I söndags hämtade jag upp Hannah, Alex och Helena och åkte in mot Boston runt kl. 13-tiden. Jag skjutsade först Hannah till flygplatsen då hon skulle möta upp sina föräldrar och sedan fortsatte vi in mot Boston och parkerade. Alex hade läst om SoWa Open Market och därför blev det en liten promenad till South End. Vi kom dit ca 45 minuter innan det slutade men vi hann ändå skriva på en svart vägg och kolla in lite av stånden och foodtrucksen som stod där. Jag är väl inte särskilt imponerad av marknaden men det kan ju faktiskt ha något att göra med det faktum att jag inte är särskilt intresserad av den där typen av konst hehe.🙈 Nu har jag iallafall varit där.✅

Visade upp mina rockringsskills haha😎✌🏻

Efter marknaden gick vi till Boston Common och köpte glass från the ice cream truck Cookie Monstah som jag velat testa ett bra tag nu. Det var ingen liten glass man fick för 4 dollar precis haha (de hade bara en storlek) men chokladglassen var god!🍦😋

Inte långt därefter bestämde vi oss för att gå till Quincy Market och äta middag på Dick's Last Resort🍴. Det som är speciellt med den här restaurangen är att personalen ska bete sig otrevligt mot gästerna. Haha det kanske låter konstigt men det var faktiskt ganska kul när servitrisen i princip kastade besticken i en enda röra på bordet när hon dukade. Dessutom får man varsin pappershatt med en "rude" kommentar på (vi fick dock ingen från början så jag var tvungen att fråga efter dem haha). Maten var ärligt talat en av de sämsta middagarna som jag någonsin ätit här under min tid i USA men annars hade vi det trevligt.☺️

Min hatt haha🤔😅

På lördagskvällen hämtade Alex upp mig runt kl. 18 innan vi åkte iväg till Norwood och åt middag. Thai-restaurangen som vi åt på var superlitet (endast fyra små bord rymdes) men det var god mat!🍴 Alexs värdfamilj brukar tydligen beställa take out därifrån och det var även anledningen till varför vi åkte dit. Jag hade för övrigt aldrig hittat dit annars eftersom restaurangen inte ens hade en skylt utanför haha. Efter att vi ätit tog vi en mysig promenad och pratade om allt och inget innan vi avslutade kvällen med ett besök på Amazons Book Store och Whole Foods på Legacy Place.

I lördags blev det en tidig morgon då vi hade bestämt oss för att springa ett 5 km långt "Bubble Run"-lopp.🛀🏃 Jag blev upphämtad av Hannah och Alex redan kl. 7 på morgonen för att vi skulle hinna köra till Brockton (drygt 30 min) där loppet ägde rum. Jämfört med dagarna innan var det ganska kallt att springa, endast 12 grader och vi frös ganska mycket när vi stod i den långa startkön.

Loppet var i princip likadant som ett "Color Run"-lopp men istället för färgpulver var det färgat skum som man sprang igenom. Det var fem stationer totalt under de 5 km som vi sprang och i slutet hade de ett "after party" där de körde stora skummaskiner. Det var en rolig lördagsmorgon helt enkelt!😊

Efter loppet hade vi dock lite problem att ta oss ut från området haha. Vi missade utgången och hamnade istället inne på banan igen och istället för att gå tillbaka och gå ut rätt väg valde vi att krypa (jag haha) under eller hoppa över staketet haha. Ibland är det bra att vara liten!😉😂

Under tisdagen efter skolan hann vi både med deras simlektion och sedan ett besök på biblioteket då de hade böcker som behövde lämnas igen.🏊

Sommaren kom på besök! Temperaturen växlar verkligen ständigt här, vi hade 17 grader på måndagen och hela 34 grader på torsdagen! Jag längtar så mycket tills de öppnar utomhuspoolen på gymmet snart!🏊☀

På onsdagen hade pojkarna ännu en basebollmatch och den här gången var det deras tur att ta med sig popsicles att bjuda på efteråt. Stackarna som var tvungna att springa en massa i den 30-gradiga(!) värmen.

På onsdagskvällen efter jobbet hämtade jag upp Hannah och Alex och åkte till Bubbling Brooks och åt glass eftersom det fortfarande var så pass varmt och skönt ute. Det är verkligen ett populärt ställe då kön alltid är jättelång (oavsett vilken tid på dagen som man är där)!🍦

Torsdagens middag bestod av en slags fisk som var omöjlig att uttala, kokosmjölksris och kokade collard greens med mandlar. Sedan följde jag för första gången med pojkarna på deras cub scouts-möte då mina värdföräldrar var iväg på en middag under kvällen. Den här gången skulle de lära sig om bike safety, vilket kanske inte gick sådär superbra då de flesta "were messing around" och när det var dags att cykla hemåt försökte C köra in i de andra som cyklade. Lite ironiskt att de just gått igenom bike safety och att de inte lyssnat ens i närheten...🚲

