Just nu befinner vi oss på Phi Phi! Vi blev kvar på Railay lite längre än förväntat eftersom vi åt så väldigt god mat på en jättemysig restaurang men maten de serverade gjorde oss sjuka så vi fick stanna en natt till.

Innan vi begav oss vidare till Phi Phi så hann vi se en thaiboxningsmatch. Jag hade aldrig sett en i verkligheten tidigare så det var spännande att få uppleva det.

Idag har vi promenerat till en View Point som finns här på ön. Det var riktigt svettigt men sån himla fin utsikt när man väl var uppe! Efter det promenerade vi tillbaka och gick till stranden och varvade mellan att sola och bada. Det är så varmt ute så det går inte att ligga och sola länge innan man måste svalka sig med ett dopp.

Idag tog vi det lugnt på förmiddagen och myste på vid hotellets pool. Sedan åt vi lunch för att ladda upp inför dagens utmaning - rock climbing! Ingen av oss har testat det förut och det var sjukt svårt men så kul! I början var jag riktigt nervös men efter ett tag kom man in i det och lärde sig eftersom och då blev det genast roligare och jag blev lugnare. Eftersom jag inte riktigt kunde tekniken så blev jag trött i musklerna sjukt snabbt, så skulle vara roligt att testa det en gång till nu när man vet lite mer hur det går till.

Snart ska vi bege oss in mot Walking Street för att käka middag. Imorgon åker vi till Phi Phi Öarna!

Idag har vi lämnat Malaysia och flugit till Krabi! Känns så bra att vara tillbaka i Thailand. Vi befinner oss nu i Ao Nang och bor i en gullig bungalow. Antingen så kommer vi stanna här i Ao Nang i några dagar eller åka till Railay Beach, inte riktigt bestämt än. Efter det blir det iallafall Koh Phi Phi!

Ikväll har vi ätit god middag och lyxat till det med fotskrubb och pedikyr. Mina fötter tackar och bockar efter skrubben, det var verkligen välbehövligt.

De senaste dagarna har spenderats på Langkawi. Cassandra håller på att ta sitt dykcert under några dagar här på ön så jag sysselsätter mig med att hänga på stranden, läsa, sola & bada och imorse var jag ute och sprang. Det kändes ungefär som att jag dränktes av svett men känslan efteråt är oslagbar.

Annars så längtar jag rätt mycket tills vi ska tillbaka till Thailand. Langkawi är fint, men havet och resten av naturen är så mycket finare i Thailand. Det känns som att nästan allt är lite bättre i Thailand enligt mig. Sedan är det rätt dött här nu då turistsäsongen börjar gå mot sitt slut. Jag tyckte verkligen om Koh Lipe och ser så fram emot att få besöka massa andra öar. På fredag flyger vi på Krabi! Bjuder på lite blandade bilder från Koh Lipe och drömmer mig bort lite grann.

I fredags åkte vi iväg på en snorkeltur runt till olika öar kring Koh Lipe och det var jättehärligt! Speciellt på ett stopp var det riktigt häftigt då man simmade så nära korallerna och fiskarna. Det var en heldagsutflykt så när vi kom tillbaka var vi väldigt trötta men helt klart värt det!

Igår spenderade vi dagen på stranden en sista gång på Koh Lipe. Tove och Oscar visade oss en jättefin avlägsen liten strand när vi träffade dom så där hängde vi och solade och badade.

På kvällen så festade vi tillsammans med våra hostelgrannar från Chile och Argentina och det var skitkull! Så roligt att träffa folk från andra länder. Blev en rätt sen kväll och idag gick vi upp tidigt för att ta färjan tillbaka till Langkawi och nu är vi framme på vårt hostel! Saknar redan Koh Lipe väldigt mycket. Gillade verkligen allt med den ön, rekommenderar er starkt att åka dit!

Inatt sov vi inte speciellt mycket för det var så himla varmt i rummet på vårt hostel då vi endast har en fläkt som inte gör så mycket nytta. Längtar nästan tillbaka till nätterna på Langkawi då det var svalt och skönt på rummet och man kunde sova gott. Hoppas det går lite bättre att sova inatt! Iallafall, så efter inte så många timmars sömn gick vi upp och åt granola till frukost på vårt favoritställe och sedan gick vi till Sunrise Beach och spenderade dagen där.

På kvällen har vi ätit middag, planerat lite av resten av vår resa och tagit thaimassage. Är väldigt avslappnad nu så kommer förhoppningsvis sova som prinsessa. Dags att sova nu då vi ska upp rätt tidigt och åka på en snorkelutflykt!

Idag mötte vi upp Tove och Oscar på stranden och spenderade hela dagen där! Himla roligt sammanträffande att vi oplanerat befinner oss på samma ö samtidigt. Vi badade och solade hela dagen och det var så härligt.

Det thailändska nyåret är i full gång och det betyder fest och vattenkrig! Så rolig tradition att alla människor har vattenkrig tillsammans. Så jag och Cassandra köpte varsin vattenpistoler och var redo att vara med i leken. Dyngsura blev vi men så kul!

På kvällen mötte vi upp Tove och Oscar igen för ett glas på stranden. Så mysigt att sitta vid stranden på kvällen.

Igår tog vi färjan från Langkawi över thailändska gränsen till lilla ön Koh Lipe! Tycker väldigt mycket om ön redan nu. Det finns en gullig Walking Street och längs den finns det många mysiga barer och restauranger.

Just nu sitter vi och äter frukost på ett café och idag ska vi spendera dagen på stranden!

Igår så körde vi moppe till en annan strand här på ön, men den stranden var inte mycket att hänga i granen så vi åkte tillbaka till stranden som är där vi bor. Vi spenderade dagen på stranden, badade, solade och drack fruktsmoothie. Det är så sjukt varmt här dygnet runt så vi var båda väldigt trötta av solen och värmen. Även jag dricker bra med vattnet så blir man ändå väldigt lätt uttorkad.

Idag började jag dagen med en löptur på 5,5 km. Klockan var ställd på 07.00 och redan då var det så varmt ute. Men det är ändå en ganska bra tid att springa på eftersom solen inte riktigt har kommit fram. Så skönt nu efteråt!! Ska försöka att springa på mornarna så ofta jag kan och orkar för jag mår så himla bra av det. Det är så värt att gå upp lite tidigare för känslan efter träningen är grym.

Idag ska vi ta båten till Koh Lipe för att spendera några dygn där. Är verkligen taggad! Här på Langkawi är inte havet så turkost men det lär det vara på Koh Lipe, så vackert.

Idag började vi dagen med att sola och bada på stranden som bara är några minuters gång från vårt hostel. Så himla skönt i vattnet!

Annars så har vi hyrt en moppe och kört runt på ön. Vi körde till ett ställe som har en slags linbana som vi åkte med och man fick se världens utsikt över Langkawi.