Ja nu var det några dagar sen vi kom hem och jag kan fortfarande sakna att ha den energin till att gå upp och träna varje morgon för att man vet att man har en hel lugn dag på stranden med familjen framför sig. Men också den gemenskapen man har när man är iväg så. Jag som är väldigt social av mig tycker att det är så mysigt att göra sånt tillsammans. Så därför fortsätter jag med lite mer bilder från Mallorca.
Nu är jag i Holland istället och har det jättebra här. Men det är lite läskigt på ett sätt att nu har slutat på sitt sommarjobb och flyttat hit. De rutiner man hade i Sverige har man ju inte här. Nu är jag på nytt ställe och jag ska bygga nya rutiner här tillsammans med Ramon. Men det brukar man komma in i ganska fort. Rutiner är för mig väldigt viktigt. Det är som en sorts trygghet. Men det läskiga är att jag nu står här igen och måste komma på vad jag vill göra och sätta nya mål. Tänka på vad jag vill. Det är inte alltid det lättaste att veta. Vad jag vet är i alla fall att jag vill fortsätta med min träning som jag äntligen tagit tag i nu på riktigt igen efter sommaren. Jag vill sätta upp små mål och sen fortsätta bygga på det. Är så himla taggad nu på att bara få tillbaka dom rutinerna igen och att komma hem trött efter att man kört stenhårt en timme på gymmet. Är minst lika taggad inför hösten och de nya höstkollektionerna som kommer nu.

ÄNTLIGEN är jag framme hemma i Eindhoven. Efter lång väntan och undran. Skulle ha lyft med flyget igår kl 21.30 från Köpenhamn men det var tekniskt fel på flygplanet. Så vi satt där och väntade på flyget för att se om det gick att fixa. Men nej det gjorde det inte.. Och nu började den långa väntan.. Denna resan var vart bland den värsta jag vart med om!! Till slut lyckades de fixa ett hotell i Köpenhamn för oss alla över natten och inte förrän kl 01.30 var vi på hotellet och jag var inte incheckad på mitt rum förrän kl 03.00 på natten. Trött hungrig och uttråkad. Jag hade olyckligtvis inte någon mobilladdare med mig heller. Helt sjukt vad en mobil ibland kan vara tidsfördrivande. Så ingen att resa med och ingen laddad mobil att titta på heller. Idag på morgonen gick jag i alla fall upp tidigt för att käka frukost då vi skulle vara på flygplatsen tidigt idag igen. Hotellet ska jag dock inte klaga på för det var väldigt fint hotell och lyxfrukost! Men jag hade inget sug efter frukost idag som jag annars alltid har. Tror antagligen att jag var stressad över hela situationen.

När vi till slut var på flygplatsen igen så hade de inte lyckats laga flygplanet. Men på något sätt så lyckades de boka om oss alla på ett nytt flyg som avgick 15.30 på eftermiddagen. Då var jag så trött!!

Flyget avgick i alla fall nu som det skulle och Ramon kom och mötte upp mig vilket gjorde allt mycket bättre.

Men nu är jag här och det är så skönt att äntligen ha kommit fram och få krama om och pussa på Ramon igen.

Ikväll har vi bara tagit det lugnt och njutit av varandras sällskap efter några veckor ifrån varandra. Nu ska vi sätta på en serie.

Kul att ni tar er tiden att läsa om mina problem haha.
Hoppas vi hörs imorgon <3

Igår kväll var sista kvällen innan jag åkte vidare hem till Holland. Så jag och Wilma bestämde oss för att spendera sista kvällen i sommarvärmen inne i stan. Så jag Wilma och Filippa satte några timmar på krögers och pratade massa. Nu när
vi inte setts på över en vecka så var vi tvungna att prata av oss lite.

Idag har det vart fint väder så jag har bara njutit i solen med mina syskon och Sheila. Sån älskvärd tid nu innan man åkte. Vi har ätit kantarellsmörgås och spelat fotboll. Nu sitter jag på tåget hungrig och längtar tills jag är framme på Kastrup och kan äta. Nervös för hur denna resan ska gå. Har ingen laddare till mobilen och har tre väskor med mig som väger en massa. Vet inte riktigt hur mycket dom väger heller. Tidsoptimist som jag är så slutade med att jag inte hann väga väskorna innan jag åkte, så det får gå som det går helt enkelt. Hoppas jag kommer fram ikväll med alla väskorna haha. Vi hörs imorgon hoppas jag, kramar på er<3

Nu är man hemma i Kalmar igen och det kändes faktiskt lite konstigt att vakna hemma idag på morgonen. Kom inte till ro igår när jag skulle sova heller. Tyckte min säng var hård, liten och jag kunde bara inte hitta ett skönt läge att sova i. Så jag tog mitt täcke och gick in till min lillebror och somnade som en stock. Vet dock inte varför det skulle vara bättre att sova trångt hos min bror, men där somnade jag i alla fall gott.

I alla fall så var det väldigt skönt att landa i Kalmar och inte i Växjö eller Kastrup eller var det nu kan vara. För det är ju lite så att när man väl ska hem så vill man ju bara komma hem så fort så möjligt. Jag blev helt sprallig av att träffa vår hund igen!!

