Australien

Nu är klockan drygt halv 8 här i Sydney. Vi kom hem för en stund sedan efter ytterligare en riktig turist-dag på Sydneys gator! Som jag nämnde igår så har vi gått över Sydney Harbour Bridge, vi passade även på att promenera en stund i Royal Botanic Garden då vi ändå var i närheten (botanic garden ligger typ bakom Operahuset) Vi har tänkt att vi ska gå dit någon kväll för att ha en mysig picknick då man får väldigt fin utsikt över Sydneys skyline!

Här är vi påväg upp till bron.

Så himla fin utsikt härifrån!

Här är vi i The Rocks (var även här vi åt idag) som är lite som Sydneys "gamla stan", finns många mysiga restauranger här, väldigt mysigt att bara strosa omkring i!

Här strosar vi omkring i Botanic Gardens..

Mrs macquaries point heter udden man går mot för att få den här fina utsikten (detta är då platsen för picknicks) Kommer förmodligen bli ännu finare på kvällen också.

Australien

Denna dag har varit väldigt lugn för vår del, nu på eftermiddagen var vi och handlade och köpte med oss lite söndagsmys hem så vi har spenderat eftermiddagen med att kolla på serie och äta godis hehe

Imorgon ska vi förmodligen ta en promenad över Harbour bridge och sedan ta en lunch på stan! Sedan måste vi även börja packa ihop våra saker då vi byter lägenhet på tisdag. Ska bli roligt med något nytt faktiskt! Men mer uppdatering kring lägenhetsbytet blir det på tisdag, nu ska vi strax sova, natti!

Australien

Lördagen bestod av strandhäng i Watson's Bay (som för övrigt var väldigt mysigt!) följt av en hemmafest i Bondi senare på kvällen!

Här på väg till Watson's bay med båt.

En dålig bild av mysiga Watson's bay!

Vår middag bestående av pizza på tortillabröd!

Australien

Vi kom precis hem från centrum då vi spenderat de senaste 3 timmarna i biomörkret. Vi kollade på filmen SING, och den kan jag verkligen varmt rekommendera! Den var så himla härlig och mysig på alla sätt, så GÅ OCH SE DEN!!! Det var tur att filmen var bra också för herregud vad dyrt det är att gå på bio här... 150 kr för en biljett, kändes ändå lite överdrivet tyckte vi, det var inte superfräscht i biosalongen heller så detta var nog första och sista gången vi kollar på bio här i Australien!

Australien

Idag har det redan hunnit bli fredag för vår del här i Australien! Tillskillnad från vår gårdag kommer nog detta bli en betydligt lugnare dag. Ooooch då ni inte vet vad vi hade för oss igår tänkte jag göra ett inlägg som mest kommer handla om gårdagen!

Igår tyckte vi att det var dags för att turista lite igen, såå vi bestämde oss för att spenderade förmiddagen på Australian museum! Det fanns allt möjligt där b.la. mycket historia om Australien som var väldigt intressant (då man som svensk inte har någon koll överhuvudtaget upptäckte vi) det var väl lite som naturhistoriska museet i Stockholm skulle jag säga med uppstoppade djur, dinosaurieskelett och ja ni kan nog tänka er, fanns en hel del att gå runt och kika på helt enkelt!

Efter vår lilla museitripp promenerade vi runt i Hyde Park och sedan satte vi oss på ett mysigt Café i utkanten av parken för en fika (där jag åt en otroligt god blueberry muffin... TIPS om ni har vägarna förbi så att säga..) kommer givet gå tillbaka dit för att äta den igen hehe... Efter fikan blev det inte helt otippat en shoppingtur i centrum!

När vi kom hem började vi direkt med middagen, som faktiskt blev en av våra bästa hittills (!) klyftpotatisarna var drömgoda verkligen... Sedan satt vi i några timmar på balkongen med en flaska vin och musik i bakgrunden för att sedan runt 11 bli upphämtade av en Uber som tog oss till klubben Ivy som på torsdagar tydligen är stället ALLA går till, och det var ingen underdrift för det var sjukt mycket folk, väldigt roligt dock! Runt 4 någon gång landade vi sedan i sängarna här hemma..

Det var vår gårdag! Idag är vi lite trötta, Linnea har inte ens vaknat än, men vi ska väl strax äta frukost sedan är planen att vi ska ta oss till Watsons bay! Nu ska jag sätta punkt här, blev längre än jag räknat med. KRAM

Australien

Här har det stått tomt de senaste dagarna, så nu tänkte jag göra en liten uppdatering över vad vi gjort!

Tisdagen låg vi typ inne hela dagen och gjorde upp planer för kommande veckor, vi köpte bl.a. Biljetter till en show i Sydneys operahus och till en Cricketmatch nästa vecka!

Detta är en av de få bilder jag tog i Tisdags, på vår middag hehe

Onsdag (igår) åkte vi till Manly Beach, då det var 39 (!!) grader här igår passade en stranddag väldigt bra! Här är några bilder från båten som vi tog dit, man fick en väldigt fin utsikt över Sydneys skyline och operahuset!

Idag är det inte lika varmt som igår så vi har tänkt att vi ska ge oss ut och besöka lite olika museum här i Sydney. Först på listan står Australia Museum!

Över här är bilderna från Manly Beach.

Australien

Idag fick precis som igår bli en beachday. Vi åkte tillbaka till Bondi även idag då vi tyckte det var väldigt härligt där! Är sjuuukt mycket folk men det märks typ inte på något konstigt sätt, så vi trivs väldigt bra där! Vi pallrade oss inte hem förrän vid 6 någon gång... nu har vi annars varit ute och handlat en sväng och ätit kvällsmat, snart väntar en filmkväll med popcorn!

Australien

Dessa bilder är från förut idag då vi gjorde vårt första besök på Bondi Beach! Våra hop on hop off-kort gällde till 11.10 idag så vi passade på att åka med lite på "Bondi" turen och hoppade sedan av vid Bondi Beach bara, väldigt smidigt!

Australien

Inser att jag även idag ligger efter med bloggen då jag i detta inlägg precis som igår kommer skriva om gårdagen hehe... Hur som helst bestod gårdagen av mycket åkande fram och tillbaka på Sydneys gator då vi var ute hela dagen och åkte på en Hop on Hop off- buss. Vi hoppade av på flera olika ställen och gick runt och strosade, åt glass och lunch och tog en himla massa bilder! Jag har gjort ett urval här nedan, kommer förmodligen ploppa upp bilder från denna tur lite här och där i framtida blogginlägg. Denna tur var i alla fall supermysig och verkligen så himla värd att göra då man fick lite mer "grepp" om staden. Vi fick även många bra tips på ställen som vi kan besöka under denna månad vi har kvar här. Summeringen var en asbra dag, som dock tömde ut oss fullständigt på krafter så vi slocknade ganska mycket tidigare än vad som var tänkt...