Så var påsken och lite ledighet äntligen framme. Så välbehövligt med en liten paus i vardagen!! Lillebror har hunnit fylla 17 och det är mindre än 3 veckor innan det är min tur. Vilket innebär att jag också flyttar om mindre än det, jösses! Har varit duktig idag och tagit tag i att beställa lite saker, sängkläder, en hylla och Ica & okq8 kort. Känner mig så himla stressad just nu haha, saker varje helg framöver och ska klämma in att flytta och åka till Stockholm också. Kommer bli kanon men just nu vill jag bara få iordning allt... Aja, det får ta sin tid helt enkelt. Ska åka förbi MIO någon dag och hämta mina köksstolar som kommit, och lär garanterat komma hem med något mer också. Huuur kul är inte detta?!

Två bilder från tidigare idag, vi befinner oss alltså i Hemavan och har det gott som vanligt i fjällen. Vi kom hit kring 19 igårkväll, käkade middag och spelade spel till nyheterna om Stockholm. Usch vad otrevlig världen börjar bli alltså... Idag har vi krigat i pisterna trots blåst och snöfall, dock lika kul ändå. Bara att åka snabbare för att hålla värmen ;)

Ikväll väntar gomiddag och mys i stugan, och beroende på väder kanske lite skidor innan vi åker hem imorgon. Då väntas lite pyssel för lillebror min som fyller år på Måndag!

Som rubriken lyder har en helg i stugan passerat och jag lämnar alltid det stället med lite mer ro i kroppen. Oj så mysigt det är. Tyvärr visade inte vädret sin bästa sida men det har aldrig stoppat oss tidigare. Vi körde skoter och bara hade det trevligt tillsammans med släkten, mys! Som grädden på moset så har min underbara farmor fyllt 80 år också, så vi firade henne en vända eller två med.
Nu väntar jobb torsdag fredag för att sedan bege sig till fjälls igen, denna gång Hemavan! Kräma ur det sista ur skidsäsongen och hoppas på lite sol, perfekt helg!

Vardagarna flyter på som aldrig förr och tiden bara försvinner. Trivs bra i tillvaron just nu och är så peppad på allt som komma skall! Imorgon åker vi mot stugan med pappa släkt för lite mys och skoterkörning, förhoppningsvis kikar solen fram med. Sedan är vi inne i April, jösses... Klagar dock inte, som jag älskar våren!🌸

En till vecka har passerat som har innehållit jobb och träning, ungefär som mina vardagar brukar se ut numera. Helgen har bjudit på riktigt trevligt väder igen, och har gjort mitt bästa för att ta vara på strålarna. Annars har denna helg varit riktigt lugn, hemmakväll i fredags och igår stod myskväll på schemat med mina tjejer. Idag blir det träning, städa, åka till pappa och träffa mina fina till kvällsfika. Riktigt lämplig söndag. Har dessutom lite annat på gång, har gått och fått mig en lägenhet på Morön!! Så nu blir det att börja packa saker och rensa ut saker jag inte kommer ta med mig, såå kul! Mer om detta senare, kraam

Denna helg har bjudit på lite av varje, och en hel del sol!! I fredags firade vi våra fina vänner Gustaf och Felicia som fyllt 20 med lite festligheter och tårta. Mycket trevligt! Lördag bjöd på riktigt bra väder så vi grillade lite korv och mös ute på förmiddagen, för att sedan återförenas efter middag för spelkväll. Söndag idag och har hunnit ta vara på solstrålarna även idag, denna gång på vitberget med kaffe och en fin! Följt av lite slutspelsjobb på ladan, precis som det ska vara. Tackar för en riktig världshelg och är redo för en ny arbetsvecka fylld med träning, skoj!!

Våren är ju trevlig på fler sätt an bara vädret, och vem älskar inte vårshoppingen?? Alltid så himla fina färger, och roligt att kunna variera klädseln lite mer när kylan försvinner... Personligen har jag börjat spana lite extra på en ny jacka och väska. Är just nu inne på en grå eller beige rock, eller någon form av päls. Hittade en jättesöt kort marinblå jacka med volang längst ner också... Kliar i fingrarna haha. Har dessutom kört in mig helt på denna modell av Michael Kors, (längst ner) Savannah. Hur simpel och snygg? Finns ju dock en hel uppsjö av färger, och det enda jag vet är att det inte blir svart nästa gång det är dags för en väska. Tycker det är himla kul med färger på väskor, är till och med inne på att köpa en billigare variant i typ orange haha... Får återkomma angående väskorna, kan möjligen bli så att jag fegar ur och går på något liknande längst upp i hörnet, denna från Rebecca Minkoff. Snacka om snygg till våren...

Denna helg har varit riktigt lugn och skön, inte haft några som helst planer utan tagit dagarna som de kommit. Bakat kladdkaka och sett let´s dance med Cornelia, köpt nytt gymkort och tränat, lapat lite sol och hälsat på farmor och farfar. En riktigt lämplig helg, kan behövas ett lite lugnare tempo ibland...

Oj vad vårkänslorna smyger sig på alltså, det är väl allmänt känt att allt är lättare på våren? Jag har mycket att se fram emot i vår, som Hemavan, Valborg, 20årsdag och en helg i Stockholm. Som alltid brukar våren försvinna och sen hinner man knappt blinka innan det är sommar och semester, så himla underbart!

ULUWATU

Vårt sista stopp på denna resa blev tillslut Uluwatu. Hit hade vi nog tänkt åka hela tiden men kanske som en dagsutflykt. Efter att vi fått höra mycket gott om stället bestämde vi oss ändå för att sova några nätter här, tror det blev 2 eller 3. Här bodde vi ensamma en villa, som verkligen var huuuuur fint som helst, helt klart det bästa boendet på hela resan. Däremot låg det ganska mitt ute i ingenstans så även här hyrde vi moppar för att smidigt ta oss fram. Här hade vi riktigt otur med vädret då det regnade eller var mulet för det mesta...

Här sitter vi under en av de regniga dagarna på ett mysigt café, Mango tree café. Insåg snabbt att målarbok är en riktigt trevlig sysselsättning och här satt vi från frukost till efter lunch och bara trivdes. Även här hade vi sällskap av vår vän Jesper som på detta ställe bodde med ett gäng andra skellefteåbor.

Alla dessa bilder är tagna från samma ställe, som heter Single fin. Det finns en "grottstrand" som syns på bilden längst ner, men generellt badar man inte riktigt där utan lämnar plats till surfarna. Här var det riktigt stora vågor! Det finns även en restaurang och klubb högst upp på dessa klippor, med en heeelt otrolig utsikt. Här sitter vi på bilden i mitten och skulle se en fin solnedgång, men sen var det mulet (haha). Dock vackert och riktigt mäktigt ändå! Under tiden vi var här besökte vi också den berömda dreamland beach (googla), vilket tyvärr inte blev helt lyckat då både stranden var smutsig och vädret inte var med oss. Dock roligt att ha varit där och jag kan tänka mig att den är fantastiskt fin med rätt förutsättningar! Här började ångesten lite smått smyga sig på för hemfärden och hipps vipps var det dags...

RESAN HEM

Så var vi framme vid det mindre roliga momentet då vi först och främst skulle vinka hejdå till vår kära vän Felicia som fortsatte på resande fot ensam. Därefter var det inte mycket som gick vår väg kort och gott... Vårt plan "gick sönder" och fick bromsa in precis innan vi skulle lyfta, vilket gjorde att vi stötte på diverse problem i och med alla våra anslutningsflyg... En fruktansvärd väntan (och upplevelse) då jag är väldigt flygrädd, ledde tillslut att vårt fantastiska flygbolag Emirates gjorde sitt yttersta för att hjälpa oss. Det hela slutade med 2 extra hotellnätter, ny biljett från Stockholm, missad första arbetsdag, men framförallt en hel del väntan... Tur att jag hade med mig två stjärnor på detta, då vi trots misären höll humöret uppe. (Eloge till dem att resa med mig när det blir flygkaos). Vi landade hemma i Skellefteå lite för sent, men med heeeelt fantastiska minnen tillsammans och ingen är gladare än jag att det var just dessa tre som gjorde mig sällskap.

Avslutar dessa reseinlägg med att visa vad vi bland annat fördrev all restid med (eller ja Felicia sov mest), lycka personifierat!

Hoppas ni fann detta lite intressant att läsa, och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan det är dags att skriva om nästa resa...;)

Som rubriken lyder har denna helg varit fullspäckad med trevligheter. I fredags hängde vi ett gäng hos gurra och igår hade vi sista matchen för säsongen som slutade med vinst, för att sedan fortsätta kvällen tillsammans med lagfest! Blev en riktigt lyckad kväll med vårt fantastiska lag. Tacos, tävlingar och lite dans på det, precis som det ska vara! Idag mötte jag upp Cornelia och Felicia kring lunchtid för lite bakishäng, som resulterade i en sväng längdskidor på falkan. Vilket grymt väder vår lilla stad bjuder på!! Denna vecka kommer bestå av en hel del jobb, träning och förhoppningsvis lite vänner på det. Ska också skriva klart sista delen om resan, håll utkik!