Träning, Tävlingssatsning

OJ vad jag crashade efter kvällens cardio... pga det dåliga vädret så bestämde jag mig för att ersätta mina promenader med cardio på gymmet och såklart drog jag på lite extra och körde 50 min cykel-intervaller, lite sådär lämpligt på min vilodag... Vilodagar är inte min grej haha! Det resulterade dock i att jag totalcrashade när jag kom hem, blev helt superdietig och låg men det hör väl till diet när man är 4,5 veckor ut I guess?!

Nu ska jag bädda ner mig och kolla på film och invänta nästa måltid!

Likes

Comments

Träning, Tävlingssatsning

God dag finisar!
Började dagen med ett härligt intervallpass på gymmet, denna gången på fastande mage dessutom! Först körde jag två tabatas med kettlebell (bränner helt galet i gumpen), följt av 40 min gång i maxlutning på 75% av maxpuls, därefter blev det ännu en tabata och sist men inte minst en härlig mix av magövningar!
Nu har jag precis avnjutit min frukost på gymmet och sitter med kaffen i handen.

Om ca 1 h kommer min kära vän Anna hem till mig, som syr mina bikinis till tävlingarna! Ska äntligen få testa en bikini och jag är sååå förväntansfull!

Likes

Comments

Kost, Recept, Tävlingssatsning

Igår och idag har jag haft sk refeed vilket innebär att jag äter MYCKET mat, speciellt kolhydrater under dessa två dagarna. Min frukost under denna typen av dag består av äggviteomelett och majskakor, lunchen är en himmelsk blandning av grönsaker, quinoa och kyckling och sedan äter jag ett underbart gröt-mellanmål som toppas med bla kasein (DETTA från SOLID Nutrition) . Måste verkligen slå ett slag från kaseinet, det är så otroligt gott och liksom.. lent i munnen! Älskar konsistensen och för er som gillar att göra casein-fluff så funkar detta helt galet bra till det!

Nu har jag hela två mål kvar att äta idag och jag ser speciellt fram emot kvällsmålet, som kommer att bestå av bla massor av kvarg! MUMS!

Likes

Comments

Att varje dag innan frukost få njuta av frisk luft och sol värmer något otroligt hela vägen in i själen. Jag har kommit på mig själv flertalet gånger nu den senaste veckan med att gå och le för ingenting under mina promenader och emellanåt bara stanna upp för att njuta av solens strålar mot mitt ansikte.

Mina morgonpromenader kommer definitivt bli någonting som jag kommer att fortsätta med efter tävlingarna, som nu bara är 5 veckor bort.

Likes

Comments

Kost, Tävlingssatsning

Förra helgen vid den här tiden var min fina vän Nettan och gosade hemma hos mig, med en god portion enchilada framför Melodifestivalen!.
Något som jag älskar med mitt nya kostschema är att måltiderna är så fantastiskt goda, jag menar.. Kolla bara bilden nedan, hur gott!? Det går att göra världens mysigaste middagar hemma åt kompisar och det behöver inte längre vara så "tråkigt" och enformigt att dieta, love it!

Nu har jag ett mål kvar idag, bestående av bla massor med havregryn och kvarg. Vanligtvis har jag havregrynen som topping på kvargen men idag tänkte jag lyxa till det lite och göra gröt. Mums!

Likes

Comments

Coachning, Tävlingssatsning

Även om jag valt det själv så tänker jag absolut inte sticka under stolen med att det här med tävlingssatsning är otroligt slitsamt för både kropp och knopp emellanåt. Att äta mindre energi än vad kroppen gör av med (och ganska mycket mindre) sätter ibland sina spår på humör, energinivå och fysisk förmåga, något som på senare tid blivit mer och mer påtagligt.

Ibland är hjärnan så seg att jag knappt klarar av att räkna ut vad 1+1 är medan den andra dagar kan vara extremt klar och kvick och sträckläsa litteratur i timmar. Humöret kan svänga över bara ett par timmar och ibland blir jag helt tom i skallen medan jag vid andra tillfällen kan sitta och gapskratta under flera timmar i sträck. Kroppen samarbetar ibland superbra, så bra att jag sätter nya personbästa i gymmet medan den vid andra tillfällen bara vill ligga kvar i sängen och värka.

