Usa

Fredag kväll i fort lauderdale och den har bjudit på både märkliga och obehagliga upplevelser. Efter lite vila på rummet beställde vi en uber för att åka till tijuana flats, ett liknande tacoställe. Vi bokade en uberPool vilket menas med att man kan dela resan med någon annan och på så vis halvera kostnaden. Vi har aldrig haft problem med det innan men idag när vi hoppade in i bilen satt en riktigt berusad man i passagerar sätet där fram och var väldigt högljud. Betedde sig illa mot chauffören som försökte vara så proffetionel som möjligt. Den berusade mannen ändrade destination hela tiden och började skrika till chauffören att han skulle släppa av honom vart han än sa. Tillsist stannade han bilen och sa att han fick gå ur. Tog ett bra tag att få ut honom för att han vägrade. Första gången chauffören varit med om detta med. Tillsist kom vi iallafall till restaurangen. Båda väldigt irriterade på hur mannen betett sig. Vi går in för att beställa mat och då kommer ytterligare en berusad man fram till Adam. Han var helt väck men lyckades starta konversationen med att påpeka att Adam har en snygg keps. Sen började det märkliga med att han ville presentera Adam för sin fru, av okänd anledning, men Adam tackade nej. När vi sedan satt och väntade på maten kom han fram några gånger till och berättade hur snygg keps Adam hade och om han fick ta bilder på den. Tillsist fick vi en lugn och mysig mat stund. Väldigt god mat med så där kommer vi äta igen. När vi kom tillbaka hotellet har vi letat hotell i Miami men ännu inte hittat något. Det vi hittat har varit väldigt dykt så vi får sova på saken.

Usa

Vaknade vid halv 7 imorse då grannarna började hålla låda. Sen var där en vid 8 som knackade på för att lämna kaffe men det var fel rum. Så vi var lite slitna när klockan ringde. Började morgonen med att gå till affären för att handla lite picknick till stranden. Idag har det varit så mycket varmare än igår och de första timmarna var det utan moln på himlen. Inte ens havet svalkade av oss tillräckligt. Än så länge ser jag inte röd ut men känns som att det kommer bli värre under kvällen. Vi är nu tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning innan vi ska ut och äta. Kvällens restaurang blir ett tacoställe som Adam ätit på innan och pratat väldigt gott om.

Usa

Idag har vi varit två vattenpölar på stranden. Det har varit så himla hett när solen varit framme. Så fort de små molnen kom passade vi på att pusta ut innan det var dags igen. Är riktigt glad att vi har börjat med solen successivt och gått från varmare och varmare ställe annars hade jag antagligen bränt mig idag. Vi behöver dock köpa nytt solskydd eftersom att den kokade idag. Nu har den konsistensen som smält smör när man klickar ut den i handen. Kanske även dags att minska styrkan på den.
Även när solen försvunnit låg vi kvar på stranden och bara nöjt och pratade. Gick tillbaka till hotellet för att duscha innan vi gick ut för att äta. Har lite problem med varmvattnet på detta hotellet. Varmvattnet håller bara för en dusch eller ett halvt badkar. Haft en från hotellet som kollat det nu tre dagar på rad utan förbättring och idag sa de att vi skulle vänta ett tag innan nästa duscha så skulle det nog funka. Återstår att se. Ska bli varmt imorgon med så blir förmodligen stranden då med.

Usa

Igår åkte vi till sawgrass med inställningen  att shoppa mycket. På bilden nedan ser ni vad som blev handlat, dvs inte så mycket. Det var så mycket folk och så stort att vi gick vilse flera gånger, trotts detta spenderade vi nästan 7 h där. Vi ska dit igen så då får vi ta med stora plånboken. På kvällen tog vi bara det lugnt och nu ska vi promenera till stranden. Här är hett idag!

Usa

Idag är det shopping på schemat. Hört mycket gott om detta ställe och tydligen går man inte därifrån utan att handlat något. Änsålänge är det bara mulet här men enligt prognoserna ska det bli oväder så därför struntade vi i stranden idag.

Usa

Det var någonting jag hade väldigt svårt för för någon månad sedan. Det kändes som att jag jobbade jämt och när jag väl var ledig orkade jag inte göra något. Ett tag var jag som en zombie som gick till jobbet, gjorde vad man skulle och gick hem för att sova. Tid för nära och kära kändes som bortblåst. Vi har varit i usa ungefär 1,5 månad och vi känner oss mer levande än någonsin. Här är inga måsten och jag känner mig långt ifrån en zombie. Även om vi inte gör mycket speciellt längre känns det som vi hittar på saker hela tiden, inte för att vi måste utan för att vi vill. Vi vaknar på morgonen, tittar ut för att kolla vädret och ser vad vi känner för att göra under dagen. Jag är den som älskar struktur och planering men här behövs det inte alls och det känns så skönt! Idag är solen inte hos oss men vi ligger nere vid poolen ändå för att bara slappa. Att bara kunna ligga och läsa olika bloggar i lugn och ro varvat med youtube och musik. Samtidigt kommer killen i baren och serverar oss med mat. Att kunna känna att man älskar sitt liv och att det inte finns något man skulle vilja ändra på är toppen. Vi har bara varandra och vi lever helt och hållet i nuet. Det är så alla borde leva och det är så vi kommer försöka fortsätta med när vi kommer tillbaka till Sverige.

Usa

Vi ska alldeles strax gå ner till receptionen för att låna handdukar. Här är inte lika hett som igår men det blir poolen idag. Morgonen började med skrattkalas här. Adam gick upp för att hämta yoghurt från kylskåpet och fick för sig att kasta den till mig. Med studs i taket, smäll i golvet och sedan yoghurt i hela sängen och på golvet. Adam såg ledsen ut och jag låg och asgarvade med yoghurt över hela mig.

Usa

En lång jakt tog sin slut. Tog oss bara sju affärer i två olika städer innan vi hittade dem i rätt storlek. Har en riktigt nöjd kille här nu, värt varenda steg och biltur.

Vi är tillbaka på rummet igen och ska snart gå ner till mataffärer. Då får vi se om han kommer inviga de nya skorna.

Usa

Idag är det hett ute! Imorse när vi gick ut var det 26 grader och vi hade en promenad på 40 min framför oss. Vi smälte nästan bort. Nu är det ännu varmare. Vi har kryssat av två affärer från listan och sitter nu i en uber på väg till den tredje. Vi har nog aldrig jagat ett par skor så här mycket men denna affärer ska ha dem enligt den första vi var i. Önska oss lycka till!
Blev en lunch innan på Subway och sedan sprang jag in till target för att köpa ny bikini topp, nu ska linjerna runt halsen bort!

Usa

Äntligen har vi checkat in på hotellet i fort lauderdale. Bussresan hit var mindre trevlig. Luktade kiss och hamnade bredvid en kraftig kvinna så fick inte så mycket plats. Frida och Linnea höll mig sällskap första biten och sedan fick jag ta och prata lite med Adam resterande tid. När vi kom fram till greyhound stationen kladdade wifi och när vi fått tag på en uber fick han inte plats med våra väskor så vi fick fiska upp en annan istället. Men som sagt skönt att vara på plats nu. Vi har 10 min till stranden och matbutik rakt över vägen. Ska bara ladda mobilerna sen ska vi gå ut för mat.