I dag ska dessa tre herrar cykla 9,4 mil (Cykelvasan) mellan Sälen till Mora.

Stort Lycka till grabbar, vi syns i Mora 🚴‍♂️
📷 Ulrika

Började så klart med att gå och fika vid zon gården, var duktig och tog en ostfralla fast jag helst skulle vilja haft en bakelse 😉😀

Här står jag och Helena framför zon gården i Mora, väldigt mysigt ställe, så är ni i Mora rekommenderar jag att ni tar en fika Här, fanns hur mycket gott som helst och härlig miljö

Många cyklister är det ca 13 000 som ska ta sig hela sträckan runt 🚴‍♂️
Heja heja

Här är han på väg mot att gå i mål min hjälte och stora kärlek ❤
(han i oranga kläder )

Han gjorde det...så stolt över dig hjärtat,
cyklade på 4,01
Hela 20 minuter bättre än förra året, så  han var super nöjd när han kom i mål med tiden och att kroppen hade funkat hela vägen 👏👏👏

Bra kämpat grabbar 👏🚴‍♂️

Dom kom i mål alla tre med tider som alla hade förbättrat sen förra året, så dom var nöjda och jag var supernöjd och glad att ingen hade ramlat eller varit tvungen att avbryta..ja man har ju olika mål hahaha

Tillbaka i stuga tyckte jag och Ulrika att vi var värda lite vin, vi hade ju ändå  supportat hela dagen😉😀gubbarna drog till Experium för att bada och för att mjuka upp kroppen med bastu och bubbelbad.

Tack för fantastiska dagar uppe i fjällen, har haft så himla roligt och trevligt,
tänk att vi fick så bra väder oxå, stort gilla på det 👍☀️
Hoppas vi kan göra lika resa nästa år igen..längar redan 🤗
Så stort T A C K bästa Mats och Ulrika, Helena och Jonas ni är bäst ❤

(synd nog är inte Ulrika med på kortet, "nån måste ju fota" som hon säger)
Tack för alla fina kort du tagit 💕

Alltså...vad härligt det är att vakna upp på morgonen och det är sol och blå himmel, helt underbart ☀️🤗

Men först lite frukost innan vi ger oss ut på promenad och cykling 😎

Vilken fin promenad 👣underbart helt enkelt...fjälluft rakt ner i lungorna,
Love it ❤

Två cykelkungar med glimt i ögonen, så härligt att se 😍det var meck med cyklarna som gällde innan maten, allt skulle så klart vara i topp skick, inför  morgon dagen då Cykelvasan ska gå av stapeln 🚴‍♂️

Helt fantastiskt dag som vi firade med bubbel såklart 🍾☀️❤
Carpe diem

Japp så är det...den här gången är det Cykelvasan som gäller på Lördag,
dock inte för mig utan för min man ❤

Herregud vad grejer det ska med när man ska bo i en stuga som vi ska med ett annat par här från Borlänge.

Fullproppad bil minst sagt....hahaha

En cykel så klart på biltaket, min får stanna hemma då jag och Ulrika bestämde att vi skulle ta oss promenader stället och det passar mig bra som är ute och går en timme i princip varje dag 👍👣👣👣

Stannade så klart till på vårat favorit fik i Vansbro....oh, så mycket gött, blev till slut en Sommar Semla, mums 🍓

Här ska vi bo, stugan ligger i Fjällbyn och i närheten till backen, hur bra som helst om det nu var snö och om man skulle åka skidor hahaha men vi får nöja oss med att gå upp för backen 👣och mänen ska ju cykla förstås 🚴‍♂️

H U N G R I G A blev Ulles kina gryta 👍🤗😀

Ett glas bubbel såklart i Ski lounge blev det, gäller ju att mysa och passa på när man kan och vi kan 😉😀

Hela ligan och bästa sällskapet har vi 🤗 nu går vi till stugan och myser, det blir så klart nytt blogginlägg i morgon, kram ❤

I dag går det av stapeln Jörgens livslopp från Sälen-Mora.
Där alla som deltar skänker en krona för varje minut man deltar till Cancerforskningen.
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något 💕
Målet är att fler skall överleva sin cancer.

Här har vi nu vårt bidrag...älskling ta nu god tid på dig, tänk på att varje minut räknas 😉😍

Medans Johnny cyklade gick jag ut och gick en vända...fast det var regn och allmänt trist väder var det superskönt att gå och få frisk fjälluft i sina lungor, stort gilla på det 👏 Det låg kvar snö i backen, men snart är det ett minne blott bara värmen kommer tillbaka och det hoppas jag den gör snarast 😀

Tillbaka på hotellet Sjunker jag ner i en av sofforna i LodgeBaren och bara slappar en stund, så där lagomt trött efter promenaden 👣
Nu väntar jag in min man ❤

Nu sitter vi här och tar en jordgubbs drink "alkoholfri" såklart 🍓🍓🍓

På kvällen blev det buffé med en massa gottigott, trevligt värre, vi åt alldeles för mycket, precis som man gör när det är buffé och man är vrål hungrig 😂🤗😀
Om nu maten var bra så var efterrätten kanon, åt så jag fick ont i magen 😂
Mums....

