Header

Träning och hälsa
Övar  uthållighet

Har hunnit duscha och äta efter att jag kommit hem från gymmet. Är helt slutkörd i kroppen känner jag. Idag blev det ett rygg, biceps- och axelpass på gymmet samt ett avslut med plankan i 3 minuter streck. Vill öva min uthållighet så försöker varje vecka förlänga plankan med 30 sekunder, vilket innebär att jag nästa vecka ska orka stå plankan i 3 minuter och 30 sekunder! Känns bra att ha korta mål, chansen att man klarar det känns då större.

Igår kväll var jag också på gymmet, körde ett härligt kvällspass innan dom skulle stänga. Fokuserade då på kondition och lite squats samt marklyft i slutet.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Viktigaste måltiden

Vilodag idag, riktigt skönt. Precis ätit en jätte god frulle bestående av yoghurt och lite crunchy toppat med blåbär. Jag ska strax dra mig mot jobbet så har lite bråttom.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Vecka. 7

För vissa är det sportlov denna veckan, men glöm inte bort att man inte har lov från träningen! Jag sitter och äter lite frukost just nu, kom hem från gymmet för ungefär 1 timma sedan. Jag vaknade upp med huvudvärk idag och den sitter fortfarande i, jätte konstigt. Därför körde jag iallafall ett hyfsat kort rump- och benpass, fick med utsidan, insidan, baksidan och framsidan på 4 övningar med uppvärmning på crosstrainer. Jag tyckte att det räckte. Nu prövar jag att äta och dricka mycket vatten för att se om huvudvärken vill släppa, annars kommer det nog bli en tuff dag på jobbet!

Dagens uppdatering:
Jag och min tjejkompis Sanna har även påbörjat podcast inspelning, SÅ HIMLA ROLIGT! Det kommer komma ut ett nytt avsnitt varje vecka, förmodligen tisdagar eller onsdagar, det är inte 100% bestämt ännu. Vi finns ute på iTunes egna podcast app vilket jag tycker är så häftigt så ni kan gå in och prenumerera på oss där, i sökfältet skriver ni antingen in Josefine och Sanna eller Ung&dum. Det lättaste är alltid att prenumerera för då får man en notis på telefonen varje gång ett nytt avsnitt finns ute, och eftersom dagen för varje avsnitt ännu är obestämd är det ett tips!


Likes

Comments

Träning och hälsa
Ett  kondtionspass

Har precis ätit en kyckling- och räksallad så himla gott. Innan dess var jag på gymmet och körde ett snabbt konditionspass på 30 minuter. Hade fullt upp imorse så var inte på gymmet förrän 11.40 därför blev det bara lite konditionsträning snabbt. Dags att sticka till jobbet nu, stressad som alltid!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Dagens lunch

Sitter just nu och äter en stadig lunch innan det är dags att röra sig mot jobbet. Bestående utav kycklingfile, bulgur, kokta morötter, räkor, avokado och keso. Som efterrätt har jag tänkt att få i mig en banan. Så till middag till jobbet tar jag med mig lite yoghurt och müsli samt frukt!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Att förbränna 2000kcal

I morse var jag på gymmet. Dagens pass bestod utav uppvärmning på crosstrainern och sedan rygg- och magövningar. Jag gjorde ett skönt avslut på ett par marklyft så nu känner jag verkligen hur mycket mina muskler har fått jobba i hela kroppen haha!

Dagens första måltid åt jag 13.00 så det blev en lunch istället för frukost. Jag har sedan med mig lite müsli med yoghurt, frukt och ägg att äta på under dagen på jobbet. Veckans mål är att förbränna 2000kcal på gymmet, alltså är inte intagen i mat per dag medräknade utan detta är bara ett mål där jag förbränner 2000 kalorier under de timmarna om dagen jag är på gymmet denna veckan. Idag brände jag lite lite på min uppvärmning, 150kcal. Så det lär bli ett konditionspass längre in i veckan!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Onyttgiheter

Idag har jag kört kondition, de sista 2,5 kilomterna samt ett avslut på lite ben övningar. Jag kom hem för drygt en timma sedan och får just nu i mig lite frukost. Min frukost idag består utav bananpannkakor. Receptet till dessa hittas längre ner i bloggen. Min topping idag blev lätt kasella kvarg med naturell smak, kalorisnål choklad dipp(som ni också hittar info om längre ner i bloggen) samt lite färska blåbär. Till detta dricker jag lite färskpressad apelsinjuice.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Att komma igång

Jag har varit i London ett par dagar så träningen och uppdateringen har vart usel. Trotts att vi gick flera kilometer per dag så överväger nog den dåliga kosten det ändå haha. Det jobbigaste som finns är att hitta tillbaka i samma träning- och kostrutiner efter ett kort uppehåll, det är väldigt lätt att skippa det hälsosamma efter ett par dagars uppehåll, oavsett om det är nöjen eller en förkylning. Nu är jag iallafall tillbaka och idag på gymmet blev det konditionsträning på 4,20km och ett avslut på lite marklyft. Nu hugger jag i med vaniljproteins havregrynsgröt toppat med banan och blåbär samt färskpressad apelsinjuice.
Veckans mål: 7kilometer.

Likes

Comments

Träning och hälsa

Söndag & måndag blev två vilodagar, välbehövligt! Igår och idag har vart gym dagar, tisdag bestod av konditions träning och idag bestod utan kondition & ett magpass. När man vill bygga upp styrka får man inte glömma att konditionsträningen är minst lika viktigt!

Blev nyligen klar så ska hem och äta lite frukost! Havregrynsgröt och mörka knäckebröd står på menyn.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Lördagspasset

Dagens lördagspass är avklarat! Ett rumpa- och ben pass blev det så är verkligen helt slut i kroppen just nu. Ligger för tillfället i min säng med lite film och en proteinshake i handen. Senare ska jag laga någon god middag iallafall.

Likes

Comments