I wanna grow old with you

I lördags när Jens och jag gick ut på promenad i parken som låg i närheten var jag bara tvungen ta kort på detta par. Det är sådär jag föreställer att vi ska se ut när vi blir gamla. Längdskillnaden stämmer nästan perfekt. Vi kommer ta promenader i skogen och parker en lördagsförmiddag för att njuta av det fina värdet. Äldre par får mig alltid att le lite grann för då tänker jag att någon gång kanske det är ett yngre par som kollar på oss som jag gör på dom idag.

A last breakfast

Då var det måndag igen och klockan ringde som vanligt tjugo över sex. Jag hade inga större problem att gå upp men killen bredvid mig.. Han muttrade inga glada ord. Morgonmänniska är han då verkligen inte. Men upp kom han till slut. Och vi fick äta en sista frukost tillsammans innan jag fick skjuts till flygplatsen.

On the train to Halmstad

Flyget blev 35 minuter sent så tåget jag hade hoppats hinna med missade jag.. Men jag kom med det senare så det var inte hela världen. Nu står vi stilla i Malmö och väntar på att tåget ska rulla vidare och ta mig hem till Halmstad. Alltid tråkigt att åka ifrån varandra men vad skönt det är att få spendera tid tillsammans. Denna gång var det inte lika jobbigt att åka därifrån för i april kommer han hem till mig igen.

The capital of Belgium

Idag insåg jag att det inte alls är lika roligt att fota byggnader som det är att fota naturen. Många byggnader i Bryssel var fina att titta på så några hamnade med på bild. Men vi var överens om att nästa gång vi åker någonstans tillsammans ska vi åka till naturreservat eller liknande i länder/städerna vi besöker. Vi är tydligen inget kultur intresserat par. Men nu kan vi boka av Bryssel på vår bucket list i alla fall! Är nog ännu finare när våren kommit på riktigt och det blommar sådär fint.

Några snapshots jag tog med mobilen i Bryssel. Vi sitter på tåget tillbaka till Antwerpen nu så förhoppningvis får ni fler ikväll. Jag lovar inget! Annars kommer dom i veckan.

Hotellfrukost

Godmorgon lördag! Idag ringde klockan redan vid åtta då Jens har morgonträning. Han i princip kastade i sig frukosten medan jag satt kvar och njöt. Älskar verkligen långa frukostar där man bara kan sitta och njuta i lugn och ro. Lyxade till det lite extra då jag åt en våffla med nutella. Det är ju ändå lördag.

Egentid i Antwerpen

Jens och killarna i lägenheten är iväg och tränar. Då passar jag på att göra det jag behöver få gjort. Som detta till exempel. Jag har hunnit ta en snabb dusch och påbörjat sminket. Friends står på bredvid mig samtidigt som jag skriver detta och kollar på klipp på youtube. När Jens kommer tillbaka ska vi ta oss in till stan för att äta en mysig middag tillsammans. Saker som dessa jag saknar när vi är i från varandra. Bara sätta på sig något fint och gå till närmsta restaurang.

Mot Belgien och min kärlek

Sitter på tåget mot Köpenhamn med spruckna jeans. Spruckna jeans!! Hur lyckas man med det? Jag har aldrig i mitt liv lyckats göra det. Undrat hur folk gjort för att slita sönder ett par. Och idag. Av alla dagar. Gör jag det när jag står i omklädningsrummet i arenan. När det absolut inte får hända.. Jag är glad att jag tog med mig ett extra par jeans, vilket jag från början inte tänkt. Den långa T-shirten passar perfekt idag för det är inte på det bästa stället dom sprack..

Resan kunde absolut ha börjat bättre. Men den är påbörjad och det känns skönt. Tåget är lite sent men jag har tid på mig så än så länge känns det bra. Jag landar i Bryssel vid elva och då åker vi raka vägen till Antwerpen och sover. Längtar redan efter sovmorgon och hotellfrukost.

Nytt rekord i gymmet

Igår körde vi tester i gymmet för att se om vi utvecklas något. Jag är så glad för det gick verkligen bra! Kände lite som bilden visar. Ville skrika ut min glädje. Ökade i alla tre tester vi gjorde. Knäböj, frivändning och marklyft. Känns himla bra asså. Trött i kroppen såhär dagen efter men vad gör det. Jag sov ju som en prinsessa.

Idag ställde jag klockan tjugo minuter tidigare så jag skulle hinna greja lite på morgonen. Har packat ner alla kläder jag ska ha med mig. Nu är det bara smink, krämer och såna små saker som man använder nu på morgonen. Jag har en stund mellan jobb och träning att fixa det sista men jag känner mig faktiskt lite stressad. Fast när gör jag inte det egentligen? Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra mig i ordning för jobb.