Header

På grund av att jag slutar 11.30 på fredagar och inte äter lunch i skolan tog jag med mig en proteinshake så att jag inte är olidligt hungrig när jag kommer hem strax innan klockan ett. Jag var farligt sugen på koffein idag då jag har varit supertrött hela förmiddagen, och köpte där en Nocco också. Vi får väl se om det var helt fel beslut eller inte.

När jag kommer ska jag köra en hemma-träningspass innan jag äter lunch (delvis för att jag orkar mycket mindre när jag har magen full av mat, men också för att jag tycker det är mycket godare att äta när jag har tränat). Vi får se vad jag väljer att göra, vet inte riktigt vad jag känner för just nu.

Igår mixade jag ihop en proteingröt som blev så himla god!! Jag tänker att jag ska dela med mig av receptet snart.

Ha en toppen fredag!
Kram Jossan❤

Likes

Comments

Hej allihop!!
Det var några dagar sedan nu... kände att jag behövde sakna bloggen lite, och det har jag gjort. Jag tycker verkligen om att uppdatera er om min vardag, även om den är ganska tråkig för det mesta.

Under tiden jag har varit borta har jag varit ensam hemma, haft feber, tävlat och börjat skolan igen. Varför tar jag alltid en paus när jag har som mest att skriva om?

Jag unnade mig själv ett riktigt festligt cheat meal i lördags efter tävlingen. Jag glömmer för lätt av hur gott pizza är...🤤

Idag har varit en helt vanlig skoldag... nu ska jag till ishallen för en timmes träning där, och sedan iväg för ett danspass. Jag är inte helt frisk ännu, men en liten förkylning har väl inte stoppat mig förut? Nej.

Till mellanmål har jag med mig 1 dl av mitt kasein som jag blandar med 250 ml vatten.

Jag hoppas ni får en fin tisdag, även om den är lite grå och regnig❤

Kram Jossan

Likes

Comments

2 deciliter Keldas thaisoppa där jag själv tillsatt 100 gram kokt broccoli, och 150 gram kvarg för extra protein.

Likes

Comments

Igår provade jag egenköpt proteinpulver för första gången i mitt liv. Till och från har jag länge velat testa, men inte känt att det är värt pengarna på grund av att jag varit osäker på om jag verkligen behöver det. Men för några veckor sedan kom jag på följande:

Jag vill spara pengar, men det är svårt då jag tränar direkt efter skolan 3 av 5 dagar i veckan. Vid 3-tiden på dagen känner i alla fall inte jag för att dra i mig en stor måltid, och det är svårt att få med sig något som håller hela dagen i väskan utan att behöva bära runt på en kylklamp till på köpet. Därför blir det i princip alltid så att jag packar ner middagen i träningsväskan som ligger i min pappas bil hela dagen, och köper ett mellanmål efter skolan. Dessa små utgifter dödar mitt bankkonto.

Därför har jag bestämt mig för att köpa kasein - som jag har förstått det så består kasein av långsamma proteiner, aka proteiner som kroppen tar upp långsamt. Det gör att mättnadskänslan varar längre. Därför är det ett jättebra mellanmål om man vill gå ner i vikt. Trots att det i nuläget inte är mitt specifika mål, så fyller kaseinet den funktion jag saknat i mitt liv - ett mellanmål som håller sig hela dagen i väskan, mättar bra och blir dessutom billigare i slutändan. Under hösten 2016 la jag ungefär 50 kr på mat per träning efter skolan. Det blir 150 kr i veckan, vilket var ungefär vad jag betalade för ett paket proteinpulver. Ett sådant paket innehåller 25 portioner, och eftersom jag bara behöver ha med mig en shake max 4 ggr i veckan så kommer paketet räcka i över en månad. Kontentan blir att så mycket som jag lagt på mellan mål i veckan kommer jag nu inte ens lägga i månaden!

