Bild tagen från Google.

Då kommer nästa avsnitt av planeringen av vår backpackingresa vi ska göra till vinter/vår. Alltså jag måste säga det igen men är så sjuuukt taggad. Kan liksom inte fatta det, det är orimligt att jag och mitt livs kärlek ska åka på en långresa och bara vara och upptäcka tillsammans. Vi kommer att vara som dem på bilden, dock med snyggare skor.. haha!

Vi har nu bokat vår nästa flygbiljett. Detta är för att åka från Kina, Macau till Thailand, Koh Samui. Koh Samui är en ö på östra sidan av Thailand. Vi tänkte egentligen åka till Bangkok, uppleva det och sedan ta oss därifrån ner till öarna, men efter att många inte rekommenderat Bangkok tänkte vi åka direkt till öarna. Kommer dock mellanlanda i Bangkok. Inget är hugget i sten hur vi kommer resa efter Koh Samui men det vi tänkt är:

Koh Samui-> Koh Phangan-> Koh Tao-> över fastlandet till Krabi-> Koh Phi Phi-> Koh Lipe-> Langkawi, Malaysia

Detta är så det ser ut för tillfället, men det kommer säkert ändras, läggas till och tas bort destinationer. Vi kommer för det mesta förflytta oss med båt, fast på fastlandet kommer det bli tåg/buss. I Thailand kommer det bli massa sol, bad, utflykter i både terräng och hav + att vi ska försöka vara på Phangan när det kända "Full moon party" kommer att hålla hus. Så sjukt taggad!!!

• Filed under: Resor

Heej fina ni!

Denna helg har jag inte uppdaterat just för att jag fokuserat på min familj & att inte ha några direkta måsten. Min syster har spelat handbolls SM i helgen så min planering har varit utefter hur hennes matcher legat till. Dessvärre gick det inte superduperbra för tjejerna, så de gick vidare till steg 2 där de verkligen får visa att de är de duktiga tjejerna jag & alla andra vet att dem är! Sedan har min pappa åkt till sydost Asien med jobb. Han ska besöka Kina, Sri Lanka & Indien och jag kan inte vara mer än så sjukt avundsjuk. Dock ska han ju jobba men är så avundsjuk för han kommer att leva i deras kultur och äta den goda maten.

Men nu är det vardag igen. Dagen har flytigt på bra. I förmiddags var jag lärare i en etta och i eftermiddags var jag på fritids. När jag kom hem mötte jag upp Tea och tog en promenad. Nu är jag hemma och ska snart äta lite sen middag.

PS. Jag och Jesper har bokat vår nästa flygbiljett (!!!!), kommer berätta om det mer i ett annat inlägg.

Godkväll alla fina!

Idag är det fredag, och inte vilken fredag som helst utan fredag den 13:onde! Inte för att det är något speciellt, men lite kusligt ändå haha. Har iallafall inte haft någon otur idag (pepparpeppar), har haft en riktigt bra dag. Idag har jag varit på en förskola hela dagen och det har varit superroligt. Efter jobb körde jag direkt till mormor och morfar för att vara deras chaufför för kvällen, sedan kom jag hem till kycklingtacos. Efter maten körde jag och pappa Julia och Jens till biografen och nu sitter vi hemma och förbereder oss för filmkväll. En riktig pappa-dotter kväll. Ska bli skönt att inte göra något ikväll förutom att vara chaufför, bara ta det lugnt liksom!

Läckerheterna ovan ska jag testa ikväll, LOHILO´s kakdegsglass var ju sååå god & denna kan inte vara mycket sämre. Får helt enkelt smaka och testa!

Puss, xx

Så har ju Andreas na-kd kollektion dessa fina läckerheterna. Alltså huuur fina? Så gnistrande & glittrande. Båda är to die for men jumpsuiten är min favorit. De sticker ut men är fortfarande väldigt classy & stiliga. Någonting till nyårsfesten eller till en utekväll då man vill vara lite extra.

Hej alla fina!

Äntligen har även jag gått och blivit med skepparmössa. Eller ja, har varit med den i en vecka nu haha! Har så länge velat ha en men den har ju varit slut exakt ÖVERALLT. Har verkligen letat och letat. Sendi Skopliak lade ut på sin Snapchat i förra veckan att de hade en på Junkyard (som dessutom var assnygg). Satte kl till dagen efter för just då orkade jag inte hålla ögonen öppna, så direkt när jag vaknade klickade jag hem en. Jag kan säga att det var tur för dagen efter skulle jag visa en kompis vilken jag köpt och då var den slut.. Det fick bli två selfies där jag visar den, nu när det är så mörkt ute får jag inte riktigt till en bild med bra ljus på enbart mössan! Den är iallafall helsvart, även alla detaljer är svarta, vilket jag tycker om för då kan man styla den med både guld, silver, rosé och färgglada plagg & smycken.

Idag har varit en bra dag, var först på en förskola och sedan på mitt egna gamla fritids. Lite nostalgiskt att komma tillbaka till sitt gamla lågstadie och jobba på fritidset man var på varje dag efter skolan! Verkligen en helt underbar och rolig dag, detta jobbet passar mig perfekt. När jag kom hem så kände jag mig lite febrig, gör fortfarande det, men tror det är för att jag är väldigt trött. Började 7 imorse och har varit igång och lekt och haft ansvar enda fram till kl 16. Kände mig inte trött under dagen men direkt när jag kom hem och varvade ner slog det mig..

