Jag tog ganska många bilder igår så tänkte att jag lika gärna kunde lägga ut några fler! Mamma tycker det är så roligt när jag lägger ut bilder så det här är till dig mami❤️

Min dag började med ett springpass, tänkte skriva att det var ett "härligt springpass" men ändrade mig pga det är så sjukt branta backar här så det var skitjobbigt... fick även ont i mitt knä efteråt så det var väl inte superlyckat, menmen ska ändå försöka fortsätta springa så mycket jag kan och se vad som händer haha

Här är mina nya löparskor jag köpte när jag var hemma i Sverige btw!

Efter mitt springpass åkte vi till två nya stränder. Vid den sista åt vi även lunch på ett ställe med en fantastisk utsikt, jag menar kollaaaa

Nu tittat vi på tv och om en stund ska vi äta middag, och det var allt för denna gången från Sardinien- Imorgon väntar Santa Margherita!

Efter vår sista långa stranddag på Sardinien hamnade vi här ute på kvällen för en middag. Terrassen här är superhärlig, väldigt italiensk på något sätt och med utsikt över det turkosa havet.

Har inte så mycket att skriva om idag, skriver ju varje dag att jag är på stranden vilket kanske inte är så roligt att läsa om, så här kommer bara några bilder från dagen istället!

Heeej på er!
Denna dag har varit en riktig stranddag, väldigt härligt för min del att få tillbaka lite solbränna då det mesta försvann efter två veckor i Sverige haha...

Ikväll är jag barnvakt och barnen har varit jätteduktiga så jag är väldigt nöjd! Imorgon väntar ännu en dag på stranden, denna gång en ny strand som jag aldrig varit på innan så det ska bli roligt!

Ha en superhärlig helg allihopa!

• Milano

Idag är det torsdag och imorgon har jag redan spenderat en vecka här på Sardinien. På tisdag går planet tillbaka fastlandet, dock inte till Milano utan till Genova där vi ska spendera några dagar i Santa Margherita innan vi åker tillbaka till Milano.

När jag kommer tillbaka till Milano har jag bara en månad kvar här i Italien innan det är dags för mig att åka hem... det känns verkligen heeelt sjukt...

Ska verkligen försöka ta tillvara på all tid jag har kvar här för snart sitter jag på planet hem till Sverige igen.

Idag har jag varit ledig, jag gick ner till stranden en stund på förmiddagen för sol och bad och efter några timmar där gick jag upp för att göra lunch. Är lite osäker på när familjen kommer tillbaka idag men fram tills dess ska jag i alla fall ta det lugnt och chilla här hemma.

Ha det så bra allihopa, kramis

• Milano

Igår var vi ute med båten hela dagen, vi åkte till massa fina ställen och för mig som hittills spenderat större delen i huset (då jag varit sjuk) var det jätteroligt att få se lite mer av Sardinien!

• Milano

Alltså huuuur fint är det här???

Idag var min första dag på stranden. Vattnet här är helt fantastiskt, världens finaste turkosa färg... jag hade tänkt springa en hel del här på Sardinien men får nog tyvärr vänta lite med det tills min penicillinkur är över. Tänk liksom att gå ut tidigt på morgonen och få springa med detta som utsikt...

• Milano

Hej på er! Tänkte dra lite kort vad jag haft för mig senaste dagarna:
I fredags satte jag mig på planet som skulle ta mig till Sardinien (med stopp i Prag där jag hade mellanlandning)

När jag landade på Sardinien visade det sig att min familj fastnat på Korsika då färjorna inte kunde gå på grund av för mycket blåst, så jag fick ta en buss från flygplatsen till det stället vi skulle bo på, blev sedan upphämtad av en kusin som körde mig till huset. Senare på kvällen fick jag följa med alla kusiner ut och äta vilket var mysigt, alla var så himla snälla och hjälpsamma så allt gick väldigt bra trots omständigheterna! Somnade sekunden jag lade mig i sängen haha hade ju trots allt varit uppe sedan 03.30...

Dagen efter började färjorna gå igen så familjen kom hit någon gång efter lunch! Kvällen/natten var dock ingen höjdare för min del, fick för andra gången i mitt liv njurbäckeninflammation... började göra ganska ont så fick åka in till en vårdcentral så jag kunde få penicillin, sååå nu håller jag för tillfället på att knapra penicillin och ska göra det i 3 dagar till.

De senaste två dagarna har jag alltså tagit det ganska lugnt och vilat mest, det penicillinet jag tar ska man vara försiktig att vara i solen med så det är ju ingen jättebra matchning med att man är på soliga Sardinien... men imorgon ska jag nog följa med till stranden!

Nu ska jag fortsätta läsa min bok som jag började med förut, vi hörs!

AND I'M BACK
Eller ja tanken är att jag ska vara tillbaka i alla fall... hehe...

Sjukt hur lång tid jag varit borta härifrån, jag hade ändå planerat att jag skulle blogga hela tiden så att jag skulle kunna gå tillbaka och titta på vad jag gjorde under min tid i Milano. Wow vad dåligt det gick med det haha... Mycket har hänt sedan jag senast skrev här. Jag har bl.a. :

Hängt en hel del med Victoria, hennes vänner från Göteborg var även här en helg så då festade vi en hel del och hängde på restaurang och åt god mat i Brera!

Några dagar senare blev jag medbjuden att gå på Coldplay på San Siro med en gammal barndomsvän från Sverige! Det var sjuuuukt mäktigt, har inte varit på många konserter i mitt liv med denna tar nog lätt förstaplats ändå!

Jag har även spenderat en hel del tid i Santa Margherita och tagit hand om barnen vilket har varit väldigt mysigt!

Jag har hängt en hel del på gulliga fik och pluggat i ett av mina favoritområden Brera, är sååå himla mysigt där! Titta liksom vilka fina gränder...

Åkte till Portofino över dagen med Victoria, det var aaaasvarmt den dagen så efter några timmar strosande i Portofino (som för övrigt är betydligt mindre än man tror) åkte vi till Santa Margherita som ligger precis bredvid och solade och badade resten av dagen! Detta var verkligen en så härlig dag!!

Den 26 juli gick planet från Linate hem till Sverige där jag hade två veckors semester att se fram emot!

Jag åt farmors köttbullar (inte bara en utan två gånger) Vi var på Skara Sommarland med vår kusin Ebba som sov hos oss några dagar, jag var på Håkan med josse och Linnea (!!) vi åkte på familjeutflykt till Läckö slott, jag hade vinkväll med alla mina fina vänner (<3), gick ut på krogen en del, fikade med Linnea, åt glass i Hjo, tränade och fick återigen bekräftat att pappa gör väääärldens godaste mat...

Hade 2 fullspäckade veckor hemma men ack så bra de var. Nu tror jag inte ni orkar läsa mer då detta inlägg blev fruktansvärt långt... Just nu befinner jag mig i alla fall på Sardinien men mer om det i ett senare inlägg!