Hej på er! Ber om ursäkt för så dålig uppdatering men har haft FULLT upp med allt möjligt hemma i lägenheten när vi väl kom hem från Norge. Vår vistelse i Norge var så mysig och trevligt, det var väldigt lugnt och stilla där vi bodde. Vi var iväg endel när vi var där och åkte med bilen, det var så otroligt fint med all skog runt omkring en. Varje gång vi tog bilen var det en fröjd att bara kika ut genom fönstret och drömma sig bort.

På söndagen åkte vi hem. Vi åkte i nästan 3h sen tog vi en färja från Sandefjord till Strömstad, därifrån åkte vi raka vägen hem. Det var skönt att åka en färja som tog närmare 3h. Vi kunde äta, umgås och bara ta det lugnt på ett helt annat sätt. Vi köpte hem lite från taxfree också. Resan till Norge gick verkligen toppen och hem gick de minst lika bra, men hade vi gjort om resan hade vi tagit samma färja som på hemvägen dit med, vi tänkte aldrig på det innan.

Hoppas ni har det toppen! Kärlek / J

En liten plutt som varva mellan att sova och att vara vaken i bilen.

När vi gjorde ett stopp valde vi att ta ut "babyinsatsen" som finns i bilbarnstolen för vi upplevde att de blev så svettigt och att mini sitter bättre utan den. Mini försöker hela tiden "sätta" sig upp i stolen men de går inget vidare när man är fastspänd.

Det här med att stå upp och pilla är favoriten just nu!

Påväg för att köpa lite mat i färjan.

Lite gott efter maten. Denna glassen åt jag varje dag i Norge och den smaka så fräscht och somrigt!

Lekpaus på färjan.

Hej på er! Nu är vi hemma i lägenheten efter fem dagar i Norge. Vi kom hem igår på kvällen och när vi klev ur bilen kändes det som att det var tropisk värme. Ni måste haft det fantastiskt hemma med de underbara vädret!

Sista dagen innan vi skulle åka hem till Götet var det fint väder så vi åkte in till fiskebryggan och gick runt där. På eftermiddagen gick vi till stranden en kort stund. Jag solade en liten stund medan José tog med Dominic och köpte lite mat. Det var såå härligt att bara ligga ner och sola, jag som längtat efter lite sol och värme! Sen åkte vi vidare till den familjen Josés syster bodde hos. Vi alla grillade där och spenderade kvällen tillsammans innan vi skulle åka hem där vi bodde.

Ha en fin dag / J

I båten till höger av mig sitter kronprinsen Haakon Magnus av Norge med sina två barn.

Hej fina ni! Vilken dag vi hade i fredags. Vädret var verkligen perfekt för att gå runt en heldag i parken. Halva dagen var de väldigt molnigt men ändå varmt och senare mot eftermiddagen kom solen fram. Det passade verkligen så bra för vi gick till vattenparken när solen stack mot eftermiddagen. Hela dagen blev såå lyckad och Dominic var nöjd som bara den! Jag fick se lejonen matas och det var så otroligt häftigt!! Samtidigt som jag tyckte det var häftigt så tyckte jag så synd att de ska behöva bo i fångenskap. Blandade tankar och känslor kring de alltså.. men, men.
Efter en heldag på nöjesparken åkte vi vidare till den familjen Josés föräldrar sover hos. Vi åt mat tillsammans och kollade på när José spelade fotboll. Mot kvällen åkte vi hem där vi bor och vi var så trötta efter en heldag ute. Efter en dusch och lite tjöt med godis så somnade jag som en stock när jag väl intog sängen.

Har sett bilder och hört att det är otroligt fint väder i Sverige! Jag som längtar efter sol och värme så ska den komma när vi reser bort, lite komiskt de där.

Här nedan kommer en bildbomb. Kärlek / J

Vi kollade när tigrarna matades först och sen vidare till lejonen. Mini fick ligga i vagnen och mysa, han somnade strax efter bilden togs.

Mot lejonen.

De fanns verkligen fullt med djur överallt. Här gick vi in och kika på olika ap arter.

Vi åkte två attraktioner och under tiden var mini med de andra som inte åkte.

Dominic var väldigt intresserad av löven.

Vi tog upp UV-tältet när vi kom fram till vattenlandet. Mini fick leka i skuggan innan han doppa sig snabbt i poolen.

