View tracker

Kost, Recept

Ett snacks som jag och min äskade mamma för några veckor sedan fick mersmak för i London var kålchipsen! Till min förtjusning går det ju att göra dessa underbara kålchips hemma själv, bara man får tag i färsk svart- eller grönkål och har en ugn!

How to: tvätta av den färska kålen och klipp den i mindre bitar, lägg sedan bitarna på ett ugnsgaller och strö över örtsalt. Baka i 125 grader tills chipsen är torra och krisipga! Hur enkelt!?

Puss på det!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Träning, Coachning

Den senaste tiden kan sammanfattas med blod, svett och tårar (både bra och dåliga tårar). Livet har som vanligt gått i 120 och ibland har jag inte ens haft tid att sova. Nu är dock min PT-tjänst på NW helt slut och alla klienter som jag coachar har nu tävlat, vilket betyder att det också blir lite lugnare tider för mig.

Nu i helgen var det Decembercupen i Lund och det blev en hel våg av pokaler!

  • Alexandra som jag coachar knep en bronsplats på sin debut i bikini fitness,
  • Joel som jag också coachar i Mens Physique plockade en bronspokal på lördagen och en 4e placering på söndagen
  • Jeanette som jag poseringscoachat kammade hem silverpokalen i sin klass i bikini fitness
  • Angelica som jag coachat gick dessvärre inte vidare då hon kom ut lite för hård och lite för biffig (hehe) MEN hon såg helt fantastisk ut och gjorde så otroligt bra ifrån sig, hon var nöjd och därmed är jag också hur nöjd som helst!

För att sammanfatta denna underbara helg bjuder jag på ett bildregn utan dess like! (och läs längst ner om den sista bilden)

SENASTE HELGEN I BILDER:



Den sista bilden är tagen precis när Alexandra kom ut från scen, med pokalen i högsta hugg och Jeanette står och väntar på henne med kladdkakan och en sked! Reaktionen från alla var bland det sjukaste jag varit med om, bikinitjejerna som precis plockat hem världens pokaler står två sekunder senare och storgråter över en kladdkaka! Jag står bakom med telefonen i högsta hugg och filmar detta samtidigt som jag själv står och gråter av lycka för tjejernas framgångar haha! Det finns inga ord för den här stunden, den kommer för alltid att finnas i mitt hjärta!

Likes

Comments

View tracker

Träning

Igår var det ett benpass på schemat, något som varje gång genomförs med en otrolig hatkärlek. Just detta passet hade mycket fokus på baksida och det brände som bara den i mina hamstrings.

Just nu består mina benpass av massor av set och högreps, något som verkligen har skakat om min träning! Tidigare körde jag mest 6-8 reps x 4 och nu är det mer regel än undantag att köra 20 x 5, vilket jag har märkt har lett till en grym utveckling. Ibland blir styrkan lite drabbad och vikterna får sänkas till minivikter men ibland är det precis som att styrkan har fått världens skjuts och jag är starkare än någonsin. Helt otroligt så spännande det är det här, vad man kan åstadkomma med sin kropp genom lite förändring...

Idag bär det av upp mot Göteborg igen så nu måste jag ta och packa ihop mitt pick och pack. Puss och kram!

Likes

Comments

Kost, Recept

Efter att fått nyheten om att det tydligen var ok att inkludera champinjoner i mina måltider så har jag gått bananas på dessa! Hur gott är det inte?! Så till mina kyckling& sötpotatis-mål idag har jag stekt champinjoner och serverat detta på en stor bädd av bladspenat och andra grönsaker.

Brysselkålen är ännu en sådan där härlig liten grönsak som poppar upp i färsk form i affärerna just nu och gör man på rätt sätt blir de så otroligt goda! 

Mitt dietschema har ändrats denna veckan också och jag har nu ett ännu mer varierande schema, där jag äter enligt tre olika scheman för olika dagar. Det blir spännande att se vad som har hänt med kroppen på måndag, då jag som vanligt har formcheck!

Likes

Comments

Träning, Utbildning

Hallå där!
Ännu en gång har jag i princip inte ens tid för att sova, så jag har flytt Göteborg och spenderar helgen nere i Lund hos min älskade mamma där jag får lugn och ro.

Mailen rinner nästan över av ansökningar till Team Tillskottsbolaget och handläggningstiden har blivit lång då jag inte hinner med att svara på allt varje dag, Sjukt kul att intresset är så enormt inför nästa år, kommer bli hur grymt som helst!

Ovanpå en överfull mailinkorg har jag tenta på måndag och många klienter som snart ska tävla! Ja, livet går i 110 med andra ord.

Det är sjukt skönt att komma hem till mamsen och bara kunna släppa all stress som annars blir när man bor i världens minsta lägenhet och knappt har plats att röra sig på. Hemma hos mamma kan jag ta en avkopplande paus i plugget/jobbet och landa i mig själv emellanåt, något som är välbehövligt.

Likes

Comments

Idag tog jag steget att säga upp min PT-tjänst på Nordic Wellness, ett beslut som känns helt rätt om än tråkigt.

