Usa

Som jag skrev i förra inlägget är vi nu på hotellet i LA. Här ska vi bo en vecka och sen får vi se om vi är redo att lämna Los Angeles eller ta några dagar till här. Resan gick bra hit. Trötta som bara den efter några timmars sömn åt vi frukost och sen checkade ut. Det var Adams tur att vi köra mustangen, efter lite mer än en timme bytade vi igen. Han tycker inte det är lika roligt att kör bil som mig. Det är inte lika lätt att köra här som hemma men jag lyckades ta mig förbi alla sexfiliga vägar, hade inte lyckats utan min gps och väg läsare. Det var riktigt jobbigt att köra inne i LA men ändå lättare än vad jag trodde det skulle bli. Var framme redan kl 13 och skulle inte lämna bilen förrän 14.30 så vi stannade för att äta på Denny's. Kl 14 körde vi för att lämna bilen men gps fick solsting så vi körde rundor i cirklar mitt i trafikkaosen. 1 min i halv kör vi in för att lämna bilen, mitt emot där vi åt.. Tog en Uber till hotellet och var så glad att jag inte körde. Trafiken stod helt stilla flera  gånger så tog lite längre tid än väntat. Ikväll har vi inget mer planerat än att ligga i sängen och kolla tv. Har inte ens gått ut från hotellet än och tänker inte göra det förrän imorgon.

Usa

Vi gör det igen! Har precis checkat in på vårt hotell i LA. När vi står i receptionen berättar han att han uppgraderar oss till sviten helt grattis. Visste inte riktigt vad vi skulle förvänta oss när vi kom till dörren, kan säga så mycket som så att när vi öppnade dörren var vi mållösa! Det här rummet är nästan större än min lägenhet. Genast vill vi inte gå utanför dörrarna ens. Vi lever i världens lyx just nu och kan inte vara gladare. Balkong har vi med med utsikt över staden.

Usa

Nackdelen med bilen! Får precis plats med väskorna.

Usa

Äntligen säger jag bara! Vi har precis checkat in på hotellet, tog bara 4 h längre. 5 timmar blev helt plötsligt 9 timmar. Vi tar det från början. Vi skulle hämta ut bilen som vi bokat när det frågar vart vi ska åka, Los Angeles svarar vi. Med lite hokus pokus kunde hon erbjuda en Ford mustang om vi plusade på 180 kr, taget! Hon tyckte vi skulle glida med stil längs kusten. Vi beslutade att jag skulle köra då jag var den som var minst trött, problemet är bara att jag får panik i stadstrafik. Men med Adam vid min sida lyckades vi komma rätt alla gånger och blev mer och mer bekväm i bilen och i trafiken. Adam läste av gps:n och jag höll mig påvägen. Vi hade en resa på 5 timmar och hade en helt underbar utsikt! Kan verkligen rekommenderas. När vi hade 2 timmar kvar började det bli mörkt så det fick bli allsång för att underhålla oss. En timme kvar och vi började se slutet för denna dagen, men nejdå vägen var helt plötsligt avstängd på grund av stenar hade fallit på vägen. Vi fick alltså köra tillbaka 1,5 timme på kustvägen för att sedan köra runt allt i 3 timmar! Tröttheten kom verkligen ikapp och vi visste att incheckning stängde kl 22. Skulle vi inte haft en mustang hade vi varit framme halv 12 men lyckades köra ikapp endel. Medans jag körde ringde Adam till hotellet men de svarade aldrig, med hjälp hemifrån visade det sig att vi hade fått fel nummer. Det var inga problem att komma en halv timme sent som tur var. När väl bilen stod stilla fick jag kolla handbromsen flera gånger för bilen rullade fortfarande i huvudet. Nu ska vi sova, imorgon väntar några timmars körning till. Ska försöka uppdatera om Alcatraz då med, var riktigt häftigt!

Usa

Här är det fortfarande mörkt ut och vi traskade mer till frukosten i tystnad. Inte en kotte vaken mer än de i receptionen. Så vid frukosten hade vi hela köket för oss själva. Vi är snart på g för att checka ut och bege oss till Fisherman's wharf för Alcatraz. Varken jag eller Adam har sovit bra inatt. Vaknat flera gånger för att kolla på klockan då vi varit rädda för att försova oss. När vi är färdiga på Alcatraz kommer vi ta en Uber till hotellet för att hämta väskorna och sen en Uber till för att komma till flygplatsen. Hej så länge!

Usa

Idag har vi haft fint väder! Suttit på Union square i t-shirt och bara njutit. Bredvid oss åkte folk skridskor, går kanske inte riktigt ihopa? Finns även vissa som går runt i vinterjacka och mössa medan andra kommer i shorts och linne. När rastlösheten kom ikapp oss gick vi till en Levi's butik med massa rea. Glassen vi åt kostade mer än ett par byxor, så frågan är då, var byxorna billiga eller glassen dyr? två timmar senare kom vi iallafall ut ur butiken med ett par jeans var och även en tröja till mig. Satte oss och åt lunch på samma ställe igår och avslutade trippen med glass. Snart är allt fixat för imorgon, ska bara packa klart väskorna. Börjar dagen med Alcatraz kl 9 och kl 14.30 hämtar vi bilen på flygplatsen för att ta oss vidare mot Los Angeles. Blir en övernattning ungefär halvvägs.

Usa

Nu är snart allting bokat och fixat inför vår lilla roadtripp. Boendena är bokade, bara bilen kvar och den får vi lite hjälp med hemifrån. Allt var svindyrt att boka här. Nu har vi tagit på oss jackorna och är påväg ut. Har inget mer planerat än att Adam hittat ett glass ställe han vill fika på. Får helt enkelt se var fötterna tar oss idag.

Usa

Ja, detta är ungefär vad vår dag bestått av, mycket mer blev det egentligen inte. Efter att vi köpt biljetter till Alcatraz visste vi inte riktigt vad vi skulle göra så vi satte och på Starbucks och fikade. Vi bokade ett boende som ligger på vägen till Los Angeles. Har även gått igenom en del boenden när vi väl kommer fram till LA. Vi strosade sedan rundor i lite olika affärer innan vi blev hungriga. Blev inget handlat idag mer än biljetter och mat. Tanken var att vi skulle tvättat ikväll men vi är helt slut. Likadant varje kväll. Vi kommer hem, slänger oss på sägen och startar tv för att tillsist somna för tidigt. Men igår lyckades vi hålla oss vakna till 23, vaknade dock lika tidigt imorse.

Usa

Idag fick vi helt tänka om så nu sitter vi på Starbucks och fångar pokemon. När vi kom ner till Pier 33 där båtarna avgår fanns där inga biljetter förrän på tisdag. Så vi köpte dem och det kommer vara det absolut sista vi gör innan vi åker vidare. Som tur var fanns det på tisdag annars hade jag blivit besviken. Hädan efter vet vi att vi ska boka innan.

Usa

Vi har nu precis ätit frukost och ska bara fixa oss innan vi börjar vår promenad till Fisherman's wharf. Idag ska vi hitta en tur ut till Alcatraz. Detta jag sett fram emot mest i San Francisco så ska bli spännande. Verkar ha tur med vädret idag med, inte ett moln på himlen. Sen är det dags att ta tag i bokningar av boende för roadtrippen och Los Angeles.