Australien

06.15 imorse blev vi upphämtade utanför vårt hotell i denna lilla bil, eller stridsvagn som Linnea även kallade den.

Idag var det ju nämligen vår tur att besöka det omtalade Fraser Island! De bilder jag har på mobilen är tyvärr ganska tråkiga och dåliga och jag skulle vilja göra ett lite större inlägg om Fraser (kommer även en video därifrån senare) men för att detta ska gå behöver jag betydligt bättre wifi så detta inlägg får vänta tills vi kommit till Brisbane igen! Tills dess får ni nöja er med dessa bilder!

Gårkvällen spenderades på en fin restaurang med varsin söt jordgubbsdrink i handen, att det var väldigt bra wifi där skadade ju inte heller!

Idag har vi inte gjort många knop, det fick helt enkelt bli en riktig stranddag på main beach vilket vi inte tyckte var alltför hemskt... nu ikväll ska vi bara ta det lugnt och ladda upp inför en tidig uppstigning imorgon när vi ska till Fraser Island!

Från vår lunch tidigare idag.

Noosa main beach är helt klart vår nya favoritstrand här! Denna strand ligger alltså knappt 5 minuter med buss ifrån oss (busshållsplatsen ligger även precis utanför vårt hotell) så den är med andra ord perfekt! Till skillnad från igår på sunshine beach var det ändå ganska mycket folk här vilket vi tyckte var lite roligare, vågorna var även perfekta att bada i och vattnet var inte alls strömt! Hit kommer vi återvända många gånger till!

Dagen annars har varit ganska molnig men vi var inte sura för det, istället passade vi på att shoppa lite och även boka in en resa till Fraser Island på fredag vilket ska bli sjukt roligt!

Nu ikväll är planen att vi ska åka in till Noosa Heads igen för att sätta oss på ett mysigt ställe vi hittade igår och testa någon drink där!

Onsdag idag vilket innebär en vecka kvar i Noosa! Vi har dock väldigt mycket vi vill hinna med innan vi åker tillbaka till Brisbane, så idag ska vi åka in till Noosa Heads för att leta upp ett informationscenter där vi ska försöka boka in oss på en endags-tripp till Fraser Island bland annat! Sedan blir det förmodligen lite bad på Noosa main beach! Ha en bra dag allihopa!

Australien

Denna dag började i vanlig ordning med en morgonpromenad! På vägen tillbaka mot hotellet passade vi även på att handla lite mat inför veckan. Dock gick brandlarmet igång och vi var tvungna att utrymma affären precis när det var vår tur i kassan... Men vi behövde faktiskt inte stå och vänta så länge utan kunde ganska snart återgå till att betala våra saker!

11.11 gick bussen mot Sunshine beach som vi hört väldigt mycket om innan och därför sjävklart ville besöka! När vi gått av bussen fick vi gå en stund för att komma fram till stranden. Väl på stranden upptäckte vi att det var helt tomt med människor, så vi hade inget annat val än att ta oss till en annan del av stranden längre bort där det fanns badvakter och flaggor som visade vart man fick bada. Denna promenad i 35 grader i vad som kändes som flera timmar var ingen höjdare. När vi sedan väl kom fram var det väldigt fint och härligt på många sätt, men det man inte heller ser på bilderna är att det blåste halv storm och vattnet var även väldigt strömt så vi kunde inte riktigt bada heller vilket var lite tråkigt... Det var roligt att ha varit på sunshine beach och sett hur det är, för det är ju ändå väldigt fint men vi kommer nog inte åka dit igen. Känns som det finns minst lika fina stränder häromkring som även är mer lättåtkomliga!

Efter några timmar åkandes på både tåg och buss kom vi äntligen fram till Noosa! Klockan var väl runt 12 när vi kom fram så efter en oerhört uppskattad pizza-lunch vid den magiskt fina floden var vi ganska snabba på att hoppa i hotellets pool!