Kram Jossan❤​

Likes

Comments

Hej finisar!
Idag ska jag vara hemma nästan hela dagen... vid 3 ska jag pallra mig till Kärna för att ta bussen till Kungälv där jag ska möta mamma för ett gympass. Fram till dess tänker jag bara gå runt hemma och dega in my underwear and a shirt. Jag kommer förmodligen köra ett yogapass, laga lunch - kanske kör en mealprep när jag ändå håller på, och städa. Jag är alldeles för bra på att stöka ner mitt rum, och som ni vet vill jag hålla bättre ordning.

Den här veckan kommer jag träna varje dag, och till helgen är tävling. Sen börjar skolan igen... herregud lovet har gått för fort! Jag vill inte tillbaka till skolan. Jag har inte pluggat en enda minut hittills, vilket jag borde ha gjort. Dock har jag steppat upp mig själv, kommit i fas och gjort det jag vill. Jag har tränat, ätit en massa mat, samlat inspiration och motivation. Det är viktigt för att orka. Helst av allt skulle jag bara vilja skita i skolan och ägna all min vakna tid åt kost, träning och bloggen... But I gotta get an education, ya' know?

Vi hörs snart igen!

Kram Jossan❤

Likes

Comments

Jag har mer och mer börjat dra mig från att äta kött. Jag äter aldrig skinka, korv eller köttbullar längre (bara min mammas hemmagjorda runt jul). Dock äter jag kyckling och fisk, samt köttfärs till tacos. Det är egentligen inte svårt alls att äta vegetariskt. Igår åt jag 4 av 5 vegetariska måltider och idag har jag enbart ätit vegetariskt hittills. Att dra ner på köttkonsumtionen gynnar människors hälsa, djuren och miljön. För de som vill anamma detta tänker jag börja dela med mig av lite mer vegetariska maträtter. Självklart är det svårt att definiera "vegetarisk" då det finns så många varianter, men jag menar i huvudsak rätter som inte innehåller kött, fisk eller ägg.

Idag åt jag havregrynsgröt med mandelmjölk toppat med kanel och valnötter till frukost. Det vet ni att jag gör ofta (varje dag i princip) och är en jättebra frukost på många sätt utöver att den är helt vegetarisk, och mitt fall till och med vegansk.

Till lunch åt jag Keldas "toscansk tomatsoppa" med keso mini och en riskaka. Keldas soppor är väldigt goda kalorisnåla. Detta gör att man kan äta en stor portion med gott samvete, och dessutom toppa med något energirikt och mättande - exempelvis keso eller créme fraiche.

Jag åt:
• 3 dl toscansk tomatsoppa från Kelda
• 150 g Keso Mini
• 1 st lättsaltad riskaka från Friggs

Bara 333 kcal, mättande och jättegott!

Likes

Comments

Denna bilden är tagen i fredags (30/12) cirkus två timmar efter frukost. Detta är alltså formen jag går inleder 2017 med. Långt ifrån nöjd, men samtidigt är jag stolt över det jag har åstadkommit. Hela december var en oklar månad - jag åt inte riktigt som jag ville och mådde lite dåligt på grund av magkatarren. Men jag är stolt över att kunna säga att hösten 2016 var då jag började kämpa för mina mål på riktigt. Det ska bli så spännande att se var jag är om 3 månader, 6 månader, kanske 1 år.

Jag har lärt mig så mycket. Nu ska jag tillämpa dessa lärdomar och utveckla mig själv. Den här våren ska jag lägga grunden och sätta standarden för hela mitt liv. Jag ska kämpa hårdare, ha roligare och vara lyckligare än någonsin förr. 2017 är mitt år, jag känner det i hela kroppen.

Kram Jossan

Likes

Comments

Idag har jag fått gjort väldigt mycket. Jag har tränat, handlat nyårsmiddag, övningskört och jobbat - egentligen en dag som vilken annan som helst. Inga konstigheter, jag kommer stanna hemma ikväll och ha en fin nyårsafton med min familj. Vi ska klä upp oss, titta på hockey i tv-soffan, äta trerätters middag och skjuta raketer vid 12-slaget. Jag kommer njuta av denna kväll till fullo och ta emot det nya året med öppna armar.

Kram Jossan

Likes

Comments