Header

Jag ligger just nu i min säng och redigerar nästa veckas podcast som kommer ut på måndag. En hel del att klippa ihop men börjar bli färdig. Vi har även ny intro musik nu, jätte jätte nöjd!

När jag är färdig med detta tänkte jag röra mig mot gymmet för att köra lite pw på löpbandet och några magövningar. Härligt att känna att man har gjort något trotts att det är söndag. Igår var jag ute och gick i 1 timma på morgonen, så himla härligt då det var sol och helt vindstilla. Jag gick längs havet! Nästa vecka är det hårdträning igen, ska bli så härligt.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Promenader i vårvädret

Helgen har varit relativt lugn. I lördags blev det en lång morgon promenad i vårsolen, power walk i 1,45 timmar. Det var verkligen jätte härligt. Igår hade jag en vilodag vilket jag kände var välbehövligt.

Idag(måndag) har jag haft en del att göra så istället för att åka till gymmet har jag tagit mig en joggingtur ute, körde pw, jogging och korta löpnings intervaller under loppet om 45 minuter. När jag kom hem gjorde jag lite magövningar som avslut innan det var dags för duschen och frukost.

Jag håller just nu på att göra mig ordning, sedan ska jag ska iväg på lite ärenden innan jag ska åka till jobbet. Imorgon är det gymmet som vanligt igen med fokus på rygg & biceps.

Likes

Comments

Träning och hälsa

Hemma från gymmet, tryckte i mig en god lunch och strax redo för att åka till jobbet!

Dagens träning: När tiden på löpbandet visade 40 minuter var jag så himla nära på att ge upp. Jag tänkte för mig själv att jag verkligen inte orkade springa mer och att all min energi var borta. Efter några sekunder tänkte jag om. Istället intalade jag mig själv att alla orkar men att alla endast försöker hitta bortförklaringar och ursäkter till varför man inte skulle orka. Jag hittade ingen bortförklaring så jag sprang de sista 20 minuterna ändå. Och jag kan med glädje säga att jag fortfarande var levande efteråt och att min energi är starkare nu. Träning tar inte slut på din energi, den tar din gamla energi och ger dig helt ny. Man är alltid starkare efter ett träningspass, det får man inte glömma av!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Intervaller & cardio

Jag hade min vilodag i söndags men har denna veckan tränat varje dag hittills. Idag körde jag ett härligt biceps- och tricepspass på gymmet och en härlig avslutning med 20 minuter intervaller på löpbandet. Det känns verkligen i hela kroppen att veckans träning har gjort gott. Imorgon är det 60 minuter kondition på gymmet innan det är dags för sista dagen av jobb innan jag tar helg.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Min lördag

Äntligen är helgen här. Efter en lång och slitsam vecka känner jag verkligen in den. Jag gick upp ungefär halv 11 imorse men låg kvar ungefär en timma och bara drog mig haha. Sedan var det upp och hoppa för att ta mig iväg till gymmet. Det blev ett härligt rygg- och biceps pass idag. Testade på lite nya övningar som kändes jätte bra och förmodligen kommer göra gott. Det är dessutom kul att variera mellan övningar för att träningen skall slippa kännas monoton varje vecka.

Efter gymmet tog jag en sväng förbi solariet för att få lite färg och bara få ligga ner en stund och vila och sedan åkte jag hem för att duscha. Efter det åkte jag iväg till affären för att inhandla alla matprodukter inför maten ikväll samt nästa veckas middagar och mellanmål. Mycket mycket prepp inför de kommande veckorna nu, är super taggad!

Jag sitter just nu och får i mig en proteinshake med smak av jordgubb & vit choklad. Pulvret har jag blandat ut med hälften vatten och hälften soya mjölk(mjölken använder jag för att få en mer milkshake känsla). Till detta har jag tagit mina dagliga tabletter, d.vs

- Två omega-3
- Två järntabletter
- Två Burn tabletter med koffein(hjälper fettförbränningen)

Likes

Comments

Träning och hälsa
Mot mina drömmar

Dagens träning blev bröst och triceps på gymmet. Sitter just nu i mitt kök med havregrysngröt toppat med chiafrön, kvarg, blåbär och nötter. Till det äter jag ett skivat grönt äpple, en protein pudding och ett glas bcaa till dryck. Så himla god och nyttig frukost.

