WOW! Detta och skydive har förtjänat en given förstaplats på det häftigaste jag har gjort i mitt liv. Vilken upplevelse!! Jag var ganska skakig och nervös innan, vilket man bör vara när man ska hoppa från en 134 m hög liten plattform. Undrade vad jag hade gett mig in på. Måste vara helt knäpp, tänkte jag. "Gör bara som du gör när du dyker i swimmingpoolen" sa de. Ha! Jag som inte ens kan dyka? Men så fort jag hoppade (var dock inte mycket till hopp ser jag nu i efterhand...) så försvann all nervositet. Kunde inte sluta skratta och hoppa runt när jag kom upp. Vilken kick! Efter bungy gick vi direkt till gungan, som dessutom är världens största. Jag var jättepeppad. Tänkte att inget kunde vara värre än bungyn, och det var ju superkul. Ellen var inte lika peppad... Tror inte det kändes bättre när våra tjejkompisar innan oss satt och grät. Tycker hon var så grym som gjorde det, trots att hon var otroligt nervös.

Idag äter vi frukost ute på vår balkong. Som vanligt äter vi havregrynsgröt med mosad banan haha. Nu har vi lyxat till det med ägg och mjölk också. Idag väntar en spännande dag! Mer om det senare... ;)

Här kommer en bildbomb från dagens skydive! Mormor, du behöver inte kolla bilderna om du inte vill.

JAG HAR HOPPAT SKYDIVE!!!

Det var det coolaste jag har varit med om. Vilken adrenalinkick! Vi blev upphämtade vid sex, innan solen hade gått upp. Vid halv åtta hade vi kommit ned på marken igen. Skaplig start på dagen. Vi hade väldigt tur med vädret också, det hade inte kunnat bli bättre. Egentligen skulle vi ha hoppat skydive i Franz Josef över glaciärerna, men det blev inställt flera gånger p.g.a. dåligt väder.

Hej allihopa! Det var ett bra tag sedan vi bloggade sist, men internet och mobiltäckningen här i NZ är riktigt kass. Vi har det toppenbra! I förrgår åkte vi över till södra ön och här kommer vi att spendera resten av oktober. Vi har haft en händelserik tid här. Vi har promenerat massor, sett lysmaskar i grottor, sett vattenfall, badat i varma källor, besökt Hobbiton, ridit i den vackra naturen, ätit goda middagar med gänget vi åker med, bestigit ett berg(!!) och mycket mer. Vi ska försöka att lägga upp lite bilder när vi får bra wi-fi. Bilderna i det här inlägget är från Cairns, vårt sista stopp i Australien.

Ta hand om er! Kramar från "team sweden"

Den 17:e september började vår Fraser Island-utflykt. Fraser Island är världens största sandö och är lika stor som Hong Kong. Där körde vi runt i jeeps i sanden. Så himla roligt! Vi var åtta stycken i varje jeep. Vi hade garanterat det bästa gänget och hade väldigt roligt tillsammans. Tyvärr var man tvungen att vara 21 år för att få köra, men det var en rolig upplevelse att bara få vara med i bilen. Ibland skumpade det rejält och då slog vi huvudena i taket haha.

På bilden är det Joe som kör och Ellese sitter bredvid. I baksätet sitter Hannah till höger, som är gift med Joe. De kommer till Cairns om ett par dagar. Det ska bli kul att träffas igen! I mitten sitter amerikanen Erin och till vänster om henne sitter Sian från Brisbane. Längst bak sitter kanadensaren Grant och så vi såklart.

Bästa team 3!

Eli Creek. Vattnet räckte sig upp till knät ungefär. Vi vadade genom floden och högst upp kunde man dricka vattnet. Om man la sig ned kunde man flyta hela vägen ned. Vi tyckte det var lite för kallt för det dock.

Erin, Sian, Ellen, Hannah, Jonna, Ellese, Jennie och Maddie. Vi försökte ta en bild när alla hoppade.

Vi och Ellese på Indian head. Vi såg en haj, två sköldpaddor och valar. Valar har vi sett mycket här i Australien; i Noosa, Fraser Island och Whitsundays.

Ellen var den perfekta kudden.

Här sov vi i två nätter, på ett tunt underlag och utan kudde. Det hade nog räckt med en natt. Jösses vad vi uppskattade att komma tillbaka till civilisationen. Det var underbart skönt att sova i en säng igen och kunna duscha.

Visst ser det fantastiskt skönt ut?

Köket. Vi lagade mat tillsammans med vår grupp.

Lake McKenzie. Typiskt Ellen och Jonna. Badkrukan Ellen får en blöt och kall kram. Väldigt uppskattat haha

Nästan hela gänget.

Team 3 vid Lake Mckenzie. Otroligt fin plats.

Ellen och Grant på väg till Champagne Pools.

Ellese och jag vid Champagne Pools. Supergullig tjej från England.

Vattnet är alltid så vackert här i Australien.

Maheno Wreck. Skeppet flöt iland av en cyklon år 1935.

MPå kvällen efter vi kommit tillbaka till Rainbow beach åt vi middag med Ellese på en liten restaurang som hade bra erbjudanden för oss backpackers. Detta gick på ca 60 spänn och var väldigt gott.

Kan ni gissa vilken väska som tillhör vem...? Någon av oss gillar att ha ordning på sina saker lite mer än den andra.

Oj vad mycket som hänt sedan vi bloggade sist. Nu befinner vi oss i Cairns. Det är vaaarmt och vi svettas hela tiden haha. Vi tar vara på värmen nu innan vi åker till Nya Zeeland där det är lite kallare. Efter Brisbane åkte vi vidare till Noosa som var en supermysig liten stad, speciellt på kvällen. Vi kom fram på förmiddagen och lämnade väskorna på vårt hostel, tog på oss träningskläder och gick ner till stranden för en coastal walk. Så fint!

På kvällen var alla träden (träääna) så fint upplysta. Vi strosade runt längs huvudgatan, lyssnade på livemusik och delade på en pizza. Dagen därpå tog vi bussen till Rainbow beach. Där fanns det inte mycket mer att göra än att gå till den fina stranden. Vi stannade en natt innan vår utflykt till Fraser Island började.

Brisbane bjöd på varmt och mestadels soligt väder. Vi hoppade på en gratis färja och njöt av utsikten.

Lill-Halena!

Southbank var ett mysigt område att strosa runt i.

Vi köpte med oss lunch från en marknad och satte oss i Royal botanic garden.

Jonna visar upp rummet.

Jonna visar upp badrummet.

Supergod middag på Vapiano.