Noosa liknar verkligen ingenting annat som jag sett förut, det är en fantastisk klarblå (tror det är?) flod som slingrar sig runt hela staden, vattnet är så fint så man dör typ... Jag tog denna bild förut men det gör den verkligen inte rättvisa!

Det enda som varit en besvikelse här är det oerhört dåliga wifi som hotellet erbjuder... man fick en viss "surfpott" och när den är slut är den slut liksom. Det tråkiga var bara att den tog slut på en timme typ... Så igår var vi faktiskt lite deppiga då vi redan vid 4 stod utan något som helst internet. MEN vi är ju inte de som ger upp i första taget...så vi tog oss ut och letade upp ett väldigt bra fungerande wifi utanför en tandläkarklinik cirka 9 minuters gångavstånd från oss, så där kommer vi förmodligen hänga en hel del den kommande veckan!

Tyvärr så kommer ju detta gå ut över bloggen en del men jag ska försöka blogga minst en gång om dagen i alla fall! Jag hade en roomtour-video från vårt förra hotell som jag skulle lägga upp i ett inlägg igår men den får helt enkelt vänta till typ nästa vecka!

Australien

Efter fyra dagar i Brisbane är det nu dags att dra vidare till nästa ställe som är Noosa, där vi stannar i 9 dagar! Om en stund ska vi gå upp och fixa iordning det sista av packningen, äta frukost och sedan dra oss mot centralen (som vi smidigt nog även bor grannar med) där ska vi först ta ett tåg till Nambour, vilket tar ungefär 2 timmar, och sedan byter vi till buss mot Noosa!

Australien

Denna dag har vi hunnit med en hel del! Vid 10 blev vi upphämtade av Marie som tog oss till Redcliffe som är ett ställe cirka 40 minuter från Brisbane. Först gick vi runt och kikade på en mysig marknad med alla möjliga grejer, allt från julstrumpor till hundar till holländska pannkakor. Inga julstrumpor för vår del men några pannkakor fick vi i oss! Sedan gick vi ner till stranden för vårt första dopp i havet på denna resa. På vägen hem svängde vi även förbi IKEA för lite mat-shopping, så ikväll blev det först köttbullar till middag sen lösgodis till efterrätt.

Godmorgon!
Klockan är lite drygt 7 på morgonen här, borde egentligen sova i någon timme till men det kommer nog inte gå. Sååå jag tänkte att jag skulle passa på att blogga istället och berätta om hur vår kommande dag kommer se ut! Nu om en stund tänkte jag äta lite frukost, sedan ska jag dra med mig Linnea ner till gymmet här som verkar ganska bra, runt 10 sen kommer förmodligen Marie och hämtar upp oss och resten av dagen är jag inte helt hundra på vad vi ska göra då Marie nog gjort upp lite planer! Kommer hur som helst bli en väldigt rolig dag då vi ska lite utanför Brisbane centrum, skönt att inte bara hänga i Southbanks pool hela tiden hehe...

Nog om min dag, fler inlägg kommer upp senare idag, kameran ska med idag också så jag hoppas på lite bättre bildkvalité!

En bild från igårkväll när vi sträck-kollade tre avsnitt av julkalendern som vi hade missat! Ändå väldigt mysig hittills tycker jag!

Australien

Efter vi badat och solat i några timmar drog vi oss hemåt igen. Planerna för kvällen var egentligen att först gå ut och handla lite mat och därefter gå ut på en restaurang. Inget av det hände dock då det drog in en "thunderstorm" här vilket innebar att det började blixtra och åska jättemycket samtidigt som det blåste och spöregnade, så vi blev kvar på hotellrummet istället där vi lade oss i vår stora säng för att titta på blixtarna. Klockan är bara nio på kvällen här men både jag och Linnea är supertrötta så vi ska nog faktiskt sova nu ändå. Detta blir sista inlägget för idag! Godnatt