Tack för en fantastisk kväll i går med föreläsare som berörde rakt in i hjärtat.
Tack alla cyklister i dag som cyklade för en god och livsviktig sak ❤ hörde att summan nu var uppe en bra bit över en miljon skänkta kronor som går oavkortat till Cancerforskningen.
Det känns fantastiskt 💕
Jörgenslivlopp2017
Vi kommer definitivt att åka upp till sälen nästa år igen för att Cykla och då ska jag oxå vara med, tänkte jag🚴‍♀️🚴‍♂️

Blev sugen på att göra ett liten inlägg i bloggen igen 😀 så " here we go"

I dag efter att vi jobbat några timmar drar vi till Sälen för att Cykla ett lopp, ja inte jag då men min man 🚴‍♂️
berättar mer om det i morgon då det är dax.

sådär nu var vi på väg.....första stoppet blev i Vansbro på konditoriet som är kända för sina bakverk, oh my.....tog en stund att bestämma vad jag skulle ha, blev tillslut en Rabarberbakelse, blev inte besviken skulle lätt kunnat klämma i mig en till 🤗🤗🤗😂

Framme 😀 här bor vi nu i två nätter, på
Ski louge som ligger vid Lindvallen.
Vilket rum vi fick, så himla fint, vi började direkt prata om att stanna ytterligare en natt, bara för att vi kan och vill så klart 😉😀

Cykeln är så klart med in på rummet 😂
Gick inte att lämna kvar den i bilen över natten, skulle med in och så blev det när man har en man som älskar sin cykel 🚴‍♂️

Här har cykelkungen hämtat ut sin tröja på Everestbutiken, nu iväg på infomöte inför morgondagen....det går i ett, puh

Jörgen i egen hög person hälsade alla välkomna 👏
Efter det var det föreläsning av tre personer som delade med sig av sina liv och livsöden, så gripande att tårarna rann flera gånger, ett som är säkert är i alla fall FUCK CANCER och som sagt, alla kan göra nått för att bidra till cancer  forskningen, vi gör det här 💖 berättar mera i morgon.

I dag reser vi alltså hem....lite blandade känslor, en del av mig vill stanna kvar och en liten del tycker det ska bli skönt att komma hem till vardagen igen.
Känner jag mig rätt har jag nog bokat en ny resa inom kort 😉😀✈
this is life ❤

Nu har vi ätit den sista frukosten, åt allt och lite till 😉😀
Nu är det bara att sitta och vänta på taxin som ska ta oss till flygplatsen i Phuket, sen destination Bangkok ✈

Nu väntar vi med att få gå ombord på första flyget THAI SMILE, bara en timme kvar nu 😴😴😴
kollar ut genom fönstret och ser att det regnar, känns lite lättare nu att lämna landet, ja lika bra att åka hem till solen som dom lovat att det blir hemma på  lördag 👍✈

Det är superbilligt att flyga med Thai SMILE, vi betalade ca 335 kr st, då får man även snacks på planet....nu lyfter vi och det tar ca 1.10 ✈👍
Nu lämnar vi Phuket  (bild nedan)

Denna väntan 😴😴😴
vi var så tidiga att vi hamnade längst fram i kön.....men var är personalen???

Jaha, här hade dom en hel del att välja på inne på Loungen....undrar om man ska göra en god drink......eller inte 😉😂😂😂👍Får nog bli en vit månad känns det som 😇

Tredje flighten för denna gång, skönt nu tar det sex timmar sen är vi på Arlanda.
Vi hade oxå turen att få egna rader,
helt perfekt jag kunde ligga och sova hela vägen hem, underbart.....även om jag domnade bort i knäna eftersom jag låg dubbelvikt 😴😴😂😂👍✈

Väldans fint åvanför molnen och där solen alltid skiner ☉☁✈

Bara våra ryggsäckar är med.......och jodå, det var dom....kom bland de sista 😉😀👍tänk att alla ska stå så nära  bandet som möjligt, helst innanför markering, blir så tröttttttt😴

Nu var det ju liksom tänkt att vi skulle ta  tåget hem vid 8, men....TERRORDÅD i Stockholm i går, man blir ju mörkrädd, vad är det för grymt som händer, så vårat tåg är inställt, bara att vänta på att nästa ska gå.
Vi tar oss till Clarion och köper hotell frukost och läser nyheterna🙁
Sist men inte minst.....
TACK för att Ni läser vår blogg, har varit hur kul som helst att skriva och lägga ut bilder, blir som en dagbok för oss.
All kärlek till Er fina läsare ❤❤❤

Så kom den alltså tillslut, den SISTA  dagen, märklig vad tiden har gått fort, känns inte som vi varit borta i nästan 50 dagar, tur jag har skrivit blogg varje dag så jag ser vad vi har gjort under vår resa. Har haft en underbar semester och ni som följer hoppas jag har haft en trevlig stund med att läsa och se på alla bilder, kanske tom har fått någon som aldrig varit i Thailand till att vilja åka dit😀