Mys på gräset innan mini tog en tupplur.

Godmorgon, idag är vi uppe med tuppen. Jag och José låg vakna som vanligt mot små timmarna och pratade, att lägga sig i tid på kvällarna är inget vi är bra på. Vi ska iallafall åka till en parken i Norge. Det är en känd park där man kan åka olika attraktioner, kolla på safari djur och bada i ett vatten land.
Min önskan för idag är att få se lejonen. Jag tycker det är så otroligt häftigt med lejon. Min dröm är att göra en safari resa och upptäcka Afrika längre fram när Dominic blivit äldre. Nu håller jag tummarna att vi får se en skymt av lejonen iallafall!

Igår efter frukosten kom Joses föräldrar och hans systers familj hit. De bor hos några andra familjer medan vi bor hos en annan familj tillsammans med Josés brors familj. Vi alla tog en promenad i området och gick till en sjö. Där tog vi en liten paus. När vi väl kom hem fikade vi och strax efter det åkte de. Senare mot kvällen åt vi tacos till middag och hade en super lugn kväll.

Hoppas ni får en fin dag/ J

I det grå huset bor vi i.

Det är sån underbar utsikt här, fullt med skog. Ska försöka ta mer kort och visa framöver.

Hej på er! Nu har vi landat efter resan. Idag har vi tagit de mest lugn, tagit en promenad och spenderat eftermiddagen hemma för de har regnat större delen av dagen. Resan tog verkligen hela dagen, vi var framme närmare halv elva och då var man riktigt slö. Hur gick resan då? Kan säga att jag och José var överraskade. Dominic skötte sig exemplarisk! Nu måste jag skryta.. Men han var så otroligt duktig men gnällde en gång.
Vi trodde att mini skulle bli uttråkad tillslut av att sitta i bilbarnstol såpass länge. Men när han var vaken busa han som bara den! Dominics matpauser löste vi så bra vi bara kunde, han åt var tredje timma och var så nöjd. Vårt första stopp var vid gränsen till Norge där mini åt. Han åt väldigt snabbt men visade att han inte ville ha mer. José rapa han och vi fortsatte åka vidare till nästa stopp som var i Moss där färjan gick. Efter en stund i bilen visade Dominic att han ville ha mer. Så medan vi skulle ta av vid nästa avfart gjorde jag 60ml ersättning för att testa. Vi trodde inte våra ögon!! Dominic tog nappflaskan perfekt utan några som helst problem och drack 40ml och total däcka. Jag och José satt i bilen och jubla, vi som kämpat så, ÄNTLIGEN!
När vi kom fram till färjan vakna Dominic till och på båten bytte vi blöja. Efter färjan hittade vi en rastplats och åt baguetter med tonfiskröra i. Precis innan vi skulle åka amma mini.
Vi räkande ut att nästa matpaus för mini skulle bli när vi
precis kom fram, men påvägen stanna vi till vid en mack för en liten bensträckare. Vi kom därför fram lite senare än beräknat men när de hade gått tre timmar ifrån sista matpausen tog jag fram bröstpumpen jag tagit med och pumpa ut en "måltid". Dominic fick äta i sin bilbarnstol och när de sista skulle komma ut ur flaskan gick det inte för stolen var inte alls så lutad så de sista kom inte ut. Då blev Dominic arg! Han grät och vi fick stanna till vid närmsta avfart. Sedan fick han det sista och så rapa José honom sen åkte vi vidare.
När vi väl kom fram åt jag lite lätt, efter en pratstund vid matbordet gick vi och lade oss. Jag och José har fått låna deras dubbelsäng hos de vi bor och Dominic sover i en resesäng. Så himla snällt!
Dominic var mycket bättre i magen igår men bajsa ändå fyra gånger.

Hoppas ni haft en fin dag! / J

Dominic fick känna gräset under fötterna för första gången i sitt liv. Självklart förevigade jag det med några bilder.

Under vår bensträckare köpte jag bonaqua och en jätte god glass jag aldrig smakat på innan.

En trötter som snuttar för fullt med snutten och nappen i munnen.

Hej på er kära läsare! Måste bara säga att det är så himla roligt att ni läser min blogg. Har ni några frågor eller funderingar så fråga bara.

