Ja en del har hänt sen sist jag bloggade. Vädret i Filippinerna har bokstavligt talat varit sämst och allt har verkligen gått emot oss denna resa. I tisdags skulle vi lämnat Boracay, men eftersom det var storm kunde vi inte ta oss därifrån. Men i onsdags tog vi flyget tillbaks till Cebu, och därifrån buss ner till Oslob. Så i torsdags gick vi upp tidigt på morgonen och simmade med whale sharks. Riktigt coolt faktiskt och ett måste om man är i Cebu.

På eftermiddagen tog vi oss tillbaks till Cebu och bokade den billigaste flygbiljetten ut ur landet pga ovädret överallt. Vi kände att de inte var värt det mer så en biljett tillbaks till Thailand blev det. Och just nu när jag skriver detta är vi på flygplatsen i Singapore där vi mellanlandar. Här har vi varit i 3 timmar redan och åker inte förrän 13 imorgon till Phuket (kl är 04 på natten). Vi har verkligen inte sovit bra de senaste veckan då vi rest på nätterna.

Men eftersom vi har några timmar här i Singapore ska vi passa på att åka in till stan tidigt imorgon bitti, så ja om några timmar. Ska bara ladda telefonen nu sen försöka få liite sömn.

Idag har vi åkt båt, snorklat, cliffjumping och åkt ännu mer båt. Trots dåligt väder var det så kul att göra något annat än att ligga på stranden!

Och så var vi framme på Boracay. Helt klart finaste ön hitills. Turkost vatten och vit sand. Boracay skulle egentligen, eller som vi tänkt från början iallafall, vara vår sista destination här i Filippinerna men vi ändrade oss. Vädret sög ju verkligen i Cebu så vi fick sån panik av att vara där. Bokade flyg till Kalibo och därifrån tog vi oss hit. Bra val. Här kan man iallafall ligga på stranden om dagarna! Ingen strålande sol dock men vi får hoppas det kommer.

Alltså de har RIKTIGA matbutiker här i Cebu. Vi har inte sett en stor riktig matbutik sen vi var i Sverige. Så sjukt att de endast typ har 7eleven osv här borta. Men tydligen inte i Filippinerna.

Ja som sagt igår kom vi hit till Cebu, en ö i Filippinerna. Efter att näästan ha missat flyget, haha. Den paniken var inte rolig kan jag säga. Att få springa igenom heeela flygplatsen med världens hosta var ingen höjdare. Men vi hann med flyget iallafall och efter 4 timmar landade vi i ett jävligt molnigt och regnigt land. Vad ovanligt att vädret är på topp ;) Så tråkigt att vi prickat in denna resa året då vädret ska vara kaos överallt. Jaja vi har haft ganska tur jämfört med många andra ändå. Vi har missat det värsta på varje ställe iallafall och ändå fått gaanska hyfsat bra väder. Lite tråkigt dock att vakna upp till spöregn idag då vi tänkt åka till ett vattenfall här. Men istället blir det nog att gå till centrumet som ligger här i närheten och försöka få tag på en bussbiljett eller något till Oslob. Det ligger längst ner på ön vi är på nu och där ska vi simma med valhajar(hur coolt??). Så imorgon, förhoppningsvis åker vi dit!

• Resor

Två dagar spenderade vi i storstaden Kuala Lumpur. Ganska skönt att byta stränder mot lite storstad för några dagar faktiskt. Vi kollade twintowers(såklart), kollade runt i olika shoppingcentrum och åt äcklig mat. Andra dagen kom även några killkompisar vi träffade på Koh Phangan då de ska följa med oss till Filippinerna. Annars var Kuala Lumpur faktiskt inget speciellt.

Sista kvällen gick vi runt väääldigt länge för att komma till en Rooftop bar. Tillslut kom vi fram iallafall och det var sjukt coolt att se twintowers när det var mörkt ute. Vi tog en drink, bokade en flygbiljett från Filippinerna då man måste ha en utbiljett för att ens få komma in i det landet. Bra framförhållning ändå att göra det kvällen innan man åker dit haha. Dyrare än vad vi trodde det skulle vara men det var bara att boka.

