Idag bockade jag av ett av alla museum som finns i Sydney. Tänkte att jag skulle hinna med tre stycken idag men tiden går ju väl därinne. Skulle vilja säga att det är ett av mina minst seriösa besök på ett museum då jag gick dit med Lauren som jag aldrig kan vara tyst med. Och helt ärligt följde hon bara med för att hon vet hur mycket jag uppskattar det. Och hon var den levande konsten så att säga. Efter besöket var klockan så pass mycket att vi inte skulle hinna med flera, som sagt. Så istället bjöd hon på Aperol Spritz vid operabaren. Värt att blogga om. I'm chuffed! Godnatt

My favourite hangout - The grounds of Alexandria.

Igår gick jag och tjejerna till restaurangen som Elisabeth och Hanna jobbar på som heter Norsk Dor. Ett fint skandinaviskt ställe som bjöd på väldigt god mat och en magisk violdrink. Vi alla tog deras journey set som var en liten rätt av alla rätter på deras meny. Helt fantastiska smakkombinationer. Verkligen värt ett besök!

Ella och jag.

Elisabeth och Hanna.

Vi drog vidare till Bondi och Beach road där vi svettades på dansgolvet bland tusen andra, backpackers, locals och fransmän. Fortsatte sedan natten på Bondi hotel. Jag och Ella tog en uber hem tidigare än de andra, sömniga som vi blev vid 3-snåret. Vaknade imorse av en glad Bettan som kom och la sig bredvid mig i sängen.

Finaste tjejerna...

På restaurangen...
är jag den som redan har kollat in menyn och väljer mellan två rätter. Jag är snabb och oftast rätt otålig på att vänta på maten, och slänger i mig den alldeles för fort. Om jag tycker något är dåligt tiger jag om det, för jag vill inte låta negativ. Eller det kanske är så att jag inte vågar säga vad jag tycker i detta sammanhang? Är väldigt snål när det kommer till dricks, tycker inte att det är nödvändigt om inte besöket har varit övergripande bra.

På nattklubben...
är jag den som alltid dansar. Glömmer att dricka vatten så jag vaknar med huvudvärk nästan varje gång dagen efter. Och jag smugglar in småflaskor med sprit i trosan.

I klädbutiker...
vet jag vad jag är ute efter. Är bra på att direkt sortera bort sånt som inte är min smak, vilket kan vara ganska jobbigt ibland också.

På flygplan...
är jag den som tar första kontakten med den jag sitter bredvid, om jag reser själv det vill säga. Nyfiken som jag är vill jag veta personens destination och om denne har några resetips till mig.

På café...
dricker jag många koppar kaffe, helst bryggkaffe och såklart dirty black. Jag är dock den som dricker sakta så är jag någons sällskap kan det bli ett par timmar per besök. Är jag ensam sitter jag också gärna i timmar.

I skolan...
är jag den som sitter tyst och lyssnar och verkar/är engagerad. Håller aldrig på med datorn eller telefonen för att visa respekt och tycker att det är jobbigt när mina kompisar pratar med mig under tiden läraren pratar för vill inte få en tillsägelse.

I matbutiken...
går jag länge, mellan varenda hylla och gärna med musik i öronen. Handlar oftast mer än jag orkar bära och min käraste Whole foods-tygväska från London följer alltid med. Det är liksom lite roligare att stoppa ned varorna i den än de gråa plastpåsarna från Coles.

På morgonen...
är kaffet och frukosten väldigt viktig. Jag vaknar nästan aldrig av mig själv och skräms alltid av mina svullna ögon. Har inte haft dåligt morgonhumör på de 80 morgnarna jag har bott här. När jag kommit ut från sovrummet och går in i köket möts jag av tre tjejer som alltid är morgonpigga och står och gör sin frukost. Jag lagar min kokosgröt och kokar mitt kaffe och sedan gör jag dem sällskap ute på våran balkong. Mina dagar börjar alltid bra, hur trött jag än är.

På kvällen...
är jag pigg och som mest aktiv. Antingen är jag djupt inne i plugg eller så kollar jag på en film i soffan med tjejerna.

På helgen...
åker jag till Manly eller är illa tvungen att plugga. Umgås med samma gäng och dricker gärna öl.

På tunnelbanan...
lyssnar jag alltid på musik och tittar på folk. När tåget åker ovan jord kollar jag ut genom fönstret och fascineras (fortfarande) av alla skyskrapor och hur vacker stad Sydney är, och hur jag glad jag är över att bo här.

Just nu...
sitter jag i soffan och äter chokladgröt gjord på havregryn och kakao, med hallon, jordnötssmör och kokosmjölk till. Det är bara jag och Ella hemma och hon står i köket och lagar curry som luktar såå gott!

Lägger till ytterligare tre fantastiska dagar i mitt Manlykapitel. Och nu förknippas även Sofie med det stället. Jag har knappast otur när det gäller vänner. Vänner som jag är så himla rädd om. Det absolut finaste med staden Sydney är människorna som finns i den.

Sedan gör sommar, värme och brunbrända kroppar det lite bättre. Ovan kan ni se hur en perfekt söndag i Manly ser ut. En svensk/brasiliansk mix.