På fredagen hämtade jag inte bara pojkarna från skolan utan även en av deras klasskompisar då det var bestämt att de skulle ha en playdate. Det var ganska långa två timmar kan jag väl säga haha. Lite intressant då både D och C är kära i samma tjej...💓

Under fredagskvällen åt jag middag med min värdfamilj innan jag gick på bio med Hannah och Alex. Vi såg "Everything, Everything" vilket var en lite annorlunda film och som jag faktiskt blev besviken på då jag hade förväntat mig något helt annat.🎥

Strax efter kl 10:45 rullade bussen från hotellet och det blev dags att vinka hejdå till Niagarafallen.😢🇨🇦 Vi stannade av vid gränsen och blev tvungna att gå igenom en passkontroll för att komma tillbaka in i USA. Sedan följde en nästan 10 timmars lång bussresa (inkl. två st 45-minuterspauser) innan vi nådde Riverside busstation i Newton kl. 20:30. Hannah och Alex var snälla och skjutsade hem mig därifrån. Trots att det var en lång bussresa tycker jag verkligen att det var värt varenda sekund som jag fick spendera i Niagarafallen!🇨🇦

Niagarafallen är verkligen jättevackert och det här var en weekend som jag sent kommer att glömma!😍

Min nyttiga "lunch" efter Journey Behind the Falls och en sväng med the Hornblower på förmiddagen.🍟

Clifton Hill är nöjesområdet som ligger bredvid Niagarafallen. Förutom en massa olika museum och arkadhallar finns det även haunted houses och restauranger. Efter förmiddagens aktiviteter träffade jag Billy som visade mig runt i Clifton Hill.🇨🇦

Ripley's Museum och ett Wax museum

Glass på ett Coca-Cola Café🍦

Ofattbart vackert då vi även hade turen att se en full regnbåge😄🌈

Gissa vem som vann😌😉⛳

Varje kväll lyser en massa lampor från fallen. Superfint!😍

Efter "Journey Behind the Falls" gick vi till nästa attraktion som vi hade fått varsin biljett till, the Hornblower. Båten tar en förbi och nära de amerikanska och de kanadensiska fallen under ca 20-30 minuter. Jättemäktigt (och VÄLDIGT blött haha) att befinna sig så nära!💦😎

Martina, Renée och jag

Kl. 10 på lördagsmorgonen gick alla au pairer (152 stycken!) i samlad trupp till "Journey Behind the Falls" som är ett observationsdäck riktat mot det kanadensiska fallet (Horseshoe Falls). Biljetterna ingick i resan med East Coast EdVentures men det är definitivt något som jag skulle rekommendera att göra om man besöker Niagarafallen.

De amerikanska fallen🇺🇸

Horseshoe Falls

Så mäktigt att befinna sig så nära fallen! Dock var det lite svårt att titta mot dem ibland eftersom det sprutade upp mycket vatten hela tiden, i princip som att det regnade.💦☔

Man uppskattar verkligen sin regnponcho som man får innan man går ut på observationsdäcket. Det var ganska blött om man säger så haha.💦

Det var även möjligt att gå i en tunnel bakom vattenfallet, vilket egentligen inte var jättemycket att se. Däremot får man ännu en påminnelse av hur kraftigt vattenfallet faktiskt är.

12 maj - Fredagen i Niagara Falls

Förra fredagen jobbade jag som vanligt på morgonen och cyklade med pojkarna till skolan innan Hannah skjutsade mig till busstationen i Newton kl. 9 där jag mötte upp Renée. Bussen började dock inte rulla förrän kl. 10:15 (skulle egentligen ha varit kl. 10.). Vi hade två stopp längs vägen, vardera 45 minuter, då vi fick tid att köpa något att äta samt besöka restrooms. Lite less att bara leva på pommes eller en snordyr sallad (som inte ens var god) eftersom det inte fanns något annat som jag kunde äta på de rastställena som vi stannade på. Tur att jag hade med mig lite eget snacks på bussen iallafall.🚌

Niagarafallen på avstånd från bussen!

Strax före kl. 19 nådde vi den kanadensiska gränsen och fick gå igenom en passkontroll innan vi kunde åka vidare till hotellet. Det blev alltså ganska många timmar i bussen men det var helt klart värt det! På kvällen blev det bio (Guardians of The Galaxy vol. 2) och en promenad vid Niagarafallen när de var upplysta. Så otroligt mäktigt att befinna sig så nära de gigantiska vattenfallen!😃

Amerikanska fallen🇺🇸

Kanadensiska fallen (Horseshoe Falls)

Horseshoe Falls by night🇨🇦😍

En av kvällarna under förra veckan hade de en art show på pojkarnas skola där de "ställde ut" och visade upp alla elevers konstverk från det senaste året. De var båda två exalterade och sprang omkring (även om man inte fick springa därinne haha) och försökte hitta igen sina egna kreationer för att visa oss. Kul att se! 🎭 🖼