Selfie/Dagen middag

Idag tränade jag mitt första pass på Actic, och Gud så fint det var! Mycket plats med ny och fräsch utrustning. Ser fram emot att spendera flertalet timmar där framöver.

Just nu sitter vi framför tvn och tittar på "true selfie" - en serie som handlar om norska ungdomar som drabbats av psykiskt ohälsa. Serien går ut på att var och en filmar sin vardag och berättat om sitt liv och sitt mående och sen möts dom i samtalsgrupp för att försöka förbättra sin psykiska hälsa.
Kan verkligen rekommendera alla att se den! En så viktig, fin och sorglig.
(Tack mamma för tipsen!)

Två mobilbilder.

Dagen gick av bara farten, med föreläsning på dagen och lite sysslor senare på eftermiddagen.
Jag och Martin tog en kvällspromenad förut, och jag underskattade vädret för fy så kallt det var. Jag glömde mössan hemma och det fick jag sota för haha. På dagen är det så himla fint väder men det märks att våren inte riktigt är här än.

Ha en bra kväll!

Tacokväll med två härliga brudar i fredags!
En kväll med taco, film och massa snack är recept för en perfekt fredagskväll.

Denna goding slank ner till frukost, mums!
Älskar att göra liter mer rejäla frukostar de dagar man är ledig.

Denna underbara tapasbricka fick följa med hem till oss i lördags - och det var så gott.
Som ni kanske sett på sociala medier så har det kommit ett blått vin, så det testade vi till.
Jag är ingen vindrickare men det var helt okej. Om inte annat kan det vara en rolig grej att bjuda på eller ge bort.

Heldag med svärfamiljen.
En promenad i skogen, middag och fika med Martins familj - en riktig heldag. Ett himla trevligt avslut på helgen!

Bästa starten på dagen - smoothiebowl.

Började dagen med denna.
1 banan
1-2 nävar fryst mango
Havremjölk

Mixa slät och toppa med frön, kokoschips och blåbär!

Godmorgon!
Äntligen helg, och jag ligger kvar i sängen och drar mig samtidigt som Zara Larssons nya album spelas. Jag vart så positivt överraskad när jag hörde låtarna för det är en helt annan stil än vad man hört av henne innan. Det bevisar ju vilken stor artist hon är för hon kan i princip göra vilken musik som helst.

Igår fixade jag håret, och blev så nöjd! - Tack fina Ida och Julia för det.
Efter det stod tacokväll på schemat med ett par härliga tjejer som avslutades med film och chips.

Tre av mina favoriter från Zaras album.

Godmorgon!
Jag sitter med frukosten och om en stund ska jag bege mig mot praktiken.
Det är så skönt att vakna upp och solen lyser genom rutan, kan våren vara påväg tror ni?

Jag har börjat läsa innan jag ska sova, och nu är jag inne på bok två av jojo moyes "after you". Att läsa på engelska är sån himla bra träningen, och böckerna är välskrivna och roliga att läsa. Kan verkligen rekommendera att läsa dom om ni är sugna att läsa på engelska!

The Great Hall.
ALLA som någon gång sett Harry Potter borde känna igenom denna plats. Matsalen där Harry Potter, Hermione och Ron blir valda till Gryffindor, där ugglorna lämnar elevernas post och mycket annat.
Det var pampigt att kliva in genom dom stora dörrarna och se borden uppställda och kostymer längs väggarna och framme vid altaret stod lärarnas kostymer. En häftig första syn.

Hermione & Rons kläder från "Halvblodsprinsen" / Fluer´s kläder från "Den flammande bägaren"

Alla kostymer på Warner Bros studio är äkta - alltså de som skådespelarna använde i filmerna. Och de är helt FANTASTISKA. Den finaste av alla kostymer är Hermiones klänning från vinterbalen!

Dombledore´s kontor.

Dumbledores kontor är helt underbart, älskar hur det är uppbyggt och kreativiteten bakom det. Där finns bland annat Godric Gryffindors svärd, alla minnen som Dumbledore samlat och hans pampiga skrivbord.

Bilen.
Den som Ron och Harry Potter tar och åker i när de missar tåget till Hogwarts, och även så räddar Ron och Hermione Harry från hans släktingar i den bilen.

Det kostar en slant att gå in på Warner Bros. Studio, men jag kan starkt rekommendera det. Utställningarna och allting tar ca 3 timmar. Man kan ta sig dit med buss, tåg eller taxi för det ligger en bit utanför London.

Hej hörrni! Ber om ursäkt för tystnaden här de senaste dagarna men har haft fullspäckat och en aning kaotiskt.
Lördagen spenderas på stan och på Science Museum och avslutade med ubereat.
På söndagen ringde kl 5.00 och 20 min senare satt vi på tunnelbanan, väl framme vid ändstationen bytte vi till tåg som skulle ta oss till flygplatsen. Det resulterade i en hel soppa.
Tåget fick signalfel på vägen, mitt ute i ingenstans och panik bland ca 300 passagerare bröt ut - för alla skulle ju med olika flyg. Det slutade med att vi pga detta missade flyget hem, fick lägga ut alldeles för många tusenlappar på nya biljetter och spendera 11 timmar på flygplatsen tills nästa flyg gick.
Så igårnatt när vi satte fötterna innanför dörren var jag så glad att komma hem.

Resan i sig var helt fantastisk, med bra väder, god mat och trevligt sällskap. Men ibland blir det knasigt när man är ute och reser... Det viktiga är att vi kom hem ordentligt iallafall.

En summering av resan med lite tips kommer inom kort. Godnatt!

Dag 2 i London.

Hej hörrni! Nu har vi landat i soffan efter en god middag på kvarterets pub. Har fått en ny förkärlek för pubbar. Det är en sån mysig och go känsla att sitta där där bland alla lokalbor.
Idag har vi spenderat hela dagen på stan med ett antal timmar inne på Primark, Zara och River Island. Tillslut tröttnade vi och åkte till Big Ben istället - vilket var en himla upplevelse. En plats med fullspäckat med folk men det var helt klart värt de.

Nu laddar vi inför ytterligare en dag i London.

Hej från London!
Nu ligger vi däckade i soffan efter en dag full med resor och äventyr. Vi landade imorse till strålande sol och värme, och efter lite resande var vi äntligen framme. En powernap och en lunchpaus senare var vi påväg till Warner Bros studio med Harry Potter tema, och jag kan verkligen rekommendera er att åka dit. Det var bland det bästa jag sett!

Vi avslutade med middag på McDonalds för latheten skull, och imorgon väntar en dag på stan. Godnatt!