Igår överraskade vi Emelie med en babyshower! Så himla kul att göra någon glad och vi hade en supermysig morgon tillsammans alla tjejer och barn. Jag tog med scones och så hade de andra fixat melon, pålägg och annat gott. Till efterrätt blev det en god (och såå fin!) tårta, mumma!

Vi hann även med lite tävlingar och så fick vi gissa när lillasyster kommer till världen. Mysig start på söndagen!

Förra lördagen var vi bjudna på bröllop och det blev verkligen en helt fantastisk dag & kväll! Dagen innan samlades vi några vänner och band äreport och dagen D startade jag hos Emma som var så snäll och fixade mitt hår. Därefter hade jag och Johan äran att få fotografera brudparet runt om i Visby innerstad och sen var det dags för vigsel. Varenda kotte av bröllopets gäster, förutom jag själv, har en musikalisk ådra så vigseln var inte bara superfin utan bjöd också på musikframträdanden i toppklass. Middagen & festen på var restaurang Amarillo här i Visby och maten var precis lika ljuvlig som alltid när man äter där.

Bröllop är verkligen livets fest och jag hoppas vi får gå på bröllop snart igen. Eller så slår vi till med bröllop själva, skall bara hinta lite för Johan så kanske det är dags snart... haha :)

Redan söndag! Det märks att vi är igång med vardagslivet nu när helgerna blir så mycket viktigare. Fredagsmyset får en annan mening, frukosten blir extra lång och vi har hela dagarna med varandra.

Om en stund skall jag och Noah på babyshower för Emelie som kan ploppa när som helst. Haha, det kanske händer just under babyshowern, så spännande! Vi har bakat scones här hemma som vi skall ta med och så har vi köpt en liten present till den efterlängtade prinsessan. Gick på babyavdelningen och inser hur himla liten Noah en gång varit. Strl 50 till nuvarande 74 är en rejäl skillnad alltså.

I juni blev Noah 1 år och det firade vi med kalas för vänner & släkt i trädgården. Jag hade fixat med tårtor, jordgubbar, flera sorters kakor och så dekorationer som sig bör på kalas! Svärmor stod för bullbaket och fikabordet blev precis som jag ville ha det, fullt med massa sötsaker. I alla fina paket gömde sig bland annat fotbollsmål och EM-fotbollen - perfekt för ett framtida fotbollsproffs, haha! Därtill blev det solstolar, gräsklippare, kläder, sparkonton, tavlor, skottkärra, böcker, leksaker osv osv. En helt perfekt första årsdag!

...kommer vattenpölar och lyckan är total när man kan plaska runt i gummistövlar!

Jobbet i fredags gick bra och för varje arrangemang jag är med och genomför där vi visar upp Gotland blir jag bara mer och mer kär i vår ö. Under kvällen serverade vi middag till en av våra grupper i en medeltida kyrka med tända ljus i varenda vrå i lokalen, att kunna ge våra besökare den upplevelsen är så häftig!

Efter att middagen var avslutad åkte jag ut mot landet där Noah var, skönt att vakna upp på plats. Regnet vräkte ner hela morgonen så när det äntligen sprack upp passade vi på att ta en promenad nere vid havet. Det blev en kort bit då vi mest stannade och lekte i vattenpölarna och plockade sten. Livet med barn :)

Idag blev det sovmorgon för hela familjen och vi startade fredagen med scones och te till frukost, lyx! Nu är Johan på Wisby Strand för några timmars jobb. Vid lunch åker Noah till sin farmor och farfar, Johan skall till Grå Gåsen för spelning ikväll och jag skall jobba med två konferensgrupper från lunch till kvällen. Sen är det helg och den skall vi nyttja till max hela familjen, lediga och inga större planer.

Efter middagen ikväll gick vi bort och hejade på Noahs morfar som var med i blodomloppet. Sista biten fick även Noah hänga på och belönades med medalj i slutet, livets första!

Nu sover Noah, Johan åkte iväg och fixade lite jobb och själv skall jag gå igenom mailboxen som sen imorse har en hel del obesvarade mail. Sen blir det ett avsnitt av 24, sov gott!

Om bara några dagar börjar Noah förskolan så vi njuter verkligen för fullt att vara tillsammans just nu! I förmiddags åkte vi en sväng till Själsö, egentligen för att äta Gotlands godaste bullar men fiket var tyvärr stängt. Istället blev det mys nere vid hamnen där vi kollade på båtar och havet. Efter det åkte vi mot Visby och besökte biblioteket, läste lite böcker och så vilade Noah middag samtidigt som jag fick lite jobb klart.

Nu i eftermiddag har vi haft besök av en jätte härlig mamma och hennes dotter. Dels för lek men också lite planer inför barnmässan. Så roligt & spännande!

Söndag och regnet har öst ner nästan hela dagen. Jag och Noah har hunnit med ett möte om ett stort arrangemang som sker nästa sommar och nu är vi ute på landet hos Johans föräldrar. Här blir vi bortskämda med mat och fika, världens finaste svärföräldrar! ❤️

Lite mysigt är det allt att tända ljus och dricka te nu när regnet öser ner och det blir mörkt tidigare på kvällarna. Kan dock inte låta bli att längta tillbaka till våra månader i Thailand. Tur att vi bokat en ny resa, bara några månader kvar tills vi är där igen!

I torsdags gjorde vi en liten utflykt på norra Gotland. Furillen och Lergrav, så fantastiskt vackert och man blir bara malligare & malligare över att bo på den här ön!

Sommaren har ju kommit tillbaka (men sägs försvinna igen efter helgen.. gah!) så det blev rökt fisk ute på bryggan, vi kollade på lammen som gick fritt och så tog vi en liten promenad.

Idag har jag haft en konferensgrupp på 75 personer som har gjort lite olika aktiviteter runt om på ön. När jag kom hem skjutsade vi Johan till flyget som i morgon gör sommarens sista konsert med Samir & Victor. Därmed blir det en mamma-Noah helg och den inleder vi med lek i lekparken när Noah vaknat från sin sena vila idag.