Idag tog vi oss till Hobbiton movie set, sjukt coolt att se trots att jag inte är något fan av filmerna. Eller jag tror till och med att jag bara har sett en av hobbiton-filmerna.. och ingen av sagan om ringen, haha. Jaja får väl ta tag i det där efter resan. Men som sagt, häftigt att ha sett iallafall! Efter körde vi vidare mot Rotorua, så imorgon ska vi åka runt här! 6 dagar kvar i NZ och på lördag bär det av mot sista stoppet denna resa - Australien.

Idag har vi spenderat dagen ute på en båt och sett delfiner. Kan lätt ha varit något av de bästa vi gjort denna resa. Vi skulle egentligen få simma med dom också, men de kan inte alltid garantera att man får det - vilket hände idag. Detta pga ibland är delfinerna inte på humör för det eller så har det att göra med att de har ungar med i flocken. Menmen, att vi bara fick se sååå många räckte!

Efter ett inställt flyg, gratis middag, frukost och en natt på lyxhotell är vi framme i Nya Zeeland. Eller ja, onsdag idag och vi landade i söndags. Spenderade två dagar i Auckland där vi var på bland annat vinprovning på en ö som hette Waiheke. Såå najs!! Igår hämtade vi vår van som nu är vårt boende resten av vistelsen i NZ, och tog oss till Bay of Islands som ligger nästan högst upp här på nordön. Och ja, nu är vi hääär! Dåligt med internet framöver då vi som sagt kommer bo i en bil..

Idag, eller ja igår för mig då klockan är 05:02 på natten/morgonen (vad gör jag ens vaken?), är det 100 dagar sen jag lämnade Sverige. 100 dagar sen jag hade hela det här äventyret framför mig. 100 dagar sen jag träffade min familj, mina vänner hemma. Kan inte fatta? Det känns som igår. Men samtidigt har såsåså mycket hänt. Vi har sett så himla mycket och träffat så himla många nya människor. Jag trivs så himla bra här borta. Nästan för bra. Såklart längtar man hem ibland, men jag får ändå mer ångest bara jag tänker på att åka hem.

Just nu är vi tillbaks på Bali igen. Eller ja vi har varit här i 6 dagar nu. Gili var helt okej, 4 nätter räckte där med tanke på att de bygger om så himla mycket. Efter det åkte vi med killarna till Uluwatu i några nätter och sedan en natt i Ubud där vi besökte monkey forest, en kaffeodling, ett ridfält och ett vattenfall. Och så nu är vi tillbaks på favoritplatsen - Canggu. På fredag är det..... NYA ZEELAND wiiiie!!! Ska bli så jävla fett.

Har ju helt och hållet lagt bloggen åt sidan(obviously) så nu blir de en liten update för 2-3 veckor bakåt tror jag? Nej men för två veckor sen kom vi till Bali. Var på surfcamp första veckan och andra veckan så kom Linus, Fabbe och Wille hit från Sverige - så den veckan hade vi hyrt en feeeet villa. Den bokade vi för läänge sen så de va ju absolut något vi länge sett fram emot. Och när vi kom dit, shit vad fet den var. Så vi levde lyxlife i en vecka haha. Idag lämnade vi villan och Bali och tog oss till Gili för att spendera 4 nätter här. Sen får vi se vart det bär av. Tillbaks till Bali troligtvis.

Annars så var Bali högt över förväntan. ÄLSKAR det stället. Så god mat, fint och allt. Trivdes verkligen. Villan var ju pricken över i:et. Grym fest var det också.

• Resor

För några dagar sen var vi på en beachclub här på Bali. Sjuukt najs! Och sån drömmig solnedgång!!

• Resor

Dååååligt med update nu jag veet!! Men jag är verkligen fullt upp i att njuta av Bali for real. Bästa jävla stället. Bästa jävla maten. Bästa jävla allt. Här kan jag stanna föralltid. Och jävlar vad roligt det är att surfa.

