Goddag på er(16:43).
Har precis kommit upp efter 6 timmar på stranden för att ligga lite vid poolen! Idag har det varit super fint väder och även igår. Nu märks det på näsan att man är ute lite väl mycket i solen😉

Igår var en lugn dag, nu när vi bor så nära stranden är vi där redan 09:45 och går hem vid 16:00. Lugnt och skönt hotell som ligger ut med en väg men som tur hörs det inte så mycket!☺

Som jag skrev i förra inlägget i fredags så strulade mamma och pappas AC, den natten fick dem dela rum med mig(som tur har man en 2 meter bred säng). Dem skulle laga AC'n men dem fick inte tag på någon då det är helg så dem fick byta rum till en svit - ja ni hörde rätt! Dem har jacuzzi, garderober, soffa, 2 sängar och världens finaste badrum. Men aja jag bor kvar i mitt rum iallafall😉

Ikväll blir det lite shopping och kolla runt på denna sidan av ön då vi varit trötta igår, men här finns så mycket mer än på andra sidan iallafall när det gäller shopping!😃

Nu ska jag bada - hadeeee!

Goddag på er.
Idag byte vi hotell, har bott på det förra i 8 nätter så nu blev det dags för byte. Vi hamnade lite mer utanför centrum denna gången men väldigt nära flygplatsen för man hör plan lyfta och landa hela tiden!👍🏼

Just nu är klockan 21:28 och mamma o pappas AC funkar inte så dem sitter ute och väntar på att dem ska laga den, är det fredagen den 13:e så är det😉 själv ligger jag i sängen efter en dag med sol, bad och lite mat. Åt vid 15:30 tiden så blev ingen kvällsmat idag tyvärr men tur så har vi frukost här på hotellet imorgon!👍🏼

Nu blir det att sova då jag sovit dåligt i natt samt inget på stranden idag, bortskämd med sömn alltså!☺
Josefine Kjellström🌸

Fått en sjukt stor säng, måste vara runt 200cm! Kan inte klaga när man sovit i en 90 säng senaste tiden haha!😂 Sen fick man ett jättestort badrum där man duschar ute med ett plast tak ovanför, lite mysigt faktiskt!☺

Godkväll på er.
Sitter på balkongen efter en god middag på en av favoritrestaurangerna som vi ätit på här i Kuah.☺

Igår var vi på en night market där dem sålde allt från mat, frukt, mobilskal och allt möjligt! Det enda jag köpte var kycklingspett med jordnötssås innan vi skulle äta. Sedan var det så sjukt varmt så vi fick köpa vatten också!☺
(Bilder lägger jag upp nedanför)

Idag är det torsdag och vi har legat vid poolen hela dagen, haft ca30 grader och ingen skugga. Inte konstigt att man är lite röd på näsan!😉 Har precis packat ner alla saker för imorgon ska vi byta hotell och åka till andra sidan av ön. Ska bli kul med lite omväxling men kan inte mer än att säga att jag rekommenderar Hotellet super mycket - bra städning och service, kommer på kvällarna och frågar om man behöver vatten, handdukar eller annat! Frukosten finns massor av att välja på så man går ju inte hungrig i onödan. Dock tröttnade man nu på slutet och ätit samma sak men dem serverar olika varje morgon!☺

Nu ska jag läsa min bok och sen försöka sova för imorgon känns det som det blir en lång dag!☀️

Hallå.
Ja igår var det min födelsedag - att fylla 25 och vara utomlands är då inget dåligt kan jag säga!😉

Blev väckt av mamma och pappa med vacker sång på morgonen och tårta,blommor,presenter och champagne! Fick sedan veta att vi skulle åka till cable car och sky bridge, en liten utflykt för att fira mig!😃

Käkade frukost och sen tog vi oss med en taxi dit. Jag kan bara säga WOW vilken häftig upplevelse jag har varit med om, först att åka en cable car för att ta bilder på ca 450m över havet och sen åkte vi nästan upp till 800m över havet! Alltså det var så himla mäktigt att vara med om, sen skulle vi gå ut till sky bridge(som är en bro mellan 2 toppar) och den gungade kan man säga!😉 jag har lite höjdrädsla men har man kraftig sådan så ska man nog inte göra detta! Lägger upp massa bilder nedan så ni ser hur allt såg ut!☺

Sedan åkte vi till en hamn där vi åt lite lunch och sen ner till stranden, la oss under ett träd så vi fick skugga. Pappa han gick runt på stranden i nästan 3 timmar innan vi bestämde oss för att åka tillbaka till hotellet. Först fick mamma och pappa såklart dricka lite öl så dem blev nöjda!☺

Sen på kvällen gick jag och la mig för jag mådde lite dåligt, så min fina födelsedagsmiddag blev nudlar i kopp med grönsakssmak, men vi ska äta ute idag istället!👍🏼

Nu ska ni få se massa bilder!!👇🏼

Hej på er.
Idag blev inlägget lite försenat men vad gör det?