Vaknade upp av en förvånad lillebror idag när han märkte att han hade mig bredvid sig. Redan kl halv 9 så skulle hans kompis komma så vi gick upp och käkade frukost. Sedan snörade vi på oss skorna och gick en lång runda med Sheila, och vi hittade kantareller!! Det är ju verkligen så gott. Nu ska jag fortsätta packa min väska för imorgon reser jag. Kramar<3

Sitter just nu på flygplatsen i Palma och väntar på att flyget ska gå hem mot Kalmar. Det har vart en jättebra vecka med mycket skratt och trots att den har gått hyfsat fort så känns det som att vi har hunnit med mycket. Det ska bli skönt att komma hem och landa och ta det lugnt hemma i Sverige i ett par dagar. På Torsdag flyger jag tillbaka hem till Ramon och Holland. Hoppas vi hörs imorgon, kram <3

Idag är sista kvällen och vi har hunnit ta familjebilder och pressat sista dagen på stranden. Hunnit förbereda packningen och bara tagit det lugnt. Nu sitter vi alla på balkongen och pratar innan vi ska ut och äta. Vi har bokat bord på Thai ikväll igen, det var en favorit så vi bestämde oss för att ta en repris. Imorgon kl 8 lämnar vi hotellet men jag hade gärna stannat i några dagar till. Nu ska jag i alla fall njuta sista kvällen, kram<3

Igår efter en dag vid poolen så blev det att bara vi i familjen stack ut på en middag själva. Vi spelade lite kort tillsammans innan vi hamlade på La American Dinner. En amerikans restaurang med inrikting på hamburgare. Jag beställde in en pulled porked hamburgare som var väldigt god. Jag tycker att detta var den bästa restaurangen vi besökt här nere än så länge. Idag ska vi på nya äventyr, hoppas vi hörs senare <3

Igår spenderade vi en hel dag på Palma beach. Har kommit in i en rutin nu att springa varje morgon innan frukost och det är så skönt! Njöt sedan av en god frukost med familjen. Vår familj har frukostbuffé och vi är så nöjda med att vi valde det. Så skönt att bara gå ner och sätta sig och att vi få tid med familjen. Sedan tog vi vårt pick och pack och gick ner mot stranden och vi var tidigt nere igår så vi passar på att ta en plats längst ner precis vid havet. Skönt att det fläktade lite. Där låg vi hela dagen och hade det skönt i solen.
På kvällen samlades vi alla igen för att käka tillsammans. Alla var ganska trötta igår så det blev inte så mycket mer än maten. Hoppas vi hörs imorgon, kram<3

Igår var det äntligen strålande väder igen och vi spenderade hela dagen på stranden. Vi spelade kort, solade och badade en massa. Vattnet känns som att det bara blir varmare för var dag som går. Vid 4 packade vi ihop våra grejer och lämnade stranden. Jag vilade en stund innan jag gjorde mig i ordning för kvällen. Vi alla överraskade mormor med en liten present och lite smått och gott innan vi skulle ut och äta. Där satt vi alla på balkongen men den fina utsikten i någon timme innan vi vandrade neråt. Vi hade bokat bord på en Thai restaurang. Maten var väldigt god och vi gick därifrån väldigt nöjda!! Vi gick runt och strosade lite innan vi gick och satte oss på ett annat mysigt ställe och de andra beställde in lite drinkar. En mysig kväll full av glädje och kärlek!

Inatt så vaknade jag upp jätteorolig, först visste jag inte varför men sen hörde jag att det började mullra, JÄTTEHÖGT!! 😩 Jag kunde verkligen inte sova!!
När vi vaknade upp på morgonen så var det mulet och regnet hängde i luften.. Men jag och kusinerna snörade på oss skorna och sprang en runda innan frukost och vi hann inte hem förrän det började ösa ner regn. Just då svettig, trött och varm så var det skönt men inte när man kom på att vi inte kunde spendera dagen på stranden. Så vi åt frukost och gjorde oss i ordning för att ta en dag inne i Palma stad vilket alla andra turister och invånare tänkte också. Det var fullt på bussarna och för att få åka taxi var man tvungen att stå i en kö. Men vi löste det och vi lyckades få tre taxi in till stan. Janne tog på sig rollen som guid. Vilket var både kul och skönt för att det är skönt att ha någon som vet lite om staden och någon att följa. Så ett stort tack till honom! Det var extremt mycket människor, varenda restaurang, café och glasshak var totalt fullt överallt. Vi lyckades i alla fall hitta ett ställe ganska tidigt och få i oss lunch. Vi vandrade runt i stan och tittade i affärer. Sen blev det slut på energi hos alla och det blev lite gnäll. Men så kan det ju bli ibland haha.

Runt kl 18 så satte vi oss på bussen hem. Då var vi alla helt slut! Jag och Julia satte oss på balkongen och unnade oss lite godis haha. Sen gick vi till en italiensk restaurang och käkade pasta pizza och sallad och allt var det nu var. Kvällen avslutades med att försöka hitta en liten present till mormor som har bjudit oss på denna resan och henne ska vi fira imorgon att hon har fyllt 70. Så ett stort tack även till henne!! Hoppas vi hörs imorgon! <3