Header

Ligger just nu i sängen med mysigaste kläderna och men största träningsvärken i både rumpa och vader från gårdagens HIIT pass (High intensity interval training). Var idag hemma från skolan, då jag inte alls mår bra. Min natt var hektisk om man säger så och somnade inte förs 05:00 på morgonen.

Starta i alla fall min morgon med Chai vanilla te (godaste ever) och två majsbröd med keso och kaviar på. Kanske inte låter jättefrestande får många, men jag älskar det. Majsbröd är speciellt bra för mig, då jag inte äter vetemjöl aka vitt bröd, eller bröd överhuvudtaget. Majsbröd är både gott och knapprigt, samt innehåller hyffsad liten halt av kolhydrater. Kanske är ovant till en början, men för mig passar det perfekt när jag bara cravear mackor, haha.

Resten utav kvällen har jag ingeting riktigt planerat, blir med största sannolkhet Parneviks på TV ikväll, för jag tror ingen kan säga att de inte gillar det programmet?? Plugg står det också egentligen på schemat, men får se hur det går på den fronten. Om det är något som verkligen tänder eld på min stress är det skolan. Har gått två skoldagar och jag har redan hjärtklappningar... bara bita ihop, bara bita ihop.

XX

Just gotta love my cozy slippers <333

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Jag vill bara varna för att detta inlägg möjligtvis kan vara triggande för vissa. B.la. Personer med ätstörning eller personer som haft ätstörningar. Läs försiktigt <3

På mitt förra inlägg har en person frågat några frågor angående b.la. mitt mål inom träningen. Eftersom jag tyckte frågorna var så pass intressanta och kan inspirera folk, tänkte jag ta dem här i ett inlägg istället.

Hur länge har du tränat? Denna fråga är faktiskt lite klurig att svara på, då jag inte vet den exakta tids ramen. Det jag vet är i alla fall att jag tränat ca ett år, men att jag INTE tränade så seriöst i början. Om man ska räkna hur länge jag varit extra seriöst ligger det nog bara runt mer än ett halvår.

Har du före och efter bilder? Ja det har jag faktiskt haha, fick fixa några idag, så de kanske inte är de bästa men, men. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag det är sjukt jobbigt att kolla på dessa bilder (om hur jag såg ut förut). Vet att jag inte ser ut så längre, men bilderna gör med ändå sjukt obekväma. Förstår inte att jag låtit mig själv gå så långt en gång i tiden. Aldrig mer säger jag bara, aldrig mer.

Vad är dina mål just nu? Detta kanske låter sjukt för er som läser och precis sätt bilderna, men mitt mål är att just nu cutta så jag går ner 5 kg. Från 60kg till 55kg. Det är nämligen så att jag precis avslutat min bulk, där man basically äter sig fet och lägger på sig både fett och muskler. Eftersom jag nu cuttar är det därför dags att bränna bort de fett jag lagt på mig under bulken. Så ja, mitt mål just nu är att bränna 5kg, vilket inte är det enklaste med min metabolism... ugh the struggles (Har svårt att gå ner i vikt). Så taggad tills jag börjar bulka igen haha, I want them booty and leg gainz.

XX

Likes

Comments

Idag släpptes den nya Nocco Skumhare, vilket jag och Wille hade turen att få tag i. Senare kommer det förmodligen bli omöjligt, då denna smak är heeelt gudomlig. Slog ut Cassis direkt och tog plats nummer ett på min favorit lista. Tycker Noccos smaker bara blir bättre och bättre och önskar verkligen att denna inte var limited edition.

Den har en smak utav banan och godiset Banana Skids, vilket blev som en stor nostalgi. Det godiset åt man ju alltid som liten, haha. Poäng mässigt får Nocco Skumhare en solklar 10 poängare, vilket jag egentligen inte vill säga, då fler människor nu kommer köpa den och det blir mindre kvar till mig, suck.

Ska njuta in i det sista utav tiden Skumhare smaken finns nu, Nocco och Linus Carlén nailade det verkligen totalt denna gång. Gotta love No Carbs Company och att de nu gjort mig beroende haha <333

XX

Likes

Comments

Eftersom jag är ute efter att motivera och inspirera inom träning, måste jag prata om ett stort misstag som alla som börjar träna gör.

Många människor tror nämnligen att bara för att de går till gymmet och gör styrketräning, kommer de att få resultat. Speciellt personer som hetsigt strävar efter kroppsideal som samhället avgudar. Men jag kommer säga precis som det är, utav rätt kost kommer det inte hända ett skit. Timmarna du spenderar i gymmet är bara bortkastad tid. Såklart har vi alla olika mål, men träning är inte lika lätt som det kan se ut.

Just nu under de senaste åren har stora rumpor varit en galen stor trend. Ser tjejer konstant som kommer till gymmet, gör rumpövningar på mattan och sedan drar. Det som alltid snurrar runt i mitt huvud då är, hur seriösa är de egenligen? Är de kunniga inom kost? Vet de att de krävs mer än övningar för att få rumpan att växa? Det jag vill komma fram till är att om du ska få en stor rumpa eller i över huvudtaget få muskler, MÅSTE du äta bra med PROTEIN. Detta är en sak som helt glömms bort i världen utav Fitness och uppmärksammas ALDRIG utav t.ex. Instagram profiler. Tackgode gud har jag på senare tid hittade två svenska träningstjejer som just upplyser detta, men det är inte vanligt. Därför vill jag informera som många som jag kan om att kosten är lika viktig som träningen, nästan viktigare.

Om du ska bygga muskler och lyckas få en muskeltillväxt, måste din kropp få in byggstenar, så att den har något att bygga med (I detta fal protein). Men hur vet jag hur mycket protein jag behöver? Jo, ett sätt är att ta din vikt i KG och gångra det med 2 (vikt x 2) då får du ut hur mycket protein du och din kropp behöver i gram. Den mängden ska du sedan försöka hålla varje dag för att sucessivt få gains (muskeltillväxt). Exempel på bra proteiner är b.la. Kyckling, fisk, kött och kvarg. Finns massor utav bra proteiner, veganska som oveganska. En annan sak är att muskler inte kommer fort. Ett år är oftast en tidsperiod där man kan börja se stora förändringar, men ingenting händer på en månad. Det är detta folk inte riktigt förstår med träning, att det tar tid, dedikation, uppoffringar och slit. Stora frågor man kan ställa sig då är, är jag redo? Har jag den inställningen som krävs? Förstår jag allvaret?

Sedan handlar träning också i längden om att ständigt stimulera muskeln och chocka den, men det kan jag ta i ett annat inlägg, där jag även kan prata om bulkning (det är bara under denna period du kan bygga muskler) och att cutta.

OM du dock bara är ute efter att förlora vikt och inte har muskler att bibehålla (Som när du cuttar t.ex), är höga proteinhalter inte nödvändigt. Då gäller det bara att äta bra men absolut INTE äta för lite. Då kommer de bara hamna i backslag.

Jag hoppas att du som läser detta har lärt dig något nytt. Att om du är en person som bara går till gymmet för att träna och inte trott att kosten spelar någonroll, kan du börja tänka mer på den nu. Vad är egentligen ditt mål? vad krävs för att nå ditt mål? Behöver du göra några uppoffringar? Du måste i alla fall mata dina muskler tillräckligt, veta vad ditt mål är och veta vad som egentligen krävs. Då kan jag lova dig att du kommer se resultat.

Jag hoppas ni förstår vad jag försöker säga och att jag förklarade det tydligt nog. Annars är det bara att lämna frågor i kommentarsfältet och jag kommer svara er direkt.

XX


Likes

Comments

Idag var min efterlängtade High Calorie day, det vill säga att jag äter mycket mer kalorier under en dag, så att kroppen inte tror att jag svälter när jag väl äter mindre (Eftersom jag cuttar). Vi firade min pappas och brors födelsedag på en mysig restaurang kallad Sapori. En italiensk restaurang med ur god pizza.

Jag tog tre rätters, med Bruchetta som förrätt, pizza med ruccola och serano skinka som huvudrätt och tiramisu till efterrätt, min absoluta favorit. Blev som en kolhydrats bomb vilket jag njöt varje sekund utav. Jag personligen äter inte mycket kolhydrater, då jag har svårt att gå ner i vikt, så när jag väl kan unna mig på kolhydrater, då unnar jag mig, haha.

XX

Likes

Comments

​Nu sitter jag och William i sängen och har precis kommit hem från ett hårt träningspass. Eftersom jag har en skadad muskel i ryggen kan jag bara träna ben, vilket jag gjorde idag. Fokuserade speciellt på mina glutes (rumpan) och körde idag övningar som b.la. reverse lunges och sumo squats. Två höjdare för ett rejält bränn i både hamstrings och glutes. 

Innan träningen drog vi en varsin Celsius Vattenmelon, vilket är Celsius nyaste lansering. Den var helt okej, gjorde mig faktiskt besviken, trodde att den skulle vara betydligt godare än vad den var. Tolka mig inte fel, den var god och väldigt frisk i smaken, men smakar lite som BCAA och passar bättre som en sommar dricka än en energidryck. För mig får den runt 6/10 poäng och utav William 7/10. Andra Celsius jag dock älskar är Hallon/Acai, Päron och apelsin, mums. 

xx

Likes

Comments

Idag kom min pojkvän William hem ifrån Söderhamn och jag, cheesy som jag är var bara tvungen att göra något speciellt. Hade tänkt överraska honom på tågstationen, men såklart gick det ingen bra då han basically kom på min plan. Dock visste han inte att han skulle få en perfekt bukett. Ingen bukett av blommor, utav av proteinbars, hahah. Fyfan vad jag är smart. Blev precis som jag hade tänkt mig och han blev glatt överraskad. Han blev ett snäpp närmre them gainz så att säga.

Resten utav kvällen ska vi bara mysa, laga köttbullar vilket är min absoluta favorit (you know typical svenne) och förmodligen kolla på Sveriges mästerkock. Det programmet ska jag inte dölja att det är både min och Williams guilty pleasure. Bara älskar att se folk laga mat.

XX

Likes

Comments

Hollyyyyyy, today's damage is DONE, vilket plånboken tackar gråtandes för, haha.

Idag drog jag och mamma i alla fall in till stan. Shoppade grejer jag behövde och saker verkligen behövde *Host*.
Vi började vår mysiga shopping runda på ett trevligt café, där jag tog en mozzarella och tomat macka samt delade en kanelbulle med mamma. Något jag egentligen inte får äta eftersom jag cuttar, men jag fick in de i dagens macros, så allt är lugnt.

Dagens shoppingtur ledde till en Nars concealer, som jag är taggad på att pröva för hört så mycket bra om den. Återköpte även min all time fave foundation, Makeup Forever Ultra HD vilken jag tipsar starkt om. En eyeliner borste och en SWEET PEACH PALETTE!!!!! Är såå sjukt taggad på denna palett, är så galet kär. Dessutom luktar den peach, hur bättre kan det bli?!

Klädvis blev det nya jeans, en rock, skräp och en faith keps. Är helt till mig, det är materiell lycka på hög nivå. New style here I finally come.

XX

Likes

Comments

Oh gud, hur ska man ens börja haha?

Klockan är just nu 00:22 och fick ett sånt sjukt sug att bara dra fram datorn. Varför? Jo, för några dagar sedan hittade jag min inte alls så gamla blogg. Det var en blogg jag startade upp 2014, när jag tänkte ta tag i mitt liv och göra en förändring på riktigt. Då syftar jag på att sätta stopp på min kraftiga viktuppgång och skärpa mig en gång för alla. Jag ville göra en blogg, som skulle följa min resa genom min träning och utveckling. Men hur många inlägg blev det på den bloggen? två hela inlägg haha.

Varför jag tror jag att jag slutade, var för att jag inte alls var kunnig inom fitness och visste inte om jag ens skulle få resultat. Om jag då bara visste hur ljus min framtid var inom både resultat och kunskap.

Jag är därför så sjukt taggad och motiverad att börja blogga igen, att ha en plattform att skriva ut mina tankar och äntligen börja inspirera folk. Sen ska vi inte sticka under mattan med att tre tjejer i mitt kompisgäng (shoutout to: Emelie, Matilda och Kicki) också bloggar, vilket gjort att mitt sug blivit ännu större.

Jag är helt enkelt taggad och nyfiken på vad framtiden har att erbjuda och om jag kommer hålla blogg suget jag har eller sluta efter två inlägg. Det återstå att se.

XOXO

Likes

Comments