7 månader sedan jag flyttade hemifrån för första gången. 7 månader sedan jag packade ner hela mitt liv i två resväskor. 7 månader sedan jag begav mig iväg för nya äventyr, utan jobb, utan vänner. 7 månader har jag nu bott i Stockholm. Wow? Tiden springer iväg. Vanligtvis skulle jag säga att jag tycker det är obehagligt hur fort tiden går men för en gångs skull känns det som att jag springer ikapp med den. Vilken fantastisk känsla.

Under den senaste tiden har jag känt så himla mycket livsglädje. Jag tror det har mycket att göra med att vi går mot ljusare tider, man börjar vakna (äntligen) till liv efter den gråa och mörka vintern, men också för att jag känner mig nöjd med där jag är idag, nöjd med min vardag. Det märks hur som helst på många vis att jag känner mig gladare. Jag sover inte längre in i sista sekunden innan jag måste kliva upp. Jag behöver inte den dagliga powernapen för att överleva fram tills läggdags. Jag är inte konstant trött. Jag är hungrig dygnet runt för att jag gör mig av med energi istället för att komma på mig själv kl 16 att jag inte ens ätit frukost. Jag känner motivation till saker o ting på en helt annan nivå. Ni skulle sett mig när Stockholm bjöd på 17 grader och strålande sol här om dagen. Blir alldeles till mig och ba HALLÅ det ska vara fint väder och ställer väckarklockan på 06 utan någon som helst anledning, kokar mig en kopp te på morgonen (fast jag knappt dricker te) och vill inget hellre än att gå på promenad i timmar. Roliga jag. Nej nu ska jag sluta babbla här, ha det bra så hörs vi.

Imorgon ska jag förresten äntligen få se världens bästa Ed Sheeran igen. Ååh.

Efter dagens jobbpass tog jag bussen direkt till posten där jag hämtade ut ett efterlängtade litet (inte bokstavligen) paket. Vagabond är ju mitt favoritmärke när det kommer till skor men denna gång innehöll kartongen däremot inga skor. Visar er senare, fick inte till någon bra bild.

Har sedan jag kom hem suttit och försökt klippa ihop filmen jag tänkte göra från semestern men det går segt så nu ska jag sätta mig och läsa kapitlet inför morgondagens föreläsning istället. Efter det är tanken att hinna med ett träningspass innan det är natti natti, puss.

Hallå vänner! Slänger in ett snabbt inlägg här nu innan jag går och lägger mig för kvällen enbart för att säga att jag har haft en fantastisk dag. Egentligen har jag inte gjort något speciellt, varit på föreläsning, pluggat lite, varit på lägenhetsvisning och tränat nu på kvällskvisten men det har varit 17 grader och strålande sol här i Stockholmstad och bara det gör mig superlycklig.

Imorgonbitti ska jag och fylla fransarna och sedan väntas jobb, det var länge sedan. Har faktiskt saknat kidsen!

Hallå! Internet här hemma i lägenheten tjorvar som tusan och vill inte fungera över huvudtaget vilket gör det lite knepigt att blogga.

Hur som så blev min lördag jättehärlig. Jag mötte upp Hanna i Täby och vi passade på att njuta av vårsolen med en god sallad utomhus innan vi gick i lite butiker. Senare mot kvällen kom Jennifer till mig för lite drinkar innan vi mötte upp hennes vänner för vidare festligheter.

Idag är mina planer att knappt röra mig från sängen och det låter hur bra som helst i mina öron. Kram.

Hej på er! Idag har jag varit på min andra föreläsning på universitetet. Japp, jag har alltså börjat läsa en kurs på Stockholms universitet! Kursen jag läser heter Juridisk översiktskurs (JÖK) och är precis som det låter en översiktlig kurs över området juridik. Jag har länge varit intresserad av juristprogrammet så därför tänkte jag att det kunde vara kul att få känna på ämnet lite närmre först innan jag ger mig på en hel utbildning. Hittills tycker jag är det är superintressant och känner mig väldigt motiverad till att plugga (vem kunde tro det? inte jag).

Men nu är det helg hörni! Ikväll ska jag och Joel bara ha en mysig hemmakväll med lite gotta framför tvn typ. Hoppas ni får en fin helg ni med, kram.

​Har fortfarande supermycket bilder från semestern som jag ej visat er än så det lär dyka upp några lite då och då.

Nu är jag på hemmaplan igen. Även och jag och mammsen har haft det helt underbaaart och fantastiskt bra så är det alltid skönt att komma hem till sin egen säng igen, och till Joel såklart. Stockholm bjuder dessutom på riktigt härligt vårväder och ska göra det ett tag framöver så jag klagar inte.

Idag påbörjade jag något nytt och spännande som jag kommer att sysselsätta mig med fram tills sommaren, kan säga att det har med studier att göra men mer om det imorgon för nu ska jag ha en mysig filmkväll tillsammans med Joel, puss.

Igår var vår sista spenderbara dag här på hotellet. Vi låg i solstolarna i stort sett hela dagen lång och bara njöööt av värmen. Mot kvällen delade vi på en flaska bubbel för att sedan äta middagsbuffén och se på kvällens show. När den var slut så var vi båda så trötta att vi gick tillbaka till hotelletrummet vårat för att packa och sova.

Idag kommer bussen som ska ta oss till flygplatsen och hämtar upp oss strax innan elva sen går flyget först vid tre därifrån. Ska bli tråkigt att lämna, hade gärna stannat lite längre men samtidigt längtar jag efter Joel som väntar på mig där hemma. Och dessutom sätter något nytt, roligt igång för mig redan imorgon!!

• Filed under: Resor

Imorse stod alarmet på klockan sju och då drog vi på oss träningskläderna för att vandra iväg bort mot sanddynerna i Maspalomas. Ja vad ska man säga? Sand, sand everywhere. Lite extra härligt var det att vi var ute så pass tidigt att vi i stort sett hade sanddynerna för oss själva. Det var först på tillbaka vägen hemåt som vi mötte en hel del människor som var på väg dit. En plats man måste besöka om man befinner sig här!

• Filed under: Resor

Gårdagen var ganska regnig och molnig sen kom det även ett litet åskoväder så det blev inte supermycket poolhäng. Istället promenerade vi en sväng på morgonen och gick för att äta en god pasta till lunch på ett ställe bredvid. Idag skiner däremot solen som aldrig förr! Inte ett moln så långt ögat kan nå ;-)

Ena huvudrätten, anka.

Från en av hotellets barer.

Härliga personalen som jag och mammsen dansade med.

En av hotellets andra barer, "Rosebar".

Hej på er! Igår var vi som jag nämnde tidigare på en av hotellets andra restauranger "Krystal" och åt. Där bjöds det på trerätters, bubbel och lite tapas innan maten. Maten var god men jag tycker faktiskt att hotellets middagsbuffé tar hem priset. Däremot var efterrätten jag valde helt gudomlig, det var massa frukt med någon sorbet till och tyvärr så fick jag ingen fin bild på den. Efter middagen gick vi och lyssnade på bandet som spelade ett tag, dansade lite och tog ett glas vin innan vi gick och la oss.