Sista semesterveckan gick farligt fort.. Måndag -torsdag var vi på semester till Göteborg med Mickan, Stefan och Stella.

Vi tog tåget från enköping vid 8-tiden på måndagen. Stella tyckte det var skittråkigt att åka tåg och skrek väl typ hela tiden 3 första av dom 4 timmar det tog. På slutet somnade hon och vi andra hann också vila lite. Väl framme i Göteborg gick vi direkt till hotellet och vi hade tur, fick checka in trots att vi var en timme tidiga. Så vi lämnade bara upp väskorna och gick ut för att se oss omkring. Sen tillbaka och byta kläder och göra oss klara för middag på Pinchos kl 17.00. Vi åt alldeles för mycket och var helt slut efter. Tog en liten promenad längs avenyn påvägen tillbaka till hotellet. När vi kom tillbaka tog jag och Mickan med oss bikini till relaxavdelningen på hotellet. Den var väl varken den största eller bästa, men var ändå skönt att sitta i det varma badet en stund. Sen somnade vi gott :).

Tisdagen började med hotellfrukosten vid 8.30. Sen gjorde vi oss klara för en heldag på Liseberg. När vi kom dit vid öppning var det sjukt mycket folk. Vi hade en kanonrolig dag, men tyvärr var det så mycket folk att det var ca 1 timmes kö på dom attraktionerna vi ville åka. Men vi åkte iallafall Atmosfear, Helix, Balder och Lisebergsbanan. Som ni märker gillar vi Bergochdalbanor :). Jag är dock sjukt stolt över mig själv att jag åkte Atmosfear, för jag var så rädd innan. Det är fasen högt och läskigt alltså. Hela vägen upp tänkte jag att fan nu räcker det, inte högre nu.. När den sen var uppe och släppte oss ner kom dödsångesten. Jag kunde inte ens skrika, blundade så hårt och bad till gud att den skulle stanna. Efteråt skakade jag så mycket.. Som sagt, en rolig dag, men synd att det var så mycket köer..
Det vart en lång dag, vi gick inte därifrån förrän vid 20.30 på kvällen. Blev en cider på dom andras hotellrum.

Onsdagen efter frukosten gick vi ut på stan. Vi började med Universeum. Mycket spännande att kolla på och lära sig. Men det kan nog vara roligare om man har större barn med sig som kan göra alla saker. Efter det blev det en promenad till Nordstan där det blev lite shopping. Sen på vägen till Paddan så kom världens störtregn. Så vi stannade på em restaurang och åt middag och väntade på att regnet skulle sluta. När vi kom ut från restaurangen hade det slutat och solen var framme. Så vi tog en kvällstur med Paddan. Intredssant att få veta lite mer om staden. En mysig tur ♡.

Torsdagen efter frukost packade vi och checkade ut. Sen blev det en promenad till centralstation och inhandla dricka på Starbucks innan vi satte oss på tåget. När vi kom tillbaka till Enköping köpte vi med oss pizza och åt hemma hos Mickan och Stefan. Sen åkte vi hem och packade upp och tog det lugnt :).

En kanonmysig resa och bra avslut på min semester ♡

• peace and love •

Fredag: Hela förmiddagen spenderade vi hemma. Victor klippte gräset och jag var inne och plockade och fixade. Vattnade blommorna och rensade lite. Skönt att få sånt gjort också. Sen på eftermiddagen åkte vi in till stan. Första stoppet blev en fika hos Jannicke och Sockan. Även Tobbe var där!

När vi fikat och pratat färdigt var det en sväng på ica som stod på schemat. Behövde handla lite till kvällens tacomiddag :). När vi kom hem lagade vi mat och kollade på Orange is the new black. Sen duschade jag och kollade på film. Hur många kramar finns i världen? visades på tv. Sen när sen var slut la jag mig i sängen och läste i nästan en timme innan jag inte orkade hålla ögonen öppna längre :).

Lördag: Idag har vi varit hemma största delen av dagen. På förmiddagen åkte vi en sväng till Victors föräldrar och drack kaffe. Sen hem igen och slappa. Jag lyckades ligga ute i solen kanske 20-30 minuter innan hela himlen räcktes av moln. La mig istället i uterummet och läste. Nu ikväll har Fredrik varit här, han och Victor har spånat lite hur vi ska göra med plattorna vi ska lägga. Han blev kvar på mat och kaffe. När han åkte hem satte jag mig med ett glas vin och min bok i soffan i uterummet och läste. Victor låg bredvid och jag bara njöt av livet ♡.

Idag plockade jag några jordgubbar från min planta. Det är ju verkligen något speciellt med egenodlade bär ♡.

Nu är det dags att krypa ner i sängen. Hoppas ni alla haft en bra dag!

• peace and love •

Sådär. Efter en liten semester kan vi väl kalla det så är det dags att uppdatera om dom senaste dagarna nu :)!

