Tidigt på fredag morgonen åkte jag, Johanna och Carro till Koh Tao över helgen.

Vi åkte båten över men tyvärr hade det varit dåligt väder kvällen innan så när båten åker iväg 08.00 från samui är det väldigt höga vågor till havs. Båtresan tog 1 timme och 45 minuter och det är den värsta turen jag har varit med om. Vågorna var 4-5 meter höga och vi gungade så det slutade med att det blev spyfest på båten. Dock klarade jag mig från att bli åk sjuk.

Vi bodde på ett resort vid Tanote beach, väldigt trevlig och lugn strand. Den var inte jätte lång men det var skönt och precis utanför stranden låg det ett korallrev. Tyvärr var det rätt tråkigt väder så när jag försökte snorkla så var det bara sand överallt och väldigt strömt så låg i vattnet i typ 5 minuter.

Skulle nog summera helgen på Koh Tao som en väldigt lugn helg. Vi spelade kort och la oss rätt tidigt, men om man vill kan man självklart festa på ön. Men det var inget som var så aktuellt för oss.

Nu är vi tillbaka på Samui och idag blir det en lugn kväll då vi var ute igår så mår inte super bra idag.

I torsdags åkte vi från Samet till Samui. De senaste dagarna har vi på Koh Samet bara tagit det lugnt legat på stranden hela dagarna och 2 av kvällarna gick jag, Linn och Carro ut. Sista kvällen hände något riktigt sjukt, så vi glider in på en av barerna vid White Sand Beach och ser två personer Det är våra barndomsvänner som flyttade från Sverige till Bangkok för åtta år sedan. vi har alltså inte träffats på åtta år!

Dagen efter lämnade vi Samet, familjen skildes åt då jag och Carro åkte till Utapao flygplats och flög till Samui. Här kommer vi att vara de kommande 2 månaderna. Sen gick vi ut för första gången och det blev en del att dricka men det var kul. Igår fick vi vårt boende som komemr vara parmanent de kommande två månaderna.Över all förväntan vi bor i ett rum på ett residence med pool och fem minuter promenad till stranden.

Idag kommer Johanna (Carros syrra) och ikväll lär jag äta middag med mamma och pappa som kom till Samui igår fast dom bor självklart på en annan strand.

Carro och Linn på White Sand

Linn och Jag

Barndomsvännerna

Ska försöka bli lite bättre på att uppdatera. Nu har det varit rätt mycket här borta så har varit sjukt trött kanske lite för bakis och har haft fullt upp. Men nu när vi har fått ett ställe så kommer det bli lite bättre!

Efter fem dagar spenderade på Mai Rood resort fick vi säga förväl till alla djur, den fantastiskt goda maten och den bohemiska trädgården. Vi har ändrat miljö helt och hållet från fiskebyn har vi nu tagit oss till Ön Koh Kood (Koh Kut). Här kommer vi att spendera 4 dagar vilket innebär att nyår kommer att firas här.

Här bor vi på ett resort som ligger direkt på stranden. Jag och Carro bor i en egen bungalow som ligger på en liten höjd med utsikt mot havet , så jag har inte så mycket att klaga på.

Denna Ö är inte direkt någon fest ö men jag kan ändå känna att det är rätt skönt med tanke på vart vi ska ta oss vidare sen så får vi nu några dagar att bara jobba på brännan och ligga på stranden.

Har tyvärr inte hunnit ta några bilder här på Koh Kood än men tog några från resan.

Hela dagen har spenderats i staden Trat som ligger ungefär 35 minuter med bil ifrån vårt resort. Jag åkte med mamma och pappa då Linn valde att stanna kvar och sola på resortet. Vi käkade lunch på ett litet Thaihak mitt i staden där vi beställde in tre nudelsoppor, 2 kycklingrätter, 2 papaya sallad , varsin läsk och vi betalade endast 310 bath. Det är alltså 70 svenska kronor det är ju löjligt hur billigt det är.

Sedan gick vi runt lite tog en kaffe och sen bestämde vi oss för att ta varsin thaimassage i två timmar och man kan tycka att lunchen var billig men här betalade vi 250 bath/person. Hur sjukt är inte det?

Men efter lång väntan hela dagen så mötte vi upp Carro på busstationen i Trat , bussen var försenad en timme och den gick inte riktigt lika snabbt som vi trodde så det blev en heldags utflykt.

Imorgon åker vi ut på nya äventyr missa inte det!

På resortet där vi bor, bor det också 13 hundar 4 katter , en fet gris och en miljon fiskar.

Det har alltså gått 4 dagar sen vi kom hit. 4 dagar sedan jag lämnade Sverige för att bo och leva i Asien de kommande fyra månaderna och känslorna har varit blandade lite ångest men samtidigt en ren jävla lycka. Vem skulle inte ha ångest att lämna sitt liv i Sverige för ett nytt i Thailand för fyra månader? Just nu är klockan 00.13 och jag har sjuk jetlag så jag somnar inte förrän tidigast halv 2 antar väl att det lägger sig.

Just nu befinner jag mig med familjen på ett resort som ligger i en kambodjansk fiskeby nära gränsen mellan Thailand och Kambodja. Varför jag kallar det för en Kambodjansk fiskeby som ligger i thailand är för att människorna som bor i byn flydde hit under 70-talet när de hade inbördeskrig. Men ägaren av resortet är thai och det här stället är helt underbart

Det regnat hela dagen idag så jag och familjen tog en liten trip ner till en marknad vid gränsen till Kambodja vi åt lunch gick runt lite ja sånt man gör när man är på marknad.

Imorgon kommer Carro till Thailand. Just nu sitter hon på flyget vi ska hämta henne i en liten stad som heter Trat dit hon kommer med bussen.

'

Fick sol första dagen i allfall men tråkigt att jag inte får vara brun när Carro kommer imorgon vi tävlar alltid om vem som är brunast. Så imorgon när jag möter upp henne kommer hon 110% lägga en kommentar om att jag inte har fått färg