Header

fritid

Kom nyligen hem från gymmet, kondition- och magpass blev det idag. Slängt i mig lite lunch och ska börja fixa mig inför jobbet. I helgen har jag skippat träningen då jag har haft tusen miljoner andra saker för mig, men denna veckan kör jag på igen som vanligt! Igår var jag med Sanna i stan, vi åt lunch och satt i solen på utkiksplatsen, lite små kallt ute med tanke på blåsten men jag vill ändå utnyttja vädret så fort det är soligt-

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Denna veckan har jag fått in tre träningspass, ben-, armar- och kondistionspass! Imorgon är det fredag och jag är ledig från jobbet! Lång helg igen. Jag är dock inte ledig från gymmet så ska dit och springa på eftermiddagen tänkte jag. Imorgon är det även podcast inspelning som står på schemat samt lite ärenden i stan. Fullspäckad dag med andra ord!

Likes

Comments

fritid

Idag är det frukostmöten och planering inför kommande poddar. Planering inför nya avsnitt, ny poddbild och vi bockar av alla mail vi har fått. Idag är det full rulle med planering och inspelningar, samt planering inför kommande resor jag och Sanna har tänkt oss i år. Skönt att det är lång fredag så jag slipper tänka på att jag ska iväg till jobbet. Vi var uppe tidigt idag så vi har suttit på Kafferosten på Linnégatan i hittills 1 timma ungefär och vi har fått relativt mycket gjort, MEN VI ÄR LÅNGT IFRÅN KLARA! Ni får absolut inte missa nästa veckas podcast som består utav känsliga och vissa lite roliga mail vi har fått oss tillskickade från några av våra lyssnare.

Podden hittar ni i iTunes appen under söknamn: Ung&dum eller i länken som ni hittar genom att klicka här.


Likes

Comments

Stadig frukost

Dags att åka till gymmet nu. Precis fått i mig en stadig frukost bestående av havregrynsgröt blandat med proteinpulver, toppat med banan, blåbär, vaniljkvarg och soya mjölk. Så farligt gott!! Idag på gymmet blir det lite axlar och kondition och efteråt ska jag springa på lite ärenden innan det är dags att jobba.

Likes

Comments

Ökad träning

Hej alla! Denna veckan har jag kört hårt på gymmet. Ökade vikterna och övningarna på gymmet i tisdags bland annat då jag körde armar. Kände verkligen att det var dags för en ökning för bättre resultat. I torsdags var det bröst- och axelpass på gymmet med lite intervaller i slutet och efteråt fick jag i mig lite mellanmål bestående av keso, banan, hallon, cashewnötter toppat med kanel. Igår hade jag en vilodag då jag jobbade både dag- och kvällsskift och nu äntligen är helgen här. Kanske blir en sväng förbi gymmet senare eller imorgon!

På 3 månaders tid har jag minskat rejält i midjemått. Fantastiska resultat!

Likes

Comments

Preppa, preppa, preppa!

Nu var det ett tagsen jag la upp något på min blogg men jag har INTE SLUTAT TRÄNA bara för det kan verka så. Jag har kört på med ett högt tempo för att bränna mycket kalorier och bygga mycket muskler! Denna helgen har dock blivit lite sämre av personliga skäl. Imorgon(måndag) är det hård om inte hårdare träning på gymmet. Ett par veckor kvar till sommaren och tills mina mål ska vara gjorda. Prepp prepp prepp!!!

Likes

Comments

Jag ligger just nu i min säng och redigerar nästa veckas podcast som kommer ut på måndag. En hel del att klippa ihop men börjar bli färdig. Vi har även ny intro musik nu, jätte jätte nöjd!

När jag är färdig med detta tänkte jag röra mig mot gymmet för att köra lite pw på löpbandet och några magövningar. Härligt att känna att man har gjort något trotts att det är söndag. Igår var jag ute och gick i 1 timma på morgonen, så himla härligt då det var sol och helt vindstilla. Jag gick längs havet! Nästa vecka är det hårdträning igen, ska bli så härligt.

Likes

Comments

Träning och hälsa
Promenader i vårvädret

Helgen har varit relativt lugn. I lördags blev det en lång morgon promenad i vårsolen, power walk i 1,45 timmar. Det var verkligen jätte härligt. Igår hade jag en vilodag vilket jag kände var välbehövligt.

Idag(måndag) har jag haft en del att göra så istället för att åka till gymmet har jag tagit mig en joggingtur ute, körde pw, jogging och korta löpnings intervaller under loppet om 45 minuter. När jag kom hem gjorde jag lite magövningar som avslut innan det var dags för duschen och frukost.

Jag håller just nu på att göra mig ordning, sedan ska jag ska iväg på lite ärenden innan jag ska åka till jobbet. Imorgon är det gymmet som vanligt igen med fokus på rygg & biceps.

Likes

Comments

Träning och hälsa

Hemma från gymmet, tryckte i mig en god lunch och strax redo för att åka till jobbet!

Dagens träning: När tiden på löpbandet visade 40 minuter var jag så himla nära på att ge upp. Jag tänkte för mig själv att jag verkligen inte orkade springa mer och att all min energi var borta. Efter några sekunder tänkte jag om. Istället intalade jag mig själv att alla orkar men att alla endast försöker hitta bortförklaringar och ursäkter till varför man inte skulle orka. Jag hittade ingen bortförklaring så jag sprang de sista 20 minuterna ändå. Och jag kan med glädje säga att jag fortfarande var levande efteråt och att min energi är starkare nu. Träning tar inte slut på din energi, den tar din gamla energi och ger dig helt ny. Man är alltid starkare efter ett träningspass, det får man inte glömma av!

Likes

Comments

Träning och hälsa
Intervaller & cardio

Jag hade min vilodag i söndags men har denna veckan tränat varje dag hittills. Idag körde jag ett härligt biceps- och tricepspass på gymmet och en härlig avslutning med 20 minuter intervaller på löpbandet. Det känns verkligen i hela kroppen att veckans träning har gjort gott. Imorgon är det 60 minuter kondition på gymmet innan det är dags för sista dagen av jobb innan jag tar helg.

Likes

Comments