View tracker

Jag nöjde mig tydligen inte bara med ett morgon pass igår. Nej men Daniel kom hit och utbrast att han behöver köra ett till överkropps pass denna veckan. Så slutade med att vi drog till Nordic runt 20.00 igår kväll. Vi körde bänk först jag körde på 30kg för jag är klen haha. Men Daniel gjorde nytt PB på 95kg!! Så grym. Det körde vi 5 reps x 6 sets. Sen körde Daniel chins men detta hade jag då redan gjort på mitt morgon pass. Medans så tränade jag lite på min dips teknik. Tog då hjälp av ett gummiband. Sedan körde Daniel militärpress som jag också gjort om morgonen. Han började på 10 reps x 3 sets sen ökade han vikt och la 5 reps x 4 sets. Jag körde även hantelflyes för axlarna 4kg 10 reps x 4 sets.

Sen kände vi oss hyfsat klara då klockan började närma sig 21.30 och vi blev jätte trötta. Dock det som är så underbart med att träna på udda tider alltså typ sent en fredagkväll (när alla sitter hemma och myser) då är det nästan tomt. Du behöver inte känna dig ivägen eller att du måste vänta på att någon ska bli klar med sin sak. Du kan nästa bara gå runt och flumma lite.

Men nu ska jag försöka få liv på den sovande saken berivd mig. Så taggar vi för benpass sen!!

Likes

Comments

Klockan ringde 07.15 även om jag börjar 12.35. Utan under denna morgon då istället för att sova försöker jag och min kompis att dra och träna. Idag blev det ett snabbt överkropps pass med bara chins och militärpress. Chins är bra för biceps och övre ryggen. Kör den 10 reps x 4 sets med gummiband. Militärpress är bra för framsida axel och triceps! Den gjorde jag samma ska med 10 reps x 4 sets. Detta blev inte riktig ett helt överkropps pass men hade ca 50 minuter på mig och kände inte för att stressa. Kan gör resten av övningarna innan benpasset imorgon!
Alltid gött när man kan hitta luckorna och ändå få till ett pass på fredagar som men helst bara vill vila på.

Sedan hade jag två inställda lektioner i skolan så kom dit och var där i ca 1 timme haha. Nu sitter jag och väntar på min pöjk innan det blir fredags tacos! MUMS!

Likes

Comments

Ungefär dessa ord mitt liv består av. Haha ne men la mig precis i sägen efter ett av dom svettigaste passet jag varit med om. Körde mark- 50kg 8 reps x 2 sets, 60kg 5 reps x 4 sets och även 70kg 3-4reps x 2 sets. Knäböj- 40kg 8 reps x 4 sets samt 50kg 5 reps x 4 sets. Bulgarian squats- 10kg i smithmaksin 8 reps x 3 sets per ben.

Såhär ser alltså ett vanlig benpass ut för mig. 3 övingar alltså. Men just detta pass va något av det bästa på länge. Åkte till gymmet med dålig inställning och lätt migrän i huvet. Kände redan då hur jävla piss det skulle bli. Men knäböjen gick ovanligt bra och orkade mycket fler reps på tyngre vikter än vad jag brukar. Marklyften gick också väldigt bra. Vissa dagar går det verkligen inte men idag var det verkligen tvärtom. Testades även att ha mixat grepp då jag fick tips om det på instagram av en tjej. Kan säga att det var det bästa jag testat gällande marklyften!

Efter gymmet gjorde jag en talrik gröt med hallon, banan, jordnötssmör och mjölk på! Bästa kombon. Drack även en liten protein shake. Ska bara ligga i sängen nu och kanske lyssna på lite podd, blir nog tyngre Träningssnack.

Likes

Comments

En positiv ska med denna dagen Aa eller igår när dom lanserade den är att Nocco kommer med en helt ny smak! Är fett taggad på när den släpps i butik. Och det är då smaken cassis eller svarta vinbär. Några som redan hunnit testa den och även då rekommenderar den starkt! Är skit taggad nu verkligen och kommer en recension så fort jag får tag på den.

Likes

Comments

Hejsan en ny vecka och alla veckor tycker jag bör börja såhär. Chill dag i skolan och att då hämta ut paket!!! Gjorde en beställning på proteinbolaget.se på en produkt som är rätt populär just nu. GAAM nutritions i deras candy series och då smaken sour pops. Älskar smaken själv och tycker den helt klart är värd att testa! Beställde även hem en ny shaker vilket alltid kommer till användning.
Ska dra till gymmet och se om dom nya produkterna funkar i deras viktigaste område. Alltid på gymmet!

HÄR

Likes

Comments

Personligen finner jag nöjet med träning är att se resultaten komma fram. Det är inte synliga resultat varje vecka men då och då som gör en själv sådär jätte glad. Jag finner nöje i att dela intresse med min andra halva som brinner för det minst lika mycket. Att vara på gymmet 2 timmer om dagen är ren lycka för mig. Att få din respons och stöttning av folk runt mig som jag känner och andra via instagram och blogg. Det gör så sjukt mycket. Ni är så sjukt fina människor och jag får glöden till att orka hålla på som jag gör. Även om passet idag inte bjöd på det jag hoppades på. Skulle försöka mig på ett nytt PB i mark men fick inte alls upp den. Skulle testa 85kg men det var omöjligt. Men känner att det inte är någon stress har satt 100kg till sommaren. Hoppas ni haft en fin dag för det har iallafall jag haft. Ska snart sova så gott i min käraste säng.

Likes

Comments

Nu kände vinter för att komma ja. Nej nu ska vi inte vara sånna tycker det är skit mysigt verkligen! Igår kväll började snöovädret när jag och Daniel tog oss en sväng till Ica. Vi kände oss lite förtjänta att få äta något mumsigt. Dagens planer är iallafall att jag nu ska sitta i soffan och göra lite praktiska saker som blogga, uppdatera instagram och kanske plugga lite. Medans Daniel sitter och bygger på sin drönare. Jag är inte så bra på just den biten så håller mig lite undan. Sen runt 13.30 ska vi åka till Allingsås på 1 års kalas. Är jätte taggad på det och så klart ska det bli jätte mysigt. Det är Daniels fadder barn som fyller år. Känns inte som att det var ett år sen jag träffade henne för första gången.

Kanske blir någon träning idag annars blir det av imorgon. Det är även inplanerat en film om två bodybuilders ikväll och den handlar även om vissa idéer dom har för sig. Kommer lite mer uppdatering och recension om den!
Hoppas ni också har lite snö idag för det är ju faktist sjukt mysigt! Och hoppas ni ska göra något kul.
Kram på er

Likes

Comments

Nu har precis mitt rastlösa jag varit en sväng på gymmet. Det sjuka är att det var mitt andra pass för veckan men migrän fuckar alltid mitt liv. Så blev alltså första benpasset sen i söndags och det kändes nu asså. Körde 5 reps x 10 sets marklyft började på 50kg och körde sen 60kg. Körde även knäböj 5 reps x 10 sets började på 40kg och körde sedan 50kg. Är mycket svagare i knäböjen och har precis hittat min teknik och försöker få bort min butt wink som stör en del. Körde även benspark 10 reps x 3 sets. Som ni kanske märker är basövningarna mina favoriter och något jag jobba för att bli starkare i. Så länge jag ligger på 80% av mitt PB hela tiden så är det lugnt. Men man vill ju alltid lyfta tyngre om det går.
Sen när jag kom hem vill jag få i mig något fort för jag vill sova och kroppen behöver mat. Kokade 2 ägg och drack en shake med 300ml mjölk och två skopor protein pulver från Myprotein. Riktig god!

Likes

Comments