Vet att det ibland är svårt att ha tid och även svårt att få inspiration till nyttig mat,
Men här kommer ett gott och nyttigt tips som inte alls tar lång tid att göra.

Allt du behöver:
Köttfärs
Tacokrydda
Bulgur

Den sallad du gillar.

Det du gör: Steker köttfärs med tacokrydda. Kokar bulgur.
Gör en god sallad med det du tycker om.
ÄT! Super enkelt nyttigt och gott !




Likes

Comments

Godmorgon folket!

Hur mår ni idag? Med mig är det bara bra.
Tiden går sååå fort, trodde veckan så gå såååå långsamt, men hallå, det är redan torsdag,
Har ni några planer inför helgen?
Själv ska jag förmodligen in med några tjejkompisar till grönan imorgon.
Sen blir det en rätt lugn helg, Ska försöka åka och träffa mamma o pappa. Känns som det var länge sen jag träffade dem.

Till dagens träning då:

På lunchen blir det cardio. Ska springa intervaller i 15 minuter som vanligt, sen kör jag lite magövningar.

Senare ikväll blir det ett rejält benpass. Kan lägga upp hela det passet sen.

Likes

Comments

Såhär glad var jag igår när man var påväg till gymmet.
Körde bara 30 min på crosstrainern och sen köttade jag mage för att få tillbaka magmusklerna.

Idag blir det att köra bröst och triceps💪🏽
Ha en underbar tisdag!


Likes

Comments

Var på Ultraljud igår... men inte för att kolla på en bebis i magen!
Utan för att kolla på mina njurar. Har haft väldigt dåliga värden på mina njurar, just för att jag konsumerat för mycket proteiner, dricker för lite vatten och dricker för mycket koffein.
Men dem ser i alla fall bra ut, men måste tänka på att dricka ca 2 liter vatten om dagen, inte ta extra kosttillskott med proteiner, gärna äta mer vegetariska alternativ, och inte dricka redbull.

Detta kom i sammband med min ansiktsförlaming.
Det är borta nu, men földerna är ju då som jag skrev tidigare att jag måste tänka på vad jag stoppar i mig.
Ni som är ni följare vet kanske inte att jag tidigare i år drabbades av en ansiktsförlamning.
Kom hem efter jibbet och satte mig i min bil och skulle vissla med i låten som gick på radion, men inte fan kunde jag vissla, så konstigt tyckte jag då jag alltid kunnat vissla. kom hem och visade min lillebror att jag inte kunde vissla, han sa bara att jag var dum i huvudet och att jag såg jätte konstig ut när jag ansträngde mig sååå för att kunna vissla.
VAknade upp nästa dag, i mars tror jag det var och kunde inte dricka eller äta ordentligt, åkte till jobbet och mina kollegor tyckte jag såg annorlunda och trött utt. Fattade ingenting förrän maten trilla ut ur munnen.
Ringde vårdguiden och frågade vad jag skulle göra, dem sa bara att jag skulle åka hem ta en Alvedon och vila. Och det gjorde jag... när jag kom hem fick mamma panik, eftersom hon såg på en gång att nått var fel, men vi gjorde som dem sa och jag gick o la mig. Och det var absolut inte bättre nästa morgon, så pappa körde in mig till akuten på sös.
SÅ fort läkaren kom och började prata med mig så sa hon, ja du har ju definitivt ansiktsförlamning.
Ni kan inte förstå paniken som rusade i kroppen... allt jag kunde tänka på var att jag skulle se ut sådär sne resten utav mitt liv... 10000 tankar flög förbi på ca 30 sekunuder tills hon tillslut sa att det inte var permanent och att det kommer att försvinna inom 6 veckor. Då kunde jag tillslut andas ut, men kunde inte låta bli att gråta som ett litet barn. Fick pencilin och några andra tabletter, salva och ögondroppar, eftersom jag inte kunde stänga öga helt så vart jag tvungen att återfukta det några gånger under dagen.
Kan helt klart varit dem västa 6 veckorna i hela mitt liv!! Aldrig mått så dåligt! Men jag pallra mig upp till jobbet varje dag...trotts mitt snea ansikte, åkte till gymmet och tränade. Det enda jag tänkte på var att detta inte skulle få förstöra resten utav mig.
Sex veckor gick och helt fantastiskt så var jag återställd!

