Om ni är i Bristol så är ett besök hos The Beehive Coffee House ett måste! De är kända för deras freakshakes och har blivit framröstat bästa caféet I Bristol. Jag kan inte annat än instämma. När vi kom fram fick vi veta att det skulle dröja ungefär 30min innan vi fick ett bord. Men jag tror att vi bara behövde vänta 15-20min :) Det är enda nackdelen med caféet - det är väldigt litet.

Just nu är det Harry Potter tema vilket gör caféet ännu bättre! Det hänger kvastar i taket och blommorna är hogwarts tema på. Och såklart är det Harry Potter tema på milkshakes. Jag tog en Butterbeer freakshake och jag rekommenderar den så sjukt mycket 😍

Idag efter skolan besökte jag och N Bristol Aquarium. Det var så mycket mindre än jag trodde det skulle vara och hade inte överdrivet många arter. Skulle inte säga att det är värt pengarna att besöka. Sen vet jag inte hur det är med fiskar men det kändes som att akvariumen var för små för antalet fiskar. Men jag kan inget om fiskar och har ingen aning om hur det är ute i haven.

Efter en liten besvikelse av akvariumet så gick vi till Vx. Vx är också känt som vegan junk food.Önskar att det låg så mycket närmare så jag kan besöka det oftare. Allt som säljs i butiken/caféet är veganskt och det jag har smakat har varit så gott! Även om du inte är vegan tycker jag att ni borde svänga förbi där om ni är i Bristol. Många tror att veganskt mat bara är nyttigt och inte gott men så är verkligen inte fallet. Besöker ni Vx så förstår ni.

För några dagar sen såg jag ytterligare en föreställning, War Horse.( Kommer nästan kännas konstigt att inte gå på teater nästan varje vecka när jag flyttar hem igen!) Denna gång var det skolan som ordnade biljetter osv. Vilket innebar att vi fick platser längst bak och högst upp. Kanske inte drömplatserna men förvånadsvärt bra ändå.

Vet inte om det är för att jag nyligen sett både Les Miserables och Harry Potter som jag inte var lika imponerad som alla andra från skolan. Don't get me wrong, War horse va också så bra gjord! Men det slog verkligen inte de andra föreställningarna. Det som var häftigt med War Horse va att det kändes som riktiga hästar mot slutet. Vilket är galet med tanke på att det är människor, som man dessutom ser, som är hästarna. Själva storyn är kanske inte den bästa men skådespelarna imponerande ändå.

Tror inte att jag skulle betala för att se den igen men vill ändå rekommendera att se den. För den är bra gjord och förtjänar uppmärksamheten de fått.

Igår var det äntligen min tur att se Harry Potter and the cursed child! Jag har inte läst boken och hade inte alls någon aning om vad den skulle handla om. Tänker inte försöka förklara den heller nu när jag sett den, #keepthesecrets hehe.

Första akten var jag helt blown away! Det kändes som äkta magi och det var så himla snyggt gjort. De vände sig om och plötsligt hade de bytt kläder. Snygga dansnummer och ljussättningen var så bra. Andra akten var också så bra och *spoiler* dementors skrämde livet ur mig, haha!

Part 2 kändes bitvis lite långdraget och det känns som många scener inte var nödvändiga. Men även part 2 var helt otrolig och så snyggt gjort men jag var inte lika blown away som Part1. Hur som helst kan förstå varför uppsättningen är så hyllad. Får ni chansen att se den - SE DEN! Ni kommer troligtvis inte ångra er!

I lördags fick jag äntligen se Les Miserables! Det har varit min favorit musikal i flera år trots att jag aldrig förut sett den live. Men så I lördags hände det äntligen. Så fort första låten började fick jag kämpa att inte grina, haha! Kunde inte fatta att jag satt på andra raden och äntligen såg det live. Svårt att beskriva känslan men har inte varit så lycklig på riktigt länge.

Det var incredible och om jag kunde skulle jag se musikalen ikväll igen. Paul Wilkins I rollen som Marius var helt otrolig. Har helt klart en ny crush! Jag var så himla berörd under Little Fall of Rain. Hans förmåga att visa känslor var out of this world. Var inte överdrivet stort fan av Eponine. Men det kan  bero på att hon är en av mina favorit karaktärer och jag tyckte att skådespelerskan spelade henne som lite irriterande. Hur som helst var allt fantastiskt, ångrar inte en sekund!

Nästa gång, för jag kommer garanterat se Le Mis igen, vill jag nog sitta några rader längre bak. Kanske till och med grand circle. Missade inte mycket men ibland var det svårt att se trots att jag satt så långt fram.

På fredagar går vi bara halvdag i skolan vilket innebär att det är ett perfekt tillfälle att hitta på saker efteråt. På the social program denna vecka var SS Britain. Det är en båt och museum.

Det är en av de mest rekommenderade sevärdheterna i Bristol och det kan jag verkligen förstå. När man gick runt på båten var det som att gå tillbaka i tiden. Båten står stadigt och är inte ens i vattnet men ändå kändes det som om båten gungade när man gick längs de smala korridorerna. De har vaxdockor och ljud som spelas för att det ska kännas mer verkligt. Och verkligt kändes det! Hoppade till mer än en gång för att någon vaxdocka började hosta. Perfekta stället för att skrämma folk garanterat.

Igår var det strålande sol och 18C - underbart! Kändes som en riktig sommardag! Så jag passade på att besöka the harbourside. Det var verkligen så fint och mycket som hände överallt. Flera duktiga gatumusiker och andra konstnärer som uppträdde. Det fanns till och med bungee jumping! Det påminde lite om Stockholm när jag gick längs vattnet. Verkligen en av mina favoritdagar här i Bristol. Besökte även M shed som är ett museum längs kanalen. Var inte mega imponerad av museet men ändå ett okej besök. När jag sen skulle hitta hem igen så gick jag vilse och hamnade i ett naturreservat som tydligen var ett populärt spår att springa i. Själv räckte det med att gå, flämtade ändå. Det är så mycket backar här så lär ju få upp kondisen lite innan jag åker hem. Hur som helst gjorde det inte så mycket att jag gick vilse då jag fick se andra fina delar av Bristol. Fick även se de ikoniska luftballongerna. Var magiskt när jag gick över the suspension bridge och såg flera luftballonger segla i luften samtidigt som solen sakta gick ner. Älskar verkligen Bristol.

Klockan ringde 07.00 i lördags och en timme senare satt vi på bussen påväg mot London. Det var min första gång och vi hann med det mesta som fanns med på listan. Vi började med en liten guidad tur där vi fick se Big Ben, Buckingham Palace och Trafalgar Square bland annat. Efter det hade vi ungefär 5 timmar fri tid. Vi började med att besöka Camden Market men stannade inte så länge. Det var någon zombie walk eller liknande vilket ingen av oss tyckte om, haha.

Efter Camden Market åkte vi till en svensk butik! Tror aldrig svensk choklad har smakat så gott förut. Det var också så skönt att bara få prata lite svenska. Inte behöva tänka, utan orden bara kom av sig själva. Efter det åkte vi till Piccadilly Circus och åt lite snabb lunch.

Vi skyndade oss sedan till London Bridge och Tower bridge. Sist ut var sedan London Eye. Tyvärr hann vi inte åka det stora hjulet men vi såg det i alla fall, alltid något. Efter det var det dags att hitta tillbaka till bussen. Känns som vi spenderade massa tid på tunnelbanan men vi hann ju ändå med en hel del. Det tråkiga var bara vädret som ni ser på bilderna. Det var så grått. De andra från skolan hade bara besökt Oxford Street så jag och M var nöjda med dagen och allt vi hann med.

I onsdags var vi ute och firade L som fyllde 18! Igår var det karaokekväll på en bar och det bjöds på en fri drink, vilket innebar att i princip hela skolan var där. Inte lika kul som när vi firade L kvällen innan men fortfarande ganska kul! Egentligen skulle jag ut idag också eftersom R flyger hem imorgon. Men mitt huvud och kropp säger nej så det får bli en hemmakväll, tyvärr. Så himla tråkigt att R lämnar redan nu då hon är personen jag kommit närmast de här veckorna.

Imorgon iallafall bär det av till London! Har aldrig varit där, förutom flygplatsen när jag kom hit. Så det ska bli spännande. Kommer garanterat besöka alla turistattraktioner haha. Hoppas på fint väder men det är ju England så man vet ju aldrig. Vill försöka hinna med ett stopp i en svensk butik i London. Om det är något jag saknar så är det verkligen svensk choklad och svenskt godis! En annan sak jag saknar gällande matväg är svenskt bröd. Vet att det kanske låter konstigt men det saknar jag verkligen, haha.

Har varit så fina solnedgångar flera dagar i rad. Me 💜 it

Har aldrig besökt någon domstol eller liknande förut, så det var spännande att första gången blev i just England. Visste inte alls vad som väntade så kan inte säga att jag hade några förväntningar. Vi fick vara publik på två olika mord vilket va lite läskig faktiskt. Det är ju sånt man ser på tv och nu helt plötsligt var allt på riktigt. Bilderna på knivhuggen var inte hittepå utan det har faktiskt hänt en verklig människa. Även om det var lite spännande kändes det hela så långdraget och segt. De pratade om skador i minst 40 min innan de tog en paus för att sedan nästa skulle fråga frågor om skadorna. Så nån riktigt action när advokaterna pratar mot varandra fick vi inte se.