• Resor

Det är sjukt hur fort tiden går. 33 dagar sedan jag stod på arlanda, redo för att gå på planet och säga hejdå till sverige för 5-6 månader. Redo att åka på min livs resa. Med tre av mina bästa vänner. Sjukt. Det är nu man börjar landa i det. Att vi faktiskt är här. Innan har det kännts som en vanlig semester och att vi snart ska åka hem. Men det är nu när man passerat över en månad som det börjar märkas. Lite hemlängtan idag har jag haft. Men det går över när jag tänker på allt jag har framför mig. Och allt som vi har gjort. Alltså shit vad mycket som hänt denna månad. Fatta då, 5 månader till. Eller 4. Det får vi ju se. Meeen så mycket jag har framför miiig. Pirrar i hela kroppen så fort jag tänker på det.

Idag har det varit ganska dåligt väder men vi hann någon timme på stranden innan regnet kom. Sen dess har vi i princip bara chillat på rummet förutom när vi var ute och käkade middag. Imorgon bär det av till Kuala Lumpur. Ska bli kul med något annat än bara stränder. Puss

Igår sa vi hejdå till finaste bästa thailand efter en sjuk månad. Tror jag aldrig haft så roligt i hela mitt liv. Vi har träffat så många härliga människor och sett så otroligt fina platser. Så igår var det lite tufft att lämna, men nu fortsätter ju resan. Dock hade jag ingen bra dag igår. Vaknade magsjuk och vi var tvugna att checka ut från hotellet kl 11. Hade ju hellre legat på hotellrummet fram tills vi skulle ta båten till Langkawi men jaja skuggan på stranden fick duga. Blev bättre precis innan båten gick vilket var jätteskönt.

Idag har vi bara hängt på stranden, käkat ute och gått på världens sämsta och minsta nattmarknad. Inget att hänga i granen den där marknaden alltså. Vi kommer inte stanna här så länge, utan vi har bara 3 nätter här i Langkawi innan vi åker vidare till Kuala Lumpur där vi stannar två nätter. Efter det bär det av till Filippinerna!! Längtar.

Dagen efter nyår tog vi oss upp 8!! På morgonen för att ta båt till vårt sista stopp i thailand - Koh Lipe. Vi alla var väl lite nojiga över att lämna fina Phi Phi då vi lärt känna så många människor där och trivdes lite för bra. Vi kände direkt att vi tagit för få dagar där och skulle åkt dit lite tidigare. Men jaja vi ville ha några dagar på Koh Lipe också och det kanske behövdes också. Vi behöver vila lite från allt festande. Men resan till Koh Lipe tog 7 timmar med båt... inte världens roligaste resa men vi alla sov nästan hela. Matilda mådde(ja ni ser ju bilden) innan färjan men blev sen bättre, medan Hannah mådde skit på färjan.

Nu har vi varit här i 2 dagar och imorgon är våran sista. På eftermiddagen är det mot Langkawi i malaysia då vi måste ut ur Thailand. Att vi varit här i en hel månad är stört. Tiden har gått så fort och det har hänt så mycket. Lite tråkigt dock att vi inte fått uppleva det finaste här på Koh Lipe. Vädret har varit väldigt dåligt vilket påverkar stränderna ganska mycket. Allt är så mycket finare när det är bra väder och jag kan verkligen tänka mig hur fint de skulle vara här med lite sol. Jag menar, vattnet är helt klarblått och turkost när det är molnigt? Så vi får hoppas på sol imorgon innan vi drar vidare mot nästa land.

• Resor

Första inlägget detta år, gott nytt år alla peeeps!!! Hade ett sånt grymt nyår, och är sämst på att fota när vi är ute så denna bild är det jag har.. eller ja där de flesta av oss är med på i alla fall. Nyår spenderades på stranden, det var halvmolnigt hela dagen men vi hängde där med några kompisar hemifrån. Vi brukar inte dricka på dagarna men eftersom det var nyår lyxade vi till det lite ;) På kvällen åt vi på en resturang med utsikt över vattnet och gick sedan till några killar vi träffat här för att föra med dom. Tolvslaget spenderades på stranden, och jäklar vad smockat de va. Säger man smockat förresten? Smockfullt kanske är mer rätt. Jaja. Hade en grym kväll iallafall!! Så det nya året började bra.

• Resor

Bakis som fan krigade vi upp för heela jävla berget här för att komma upp till view pointen. Kan ju säga att det såg ut som att vi alla hade badat när vi väl var uppe. Fy satan vad varmt och jobbigt det var. Men värt var det. Sååå fint. Dock hatade nog alla på oss där då vi stod och tog bilder i typ 30 minuter menmen så blir det när man är med 5 tjejer haha. Träffade också sötaste människan som kunde liite svenska!! Haha han var så söt verkligen.