Contains affiliate links

Jeansjackor är ju något som har blivit väldigt inne och jag har verkligen fastnat för den trenden. Har velat ha en jeansjacka i typ tre veckor men inte riktigt hittat en som jag har fastnat för. Jag vill inte ha slitningar, patches eller en figursydd jeansjacka. Jag vill ha en oversized denim-washed. Tyvärr har jag inte funnit än ännu, alla som jag verkligen gillat har varit slutsålda.. Jakten fortsätter.

Jackan längst till höger är ett bra exempel på en sådan jag vill ha, dock ha denna en text med ett fett bra budskap på ryggen måste jag säga! Jag vill ha en jacka utan någonting på om ni förstår vad jag menar?

Off-shoulders är ju också något som är väldigt inne just nu och jag älskar ju det! Jag har flera toppar som är off-shoulder, tycker verkligen den är så snyggt! Skulle verkligen vilja ha flera.

Jag älskar dessa två trenderna. Vad tycker ni?

Länkar finns. puss

Hej på er!
Det var ett tag sen vi hördes åt, det beror helt enkelt på att jag har varit så stressad över skolan då vi har haft mycket just nu. Jag har två prov och stor inlämning nästa vecka som jag verkligen måste plugga på. Dessutom måste jag plugga på mitt körkort. Suuuuck.

Men sen sist så har jag gjort en del saker faktiskt. Pierre har fyllt år och vi åt middag på Pinchos. Det var sååå gott och mysigt! Det är nyöppnat och personalen är verkligen så trevlig!

Vi har också firat Cajsa som fyllt 18!! Vi var och fikade på Askelyckan i Växjö, så gott och så mysigt var det! Älskar verkligen att umgås med mina tjejer, vi har alltid lika kul!
Troligtvis så kommer vi hitta på massor av roliga saker i sommar, det ser jag verkligen fram emot!

Sedan så har jag följt med Pierre ut på golfbanan 3 gånger faktiskt. Man går ju ca 1 mil sammanlagt så det är skitjobbigt :-) men man blir ju solbränd så det är värt det! För Pierres del så är det tävling hela helgen, så jag håller tummarna!

Förutom detta så har jag pluggat, pluggat och pluggat i princip. Jag har haft körlektion, varit hos banken och även umgåtts med Daniel och Valentin.

Förlåt för världens stökigaste inlägg, men så blir det ibland. Vad har ni gjort sen sist?

Hej på er!

Idag runt 13 tiden så drog jag och Pierre ner till stan. Vi hade inga direkta planer utan tog det lite som de kom. Vi gick i lite butiker och sedan ställde vi oss i kön på Glassiären men vi orkade inte stå i kö så vi gick efter en stund, haha. Glassiären är ett ställe i Karlskrona som är väldigt känt för sina glasar och det är alltid så lång kö där! Jag har själv aldrig ätit där utan bara hört massa bra om det!

Men sedan gick vi förbi Pinchos som är nyöppnat här i Karlskrona. Vi gick in och kollade om de hade något bord ledigt och de hade dem! Pierre har aldrig varit där innan så tänkte att det var på tiden att jag introducerade det för honom! Dessutom beställde jag min första alkoholhaltiga dryck i Sverige haha.

Vi var inte speciellt hungriga utan mest sugna och dessutom ville Pierre prova på! Vi satt där en stund och bara pratade och hade det jättemysigt! Vi har bokat bord där på fredag igen då Pierre blev positivt överraskad. Dessutom är det hans födelsedag då!

Efter Pinchos drog vi vidare till Nivå och tog en drink och satt i solen bara. Efter det så gick vi en runda ner mot hamnen, gick ut till ön och satt där en stund.

Nu ikväll har vi ätit hamburgare och kollat på tv. Just nu är det Eurovision, vad hittar ni på?

Hej på er!

Igår så åkte vi hem från Turkiet och jag reste heeela dagen. Min familj släppte av mig i Växjö då jag skulle överraska Pierre med att komma till Karlskrona. Jag vet att jag kunde tagit tåget från Lund eller Malmö men jag hade helt enkelt inte en tanke på det förrän det var försent. Så jag kom väldigt sent till Karlskrona igår, runt 22:30 tiden? Pierre låg och sov men blev så glad och överraskad när jag väckte honom!

Vi låg och kramades hur länge som helst. Så himla mysigt, har verkligen saknar ihjäl mig efter honom.

Idag så var jag ledig från skolan och passade på att städa lägenheten haha. Jag vek tvätt, diskade, plockade undan och sådär. Jag har precis duschat nu och vi tänkte gå och lägga oss!

Imorgon blir det nog en vända ner till stan om det är fint väder, kanske gå runt hamnen, ta en fika eller något annat. Puss på er<3

Igår så låg vi vid poolen hela dagen. Vi solade och badade. På kvällen så spelade vi lite kort och jag gick och la mig tidigt. Alltså ingenting händelserikt alls. Vi jobbade på brännan typ hihi. Eller jag iallafall, som behöver det mest!

Idag så är det vår sista dag här, vi var och solade och badade i havet idag, sen åt vi lite lunch och sen dess har vi legat vid poolen. Jag har blivit ganska brun/röd bara över dagen! Det känns bra faktiskt med tanke på vädret hemma i Sverige.

