Just nu tittar jag och Dila på Idol och ikväll är det sleepover som gäller, en mycket bra kväll helt enkelt. Hoppas ni har fått en bra start på veckan!

Egentligen hade jag inga planer alls den här helgen, jag tänkte endast vara hemma men istället blev det en spontan utgång igår. Kvällen bestod av förfest med bland annat dessa tjejer för att sedan bege oss mot båten och fortsätta festa där. Det blev en väldigt lyckad kväll, mina vänner är fantastiska och jag träffade på en hel del bekanta ansikten under kvällens gång. Jag är lyckligt lottad.

Och här är det som vanligt brist på uppdatering, ganska tråkigt med tanke på att jag annars har tyckt om att blogga rätt så regelbundet och snart gjort det på olika bloggar i snart åtta år. Alltså åtta år! Ganska sjukt att det intresset har funnits med mig såpass länge, jag som annars blir trött på olika hobbys efter bara några veckor.

Jag har verkligen saknat att skriva, varje dag får jag känslan av att jag vill ta tag i det men när jag väl bestämmer mig för att börja skriva så blir det helt tomt i hjärnan. Inte ett ord får jag fram trots att min hjärna annars är på gränsen till att sprängas, för om det är någonting som jag har gjort extra mycket den här sommaren så är det att reflektera över allt som har med mitt liv att göra, både på gott och på ont.

Annars då? Vissa dagar har jag besökt gymmet, igår fick jag ett positivt antagningsbesked från komvux, så den här hösten sätter jag igång med engelska 6 vilket känns jättebra och nästa torsdag ska jag på introduktionsutbildning inför körkortet. Jag är verkligen världens segaste människa på körkortsfronten men först nu börjar jag på riktigt få motivationen till att satsa på detta, nog för att jag redan har försökt satsa på det flera år i rad men istället hittade jag bara ursäkter till att inte ta tag i det på en gång. Jaja, snart är jag igång. På riktigt den här gången för nu jävlar skall det där kortet tas och jag är så taggad inför att börja övningsköra.

Det mesta rullar på som det ska nu och jag ser fram emot hösten.

Tidigare idag umgicks jag med Sanna, Johanna och Amelia. Vi for till Sannas kyrkstuga och fikade lite där innan vi promenerade till Hägnan för att spana in djuren där, efter ett tag kände vi att det var dags för maxmat så då for vi dit istället. Det blev en lyckad eftermiddag och kväll med dessa tre fantastiska tjejer!

Min kväll spenderades med Alexandra, Matilda och Emmy. Det första vi gjorde var att äta middag på BBB, vi tog varsin vitlöksbröd till förrätt för att sedan även njuta av våra varmrätter där jag valde oxfilé, hur gott som helst! Efter middagen begav vi oss till Södra hamn för lite kubbspel och det är alltid lika roligt att spela kubb med dessa damer. Sist vi umgicks med varandra var på midsommar så det var trevligt att få ta igen lite missad tid!

Idag har jag umgåtts med Sanna, vi tog bilder på varandra med hennes systemkamera och köpte oss en varsin plocksallad. Supertrevligt var det och bilderna blev också bra, har dock inte hunnit få tillgång till dom än men snart så!

Min helg blev väldigt rolig av sig trots att jag inte hade några planer alls i början av förra veckan och därmed glömde bort hamnfestivalens existens.

I fredags var jag med bland annat Sanna, Johanna och Florence, vi förfestade hos Johanna och for sedan in mot festivalområdet för karuseller, langos och en varsin cider/öl i ena tältet. Tivolimannen ville också vara med på bilden. Bra kväll!

I lördags stressade jag som en dåre för att hinna med en buss till Fanny för att sedan förfesta där med henne och flera andra personer, även Simon dök upp efter ett tag så det var roligt. Det blev tredje året i rad som vi tre for till hamnfestivalen tillsammans och aldrig har jag tråkigt med dessa människor. Efter förfesten blev det dags för oss att åka in mot området, där åkte vi en karusell och tävlade om choklad som ingen av oss vann men lika nöjda var vi för det ändå.

Så ja, efter två väldigt roliga kvällar blev det en lugn dag för mig igår, idag också för den delen nu när jag tänker efter men ibland är det okej att vila upp sig lite extra. Hoppas att ni fick en bra start på veckan!

Min dag har hittills bestått av en cykeltur, blev väldigt sugen på en plocksallad så jag passade på att köpa det när jag ändå var igång med cyklandet och nu är planen att jag ska besöka gymmet då jag inte har varit där på snart en vecka. Bra avslut på den här veckan!