<-- här försöker jag le. --> trotsar förlamningen och är på gymmet.

Likes

Comments

Godkväll!

Brukar vara dålig på att uppdatera under helgerna, men kände för att slänga in en liten uppdatering nu.

Kom precis hem från en liten snabb fika på donken med Tjejerna. Prata av sig lite osv.

Idag så vaknade jag hyffsat tidigt så gick upp och gjorde mysfrukost till mig och D.
Lite senare åkte jag och körde ett lugnt men bra benpass. Blev lugnt eftersom jag haft huvudvärk i två dagar.
Men det brände på som fan endå.

Sen var det bara hem och duscha....nej juste.. kunde inte hålla mig från att gå in på lagerhouse och köpa lite nya värmeljus till några ljusstakar. Sen vart det bara hem o ta det lugnt, tills vi bestämde oss för att ta en promenad till Thairestaurangen i närheten av oss (ca 3 km gångavstånd). Super skönt... men det hade ju inte behövt regna:(

Nu ligger jag i sängen, ska sätta igång någon film o somna till.
Hoppas ni haft en super härlig lördag!
KRAM!
Slänger in en solig bild från Australien!

Likes

Comments

Godmorgon!
Idag blir det förmodligen vilodag.
Känner mig helt slut i kroppen av någon anledning, skulle egentligen göra ett härligt benpass idag, men får se om jag orkar efter jag handlat och ätit middag.
Just nu känner jag mig helt död.
Krävdes en extra stor kopp kaffe idag!
Hur mår ni?

Likes

Comments

Holloj!

Har precis fått i mig mitt mellanmål och kom på att det kanske kan vara kul för er att veta hur/vad jag äter under dagarna.

Startar ALLTID dagen kl 6 med en kopp kaffe + frukost.
Frukosten består antingen av havregrynsgröt med diverse olika bär, eller yoghurt med bär.

På det håller jag mig fram till ca kl 10 då jag är hungrig/behöver påfyllning,
Har denna vecka börjat göra äggröra vid 10 tiden, har ju ingen spis på jobbet MEN...
det går lika bra att göra i mikron!

Äggröra i mikron:
2 ägg
salt

Dela två ägg i en djup skål.
Rör runt och tillsätt lite salt.
Rör runt igen.
In i mikron ca 2 min.
ÄT!

Lunchen tar jag efter jag sprungit iväg och tränat ( Som tillexempel idag)

Idag är det tacos sallad till Lunch. MUMS!

På eftermiddagen runt kl 3 försöker jag få i mig ett till mellanmål. Brukar bli en/två knäckebröd eller yoghurt.

Middagen serveras när jag kommer hem från jobbet runt klockan 6-halv 7.

Har ingen speciell diet, utan äter typ husmanskost i lagom mängd.
Försöker väl äta lite nyttigare alternativ såsom bönpasta, mer sallad osv.

Berätta gärna hur ni äter under dagen.

<--- Tips på ett bra mellanmål. Riskakor med kalkon skivor på,

---> Bra middags tips, bönpasta med tonfisk i tomatsås. + Broccoli och sallad på sidan av.

Likes

Comments

Hann med ett snabbt benpass nu på lunchen.

Startade med Leg curl med medel tyngd. 20x5 och sista setet lägg på tyngre och kör 10 reps.

Fortsatte med leg press, samma princip här: 20x5 och sista setet lägg på mer vikt och kör 10 reps.

Avsluta med Burbees 10x6 och mellan burbeesarna så gjorde jag enkla vanliga squots.

Snabbt, effektivt och svettigt!



Tränar på Sats Hötorget när jag springer iväg på lunchen för att träna.
Liite mycket folk med så är det ju tyvärr inne i stan.

Likes

Comments