Söndagen igår så var det mulet och spöregn när vi vaknade! Snoozade en lite längre stund innan vi gick ner för att äta frukost. När vi väl kommit upp på rummet så bestämde vi oss för att åka till underwater world, ett av världens största akvarium med allt från hajar,flamingos, papegojor och fisk. Var verkligen en rolig upplevelse - bra att gå där speciellt när det är sämre väder. Lägger upp lite bilder nedanför sen!😉

Sedan när vi kom hem så la vi oss vid poolen, kom lite små skurar men som dem vikingarna vi är så låg vi dör i 3 timmar innan vi tog roomservice till rummet. Somnade en stund och sedan en promenad till ett köpcenter för att handla lite dryck och mat. Vi orkade inte gå ut och äta igår så vi köpte 3 stycken nudlar i kopp och värmde på hotellet!😉

Idag(måndag) verkar det som att solen vill synas så får hålla tummarna nu när vi ätit frukost att det blir bättre väder idag! Vi ligger 7 timmar före er där hemma!☺

Godkväll.
Denna dagen har det varit regn, regn och lite mer regn. Trots det så gick jag och pappa iväg till ett köpcentrum för att handla lite och pappa skulle klippa sig. Införskaffade mig 2 tröjor som kommer vara sköna till både höst och sommar!☺

Sedan la vi oss vid poolen, tror nog att alla som såg oss tyckte att vi va dumma i huvudet! Men vi hittade ett ställe där det inte regnade så mycket så där låg vi och solade lite grann. Sedan bokade mamma och jag massage och ansiktsbehandling vid 16:00 som skulle vara i 80 minuter. Kan säga att när vi va klara va vi därifrån efter 2 timmar och 20 minuter så tog lite längre tid men vad gör det när det är massage!😉

Duschade snabbt och gick sedan ut på stan för att äta, känns som man inte gör annat än att äta hela tiden - men vad gör det när maten här nere är så sjukt god! Hamnade på ett litet ställe där vi fick äta och dricka för 120kr och då var det 4 rätter och 5 öl, inte så illa om man säger så!😏

Nu blir det sängen och hoppas på bättre väder imorgon så vi kan åka till stranden eller ligga vid poolen och ta det lugnt☺

På återseende

Goddag!
Klockan står nu på 23:13 och det är dags att krypa ner till sängs. Började dagen med en frukost, fanns otroligt mycket att välja på - allt från bröd, feta ost och bruna bönor. Galet mycket och gott var det med!☺

Sedan tog vi en promenad när det var mulet och sen sprack det upp, tog en taxi till andra sidan ön och var där i några timmar. Åt lite lunch där och sen blev det att åka hem vid 17:00, tog en dusch och gjorde oss iordning för att gå ner på stan och äta kvällsmat!😉 När vi beställt mat så började det regna och inte lite heller, nu har det regnat några timmar och jag hoppas det slutar tills imorgon!☺

Nu blir det sängen, god natt!
Josefine Kjellström🌸

Godkväll(för mig) och Godmiddag för er!

Just nu är klockan 19:06 här på Langkawi, vi kom hit ungefär vid 09:30 tiden och gick en sväng för att kolla in centrum innan vi skulle få hotellrummet som var klart kl11.00.

Vi har fått ett familjerum, mamma och pappa har fått ett lite större rum än mig samt vi har ett varsitt badrum och en dörr imellan rummen som man kan stänga och ha öppet!☺

Såhär ser mitt "lilla" rum ut, har en super fin balkong men tyvärr inget bord eller stol så fått ta ut den jag har på rummet. Super fin utsikt har jag över havet och alla båtar som ligger där!😍

Nu ska jag fortsätta göra mig iordning för att gå ner på stan och äta lite kvällsmat, sov inte mycket i natt heller så blir tidigt i säng!☺

Godmorgon!
Sitter just nu på Dohas flygplats, mamma kollade fel på flyget så vi skulle åka 09:30 istället för 08:30, men sånt som händer!😉

Flyget hit från Köpenhamn gick bra, kunde vila ögonen lite men inte mycket. Får se om man somnar något denna gången annars blir det en tuff kväll! Kollat lite film och lyssnat på bra musik så man får ju tiden att gå lite!😃

Vi hörs av när jag kommer fram till KL och då ska jag se om man kan uppdatera mera, inte allt för roligt att bara läsa om flygresor 😉

Hallå på er!
Är just nu hemma hos mina föräldrar för vi ska åka ner till Lund, min bror ska möta upp oss på tågstationen😉

Tänkte visa lite före bilder på mitt badrum nu som ska bli hel renoverat när jag är iväg, ska bli skönt att få helt nytt badrum! Har ingen aning om hur det kommer se ut men blir definitivt bättre än hur det ser ut nu!😃

Slänger upp lite bilder så ska ni få se hur "vackert" det är!🚿