Idag fick jag klart mina mål för första halvan av 2018. Ska ändra min träningsrutin rätt rejält och köra rena styrkepass två gånger i veckan och fri träning tre dagar i veckan vilket känns jättebra!

Har längtat efter att få börja träna tungt och på torsdag kommer första passet gå av stapeln.

Målsättningarna för kommande halvår är att jag ska lyfta 100kilo i marklyft, 75kilo i knäböj och 50kg i bänkpress innan midsommar.

Efter midsommar och fram till nyår kommer jag gå på ännu tyngre och försöka marklyfta 120/130kilo och kanske köra tre styrkepass i veckan och två fri träningar men vi får se vad coach säger om de :).

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Godkväll!

Provade ett nytt pass på gymmet idag som heter IMT skivstång och det var jättekul! Mycket teknik och en blandning av frivändning, frontböj och pushpress.

Jag som är extremt svag i överkroppen om jag får säga det själv fick kämpa lite extra med pushpressarna men tillslut gick det med 30 kg 👏🏻.

Imorgon är det äntligen dags för mig att få ett nytt schema att följa och jag har på känn att det kommer bli mycket styrka vilket kommer bli jättekul.

Likes

Comments

Gav mig själv en extra vilodag denna veckan då jag medvetet kommer få en vilodag mindre veckan som kommer. Dock fick det bli en aktiv vilodag då jag och pappa tog en 7km powerwalk tidigare idag i den isande kylan. Mina ben hade 2 olika färger när vi kom tillbaka, låren var röda och resten av benen var normalfärgade trots underställ..

Dagen har annars gått åt till att planera, vila och äta, precis som jag vill ha det.

Likes

Comments

Spenderat halva dagen med att städa iordning på hela gymmet med massa andra härliga funktionärer. Det tog sin tid men jösses vad bra det blev när allt var färdig fixat, stor eloge till oss!

Dagen avslutades med bio ihop med mamma och hennes sambo, vi såg Ted-för kärlekens skull och den var riktigt bra så den rekommenderar jag er att se på bio för en bättre upplevelse!

Länk till filmen här:
https://www.sf.se/film/NCG679753/ted-for-karlekens-skull

Likes

Comments

Ny vecka och jag startade den med ett ryggpass ihop med pappa på morgonen. Blev marklyft, assisterande chins, sittande rodd och latsdrag. Sen nu efter det har jag inte gjort mycket mer än att tittat på scorpion.

Ikväll blir det en powerwalk med mamma och titta på cancergalan 20.00.

Denna veckan kommer jag också börja träna med tyngre vikter och ska inom en snar framtid få ett helt nytt schema att följa året ut förhoppningsvis.

Annars händer inget speciellt idag för min del.

Likes

Comments

Helgen är här och jag ska jobba natt idag till imorgon. Passar på nu när jag har jullov och jobbar lite extra mycket så det inte blir så ekonomiskt tajt i februari sen. Då jag går i skolan 6 månader till på heltid så kan jag inte jobba jättemycket på vardagarna utan jag får gå i skolan måndag-fredag sen försöka jobba lördag-söndag så ja jag gör mer än 100% enligt mig själv.


Sen borde jag också försöka hitta ett nytt jobb då jag inte kan bli fastanställd där jag är nu och är inte jättesugen på att vara kvar på ett ställe där jag endast kan vara under sommaren utan att ha en chans att få vara kvar till hösten/vintern, är ju som sagt färdig undersköterska till våren! (:


Likes

Comments

Tänkte dela med mig av lite favoritövningar som jag har i gymmet. Har full förståelse för att alla inte har samma favoriter som mig men vill ändå dela med mig av mina 4 favoriter.


1 Marklyft - Jag älskar att marklyfta! Speciellt nu när jag börjar klättra mot högre vikter utan att tappa tekniken och det känns /tycker jag) som att marklyft är en övning där du snabbt kan bli stark.

2 Hipthrusters - Hipthrusters är sedan en tid tillbaka min favorit när det kommer till rumpan då jag personligen känner mer kontakt i musklerna och den växer fortare (tycker jag!)

3 Hantellyft åt sidan - Axlarnas favorit efter att jag råkade skada dem och har lite problem med pressa över huvudet plus att jag ser musklerna mer.

4 Rodd - Av alla sorter, hängande, hantel, stång, sittande ja alla former helt enkelt. Dock är sittande rodd en stark 1.a.


Sen finns det annat jag tycker är mindre kul också som bänkpress, bicepscurls, plankan, burpees speciellt..

Men bara för att något är tråkigt/svårt betyder det inte att man inte kan göra det. Ska försöka bygga mer styrka i bänkpressen under året men tveksamt om det kommer bli en favorit.

Likes

Comments

Har massor planerat för 2018 som jag hoppas hoppas går vägen för mig utan krångel ✊🏻

Tillexempel detta
Dra 120/130kg marklyft
Åka på div 3 dressyr
Bli den bästa versionen av mig själv
Hoppas orka lyfta min egna kroppsvikt
Resa
Sluta skolan
Flytta hemifrån
Osv osv

Sen finns det massor mer jag vill göra också men det blir senare i livet om jag får bestämma ✋🏻

Likes

Comments

3 av 4 kurser klara och godkända! På fredag kan jag gå på jullov utan ångest trots att det är lite kvar i skolan som praktiska övningar som kan vara bra att kunna och en närvarokontroll som känns onödig deluxe men men ett prov kvar på fredag sen är alla alla kurser i termin 2 färdiga 😍👏🏻.

Likes

Comments