Igår hade jag en riktig fixar-dag. Jag hade sånt flyt och trodde det skulle behövas ta många pauser med en bebis hemma, men Dominic var såå himla trött igår att han sov bort hela dagen. Jag började till och med bli orolig för han vaknade bara till när han hade bajsat som han gjorde sex gånger igår. Så många gånger har han inte bajsat sen han var "spädis" men måste nog varit potatisen som han reagerat på. Han hade en lite längre period på eftermiddagen då han var vaken från ungefär klockan fem till sju men somnade när han skulle äta. Jag hade ställt in mig på att hans bad skulle bli inställt eftersom han troligtvis sov för natten. Men strax efter José hade kommit hem från jobbet vakna mini till och vi passade på att bada honom snabbt. Efter badet kollade jag om mini ville äta men när mjölken väl rann till blev Dominic så sur eftersom han bara ville snutta lite och jag såg hur trött han var. Så jag tog upp honom och lade ner honom i spjälsäng med nappen i munnen, snutten i ansiktet och buffade på hans rumpa så somnade han samtidigt som han kände och drog snutten mot ansiktet. Vi har börjat göra så de gångerna han inte somnar när jag liggammar honom. Förut var nappen ett stort nej men sedan tre dagar tillbaka har han somnat på detta sätt och med nappen i munnen. Jag tror att all napp/ flaskträning har börjat ge resultat. När Dominic hade somnat igår packade jag och José det sista inför vår resa. Vi ska nämligen iväg till Kristiansand i Norge och bo hos några vänner till Josés familj. Ska bli så himla roligt för vi gör vår första resa som familj. Jag hoppas att bilfärden ska gå smidigt men jag kommer uppdatera er senare hur allt gått för det blir att resa hela dagen. Vi har redan fått göra ett kort stopp för att byta en bajsblöja.

Kärlek till er och hoppas ni får en underbar dag! / J

Mini älskar att bada i sin lilla badbalja och giraffen ska med exakt överallt.

Snuttigaste killen i världen. <3

Igår kväll fixade vi det sista med inbjudningskorten och skickade ut de idag.

Vi körde in vid MCDonalds för att byta blöja och köpte med färd kaffe.

Hej på er! Hoppas ni hade en underbar helg. När vi vakna imorse tog vi tag i endel måsten som fortsatt under hela dagen så som tvätt, städa lägenheten från golv till tak, packa, handla, laga mat och skicka iväg Dominics inbjudningskort till dopet. José har varit iväg och jobbat under dagen men är snart hemma igen och då ska vi packa de sista och mini ska få sig ett kvällsbad.

Igår på kvällen åkte vi hem från Josés bror, vi hade stannat över där i två nätter. Men det känns skönt att vara hemma efter totalt fem nätter borta, men vi gör bara en "mellanlandning" för vi åker igen imorgon. Berättar mer om det i ett annat inlägg.

- I söndags var vi iväg på kalas hos Josés syster Valeria för hennes äldsta barn fyllde åtta år. Det var fullt med folk och det bjöds på så mycket gott som grillat kött, kyckling, chorizo, potatissallad, sallad, tårta och kaffe till efterrätt. Vi har ätit så mycket gott de senaste dagarna och jag har knappt rört mig så när min lilla "semester" är slut blir de att äta lite bättre och att röra på sig. Min kropp mår bäst av det men jag har blivit väldigt bra på att unna mig, nästan för bra.
Vi åkte hem senare mot kvällen till Josés bror och sov där som jag nämnde ovan.

- Igår hade vi en riktig SLAPPDAG.. Jag gjorde absolut ingenting. Myste omkring med mjukis kläder hela dagen och var bara inne. Jag myste med Dominic och lekte med Josés brors barn. José lekte med hans brors son under nästan hela dagen och på något sätt längtar jag ännu mer till när Dominic är i den åldern då han kan springa och leka med sin pappa. Blir helt varm i kroppen bara av att tänka på det. Älskar att se José vara med Dominic.
Igår somnade mini på mitt bröst och jag kan knappt minas sist han gjorde det... men de var iallafall ett bra tag sen. När han var liten älskade han att somna så på José och han tog honom 9/10 gånger efter han hade ätit och skulle rapa sen somnade han alltid en stund. Varje gång han somnade så hos mig som liten var en fröjd och jag njöt som aldrig av varenda sekund!

