vart man ska mäta sig och sen även veta vad som är bra och vad som är dåligt, misstänker att jag inte varit ensam om det så tänkte ge er en liten lathund:


1. För att lättast Kunna mäta behöver man ett mjukt måttband (se bild nedan).

2. Det svåra är att veta vart man ska mäta någonstans.
Lättast att mäta är ca 1-2 cm under naveln där man generellt är som "bredast". Och där är det även lättast att hålla koll om det minskar eller ökar.

Rekommenderade mått:

För kvinnor:
Bra: under 80 cm
OK: under 88 cm

För män:
Bra: under 94 cm
OK: under 102 cm

(OBS!!Detta är alltså inte mina åsikter utan framtagna av läkare osv. Man bestämmer egentligen själv vilket mått som passar bäst dör en själv, men där är en liten mall som är framtagen specifikt för detta.)

Jag pendlar mellan 67-72 och det beror helt från dag till dag, vad man ätit och hur mycket man ätit.

Har ni frågor över nått så ställ dem så ska jag försöka svara på dem!

Massa varma kramar denna super kalla morgon!

Likes

Comments

Jobbar på magrutorna till i sommar!

Likes

Comments

Nu när det endå är 2017 så kan det ju vara trevligt att sätta fart på bloggen igen, eller vad säger ni?

Kommer satsa mer på att köra en träningsblogg nu.

För det är nämligen mitt nyårslöfte att nå mina mål inom träningen, för nu har jag grymma förutsättningar och grym motivation. Kan bara bli bättre nu!

Så fortsätt läsa om ni vill ha tips och motivation men även se min resa! #ses

Likes

Comments