Har fått mig tillskickat ett tränings- och kostschema för en 10 veckors period som jag startar med på måndag, ska då leva strikt efter det för att fortare kunna uppnå mina mål inom träning. Är super taggad!! Så från och med måndag får ni följa min 10 veckors resa mot mina drömmar.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Vitkigt i träning

Idag hade jag en vilodag, dock blev det inte så mycket lugn och ro imorse trotts allt. Jag var klockan 10 hos en massör som masserar ut knutar i ryggen samt nacken och knäcker. Det har gjort så gott! Känner mig väldigt öm och kommer att få träningsvärk och trotts smärtan under timman han trycker och knäcker så är det värt det efteråt. Ska tillbaka inom 4-5 dagar under de tre första behandlingarna för att knutarna inte ska kunna dra ihop sig igen.

Innan massagen åt jag en sjukt god frukost, bestående av ett pulver som kallas grötmix. Utav det pulvret blandat med vatten gör man proteinrik mannagrynsgröt vilket är så himla himla gott. Gröten toppade jag med kvarg och hallon.

Jag kom hem för ett tagsen och har precis ätit lite mellanmål. Mitt mellanmål bestod av mini Keso toppat med äpple, kiwi och valnötter. Sån himla god blandning. Till det dricker jag lite protein dryck.

Just nu: Fixar lite inför veckans podcast SOM NI ABSOLUT INTE FÅR MISSA och ska strax fixa lunchlåda på kyckling och kokta grönsaker. Veckans avsnitt har titeln All about friends och nästa veckas avsnitt handlar om mycket sex och kärlek. Ni får gärna maila oss med tips eller frågor som vi kan använda i podden, vi behöver verkligen all respons på förbättringar och saker som ni vill lyssna på.(Alla mail är anonyma). Vi finns på ungochdumpodd@gmail.com eller så kan ni lämna en kommentar i min blogg.


Kram kram <3

Likes

Comments

Träning och hälsa
Fullfölja sina mål

Dagens lördagsträning blev ett konditions- och magpass. Brände de sista 222 kalorierna så veckans mål är klara vilket är riktigt skönt. Efter gymmet solade jag i 20 minuter för lite avslappning och just nu har jag precis suttit och druckit en nocco medan jag har redigerat nästa veckas podcast som ska komma ut! Har trotts allt fått gjort mycket idag vilket känns skönt, man brukar inte få uträttat jätte mycket på helgerna i vanliga fall känns det som haha. Har inte riktigt bestämt mig inför kvällens bravader utan får helt enkelt känna efter senare vad jag är sugen på!


👇 In progress, mot mina mål & drömmar 👇

Likes

Comments

Träning och hälsa
Planering och struktion 

Dagens träning var bestående av kondition och avslutade med en planka på 4 minuter. Känner verkligen hur min uthållighet förbättras. 4 minuter stående i plankan i streck det känns i hela kroppen efteråt haha! Har haft väldigt mycket jobb de två närmsta veckorna så har legat efter ganska mycket med veckans mål. Men nu är jag i fas igen. Så denna veckan har jag bockat av flera mål:

- 2 timmar kondition. CHECK.
- 100 squats. CHECK.
- 15 000 steg. CHECK.
- 2000kcal (jag har 222kcal kvar att förbränna)

Det känns iallafall som mina insatser denna veckan har varit väldigt bra och jag har fått gjort väldigt mycket på gymmet. Äter frukost just nu, havregrynsgröt med vaniljproteinpulver toppat med vaniljkvarg banan och blåbär. Samtidigt som jag äter frukost har jag massor att göra så sitter med min almanacka vid sidan och för kommande planering av jobb, träning och nöjen. Det är viktigt att få allt att gå ihop!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Bus enkelt & hälsosamt

Hård träning idag med mycket tyngre vikter än vanligt. Så kul att se framsteg i att kunna öka vikten i olika övningar! Nu sitter jag och får i mig lite frukost. Lätt vanilj yoghurt toppat med Granola, chaifrön, färska hallon och cashewnötter i yoghurt. Som tillbehör, ett glas färskpressad apelsinjuice. Kanon gott och enkelt att fixa till. Dags att steka lite kyckling snart som middag på jobbet och sedan börja göra mig ordning.

Likes

Comments