Kärlek / J

Denna tårta var såååå god! Josés brors tjej Linda hade bakat mästerverket. Det är sällan jag kan äta tårta på kalas eller likande för jag kan inte äta vetemjöl. Men denna var glutenfri och precis i min smak med massa frukt på och i fyllningen var det grädde med jordgubbar. Det vattnas i munnen när jag skriver detta så ni kan ju tänka er. Jag åt dock alldeles för mycket så jag mådde illa mot slutet! Haha, att man aldrig lär sig.

Josés mamma hade bakat den kända tårtan "mil hojas". Den är väldigt omtyckt av alla jag vet som smakat den och de är en chilensk tårta som heter tusenblads tårta på svenska. Jag kommer ihåg att jag älskade denna tårta när jag kunde äta den men nu minns jag knappt hur den smakar.

Födelsedagsbarnet som blev åtta år! Tiden går så otroligt fort och det märker jag med ett eget barn. Tänk att jag fått se denna fina flicka växa och utvecklas i fyra år. Så häftigt!

Min älskade kille hade på sig sommarkläder på kalaset. Solen tittade fram så det passade perfekt.

Hurra, hurra, hurra..

Minis outfit.

Det finns inga ord hur mycket jag älskar dig min fina kille. Helt otroligt att man kan känna något så stort för en sådan liten människa. <3

Josés brors barn sitter med mini och han blev så intresserad av fjärrkontrollen. Varje gång Andre tog ifrån den blev han "sur" tills han fick pilla på den igen. Haha, en bestämd kille som börjar visa sin personlighet mer och mer för varje dag.

I onsdags när min älskade bebis fyllde fyra månader så sa vi: - hejdå till liggdelen och välkommen till sittdelen. Man känner av att vår "lilla" bebis inte är så liten längre, men varje "milstolpe" har sin charm. Det är absolut de bästa "beslutet" vi tagit i veckan, haha.
Jag har fått frågor om varför vi bytt till sittdelen så här är mitt svar till er. Som jag skrivit innan är mini oftast vaken i vagnen. 9 av 10 gånger går det bra men han har börjat säga ifrån när han legat vaken en bra stund i vagnen. Då har jag iallafall bäddad upp med några filtar i ena hörnet på liggdelen. Han har alltså legat lutande så han kommit upp en bit och kan se ut. Han älskar det och jag ser hur glad och intresserad han blir av att bara få se omgivningen. Men eftersom mini blivit så himla stark på senaste tiden så kan jag inte göra så längre för han försöker dra sig upp och utan lutning försöker han endå dra sig upp och gör som en "crunch". Han är inte helt nöjd i vilket fall så vi bestämde för att testa sittdelen och ge den en försök. Jag ger sittdelen 10/10 poäng, han sprattlar i den, kan se sig runtomkring och har sovit i den utan problem. Så som sagt bästa valet vi gjorde i veckan som var.

Här kommer en film ifrån minis reaktion när han provsatt i sittdelen för första gången. När bytte ni till sittdelen för era små?

Hoppas ni får en underbar dag/ J

Vi säger hejdå till liggdelen.

Hej alla fina läsare! Igår mötte vi upp ett gäng mammor. Vi gick gemensamt mot Villa Belparc i Slottskogen där vi skulle slå oss ner och mata bebisarna, byta blöjor, leka, tjöta och få något i magarna. Ja, allt som hör till när man har en liten bebis och lite till. Det var ju så härligt väder och solen sken hela tiden igår. Vi satte oss i skuggan för att inte få direkt solljus på oss, men blev inte kvar på den platsen alls länge för det blåste till och från. Så vi bytte plats till solen och där satt vi nästan hela tiden men vi gick till och från till skuggan. Tiden gick väldigt fort men vi var där i några timmar innan vi bestämde oss för att ta med en islatte och gå igenom Slottskogen för att sedan åka tillbaka till Josés föräldrar.
Dominic var helt utslagen efter en heldag utomhus och efter att ha tagit morgon på tok för tidigt. Men han sov iallafall närmare 4h på eftermiddagen. När vi väl kom hem till Josés föräldrar vakna han och jag kände en stor lättnad för mina bröst var helt sprängd fyllda. Efter mini ammat satte vi honom i babysittern och han var så sprattlig och fick provsmaka morotspuré för andra gången. Han verkade dock gilla det denna gången och gapade varje gång skeden kom mot munnen för att få mer. Sen var det dags för oss att äta middag och efter det gick vi vidare till Josés kusiner. Där stannade vi till småtimmarna och mina ögon gick verkligen i kors mot slutet av kvällen, haha.

