Sista dagen i Thailand spenderade vi i Bangkok, vi passade på att åka upp till en skybar som var en av världens högsta.

Vi åt en pad thai till frukost på båten kl 6:30. 'Livet' som Amanda skulle sagt Haha

Testade sticky rice with mango för första gången. Det är klibbigt ris med skuren mango och sen häller man kokosmjölk över. Helt okej faktiskt

Byggnaden där filmen Hangover hade spelats in

En Hangovertini​

05:00 ringde klockan och vi tog färjan till koh phangan, nu har vi varit nere vid stranden en stund och kollat lite. Vi hade tydligen bokat ett lyxhotell jämfört med hur vi har bott innan,hur fint som helst! Dock lite långt ifrån stranden.

Vi älskar trappor.....

Matilda tog en äggsallad

Amanda en nudelsoppa med räkor

Och jag tog red curry med kyckling ​

Nu är vår sista vecka här i Thailand påbörjad och jag kan bara säga en sak, jag vill aldrig hem!! Vi har det helt underbart här. Skulle kunna flytta hit

Igår åkte våra kompisar som vi varit med sen Phi Phi upp till Bangkok för att flyga hem, kommer sakna dem 😢 ​

Igår blev det en heldag med snorkling. Turen gick runt hela ön, så först besökte vi shark bay, sen någon annan vik där det skulle finnas Nemofiskar, vet inte riktigt om de var det vi såg men liknade fiskar i alla fall. Sen kom vi till mango bay där det började regna så jag snorklade inte så länge . Därefter åkte vi till ön Nan Yang och gick upp till the viewpoint (har träningsvärk idag..) och sen badade vi bara resten av tiden. När vi kom hem gjorde vi oss i ordning och gick ut och åt på en lite finare restaurang.

Vet inte om man ser hajarna men det ska vara två på bilden iaf

Idag fördrev vi tiden med att bygga ett sandslott på stranden

Vårt fina resultat

Idag har vi åkt zipline i djungeln, ​så himla roligt  men trodde att det skulle vara läskigare än det va. Vi förväntade oss värsta adrenalinkicken  men det va en rolig upplevelse i alla fall. Man borde verkligen testa om man får chansen.

Vårt wifi på rummet på Phi Phi var jättedåligt, det är därför jag knappt har uppdaterat något. Kan bara säga att det är det bästa stället jag varit på. Ena dagen tog vi en longtailbåt till en strand som hette Long beach, den andra dagen åkte vi med en "party boat", där vi fick snorkla, besöka monkey beach, cliff jumping och så klart unlimited dricka. Det sista vi gjorde var att ta på oss flytvästarna som en blöja och sen låg vi bara i vattnet med en drink i handen vid Maya bay.

Igår lämnade vi Phi Phi och tog båten till krabi för att sova där en natt, nu sitter vi och väntar på bussen som ska ta oss till surat thani och vidare med båt till koh samui.