Bye Summer

Summerburst. Midsommar i Strömstad. Semester. En vecka på Samos. Uteliv i Göteborg. Grillkvällar. Bubbel. Ljusa kvällar. Seglarveckan. Smögen. Uteserveringar. Grötö. Lycka. Kärlek. Pussar. Skratt. Håkan Hellström på Ullevi. En vecka på Kreta. Vänner. Solnedgångar. Värme. Sol. Bad. Vin. Way Out West. Frank Ocean.

Detta summerar kort och gott min sommar. Underbara härliga sommar och semester. Den slutar här och nu. I eftermiddag börjar jag jobba igen och det tar emot något så fruktansvärt. Vill bara leva kvar i den här härliga semesterbubblan liiiite till......

Tre snyggisar i Slottskogen

Hanna, Felix, moi och Issa

Jag och Hanna

Jenfa och Hanna

Major Lazer avslutade på fredagen och det var riktigt braa!!

Way out west dag 2 var så jäkla bra! Som jag skrev i ett tidigare inlägg hade vi en riktigt lugn fredagsmorgon och därför var vi inte inne i Slottskogen förrän vid sex på eftermiddagen. Vi mötte upp alla våra vänner och satt där i en timme eller två och drinkade, innan vi gick in på festivalområdet. Inne på WOW hängde vi mest runt hela kvällen innan Major Lazer började spela. Fan va grymt det var!

Det blev hemgång direkt när Way Out West stängde för oss tjejer, då vi skulle upp tidigt dagen därpå och gå på babyshower.

På lördag förmiddag samlades vänner och släkt till Julia för att överraska henne med en babyshower.

Hon blev så överraskad när hon tog av sig ögonbindeln och alla vi stod framför henne. Då blev det gråtkalas i hela rummet, haha. Det var en jättelyckad babyshower med god mat, lekar och fina presenter. Bäst av allt var att Julia var supernöjd med allting.

Vackra, fina Julia. Att du snart ska bli mamma är så stort och så ofattbart <3.

Efter babyshowern var tanken att vi skulle åka till Way Out West och se Oscar Linnros bland annat. Men det ösregnade vilket inte var så himla peppande. Jag och Hanna åkte därför istället till Port du Soleils dagsfest och mötte upp Koffe m.fl. Regnet upphörde aldrig så det slutade tillslut med hemgång. Det blev inget WOW eller Lana del Rey. Det var dock väldigt skönt att komma hem, ta en dusch och sedan däcka på soffan. Efter helgen och veckan var jag ganska sliten.....

Igår startade Way Out West för i år och gårdagen hade den bästa line-upen av alla dagar, enligt mig. Därför var det många av mina vänner som endast hade köpt en torsdagsbiljett. Vi träffades hemma hos mig igår vid halv två på dagen för förfest innan det var festivaldags.

Tanken var att vi skulle åka in vid fem för att hinna se Flume som spelade tio i sex. Men allt blev framdraget lite så vi missade Flume. Vi hängde istället i Dungen inne på området och drack drinkar.

Sedan var det dags för Migos och direkt därefter Young Thug. Det var så nice!

Mest hela dagen längtade jag till kvällen då jag äääntligen skulle få se min idol Frank Ocean för första gången. Såhär glad var jag för det!!

And later, there he was. On the stage. Med sin fantastiska sångröst. Jag och Issa sprang fram innan han gick upp på scen och tappade därför bort hela vårt sällskap. Men vi hamnade iallafall längst fram. Det som var så jäkla synd var bara att han aldrig stod på den delen av scenen. Men det spelade ingen roll för han var ändå så bra. Och de sista 20 minuterna var bäst! När det var slut mötte vi upp de andra och åkte till Bananpiren där vi dansade av oss lite till.

Hela den här morgonen har varit jättelugn och skön, men nu är det dags att ta en dusch för snart börjar dag 2!