Söndag: En lugn dag där vi inte riktigt visste vad vi skulle hitta på. Åkte in till stan, åkte nåt varv och satte oss sen på en bänk på torget i solen och åt en varsin mjukglass :). Sen på kvällen blev det middag och film hos Mickan, Stefan & Stella.

Måndag: Victor var iväg och klippte sig och gjorde andra ärenden. Jag låg i solen hemma på altan och läste. När han sen kom hem åkte vi en sväng till västerås för lite shopping. Gjorde riktiga fynd på Tati. Köpte två basic långklänningar, en mörkblå och en svart, en kjol och en stickad vit långärmad. Sen hade dom 50% på allt på Tati. Så det blev ju löjligt billigt :). På kvällen kom Jannicke, Sockan & Jonathan till oss på middag. Efter maten skjutsade Sockan in Jonathan till stan för att han skulle sova hos en kompis. När han kom tillbaka fikade vi och satt kvar i uterummet tills det blev mörkt. Drack vin/öl och hade det bara så mysigt. Kan inte säga det nog många gånger, jag älskar det där uterummet ♡.

Tisdag: Victor skulle iväg och åkte redan vid 7.30. Jag var hemma och tog det lugnt på förmiddagen. Sen vid 12 tiden åkte jag in till stan, drack kaffe med Jannicke och Sockan. Sen var jag förbi rusta och ö&b och handlade lite smått och gott :). Pratade med Mickan i telefon och frågade om dom var hemma och ville ha snabbt besök. Det ville dom! Kom dit vid 14 tiden. Blev kvar resten av kvällen. Victor kom när han var hemma från sitt äventyr och vi grillade tillsammans :). Så inte förrän närmare 21 kom jag därifrån. En mysig dag ♡.

Onsdag: Vi blev hämtade hemma av Jannicke, Sockan och Jonathan vid 9 tiden. Vi åkte till Stockholm och första stoppet blev Armémuseum. Jätteintressant och bra! Sen var det jakt på lunchställe. Det var inte det lättaste med så många viljor, men till slut så hittade vi ett ställe. Jättegod mat! Sen blev nästa museum Polismuseum. Inte alls lika bra, men jag får väl ändå ge det ok. Dags för att fylla på energin igen, så en fika på Sjöhistoriska fick det bli. Och med 30 min kvar av parkeringstiden gick vi runt en snabbis där inne också :). När vi kom hem var vi så trötta och sega. Latade oss en stund på soffan, åt middag och åkte sen hem till Victors föräldrar där vi fick kaffe.

Torsdag: Jag började morgonen med en 7 km promenad innan frukost. Sen la jag mig och läste min bok. Har börjat läsa Camilla Läckbergs Fjällbackamorden. Är på första boken nu. Spännande :)! Klockan 13 var det kalasdags för Noah som fyllde 10 år. Gott fika och härligt sällskap som alltid hemma hos den fina familjen ♡! Sen hann vi hem och slappa (okej, sova) en stund på soffan innan det var dags att äta och sen åka. Vi hämtade Jannicke & Jonathan och åkte ut till Teda där några vänner till familjen anordnat bingo. Dom bjöd även på fika i pausen. En sån himla rolig idé & en fantastiskt mysig kväll.

Det blev ett långt inlägg och mycket bilder. Men detta är i stort vad som hänt senaste dagarna.

• peace and love •

Idag har varit en seg dag.. Vi vaknade som vanligt vid 9-tiden. Åt frukost och jag började ta tag i tvättberget som bara växer! Slappade på soffan och läste min bok. Sen ledsnade vi på att bara vara hemma. Vädret var inte heller så bra.. Hade ju gärna legat i en solstol, men det är ju tråkigt att göra det när det är molnigt.

Gjorde oss klara och åkte in till stan. Snurrade nåt varv på stan och sen stannade vi på Tammerfors för att fika. Åt en varsin smörgås och en godbit efter såklart. Sen visste vi inte vad vi skulle göra. Var till ica en sväng och handlade. Jag till min stora lycka köpte med mig Noccoglass. Det ska bli spännande att prova sen. Tyvärr var jag mätt efter fikat så jag ville inte ha när vi kom hem. La mig på soffan igen och läste ut boken. Nu är det bara att börja på nästa bok. "Råkade" även gå in på adlibris och beställa 5 nya böcker :)!

Fredrik kom förbi på en kaffe. Han hade även köpt med sig kakor. När han åkte hem slängde vi ihop lite middag och sen satte vi oss på cyklarna och åkte hem till Victors föräldrar. Där fick vi kaffe och likör/whiskey. En mysig cykeltur och kväll ♡.

Nu är vi hemma och ligger i sängen. Ska kika lite på telefonen och snart sova.