Lite mera bilder från hotellet, åker jag tillbaka till Phuket i framtiden kommer jag definitivt att bo här igen, det är ett som är säkert😀 så där ja, nu fångar vi den sista dagen och tar vara på varje sekund 💛💙

Nästa år är det jag som åker upp i det blå efter en speedboat 😉😀🤗
om jag nu samlat på mig massor av mod, vill säga 😂

ojoj vad jag kommer sakna det här.....tur vi har Jacuzzi hemma 💦💦💦

Var ju oxå tvungen att gå upp till sky baren för att ta oss några sista drinkar, dom gör så himla goda och lite annorlunda drinkar här, har ju provat några stycken 😉😀🍹
sen är det ju en fantastisk fin utsikt här oxå med solnedgång ❤

Så nu är det bara att börja packa i hop ryggsäcken igen för sista gången, lite vemodigt är det allt, även om man ställt in sig på att åka hem.
Vi har haft en helt fantastisk resa och har samlat på oss massor utav minnen, och träffat nya vänner och några gammla från andra resor,  jag är så tacksam ❤❤❤
Nu säger jag godnatt en sista gång här i från Thailand 😔

F R U K O S T måste vara den bästa måltiden på hela dagen...i alla fall när man bor på hotell och har hur mycket gott som helst att väja på, och här finns typ allt, yamiiii 😀

En choklad croissant tex, mums ☕🍪

Hamnade på nattmarknaden i går inne i Patong, tog lite bilder så ni får se hur det ser ut😀

Väldigt kul att gå omkring och kolla, här är det all sorts frukt och färsk fisk, allså levande...bara att peka på vad man vill ha, var inte kvar där så värst länge, kan säga att det luktar ju inte direkt gott där inne 😥

I dag ligger vi här med den här utsikten och njuter, blå himmel med lite stack moln på himlen, kommer att bli ännu en fin dag här i Thailand 💙

Bruna ben och klarblått vatten, tjohooooo 👙

Tog två minuter sen kom ett regn oväder in, det enda som är bra med det är att luften blir klarare och regnet drar  snabbt vidare, stort plus på det om det nu nödvändigt vis måste regna 😥

På kvällen gick vi ner till Kamela beach och tog massage, Johnny tog fot.....

Och jag tog face treatment 🤗
Superskönt, fick lägga band på mig så jag inte skulle somna, 1 timme med ansiktsbehandling och lite massage, dom kan inte låta bli att knåda på en,  det kostade 100 kr,  superbilligt 🤗😀

Galet vacker solnedgång i kväll 💛💛💛

Utsikten från våran balkong, fantastiskt fin måste jag nog säga, drar upp gardinerna på morgonen och möts av detta, lovely 💙🤗

Och nu är frukosten intagen så det är bara att lägga sig här och njuta några timmar av solen och värmen, suger ju som sagt in allt nu 😍

Här kan man sitta och bubbla och titta ut över havet....åh, helt underbart ❤

Tog hotellets taxi in till Patong på kvällen.
Det första vi gjorde var att gå till våran favorit restaurang WINE CONNECTION för att äta😉😀
Började middagen med varsitt rött vin, åh vad gott det var 🍷
Sen tog vi in maten, jag åt grillad lax med potatiskaka och vitvinssås, Johnny tog pasta med chorizo, Jesus vad gott....ville ha mer när jag ätit upp hahaha

Gick ju naturligtvis på Banglaroard.....
Men vände lika fort....stackars tjejer😣
Så vi gick och shoppade istället mycket roligare 😀😀😀

Och så blev vi hungriga igen och trötta i benen, så vi gick tillbaka och köpte efterrätt 🤗🤗🤗🤗🤗
Varm äppelpaj med vaniljglass 😀
Men nu kan jag tala om att vi är slut som artist.....proppmätta och trötta tar vi taxi tillbaka och hoppar i säng 😴😴

Först lite frukost....för att sen slå oss ner här (bild nedan) för att njuta av dagen och förhoppningsvis inte få regn på oss, tjohooooo ☉🌴
(inget regn i dag)

Vill att solbrännan håller ända tills sommaren, men den lär väl ramla av när vi kommer till Arlanda  🤔

Spännande lunch i dag, grillade kyckling vingar och het papaya sallad, mumsigt värre 😀väldigt bra mat här på hotellet

På kvällen gick vi ned till Kamela beach för att äta, våra grannar (rummet bredvid) följde med😀Janne och Eva.
Lite spoki var det när det visade sig att Eva har jobbat med vår äldsta son i Stockholm, värden är bra liten 😀

Som avslutning på kvällen gick vi längst shopping och restaurang gatan och kollade, där hittade jag denna glass😀
man fick välja vad man ville ha för smak, jag tog Cocos och passionsfrukt, yamiiii.....Gissa vad Johnny tog 😉

En Irish Coffee så klart 🤗😍
vad annars hahaha

Så var vi tillbaka på vårat hotell, detta är verkligen hur bra som helst, älskar det ❤ Så ska ni åka till Phuket boka Cape Sienna ni kommer inte att bli besvikna.