Jag har packat ihop min resväska och har även duschat och ligger nu och pratar med Pierre. Ikväll vet jag faktiskt inte vad vi ska göra, om vi ska åka till gamla stan eller vara vara på hotellet. Vi får se vad som händer! Imorgon ska vi upp tidigt för att äta frukost för sen kommer bussen som ska ta oss till flygplatsen!

Imorse så steg vi upp tidigt för att äta frukost innan vi skulle iväg på andra äventyr. Det var en buss med guidning som hämtade upp oss som hade flera stopp. Det första var vattenfallet i Manavgat floden, det var verkligen så himla fint där.

Floden rinner från bergen och innehåller vissa mineraler som gör att vattnet är grönt. Så fint ändå. Tyvärr så var vädret inte så bra idag, men det kanske var tur eftersom vi var på en utflykt. Hoppas på bättre väder de sista dagarna!

Nästa stopp var en marknad som vi fick gå på i två timmar, det är allt från kläder till frukt och kryddor till leksaker. Man kan hitta allt för ett billig pris. Det enda jag köpte var strumpor haha.

Efter det så gick vi ombord på en båt som vi skulle åka på genom denna Manavgat floden. Om man har tur så kan man se både delfiner och sköldpaddor i slutet av floden men tyvärr hade vi inte den turen med oss.

Båten åkte till slutet av floden där det fanns en strand mellan floden och havet. Där stannade båten i två timmar. Vi åt lunch och satt vid havet en stund.

Vi var tillbaka på hotellet runt 16-tiden och då låg jag på rummet och kollade film bara eftersom vädret fortfarande var detsamma. Så tråkigt verkligen.

Nu ikväll så var det Mexico-buffé på hotellet. Alltså tacos och sånt där. Var väldigt exalterad men blev besviken faktiskt. Var inte alls lika gott som jag föreställt mig.. suck.

Efter maten så har vi varit på hotellet och spelat lite spel, biljard och Schack. Mysigt med bara en hemmakväll. Vi skulle spelat lite kort, yatzy och druckit drinkar på hotellrummet också men jag var alldeles för trött så jag gick och la mig i sängen istället. Nu tänkte jag sova! Vi hörs imorgon fina ni.

Hej på er fina!

Idag när jag vaknade så var det strålande sol utomhus, vilket var första gången då det varit mulet de andra mornarna! Efter frukosten stack vi ner till stranden och badade. Vågorna var super höga idag vilken jag tycker är väldigt kul faktiskt, dock är det inte så roligt för Felix då han inte kunde bada själv eftersom han inte kan simma.

På stranden kom även en pirat med sin papegoja som man kunde ta kort med, vilket vi gjorde! Jag tänkte inte göra det först för den är ändå lite obehaglig. Men det var ändå en kul grej så jag gjorde det! Tyvärr så hade man ju badat, smörjt in sig med olja och svettats i solen så man var ju inte i sitt esse direkt haha.

Vid lunchtid så stack vi tillbaka till hotellet och åt, sen efteråt så la vi oss vid poolen i några timmar. Idag har jag bränt mig och ändå lyckats bli brun trots mina soleksem och dåliga pigment.

Sedan så gick jag och duschade och sedan sov jag i två timmar faktiskt. Det var så himla skönt! Mamma väckte mig innan vi skulle gå och äta. Ikväll var det bbq buffé, det fanns klyftpotatis, grillad kyckling, massa olika såser, kebabjärpar, antrekå och massa annat. Det var jättegott!

Efter middagen så gick jag och Felix upp på rummet för att kolla film. Mamma, pappa och Fredrik gick ut för att dricka drinkar!

Imorgon ska vi upp tidigt för en båtutflykt där man kan se både delfiner och sköldpaddor! Jag är väldigt exalterad inför det faktiskt. Hoppas på att de dyker upp bara! Puss

Dagen startade som vanligt vid frukostbuffén! Idag så testade jag de kokta äggen och de var verkligen supergoda! Efter det så åkte vi till stranden då det var typ 32 grader ute? Dock var det lite kallt i vattnet men det funkade ändå.

Efter det så åkte vi tillbaka till hotellet där vi duschade och åt lunch! Åt någon lammgryta som var fruktansvärt god!

Sedan så åkte vi till en marknad där de säljer mycket kläder, kopior av bl.a. Adidas, Nike och Calvin Klein. De säljer även mycket frukter och grönsaker! Jordgubbarna här är såå himla goda!

Nu ikväll så blev vi upphämtade av några killar på en restaurang vi hade bokat bord på där vi hade varit kvällen innan. De hade dukat upp fint och bjöd på både alkohol och massa frukter till efterrätt för att visa tacksamhet antar jag. Vi hade väldigt kul kvällen innan och vi skrattade mestadels hela kvällen.

När vi skulle betala så uppstod en del komplikationer då vi inte hade tillräckligt med kontanter så vi var tvungna att ta ut pengar då de inte tog kort. Den ena mannen följde med pappa och försökte lura in honom i någon bil vid någon gränd. Pappa sa självklart nej och de gick tillbaka till restaurangen. Tillslut så löste det sig med pengarna. Men det hade kunnat sluta riktigt illa och jag blev faktiskt rädd, det var riktigt obehagligt. Vi funderade alla på att åka tillbaka till hotellet men vi ville ändå inte att de skulle få förstöra våran kväll.

Nu ligger vi iallafall i våra sängar och försöker att sova! Imorgon blir det pool-och biljardhäng och på måndag blir det andra spännande äventyr! Puss på er!