Puss och godnatt på er, xx

SILVER
GOLD

Något MÅSTE för mig denna höst/vinter är att införskaffa mig något metallic plagg! Tycker verkligen att det är sååå snyggt. Är faktiskt lite kär i den silvriga dunjackan, men det får vänta lite. Eftersom jag sparar till resan får jag prioritera saker jag vill lägga pengar på, denna månaden har det varit nöjen. Men hur snyggt är det inte med en sådan kjol och bootsen i alla färger är ju to die for!! Blir helt varm i kroppen av att skriva och tänka om det för att jag blir så exalterad, VILL VERKLIGEN HAAAA!!

Puss, xx

God eftermiddag alla fina!

Nu sitter jag på bussen påväg in till Malmö för att möta upp Jesper och besöka vaccinationscentralen igen. Allt vaccinationssnack kommer jag ta upp i ett av alla mina reseinlägg jag kommer göra innan vi åker och backpackar.

Idag är min lediga dag, men det blev ingen sovmorgon för halv tio skulle jag vara hos Ellen på frukost. Supermysigt verkligen, massa snack och skratt som vanligt med dessa tjejer. Men även planering, för om en månad ska vi ta en roadtrip ner till Tjeckien och hälsa på Elsa i några dagar. Ser fram emot det såå mycket! Efter frukosten, vid två tiden, åkte jag och Elsa ner till stan. Därefter hann jag bara hem och byta om, och nu sitter jag på bussen.

• Filed under: Vardag

Vi ååkkeeeerrr!! Kan inte fatta att det är tre månader tills jag kommer göra mitt livs resa med livets person??!! Är så glad att jag kommer dela denna upplevelsen med Jesper, det känns så bra och så rätt.

Jag tänkte att jag kunde berätta lite mer i detalj om resan och göra det i inlägg då och då nu i framtiden, för om jag gör ett om hela kommer det bli väldigt långt. På bilden ovan ser ni oss på Victoria Peak i Hong Kong, Kina. Det är den kända utsiktspunkten i Hong Kong. Och det är just i Kina som vi kommer börja vår resa. Vi flyger nämligen till Fuzhou som ligger i syd-östra Kina. I Kina är det tänkt att vi ska besöka Jespers släkt så det är just det vi kommer göra! Vi blir upphämtade av Jespers bror i Fuzhou och är med honom några dagar, sedan kör han oss till Jespers morfar som bor i Minqing. Där stannar vi i några nätter och tar sedan tåget ner till Macau där Jespers resterande släkt bor. Jag ÄLSKAR verkligen att vara i Kina. Människorna är så otroligt gästvänliga och generösa. Därefter tar vi flyget från Macau ner till Bangkok, Thailand och börjar vår resa på egen hand, men det tar vi i nästa inlägg.

ps. update på min utmaning denna veckan är att kanelbullens dag förstörde den.. Att komma upp till ett hav av kanelbullar i personalrummet efter att ha jobbat i osen av nybakade kanelbullar hela dagen, jag blev svag kan man säga hahaha! Nya tag denna veckan. Med nytt jobb och fler lediga dagar hoppas jag att jag kommer klara det.

Jag har förresten inte nämt att min anställning på Maxi har gått ut, så från och med nu kommer jag bara jobba där om jag blir inringd. Kommer i framtiden jobba för skolans vikariebank och jag är sååå förväntansfull & nervös. Är redan bokad på två skolor nästa vecka. Det är kul att testa på olika jobb, för då ser man vad man trivs med och vad man inte trivs med.

Heej mina fina!

Jag kan ju säga att de senaste dagarna har jag jobbat, jobbat och jobbat, så det är anledningen till att jag inte bloggat. När jag kommer hem från jobb är det antingen direkt till gymmet eller så finns det något annat som måste fixas. Men nu är det helg och jag har hur mycket tid som helst att lägga på bloggisen!

Igår var en bra dag. Jag var ledig och spenderade den med massa underbara vänner. Klockan ringde kl 7 för att jag skulle på ett IW pass med Amanda kl 8:15. Därefter åkte jag hem och åt en snabb frukost för att sedan fixa mg och åka in till Emporia med Ebba. En supermysig shoppingdag där jag fick köpt ett linne och en skinnkjol. Det blev även en lunch på Red Fellas och massa massa skratt och snack. Efter det var det snabba picks som gällde, för Elsa skulle ha sin avskeds/födelsedags middag. Hon flyttar nämligen till Tjeckien på fredag för nya utmaningar, beundrar henne starkt! Det är ett stort kliv att ta och tycker det är så coolt att hon ger sig av på egen hand. Men jag vet att hon kommer klara det galant!! Det blev god mat & dryck hos Elsa och sedan var det dags för utgååång, på KB ofc. En UNDERBAR kväll med fina vänner.

Imorse (Kl 13) blev jag upphämtad av Ellen, Elsa och Amanda för att åka in till Malmö och ha lite bakishäng. Det blev lunch på Surf Shack och en tur till Hylliebadet där vi vårt barnasinne kom fram. Har fortfarande kramp i magen efter hur mycket jag skrattat!

Godkväll på er!

En vanlig tisdag i sin vanliga ordning är nu avklarad, bortsett från att jag och Jesper varit i Malmö på vaccinationscentralen och fått lite information om vilka vaccin vi ska ta inför resan. Ingen träning idag.. Behövde faktiskt en vilodag med tanke på att jag körde ett eget benpass i söndags & ett ledarlett benpass igår. Imorgon står det yoga på schemat och jag är så taggad.

Nu till rubriken. Alltså kan vi ta en minut för dessa bilder? Jag tycker verkligen att de är SÅ COOLA och originella. Jesper tog dem på Rasmus i söndags och kan helt ärligt säga att en dag kommer det att bli en tavla hemma hos oss. Såhär ser min hemskärm ut för tillfället: