Usa

Idag har vi varit till fots hela dagen så har inte hunnit blogga innan. Direkt när vi vaknat gick vi ut för att äta lite. Varit ca 5 grader idag så lite varmare men fortfarande kallt om näsan. Blivit lite små saker handlade under dagen. Blev lite nya underkläder, hudprodukter och saker till skorna. Har använt mig av rituals produkter innan och har fastnat för deras shower gel. Blir som skum på kroppen med en lyxig känsla. Ett hett tips som present eller bara till sig själv. Även body creamen från body shop är något jag använder dagligen hemma. Mjukgör utan att bli kladdigt och doftar ljuvligt. Passade på att köpa en här då den där hemma snart ändå är slut. Får se vad morgondagen har att erbjuda. Gått rundor lite i macy's idag men kom lång ifrån halvvägs så blir kanske fortsatt shopping där imorgon.

Usa

Vilken kväll full med häftiga upplevelser. Älskar att kolla på hockey och det här var på en helt annan nivå än vanligt. Tyvärr var det inte Lundqvist som stod i mål och det blev även en förlust för rangers i derbyt. Nästan helt fullsatt och stämningen var på topp. Vi hade även riktigt bra platser, så svårt att boka när man inte varit där innan. Inte lika mycket underhållning i pauserna som basketmatchen bjöd på men tiden gick fort. Sista 5 min var en riktig rysare med många avslut men de lyckades inte få in pucken i mål. Matchen slutade 2-3.

Usa

Idag är det kallt! Varken jag eller Adam har ju riktiga vinterkläder med oss så kylan biter verkligen. Solen har varit framme hela dagen men blåsten har gjort så att tårarna runnit och öronen nästan trillat av. Blev lite handlat på body shop innan vi satte oss på Starbucks för varmchoklad och kaka. Gick en bra bit för att komma till en calvin klein butik, väl framme var det en collection variant. Fanns inget under 500 dollar så det var bara att gå ut igen. Gick tillbaka till rummet för att värma oss innan vi ska gå till hockeyn som är ikväll. Ska bli häftigt det här.

Usa

Ännu en dag över i denna otroliga staden. Som jag skrev innan har vi bara vandrat under idag med och sugit in alla intryck. Blev en mysig middag på red lobster. Vi köpte även ett par skor var. Adam lyckades äntligen hitta de röda i hans storlek så de är beställda och kommer komma på fredag eller lördag. Vi har båda två letat efter ett par röda skor och de Adam hittade var så himla snygga så nästa affären vi gick in i köpte jag likadana. Efter lite vila på rummet gick vi ut för kvällsmat och hamnade mitt i en filminspelning på time square. Var så sjukt mycket folk så ska bli spännande att se vad de filmat. Tillbaka på rummet fick vi ringa upp en mekaniker då vår vask hade läckt ut på hela golvet. Lagade läckan men skapade en annan så han kommer imorgon igen.

Usa

Tillbaka på rummet igen för lite paus innan kvällens planer. Idag har det varit lagom varmt med 15 grader och solsken. Blev ett par skor var men sedan fick det räcka idag. Tänkte visa min i inlägget ikväll och Adams får vänta tills fredag då han fått beställa dem. Vi har även lyckats boka biljetter idag till derby matchen imorgon, new york rangers-new York islanders. Ska bli riktigt häftigt att se och kommer antagligen vara mycket folk på plats. Kommer lite blandade bilder från dagen.

Usa

Idag har jag officiellt förtjänat mitt svarta bälte i shopping. Redan innan frukosten hade vi handlat ett par skor var. Blivit mycket promenad idag från den ena skobutiken till den andra. Adam köpte två och jag tre. Så med dessa inräknade leder Adam fortfarande med sina 8 par mot mina 6. Adam tycker det är så himla skönt att kunna gå in i en affär och testa skor. I usa har alla affärer stora storlekar och hemma i Sverige måste han beställa på nätet. Nu är vi tillbaka på hotellet för att göra oss i ordning för kvällsmat. Svåra blir nu att komma fram till vilka skor man ska ha på sig.

Usa

Efter att ha landat en liten stund på rummet igår samlade vi ork till att gå ut en runda för att äta. Vi båda var riktigt slitna efter flygningen men behövde mat. Det går inte att beskriva med ord hur häftigt New York är. Adam har varit här innan men det är första gången för mig. Man kan bara gå och gå hur länge som helst och bara titta på allt. Det finns så mycket att se. Vi åt på bubba gump med utsikt över time square och gick sedan i lite skoaffärer. Adam hittade ett par riktigt snygga röda skor, tyvärr lite för trånga. Vi ska leta vidare efter storleken större för han passade så bra i dem. Somnade tidigt igår och ställde inte klockan förrän kl 10.30 idag just för att få sova ut ordentligt. Jag vaknade för en timme sedan riktigt utvilad och Adam sover fortfarande. Än så länge har vi ingen plan mer än att gå rundor på gatorna.

Usa

Nu kan jag äntligen skriva att vi är framme. 30 min försenat flyg och när vi väl sitter på flyget väntade ytterligare 50 min i flygplanskö innan vi lyfte. Resan gick bra och det var ingen snöstorm när vi flög. Stor skillnad att gå från 30 grader till snö och enkelsiffrigt. Men vi är rätt glada att se lite snö. När vi kom fram till hotellet fick vi uppgradering och eftersom att vi ska vara här i två veckor fick vi wifi på hotellet. Hade annars bara haft det i lobbyn och fått betala extra för att få ha det på rummet. Kommer avsluta denna resan på topp.

Usa

Sist vi hade långbyxor på oss var för över en månad sedan i Dallas. Märklig känsla samtidigt som det är skönt att komma till nästa ställe. Har precis pratat med flygbolaget och som det ser ut nu kommer planet att lyfta som beräknat kl 9.30. Vi håller alla tummar och tår på att vi kommer iväg idag. Så himla drygt om vi måste sitta och vänta på flygplatsen i flera timmar samtidigt som att vi vet att det är för vår egen säkerhet. Nu ska vi gå ner och äta frukost och vid 7 tiden tar vi ubern till flygplatsen.

Usa

Precis kommit upp till rummet igen. Legat vid poolen hela dagen och njutit av de sista soltimmarna innan vi imorgon  (förhoppningsvis) flyger till New York. Vi har fått meddelande och även pratat med flygbolaget om resan. Det är en snöstorm påväg och därför inte säkert att planet kommer lyfta imorgon. De tipsade om att boka om till en annan dag men vi måste chans eftersom att vi har ett hotell som väntar på oss i NY. Kommer bli stor skillnad att gå från 30+ till årets första snö för oss. Blir dock bara några dagar för nästa vecka skulle det bli varmare. Vi ska packa det sista ikväll och även gå ut och äta. Får se vad vi bestämmer oss för. Just nu är vi så sega båda två. Blir även att gå och lägga sig tidigt då vi åker här ifrån kl 7 imorgon bitti.