Vår första vecka här på Bali spenderade vi på Lapoint surfcamp där vi lärde oss surfa, hängde mycket vid poolen, åt på najs fik och åt sjukt god mat på hotellet!! Det kändes som att äta hemma igen. Så gott. Och ja som jag skrev tidigare, så kul med surfningen. Glad att vi valde att göra det!! Definitivt något vi kommer att fortsätta med

• Resor

En redig bildbomb MEN jag var tvungen. Jääklar vilket fint ställe vi har spenderat två dagar på nu. I förrgår natt kom vi till Hanoi - sista stoppet i Vietnam som jag skrev förut. Jag moa och Matilda spenderade natten där, eller ja vi fick 2 timmars sömn innan vi gick upp för att boka Halong Bay - ett av världens finaste naturreservat. Och det var det. Jäklar va fint det var. Kostade ganska mycket då det enda som var ledigt var en familjesvit på en båt, men vi kände att det var värt det. "Vår julklapp till oss själva"... vilket ganska mycket denna resa har varit haha. Menmen först var det bussresa på 4 timmar till Halong Bay, där vi fick gå på båten. Sviten var huur najs som helst och det var bara vi och ett till rum som hade en sådan + balkong. Vi blev serverade 5-rätters till lunch och middag. Maten var jättegod. Under dagen åkte vi runt lite till bland annat en grotta. På kvällen drack vi lite vin och la oss väldigt tidigt då vi gick upp 6:45 imorse för DRÖMMMMMM frukost!! Alltså kan inte beskriva hur bra den var. Och vi som knappt ätit frukost denna resa var ju lagom nöjda haha. Sen fick vi åka runt till ett fishing village och det var svinnajs det också. Har seriöst bara bra saker att säga om detta ställe. Även om det kostade så var der sjukt värt och det kändes lite som att vara på semester i semestern haha.

Nu är vi tillbaks i Hanoi och imorgon går flyget till Bangkok där vi mellanlandar ett dygn innan vi drar till Baliiiii.

• Resor

Hoooola från andra sidan jordklotet! Ligger just nu i sängen och ska snart gå och lägga mig, men tänkte först visa kläderna jag skräddarsytt här borta. Tänkte först köra på bara en jumpsuit och kanske något linne MEN det blev ju mer än så, såklart. Har en tendens att alltid shoppa mer än vad jag borde. Det blev iaf två st set (SÅÅÅ fina!!), en jumpsuit, två bikinitrosor (ej med på bild), ett par svarta shorts med snörning i midjan och sist men inte minst en bomber innejacka eller vad man kallar det. Hade egentligen tänk att Linus skulle ta med en sådan som jag har hemma ner till Bali, men passade på att sy upp en här istället då jag får en heelt egen som ingen annan kommer att ha. Valde sånt fint mönster på ena sidan och svart på andra, och det bästa är att man kan använda båda sidorna!! Är iallafall supernöjd med allt, eller ja lite missnöjd me de svarta shortsen menmen de funkar. Nu gäller det bara att rensa bort lite gammalt ur väskan, vilket jag har såå svårt för.. får försöka få våra vänner vi möter upp på Bali att ta hem lite kläder till Sverige sen haha. För just nu är det för mycket..

Detta var vad vi sysselsatte oss med häromdagen i Da Lat här i Vietnam. Kan ju säga att man var lagom nervös innan, och när man väl gjorde det, men efter - vilken känsla. Sjukt häftigt! 4 vattenfall tog vi oss ner för, varav ett hoppade vi nedför. Något man mååste göra när man besöker Da Lat!

Förövrigt så fick vi världens chock när vi kom till Da Lat. Efter 4 timmars bussresa från varma Mui Ne kom vi dit, och ja när vi klev av bussen möttes vi av allt annat än värme iallafall.. sjukt kallt var det. 12(!!) grader. Förstår ni? Vi har levt i 30 graders värme i 2,5 månader och kommer sen till.. höst? Nej, men vår iallafall. Doock var det ju kväll, så dagen därpå var det hyfsat varmt. Vi spenderade två nätter, men en dag, där innan vi var tvugna att ta oss dit vi är nu - Hoi An. Här är det varmare, vilket är skönt, men mycket regnigare haha. Dock ska vi inte klaga nu. Här ska vi sy upp lite skräddarsydda kläder då det kryllar av sånna butiker här, och på torsdag kväll flyger vi till vår sista destination här i Vietnam. Vi har verkligen haft fullspäckat schema här i Vietnam, ganska jobbigt men ändå kul då vi hunnit se så mycket på så kort tid. På söndag bär det av till stället vi längtat till sååå länge - BAAAALI!!!