Jag hade iallafall en trevlig dag/ kväll och det var så himla roligt att alla mammor hade pojkar, känns som det är pojkarnas år! Idag är man minsann lite små seg men vad gör det om 100 år.

Kärlek till er /J

På spårvagnen påväg till Slottskogen. Våra vagnar fick precis plats!

Fyra stycken bugaboo vagnar med likadan sommarsuflett. Man kan nästan tro att vi gör reklam för deras vagn, haha.

Första stället vi slog oss ner på.

Valeria försökte busa lite med mini och få honom på gott humör då han var gnällig.

Jag åt en super god ceasar sallad med en Cola till. Mums så gott det var!

Mini var såå trött och somnade gott i en av de andra mammornas famn. Han sov i närmre fyra timmar.

Islatten jag tog med mig.

Villa Belparc ligger så mysigt till precis vid vattnet.

Hemgång från vår babyboom träff.

Hej på er, vilket fantastiskt väder vi haft idag! Äntligen kommer det kanske lite sommar till Göteborg, hoppas på det iallafall! Idag har det varit full rulle... Mini som annars sover till förmiddagen vakna tidigt och var helt nerbajsad. Efter att jag hade bytt blöjan så var han nöjd och somna om på direkten, men vakna vid halv tio vilket är på tok för tidigt. Men han har tagit igen sömnen och sov en bra stund senare på eftermiddagen. Jag, Valeria och Nia skulle iallafall åka in till Göteborg ifrån lilla Edet (där Josés föräldrar bor) med tåget för att träffa några andra mammor och en utan barn i Slottskogen vid två tiden. Kommer blogga om det mera imorgon.

Gårdagen spenderades hos Josés syster, direkt efter frukosten gick vi dit. Jag umgicks med Josés syster och deras kusin, vi tre har alla bebisar med några månaders ålderskillnad bara. Något jag tänkte på igår som jag bara måste skriva... Är det någon jag ser upp till är det just Josés syster. Föräldrar som har flera barn och roddar allt med barn, hem, mat osv.. Ja de är inte lätt i alla lägen att vara föräldrar och dessutom att ha flera samtidigt. Iallafall hon har fyra barn, ett av de är en liten bebis och alla är med bara nått år emellan. Jag gillar inte att svära men jäklar vilken super morsa hon är. Alla föräldrar har ett stort ansvar för sitt/ sina barn men ni som läser detta och har ett eller flera, stor eloge till alla föräldrar! Nog om det nu, haha.
Hon bjöd oss på en tonfisk sallad till lunch och till middag åt vi kött, ris och sallad. Så himla gott med en fräsch sallad och de passade verkligen perfekt för solen kikade fram så vi kunde sitta utomhus och njuta.
Kusinerna lekte utomhus på altanen i skuggan under dagen. Något jag faktiskt kan längta till är när våra barn är lite äldre och uppskattar att leka tillsammans. Ska bli så roligt att se deras egenskaper och personligheter. Nu är de mest inne i sin egen lek och tycker väl att det är lite spännande med att se en bebis men inte så mycket mer än det.
Senare mot kvällen gick vi hem och stannade över hos Josés föräldrar.

Hoppas ni haft en fin dag! <3 / J

Dominic har myspys med Josés systers äldsta barn som fyllde åtta år igår.

Mateo som är två månader och Dominic ligger i soffan tillsammans.

Tittut med båda bebisarna samtidigt.

Träna nacken och lek utomhus i skuggan.

Alla tre bebisar är inne i sin egna lek och Dominic har fått syn på sin pappa som precis tagit en paus i stensättningen.

En sprattlig bebis som jollrade mot sina hängande nallar.

Kusinerna var redo inför kvällen i sina pyjamaser.

På kvällen åt vi lite gott och kollade på datan på lite nya idéer vi har till Dominics rum!