Dag 5 av 7 på Kreta

Här är ett gäng bilder ifrån en helt fantastisk dag, för ganska exakt en vecka sedan. Vi hade bokat fyrhjulingar i förväg så att vi var försäkrade om att vi skulle kunna åka allihopa. Vi gav oss ut på förmiddagen och åkte till samma strand som jag, Koffe och Rimmy var på två dagar tidigare. Falasserna Beach blev allas favoritstrand på Kreta. Inte konstigt då det är så lugnt, servicen jättebra, sandstranden är fin och vattnet likaså. Vi låg på stranden hela dagen och avslutade med en jetski-tur på 20 minuter. Vi var ute sex stycken samtidigt vilket var superroligt! Vi var inte tillbaka i Platanias (där vi bodde) förrän vid sju på kvällen och då körde vi ner till havet och tog varsin glass i det fina solnedgångsljuset. Det blev sedan en sen middag där vi alla var så trötta att vi skrattade åt allting, haha. Därefter blev det läggdags hyfsat tidigt. Det här var verkligen en toppendag för oss alla!

I will tell you all about den bästa dagen vi hade på vår resa. Näst sista dagen var vi ute på en båt som vi privathyrde bara för oss, vilket var heeelt fantastiskt som ni nog förstår. Men mer om det en annan gång, nu kan jag knappt hålla ögonen öppna längre. Xx.

• Filed under: Resor

Beach guys.

Beautiful cliffs on the beach.

Köpte en iskall Corona och tog en strandpromenad med min bestie

Vägarna var så fina på vägen. Höga berg och mycket grönt. På väg hem stannade vi för att fota.

Favoritkillarna

Hello again Swe och kalla, gråa, regninga Göteborg. Vi landade här natten lördag till söndag och jag ville inget annat än att genast åka tillbaka till Kreta. Men nog om det och tillbaka till denna härliga dag ovan. Dag 4 av 7 på vår resa. Vi hade läst och hört mycket om stranden Elafonossi, som skulle vara Kretas finaste strand. Enda sättet att ta sig dit på egen hand var genom bil så vi hyrde två stycken på onsdagen. Vi åkte iväg från hotellet runt elva på förmiddagen i en tjej- och en killbil.

Efter en och en halv timma var vi framme. Sandstranden var lika fin som det var sagt - ren och vit sandstrand som på vissa ställen även var lite ljusrosa. Vattnet var också kristallklart och alldeles turkost. Däremot var det överbefolkat och fanns inte tillräckligt med solstolar. Det fanns dessutom bara ett lunchställe som serverade jätteäcklig mat. Detta gjorde min upplevelse av denna strand mycket sämre. Men i övrigt var det bra och dagen var oavsett väldigt bra.

Dit- och hemvägen var väldigt fin. Höga berg, små vägar och mycket grönska. Vi stannade allihopa på ett ställe på hemvägen och fotade. När vi kom tillbaka till hotellet gjorde vi oss iordning för taccobuffé på hotellet. Sedan blev det utgång för mig, Hanna och killarna. Great day!

• Filed under: Resor

• This tuesday

" Hallå gänget! Under denna vecka på Kreta har jag verkligen varit dålig på att uppdatera här. Men n…"

• Första kvällen på Kreta

" I förrgår kväll/natt landade vi på Kreta . Det är vi 10 här ovanför som är här. Igår var vår först…"

• GRÖTÖ

" I tisdags tog jag med dessa två älsklingar ut till mitt sommarställe på Grötö . Det var så himla l…"

• Färgklick

" Denna gulliga färgklick till topp är ifrån H&M. Jag fyndade den på rean för endast 75 kronor tidig…"

• BÅTLIVET UNDER EN LÅNGHELG

" Dessa var de två första bilderna jag tog på denna båtsemestern. Smögen i sitt esse . Jag har tagit…"

• SOMMARLISTAN

" Vad ska du göra i sommar? Sola, bada, seglarveckan i Smögen, resa, gå på Way Out West, sitta på ut…"