Dessvärre är det många som inte är medvetna om och missar dessa potentiella omställningar när de påbörjar en tävlingsdiet. Att vara beredd på att bli en person som man själv inte känner igen ibland kan vara svårt och många gånger uppstår en chock när man kommer på sig själv med att inte vara den man var för bara några månader sedan.

Tack och lov var jag någorlunda medveten om dessa saker innan jag påbörjade tävlingssatsningen och kan därmed krypa ut ur mig själv ibland och se på det hela ur ett objektivt perspektiv, bla tack vare att jag jobbar med just coachning. Just nu tar jag helt enkelt en dag i taget och bearbetar varje dag för vad den är, en milstolpe på vägen mot det stora och slutgiltiga målet.

Likes

Comments

Kost, Träning, Tävlingssatsning

Hej finisar!
Idag och imorgon finns jag i Tillskottsbolaget Butik i mysiga Halmstad! Om någon har vägarna förbi så kom inom och säg hej och gosa med mig lite, det blir lite ensamt här emellanåt ;)


Igår lyxade jag till min frukost och gjorde det riktigt alla hjärtans dag-mysigt för mig själv med tända ljus framför tvn. Att ta sig tid att göra det där lilla extra för sig själv är faktiskt underskattat tycker jag.

Brände sedan av 30 min på crosstrainern efter ett överkroppspass och herregud vad slut jag vart efter det! Det nya träningsschemat suger verkligen musten ur mig TOTALT, love it! Tidigare upplägg i min träning har inte varit lika utmanande, även om jag tagit slut mig och varit apatisk efteråt så rör verkligen det nya schemat om i grytan och jag möter dagligen en ny typ av utmattning som jag inte känt på oroligt länge. Jag har 6,5 veckor kvar fram till första tävlingen och jag är övertygad om att mina nya scheman som Erik Lindqvist lagt upp kommer att göra susen för min fysik.

Likes

Comments

Kost, Tävlingssatsning

Idag är det dags för Team Tillskottsbolaget att ha den allra första teamträffen här i Gbg! Rebecka som är med i teamet har bott hos mig under helgen och idag kickade vi igång dagen med 70 min PW ute i ett vackert Göteborg, följt av mysfrulle framför "Nyhetsmorgon". En bättre start på en söndag mao.

Min nya frukost enligt det nya schemat består av en italiensk omelett, fullproppad med olika kryddor, champinjoner, lök och tomat! Till detta blir det alltid en stor kopp med svart kaffe, kärlek.

Nu är det dags för mig att ordna upp det sista inför dagens träff. Ha en underbar dag och stor kram på er!

Likes

Comments

Coachning, Kost, Träning

Denna veckan har varit ganska omtumlande och en hel del förändringar har gjorts i mina planer mot scenen.
Igår påbörjade jag ett helt nytt kost-och träningsupplägg som grymma Erik Lundqvist står för, som är en otroligt kompetent coach och jag ser verkligen fram emot att jobba med honom nu de sista 7-9 veckorna! Blev positivt överraskad när jag fick kostschemat och nu är jag mer taggad än någonsin på att visa vad jag går för.
Vågen visade imorse en mycket lägre vikt än tidigare vilket för min stressade diethjärna var en riktig fröjd.

Idag befinner jag mig i Tillskottsbolagets butik i Halmstad, så jag skickar massa varma kramar till er härifrån och önskar er en fantastisk dag!

Likes

Comments

Träning

Gårdagen bjöd på ett äckligt bra benpass med massor av basövningar och tunga set. Såhär såg upplägget ut:

Backsquats 2x15 + 4x10

Sumo deadlifts 5x 8-12

Hip thrust 5 x 12-15

Romanian deadlifts 5 x 12-15

Hip abcution 5x12-15

Standing calf raises superset seated calf raises 5x20


Efter detta kunde jag knappt gå och var tvungen att sitta i sofforna i en halvtimme innan jag kunde rör mig haha! Kan lova er att det känns något enormt i benen idag, and I love it!

Nu ska det iväg och storhandlas, hoppar nämligen på ett helt nytt upplägg idag men mer om det senare!

Likes

Comments