• peace and love •

Idag var det våran dag ♡. Vi började med att äta frukost tillsammans i uterummet. Sen var det lite lugnt på förmiddagen. Victor höll på ute och jag var inne och dammsög och sånt. Vid klockan 13.30 kom Mickan, Stefan och Stella och hämtade oss. Vi åkte till Uppsala där Mickan och Stefan skulle på ultraljud för att se att den lilla i magen mådde bra! Jag och Victor tog med oss Stella och gick till parken i närheten. Jag och Stella lekte en stund i lekparken och gungade. Sen gick vi och kollade på änderna i dammen, Stella älskade att titta när dom simmade omkring. Sen gick vi en promenad i parken och bara tittade och pratade.

När Mickan och Stefan var klara mötte vi upp dom och gick en sväng runt vid domkyrkan. Klockan 17.00 hade vi bokat bord på Koh Phangan. Det var ju en speciell upplevelse. Det var som att komma till Thailand. Jättegod mat :)!

Alldeles för mätta och belåtna åkte vi hemåt igen. Jag och Victor somnade i soffan när vi kom hem. Det var skönt. Men nu är det dags att försöka sova igen. Imorgon är en ny dag som vi ska ta tillvara på :)!

Idag firar jag och mitt livs kärlek 10 år tillsammans ♡

• peace and love •

Morgonen startade med frukost i uterummet med Victor. Pratade med Jannicke och bestämde att vädret var så pass okej att en dag med sol och vad skulle sitta fint. Drog på mig bikinin, packade väskan och åkte för att hämta Jannicke och Jonathan. Vi åkte till badplatsen och gick direkt ner för att bada. Fy fasen vad kallt! Vi stod länge och undrade vad vi gett oss in på. Men när vi till slut kommit i var det helt okej. Inte superskönt, men så att det gick att vara i en stund. Sen blev det fika och kortspel på filten. Mysigt ♡!

När jag kom hem duschade jag och sminkade mig lite och sen åkte vi till mamma och pappa. Där har vi varit hela kvällen med hela familjen och firat Stoffe i efterskott. Vi grillade och åt gott och sen åt vi tårta :).

• peace and love •

Igår gick jag upp vid 8.30 och fixade till mig, åt frukost och sen åkte jag till stan. Hade tid för att fylla på fransarna kl 10.00. Efter det åkte jag hem och hämtade Victor så åkte vi till stan. Tog en fika på Drott och bara satt och pratade och tittade på folk.

Sen åkte vi även och beställde den sten vi ska ha som gång på framsidan. Kommer bli så snyggt! Blev även en snabb handling på ica innan vi åkte hem. När vi kom hem grejade vi lite inne och åt sen tacomiddag. Sen kom Jannicke, Sockan & Jonathan ut på en spontanfika. Det slutade med att dom blev kvar typ hela kvällen och jag och Jannicke öppnade en flaska vin. En himla mysig kväll ♡.

När dom åkte hem så satte jag mig i uterummet igen och målade naglarna och läste ett kapitel i min bok innan jag gick och la mig. Jag älskar att sitta i uterummet, så mysigt ♡!

• peace and love •

Började morgonen med att ta en liten sovmorgon till 9.00. Gick upp, sminkade mig och svängde förbi Mickan & Stella på en fika. Sen åkte jag till stan och köpte en blomma och åkte sen till jobbet för att lämna mina nycklar och lämna en liten hejdå-blomma till Nermina på kontoret. Vi tog en kaffe och pratade lite. Hon höjde mig till skyarna och jag gick därifrån med galet stort självförtroende. Träffade även några andra och fick höra att jag alltid är välkommen tillbaka om jag skulle ångra mitt val. Det värmde ♡. Sen åkte jag hem och grejade lite innan Mickan kom och vi åkte till Heby för att plocka jordgubbar. Kollade deras hemsida innan vi åkte och dom skulle ha öppet. Men när vi kommer dit kommer en tjej och möter oss och säger att dom precis ska stänga för dagen för jordgubbarna är slut.. Inte bitter alls! Så vi tänkte att vi åker till Karlssons i Morgongåva och shoppar lite. Men vilken jäkla besvikelse. Typ som ett ö&b men dyrare.. Så vi handlade bara lite. Sen rullade vi hem igen. Stannade i Enköping och köpte jordgubbar istället. Sen åkte vi hem till mig och gjorde den saft och sylt vi hade planerat. Det blev som sagt inte exakt som vi planerat, men det blev ju bra ändå :).

När vi var klara med saft och sylt köpte vi med oss stans bästa hamburgare och åkte hem till Mickan & Stefan. Där blev det en helkväll när det slutade med att Victor och Stefan gick över till grannen och jag och Mickan kollade på film hemma hos dom. En mysig och lugn kväll.

Nu ligger vi i sängen. Älskling har nog redan somnat. Jag ska också snart lägga ifrån mig telefonen. Den här första semesterdagen har varit toppen. Inte riktigt som planerat, men ändå toppen. Nu är jag så trött och det ska bli skönt att sova.

• peace and love •

Man får ju verkligen säga att jag haft tur att vissa av mina kollegor är helt fantastiska ♡. Den här fina presenten fick jag av Maria när det var dags att gå hem från jobbet sista gången. Tack snälla! Vi kommer garanterat ses snart igen ♡.