Hej! Idag efter frukost packade jag. Efter det tog jag farväl av familjen. Sedan skjutsade Mary mig till bussen och hela bussresan gick felfritt och det gjorde även flyget. I Linköping fick jag inte tillbaka mitt bagage eftersom det var för kort tid i Amsterdam. Förargligt! Men jag får bagaget hemskickat imorgon i alla fall.

Sedan mötte jag pappa utanför flygplatsen och så åkte vi hem. Det här var sista inlägget på den här bloggen. Tack för mig.

Hej! Idag jobbade jag bara halva dagen. Då matade jag kossorna och sedan mätte jag fuktighet på veden.

Efter jobbet tvättade jag alla mina arbetskläder och efter lunch hängde jag upp dem på tork. Undrar om dem har torktumlare på Irland?

Efter lunch hängde jag upp kläderna och sedan cyklade jag till Clonakilty och köpte godis och lite annat. När jag cyklade hem kom det ett lokalt regn, men det var tur att jag hade regntät jacka. Tydligen hade det inte regnat på gården som tur var för min upphängda tvätt skull.

När jag kom hem tog jag in tvätten och sedan slappade jag tills kvällsmaten. Till kvällsmaten hade Mary gjort en tårta som på bilden eftersom det var min sista dag. Efter kvällsmaten började jag packa. Ses imorn!

Hej! Idag började jag som vanligt med att mata kossorna. Efter det fortsatte jag med veden.

Efter lunch åkte vi till andra gården och städade ladugården för att korna skulle in för säsongen. Efter det matade vi kalvarna. När vi kom tillbaks sorterade jag ved. De som var för blöta staplade jag, de som var för stora högg jag med yxan och de som var bra kastade jag till högen som ska säljas.

Det sista jag gjorde var att mata korna. Imorgon jobbar jag bara tills lunch.

Hej! Idag började jag med att mata korna. Efter det åkte vi till andra gården och matade kalvarna. När vi kom tillbaks höll jag på med veden.

Efter lunch klyvde jag ved med maskinen på bilden. Den var jättebra! Jag höll på med veden ända fram tills jag skulle mata korna. Det sista jag gjorde var att spola mjölkkarusellen

Hej! Idag började jag som vanligt med att mata kossorna. Sedan höll jag på med veden resten av förmiddagen.

Efter lunch åkte jag och Darek till andra gården och matade kalvarna. Vi tog med några träpallar som vi ska ha till veden. När vi kom tillbaks fortsatte jag med veden tills jag skulle mata korna. Det sista jag gjorde var att spola mjölkkarusellen.

Efter arbetsdagen följde jag med dansken och tittade på maskiner på en gård som ligger i Bandon. Det var en jättestor gård som hade jättemånga new holland traktorer. Ses imorn!

Hej! Idag började jag med som vanligt att mata korna. Därefter tvättade jag och smorde lastmaskinen. Sedan höll jag på med veden tills det blev lunch.

Efter lunch tankade jag farmtrac traktorn och efter det fortsatte jag med veden tills mjölkningen var klar och då spolade jag mjölkkarusellen. Det var allt för idag. Ses imorn!

Hej! Idag började jag med att mata korna. Därefter höll jag på med veden väldigt mycket eftersom det ska bli regnigt i veckan och kallt. Efter det hjälpte jag Darek att laga traktorsläpet.

Efter lunch fortsatte vi att laga släpet och tillslut lyckades vi. Sedan spolade jag mjölkkarusellen innan mjölkning för att det ska blött och efter det så slutade jag lite tidigare.

Efter arbetsdagen skjutsade Mary mig till granngården och så fick jag en rundtur på gården av den danska studenten. Jag blev även bjuden på mat och snacks på kvällen. De var jättetrevliga som de flesta irländare. Sedan skjutsade de hem mig och nu går jag och lägger mig. Ses imorn!

Hej! Idag var jag ledig. Efter frukost cyklade jag till Clonakilty och åt lunch. Jag beställde fish and chips som var jättegott. Efter lunch gick jag till en godisbutik och köpte godis. Sedan cyklade jag hem.

När jag kom tillbaks lade jag mig bara och slappa resten av dagen. Imorn är det ny vecka och sista här på Irland. Ses imorn!

Hej! Idag jobbade jag för att jag var ledig i torsdags. Jag började som vanligt med att mata korna. Efter det så städade jag bort lerklumparna som låg på asfalten efter gårdagens tvätt av traktorn. Sedan så åkte jag och Darek och köpte virke. När vi kom tillbaka så var det lunch.

Efter lunch grävde jag i trädgården och planterade blommor som skulle bli fina till våren. Efter det så spolade jag mjölkkarusellen efter mjölkningen. Sedan visade jag runt en Dansk student som bor på granngården. Jag ska också besöka deras gård någon dag. Därefter var det kvällsmat och nu går jag och lägger mig. Ses imorn!

Hej! Idag vaknade vi ganska tidigt på hotellet och åt frukost på hotellet. Sedan åkte vi till Kinsale som vi tillslut kom fram till. I Kinsale sökte vi runt efter ett fik och tillslut tog vi ett fik som hade amerikanska pannkakor som jag beställde. Efter maten hade vi ganska bråttom iväg eftersom mamma och pappa var tvungna att lämna tillbaka bilen som de hyrde.

När de skjutsat tillbaks mig till gården visade jag runt dem lite och när vi tagit farväl lade jag mig och vila en timme. Sedan jobbade jag resten av dagen. Då tvättade jag traktorn som ni ser på bilden. Bilden är tagen innan tvätten och jag kunde inte ta en bra bild på den när det var mörkt. Det sista jag gjorde var att spola mjölkkarusellen. Ses imorn!