Det var dags för mig att inse fakta; jag studerar trots allt på heltid, driver eget med personlig träning, kostrådgivning och coachning samt jobbar som teamansvarig åt Tillskottsbolaget och alla dessa sysslor ihop med PT-tjänsten har sakta men säkert ätit upp mig. Min kropp har börjat säga ifrån, min sömn har drabbats och psyket har fått ta smällar konstant av den pressen jag känt från alla olika håll.

Att nu säga upp mig var inget lätt beslut men som sagt, det känns helt rätt! Nu kommer min tid att spenderas på saker och ting som faktiskt är investeringar i mig själv och min framtid.

Ibland är det viktigt att bara kliva ut ur sig själv och försöka se lite objektivt på situationen, något som jag vet med mig att jag har väldigt svårt för. Så för mig var detta verkligen ett stort kliv och ett steg i rätt riktning.

Likes

Comments

Formcheck, Invägningar, Kost, Träning

Varje måndag morgon har jag formcheck/update med coachen, där jag skickar in formbilder och vikt! Denna veckan var jag övertygad om att jag skulle ha gått upp i vikt och "fläskat till mig" då jag varit sängliggandes i 4 dagar men nej där hade jag fel, jag hade tappat 0,2 kg! Även om det inte är så mycket så är jag positivt överraskad och nöjd över att det faktiskt inte var så illa som jag trodde att det skulle vara.

Nu har jag följt detta kost- och träningsschema i nästan 10 veckor och på dessa veckor har jag nu tappat 6 kg, vilket jag är supernöjd med!

Likes

Comments

Många har frågat hur min kost ser ut just nu med tanke på att det är "diet" och jag har tappat ganska ordentligt i vikt och framför allt fett. För att förklara läget så är det inte jag själv som lägger upp min kost utan jag har sedan i slutet av augusti en coach som sköter upplägget åt mig och det passar mig som handen i handsken!

Nu har jag bytt schema 3 gånger och för tillfället kan mina måltider se ut som nedan på bilderna. Varje dag består av måltider ca var 3e timme och det är inte lite mat jag får i mig om dagarna! I början av denna diet så fick jag knappt ner all mat, då det för mig var väldigt stora mängder men nu har jag börjat vänja mig mer och kan faktiskt tom bli hungrig emellanåt!

Jag håller kosten väldigt strikt och gör allt i min makt för att jag ska kunna kliva upp på scenen i vår och tävla, något som tydligen inte alls var lika självklart som jag trodde. Håller tummarna och jag hoppas verkligen att allt går vägen!

Likes

Comments

Träning

Hej godingar!

Idag känns allt tack och lov bättre och efter en heldag i skolan med seminarium om vitaminer och mineraler så är jag supertaggad på att ÄNTLIGEN dra till gymmet och köra veckans första pass, efter att ha varit sängliggandes i alldeles för många dagar. Jag kommer dock bli illa tvungen att börja väldigt försiktigt, så det blir inget benpass idag inte, utan istället armar och axlar! Det är ju alldeles för vanligt att man efter att ha varit sängliggandes får för sig att dundra på allt vad man kan i gymmet vilket kan sluta i total katastrof, så att trappa upp sakta men säkert känns som en bra plan.

Sitter just nu och kränger i mig en matlåda med torsk och ris och det känns verkligen grymt att (förhoppningsvis) vara back on track igen!

Likes

Comments

Kost, Recept

Varje morgon har jag, i mitt kostschema bland annat blåbär, äggvita och havregryn! Först tänkte jag "jaha då blir det äggvitegröt med blåbär på varje morgon det närmsta halvåret" men med lite fantasi har frukosten nu blivit något som varierar från dag till dag!

Idag blev frukosten inget mindre än blåbärspaj med vaniljfluff till! MUMS!

How to:

BLÅBÄRSPAJ:

  • Sött ugnen på 200 grader
  • Gör en gröt av 30 g havregryn, 90 g äggvita och vatten i kastrull.
  • Lägg 50 g blåbär i botten av en liten ungsform, strö på 1 tsk sötströ, 1 krm vaniljpulver och 1 tsk kcalfri syrup (jag använde mig här av Monin's lightsyrup med caramelsmak men det går lika bra med Walden Farms pancakesyrup).
  • Täck sedan blåbären med gröten och grädda sedan i ugnen i ca 20 min tills ytan blivit lite gyllenbrun.

VANILJFLUFF:

  • Vispa 60 g äggvita stenhårt med elvisp (så att du kan vända upp och ner på bunken utan att äggvitan rör sig)
  • Tillsätt 1 krm vaniljpulver och 1 msk kcalfri syrup och vispa igen med elvispen tills du fått ett jämnt fluff

TADA! Så har du fått en supergod efterrätts-frulle!


Näringsvärde på HELA kalaset:

  • Kcal 280
  • Protein: 25,1 g
  • Fett: 3,8 g
  • Kolhydrater: 32,6 g
  • Fibrer: 6,6 g


Likes

Comments