Såja då var vår första semester över och vi är tillbaka i våra rutiner. Semestern har mest bestått av poolhäng hos mamma men vi har även hunnit med lekland och lite andra små utflykter.

Semestern avslutades med att jag överraskade Eddie med ett dygn för oss själva. Vi hade en heldag i Malmö med lunch, bio och middag på Jensens Böfhus. Vi checkade sen in på hotell där vi bara mös med film, godis, bad och massa sömn. Och självklart hotellfrukost nästa dag som är typ det bästa med att bo på hotell. Ett väldigt härligt avslut på semestern:-)

Nu har vi haft semester i lite mer än 1 vecka och ja vi har i princip inte gjort någonting. Jag och A har hängt en hel del hemma hos mamma med syster och hennes barn. Det är ju roligt med poolen och mysigt med familjehäng. Idag blev det dock massa ärenden istället och vi har flängt rundor hela dagen känns det som.

Så fort A har somnat tänkte vi fortsätta med vårt "Män som hatar kvinnor" maraton. En liten hyllning till Michael Nyqvist kan man väl säga och sen är ju de filmerna så sjukt bra!

Blev lunch på Biltema idag, var ju tvungna att inviga det nya varuhuset här i stan:-)

Idag startade vi vår 3 veckors semester och nu är ju sommaren verkligen här med tanke på vädret. Förmiddagen tillbringade jag barnfri hemma hos Louise i deras trädgård. Skönt att bara vara och prata av sig lite.

Efter det åkte jag hem, hämtade Alfred, packade om väskan och sen begav vi två oss till stranden. Vi mötte upp Hanna och Ella och hade en supermysig dag på stranden. Fika, bad och lek:-)

Sommarlovet börjar närma sig och nu är det bara 3 dagar kvar tills vår lilla familj går på semester. Ska faktiskt bli jättemysigt:-) Vi har typ inga pengar alls så blir nog inte en massa äventyr men många lata dagar och mys ser jag fram emot.

Idag har jag mött upp mina systerdöttrar för lite lunch då alla andra jobbar. Syster ville att de skulle få lite sommarlovskänsla nu när det ändå är skolavslutning och allt. Men snart får jag bege mig tillbaka hem till plugget innan lilleman ska hämtas hem:-)

Alfred och kusin Maja,

Ikväll var vi och hälsade på en alldeles nyfödd bebis, han är bara 5 dagar gammal. Och herregud vad liten han var. Det är så sjukt hur fort man glömmer bort hur liten en nyfödd är. Och tänk att vi om typ bara 3,5 månad kommer ha en sån här hemma igen:-) Nu löngtar jag massor!!

Alfred fikar i sin nya saccosäck!

Igår hade vi ett så kallat hejdå-läger på Kasern. Kommunen ska ta över vår hall och istället bygga oss en ny hall. Alltså egentligen är det ju bara gött med en nybyggd hall och nya redskap men att lämna vårt älskade Kasern känns ändå väldigt sorgligt. Det har bokstavligt talat varit mitt andra hem i 20 år. Har tillbringat oändligt många timmar i denna svettiga gymnastikhall och den väcker så många härliga minnen.

Så igår hade vi en sista övernattning i hallen och gjorde allt som hör läger på Kasern till. Blev pizza på bänkarna, en rundtur uppe på vinden, en rundtur under gropen, massa mörkgömme och givetvis massa trampolinlek. Ett väldigt mysigt och härligt sista läger. Men än tar vi inte farväl av hallen helt, det dröjer ett par veckor till.

I söndags var det Mors dag och andra gången jag kunde fira att jag var mamma. Eddie kom med blommor och Noblesse, helt perfekt om ni frågar mig. Dock är jag osäker på vad jag egentligen tycker om såna här dagar... Men jag gillar blommor och jag älskar choklad så jag klagar inte på det. Och jag älskar ju givetvis att vara mamma!

Dagen bestod annars av lunch och efterrätt hos min mamma och middag och efterrätt hos Eddies mamma. Var så mätt så jag höll på att spricka när vi kom hem men en mysig dag hade vi!

Förra veckan hade vi en vecka med sjukdomar här hemma och den enda som var frisk var Alfred. Hur osannolikt det än låter, haha!

Men nu äntligen är vi friska igen och vardagen är som vanligt. Jag gillar vardagar. Jag trivs med att plugga och ha våra rutiner. Och det är ju bra med tanke på hur många fler vardagar livet består av. Men självklart ser jag fram emot sommaren och ledighet också:-)

Och förresten hur jäkla gött var det inte när Sverige tog VM-guld i hockey. Alltså jag satt som på nålar hela matchen och var helt svettig. Henrik Lundqvist, vilken kung!

Bjuder på Alfred i Sverigekläder guldet till ära.

I fredags hämtade vi upp Alfred på föris en timme tidigare och tog sen en spontan tripp till Ullared. Blev en hel del shopping till honom, lite till oss och sen åt vi kvällsmat i deras restaurang. Väldigt mysig utflykt faktiskt. Alfred somnade sen för natten typ fem minuter efter att vi hade satt oss i bilen så hemfärden blev ju väldigt smidig:-)

​Igårkväll såg vi klart sista avsnittet av Kevinfallet och jag mådde dåligt hela kvällen efter det. Jag till och med grät medan vi såg programmet. (Okej kan ju vara gravidhormoner men ändå). Alltså att detta fått gå till såhär är helt jävla sjukt och jag blir så ledsen när jag tänker på vad dessa små pojkar fått gå igenom. Jag är mållös!! Jag börjar ju såklart tänka på min egen lilla kille och ja jag hade ont i magen hela kvällen. Hoppas de får ett stort jäkla skadestånd!!